Autor | Tesla s |
Pustelnik
Wpisów: 337 Od: 2014-06-09
| 2014-11-11 21:17 [Wpis wykasowany przez Administratora. Łamanie regulaminu serwisu.] |
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2014-11-12 00:35 Wiele wiadomości podawanych przez Teslę wprowadza w błąd. Np. że ładując w domu w pół godz. naładujesz zasięg 27 km.
To i tak żałośnie mało, ale to wyrachowane kłamstwo, bo dotyczy tylko gniazdka przemysłowego i to najsilniejszego 400 W 32 A.
Z gniazdka 230 V w pół godziny załadujesz... 7 km zasięgu.
Czyli załadowanie do pełna zajmie około półtorej doby!!!!
|
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2014-11-12 00:44 Sorry, 400 V oczywiście. |
| |
Basti7405
Wpisów: 1062 Od: 2014-08-10
| 2014-11-12 01:00 Mnie w elektrycznych autach najbardziej martwi zywotnosc, waga i koszt baterii.
Zasieg i osiagi sa juz na akceptowalnym przeze mnie poziomie. Mowie oczywiscie o hybrydach z jakimkolwiek malym motorkiem, zebym 400 km nie musial na 5 dni rozkladac.
Ale do miasta zasieg rzedu 100 km po ladowaniu przez okolo 8h jest wystarczajacy zdaje sie. |
| |
Pustelnik
Wpisów: 337 Od: 2014-06-09
| 2014-11-12 03:21 [Wpis wykasowany przez Administratora. Łamanie regulaminu serwisu.] |
| |
Pustelnik
Wpisów: 337 Od: 2014-06-09
| 2014-11-12 03:26 [Wpis wykasowany przez Administratora. Łamanie regulaminu serwisu.] |
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2014-11-12 07:33 Mówisz o modelu za 999.000 kr.
Za tą cenę 3,4 s do 100 to żadne halo.
Np za przeszło 100 tys kr mniej masz Nissana GT-R robiącego setkę w 2,7 sek. A to też czteromiejscowa limuzyna- która przynajmniej nie stanie ci w polu, bo używanie klimatyzacji i radia "niespodziewanie" skróciło ci zasięg o 1/3. |
| |
kratka
Wpisów: 880 Od: 2012-02-18
| 2014-11-12 09:05 To zobaczcie na ile starcza bateria i ile kosztuje nowa |
| |
Pustelnik
Wpisów: 337 Od: 2014-06-09
| 2014-11-12 10:26 [Wpis wykasowany przez Administratora. Łamanie regulaminu serwisu.] |
| |
Basti7405
Wpisów: 1062 Od: 2014-08-10
| 2014-11-12 10:30 Wlasnie po to powinien byc silniczek spalinowy. Chocby taki malutki, zeby w pol godzinki wytworzyl ciutke pradu, zeby ruszyc z sensowna predkoscia, typu 70-80 km/h i w trakcie szukania stacji szybkiego ladowania lub powrotu do domu pozwolil minimum taka predkosc utrzymac stale. |
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2014-11-12 11:14 Takie auto istnieje: Chevrolet Volt/Opel Ampera.
W 100% elektryczne z własnym spalinowym generatorem prądu- bo tylko do tego używany jest w nim silnik spalinowy.
I co? I jest to nagorzej sprzedająca się hybryda
Może dlatego, że rzeczywisty zasięg na bateriach to tylko 30 km, a spalanie sięga 160% tego, co deklaruje producent.
Opel wycofuje Amperę z rynku. |
| |
Basti7405
Wpisów: 1062 Od: 2014-08-10
| 2014-11-12 11:28 Wlasnie w tym problem, ze albo zrobia auto za milion (jezdzi), albo za sensowna kase, ale typu Nova (nie jezdzi).
Nikt nie szuka zlotego srodka. |
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2014-11-12 11:36 A która to niby hybryda jest za sensowną kasę? Jeszcze się taka nie pojawiła, by mogła konkurować CENĄ. |
| |
Basti7405
Wpisów: 1062 Od: 2014-08-10
| 2014-11-12 12:50 http://www.gp.se/motor/tes ter/1.2245316-hybrid-utan-dyr-prislapp
Drogi nie jest, ale wlasnie bol w tym, ze nieefektywny i malo oszczedny w porownaniu z malymi dieselami lub malymi turbo benzyniakami.
Jedyne co kusi to niski podatek (360 kr/rok) i zwolnienie z niego przez pierwsze 5 lat.
Toyota Auris Hybrid Touring
Motor: Fyrcylindrig 1,8-liters bensinmotor, elektrisk magnetsynkronmotor
Växlar: Steglös CVT
Tjänstevikt: 1 510 kg
Maxlast: 355 kg
Max släpvagnsvikt: 0 kg
Längd/bredd/höjd: 456/176/146 cm
EKONOMI Betyg: 4
Pris från: 222 900 kr
Skatt: 360 kr (skattebefriad i 5 år)
Garantier: 3 års nybilsgaranti, 3 års vagnskadegaranti, 12 års rostskyddsgaranti, 5 års garanti på hybridsystemet
SÄKERHET Betyg: 4
3-punktsbälte alla platser: Ja
Krockkuddar: 7
Aktiva nackskydd: Fram
Antisladd: Ja
MILJÖ Betyg: 4
Bränsleförbrukning: 0,40 l/mil*
CO2-utsläpp: 92 g/km*
KOMFORT Betyg: 4
Ställbar ratt: Höjd/längd
Bagageutrymme: 530-1 658 l
Luftkonditionering: ACC
Styrservo: Elmekanisk
PRESTANDA Betyg: 2
Toppfart: 175 km/t
Effekt: 99 hk vid 5 200 varv/min (elmotor 82 hk från 0 varv/min)**
Vridmoment: 142 Nm vid 4 000 varv/min (elmotor 207 Nm från 0 varv/min)
Acceleration: 0-100 km/t på 11,2 sekunder
HELHETSBETYG: 4
* Testbilen försedd med 17-tumshjul. Förbrukning och utsläpp något lägre med 15-tumshjul
** Maximal tillgänglig uteffekt är 136 hk
PLUS
Stort bagageutrymme. Låg förbrukning. Erkänt driftsäker teknik.
MINUS
Går bara att köra korta sträckor på enbart el. Får inte dra släpvagn. Surrig vid gaspådrag. |
| |
Basti7405
Wpisów: 1062 Od: 2014-08-10
| 2014-11-12 12:54 Chodzi mi o to, ze chcialbym aby inzynierowie dostali wiecej kasy na badania nad np. lzejszymi i tanszymi ogniwami. Zamiast ladowac ta kase w futurystycznych designerow, ktorzy na Priusa czy Aurisa naloza kosmiczne nadwozie i chca milion koron za auto, ktore jezdzi jak Prius/Auris za 220`, ale wyglada cool.
Najpierw rozwiazmy problemy praktyczne i ekonomiczne, a pozniej wezmy sie za estetyczne. |
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2014-11-12 17:09 Najpierw musimy polecieć w kosmos szukać platyny, bo ta co jest nie wystarcza do produkcji efektywnych baterii.
Ale to się bardzo dobrze składa bo tych zielonych oszołomów przydałoby się wszystkich wysłać w kosmos |
| |
Basti7405
Wpisów: 1062 Od: 2014-08-10
| 2014-11-12 17:20 To moze ladowarki indukcyjne na skrzyzowaniach, parkingach miejskich, sklepowych, zakorkowanych ulicach?
Tak sobie gdybam, bo jednak udalo sie osiagnac zadowalajacy poziom ceny pojazdow, wiec trzeba zadbac o to, zeby mogly jezdzic. |
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2014-11-12 18:07 To o 50 tys drożej niż za ten sam model w benzynie.
Z tą samą mocą a spalaniem ledwo o 10% większym.
|
| |
Basti7405
Wpisów: 1062 Od: 2014-08-10
| 2014-11-12 19:48 Wiem o tym, ze 50' wiecej. Czesc sie zwroci w podatku. Ostatnio jakies doplaty byly, nie pamietam, chyba po 40' dokladali (rzad), ale szmal sie skonczyl.
Mogliby tylko przestac klamac o spalaniu. Wszyscy łżą, ale producenci hybryd to mistrzowie. Ale jakby bylo duzo ladowarek indukcyjnych, to moze by sie oplacilo? Oczywiscie mam na mysli opcje maksymalnie dogodna czyli:
koszt:
auto drozsze o 50'
zysk:
40' od rzadu,
0 kr trängsel,
0 kr parking (w niektorych kommunach),
0 kr podatek x 5 lat, pozniej 360 kr/rok= 2' oszczednosci/rok
spalanie -10% (zalezy ile sie jezdzi, tyle sie zaoszczedzi)
Summa summarum zaoszczedzliloby sie. No i czlek bylby miljömedveten!
|
| |
black sabbath
Wpisów: 9092 Od: 2012-06-16
| 2014-11-12 20:20 CO DO TESLI,,,,,sa dwa w täbyC ,,,,cos okropnego,jeszcze jak cene zobaczylem ,,,,tragedia ,,,wogole nie funkcjonalny ,moze za pare lat ale nie teraz ,,,,, |
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2014-11-12 20:21 Z tym spalaniem to jest tak, że im bardziej auto "przyjazne środowisku" tym bardziej wkur... i się bardziej ciśnie, bo nie jedzie.
Wiem coś o tym, bo mamy fiacika 500. Niska emisja CO2 więc zwolniony z podatku i ma niby spalać 5, ale pod moją nogą 8.
To ja już wolę te 2 litry wiecej spalania w aucie robiącym 100 ponad dwukrotnie szybciej |
| |
Basti7405
Wpisów: 1062 Od: 2014-08-10
| 2014-11-12 21:08 Racja, ale alternatywy czas zaczac szukac. Moze wodór?
A 500-ka pod noga Izy tez tak duzo bierze, czy blizej normy? |
| |
Basti7405
Wpisów: 1062 Od: 2014-08-10
| 2014-11-12 21:15 Albo auta na powietrze? Prad jest w Skandynawii 'zielony', stacji z kompresorami nie brak, tak w miastach, tak i przy autostradach. Do tego silnik el. z malym, moze i drogim, ale za to super wydajnym akumulatorem, gdyby "powietrze zeszlo".
http://darmowa-energia.eko .org.pl/pliki/ekoauto/spr_pow.html |
| |
iza Sztokholm
Wpisów: 23425 Od: 2000-09-11
| 2014-11-13 10:00 "A 500-ka pod noga Izy tez tak duzo bierze, czy blizej normy?"
mi sie nigdzie nie spieszy.. lubie sie spod swiatel wyrwac ale to jedyne moje szalenstwo
wiec jezdze ze tak powiem - ekologicznie
-chociaz moze nie calkiem, bo w szkole kaza zmieniac biegi z 2 na 4, z 3 na 5 ale mabr uwaza ze to niszczy skrzynie biegow i nie pozwala na ekologiczna jazde |
| |
Basti7405
Wpisów: 1062 Od: 2014-08-10
| 2014-11-13 10:37 No i ma racje, bo przeskakiwanie biegow to kretynizm i niczego nie oszczedza, fizyki nie oszukasz. Pytam tylko z czystej ciekawosci, czy kiedy ty 'obslugujesz' 500-ke to jest rownie paliwozerna, czy tylko Mabr nosi za ciezkie buty.
Pytanie brzmi: czy producenci oszukiwali mowiac o spalaniu rzedu 5l na 100km? |
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2014-11-13 13:19 Nie no skądże. Z zamkniętym dachem, wyłączoną klimą i oponami napompowanymi na beton pewnie się da - w laboratorium Iza zeszła poniżej 6 w trasie. |
| |
Basti7405
Wpisów: 1062 Od: 2014-08-10
| 2014-11-13 14:09 Przeciez to male i stosunkowo lekkie autko. Czyzby jego klockowata sylwetka stawiala zbyt duzy opor powietrza?
A jakis komentarz na temat aut na powietrze macie? Wg. mnie sprawdzilyby sie, wiec po co dym z hybrydami i elektrycznymi w 100% autami. |
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2014-11-13 16:13 Fiat 500 wcale nie jest taki mały. Krótki ale wysoki.
Auta na powietrze? En blåsning
"luftbilen kan knappast rulla mer än fyra eller fem mil på full tank"
"Den tryckluft som dagens bensinstationer erbjuder håller bara några få bar, och räcker inte för att driva luftbilen. Och den tänkta framtid då bensinstationer säljer luft med 300 bars tryck är avlägsen."
http://www.nyteknik.se/nyh eter/it_telekom/allmant/article219473.ece |
| |
Aby sorell
Wpisów: 11327 Od: 2010-04-16
| 2014-11-13 16:23 Wpis wykasowany przez Administratora. Łamanie regulaminu serwisu. |
| |
Basti7405
Wpisów: 1062 Od: 2014-08-10
| 2014-11-13 16:59 Tramwaje i lokomotywy dalo sie poruszac, a samochodow nie? Wydaje mi sie, ze takie lokomotywy powinny pracowac w metanowej kopalni Wesola. |
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2014-11-14 00:26 Samo sprężone powietrze nie wystarczy.
Francuzi eksperymentują z hybrydami spalinowo-powietrznymi, w których auto napędzane jest powietrzem, a powietrze ładowane jest przez kompresor spalinowy. Podobno spalanie wychodzi 2/100. |
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2014-11-18 22:58 Trudno znaleźć bardziej pokracznie auto niż Toyota Mirai,
ale to w tej technologii jest przyszłość- ogniwa paliwowe:
http://youtu.be/xuJ_cae7zV I |
| |
kawaler
Wpisów: 12128 Od: 2008-10-01
| 2014-11-19 01:51 Tesla pokazala ze moze budowac elektryczne samochody ze sportowymi osiagami, napewno nie oszukuja co do zywotnosci baterii i czasu ladowania, ale musi to byc specjalne stanowisko, nie 230V, tylko duzo wieksze napiecie,
3.4 do setki to wspanialy wynik,kazdy wynik ponizej 5 sekund zalicza takie auto do super sportowych aut,
po miescie troche niebzpiecznie tak cicho jezdzic, przez pieszych i rowerzystów,
ale tez niesamowite jechac w "stealth mode"
Tesla przez wage tych baterii nie moze dobrze sie prowadzic w zakretach, mistrz prostej jak muskularne amerykanskie auta,
|
| |
AneczkaA
Wpisów: 48 Od: 2014-11-01
| 2014-11-19 09:46 Wlasnie po to powinien byc silniczek spalinowy
hahaha tepak basti i jego technika
wkrec sobie silniczek spalinowy pomiedzy jaja tepaku
na pewno ci sie spodoba hahahha |
| |
iza Sztokholm
Wpisów: 23425 Od: 2000-09-11
| 2014-11-19 11:19 AneczkaA- Zenujace!. Z tym poziomem dyskusji to raczej chyba nie pasujesz do tematu.
Na onet zajrzyj... |
| |
AneczkaA
Wpisów: 48 Od: 2014-11-01
| 2014-11-19 12:15 ty za to iza pasujesz jak ulal
jeszcze nie wyjechalas ze tak tu sie wpychasz w kazdy temat? |
| |
Basti7405
Wpisów: 1062 Od: 2014-08-10
| 2014-11-19 13:11 Iza uprzedzam - karmisz trolla. Ale dziekuje |
| |
iza Sztokholm
Wpisów: 23425 Od: 2000-09-11
| 2014-11-19 13:40 Basti7405 |
| |
AneczkaA
Wpisów: 48 Od: 2014-11-01
| 2014-11-19 15:40 Widac dziala ten silniczek basti |
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2014-11-19 16:24 Widać durnie i frustraci dotarli nawet na Auto-Moto
To forum już kompletnie zeszło na psy |
| |
bolek1970 PZU
Wpisów: 11503 Od: 2006-07-05
| 2014-11-19 17:34 To, przecie |
| |
bolek1970 PZU
Wpisów: 11503 Od: 2006-07-05
| 2014-11-19 17:35 To przeciez, kolejne wcielenie trolla-palemki...
Sami, na to zezwlacie, droga redakcjo....
pzdr, |
| |
Basti7405
Wpisów: 1062 Od: 2014-08-10
| 2014-11-22 17:17 Mabr: "A która to niby hybryda jest za sensowną kasę? Jeszcze się taka nie pojawiła, by mogła konkurować CENĄ."
Nadchodza (chyba?) lepsze czasy dla entuzjastow eko:
http://www.nyteknik.se/nyh eter/fordon_motor/bilar/elbil/article3865 804.ece
Przynajmniej zaczeli obiecywac. 30-50 mil na jednym ladowaniu za auto kosztujace ca. '250 kr brzmi zachecajaco. Ale oni pisali o '35 $, wiec po doliczeniu cla, akcyzy, sryzy i chujozy bedzie pewnie w EU kosztowal '999 kr. |
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2014-11-22 18:04 Tylko nieliczne kraje UE mają jakąś akcyzę i Polska należy do tych niechlubnych wyjątków. Licz sie natomiast z tym, ze amerykańskie ceny podawane są bez VATu - zawsze. Więc dolicz 25% szwedzkiego momsu, cło i cena wyląduje na około 370-380 tys kr. To żadne halo w porównaniu do dziś dostępnych hybryd. Które w odróżnieniu od Tesli MOGĄ jechać dalej gdy im się skończy prąd... |
| |
Basti7405
Wpisów: 1062 Od: 2014-08-10
| 2014-11-22 18:44 I tu masz racje. Akcyze powinienem wstawic miedzy sroza, a chujoza. Nie interere mnie jak dana danina sie zwie, tylko to, ze widze dosyc niskie ceny (jakosc?, pewnie tez w USA, a ten sam produkt w EU kosztuje czasem 3X tyle.
Moze to tylko gra pod publiczke? |
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2014-11-24 16:18 3x raczej nie ale 2x. Powody są różne.
Po pierwsze VAT w USA jest na poziomie 7% a nie 25%,
odobnie z podatkami czyli kosztami pracy.
Po drugie - faktycznie w USA jest gorsza jakość.
Np. amerykański Ford Fusion/europejski Mondeo 2015 ma w USA gorsze materiały i tanie przyciski dotykowe zamiast "premium" prawdziwych, klikających.
Inny powód to tańszy montaż, np. Subaru Impreza miał dużo mniej punktów spawania nadwozia. Przez co był tańszy, ale mniej sztywny = słabiej nadawał się na zakręty.
Bo że amerykańskie auta sprzedawane w Europie mają zawsze w standardzie droższe zawieszenie, które w USA jest opcją "dla maniaków" to chyba wiesz? |
| |