Autor | Zakaz aut spalinowych w Sztokholmie już w 2025 |
Anreko Rönninge
Wpisów: 28 Od: 2018-08-23
| 2023-11-08 10:56 https://forsal.pl/transpor t/artykuly/9318420,zakaz-aut-spalinowych- w-sztokholmie-juz-w-2025-roku-w-polsce-po dobne.html
Interesują mnie opinie, ale konstruktywne, a nie przepychanki i utarczki słowne. Mam swoje zdanie, ale interesują mnie przemyślenia innych.
|
| |
Poważny temat! Ten temat został oznaczony jako poważny. Oznacza to, że autor oczekuje poważnej dyskusji lub odpowiedzi na pytanie. |
mikirurka1
Wpisów: 711 Od: 2009-06-16
| 2023-11-08 11:19
https://forsal.pl/swiat/ak tualnosci/artykuly/9340493,strajk-pracown ikow-tesli-rozszerza-sie-w-szwecji-mozliw a-blokada-portow.html |
| |
kajetan Sztokholm
Wpisów: 16836 Od: 2000-09-01
| 2023-11-08 11:58 Trudno powiedziec. Ja ogolnie nie mam nic przeciwko, ale pod warunkiem, ze przepisy nie beda obowiazywac mieszkancow. Znaczy, jezeli mieszkasz w strefie gdzie wprowadzono zakaz jezdzenia samochodem na benzyne, to jako mieszkaniec i tak mozesz przyjechac do domu. Inaczej ciezko bedzie uzasadnic wymuszenie kupienia elektrycznego samochodu, ktore tanie nie sa.
W Krakowie o ile sie nie myle tak to wlasnie dziala. Jak mieszkalismy kiedys w hotelu w centrum gdzie moga wjezdzac tylko elektryczne pojazdy, to dostalismy karteczke ze jestesmy rezydentami i mozemy wjechac nasza Toyota i tak. W Sztokholmskich propozycjach nie widzialem nic o pozwoleniach dla mieszkancow. Ale nie patrzylem, moze sa.
Ludzie sie przyzwyczaja. Sytuacja dla samochodow w centrum Sztokholmu pogarsza sie z roku na rok. Jako mieszkaniec centrum jest to z jednej strony bardzo irytujace, ale z drugiej strony te wszystkie zakazy wjazdow dla samochodow, poszerzanie chodnikow itd robi centrum bardziej przyjazne dla ludzi i na to nie narzekam. |
| |
ag_b13
Wpisów: 530 Od: 2012-12-18
| 2023-11-08 16:05 Jak dla mnie to wielka niesprawiedliwosc. Bo ja np bardzo bym chciala miec takie fajne auto elektryczne ale mnie zwyczajnie na nie nie stac.
Wszystkie te prawa sa faworyzowaniem ludzi bogatych.
Jesli mam wybor i swiadomie wybieram opcje mniej 'zielona' co co innego ale jesli ja wyboru nie mam to dlaczego mam byc karana? |
| |
gregg
Wpisów: 181 Od: 2012-11-19
| 2023-11-11 10:20 Moim zdaniem problem jest szerszy niz mogloby sie wydawac.
Jesli takowy zakaz bedzie wprowadzony to wszelkie uslugi gdzie firmy uzywaly wczesniej samochodow spalinowych zeby wjechac do miasta z towarem/narzedziami pojda sporo w gore. Koszt elektrycznego samochodu bedzie po prostu przerzucony na klienta. Firmy sobie przekalkuluja czy w ogole nie odpuscic miasta jesli uslug mialoby byc tam niewiele. A ci ktorzy zdecyduja sie na wymiane floty na pewno odbija to sobie na zamawiajacych uslugi.
Druga rzecz to problem samych mieszkancow. Jesli od 2025 maja jezdzic same elektryki to pytanie jest o dostepnosc ladowarek. Duza czesc nich parkuje na ulicach (boendeparkering) bo nie kazdy mieszka w budynku z garazem gdzie mieliby dostepne ladowanie. Montuje sie wprawdzie we wszystkich garazach miejskich ladowarki plus czesc miejsc parkingowych zamieniane jest na wylacznosc aut elektrycznych i tam sa tez montowane ladowarki. Jednakze jesli nawet mamy na takim parkingu kilkadziesiat miejsc z ladowarkami to one sa w stanie ladowac pelna moca (szybko) jesli tylko czesc miejsc jest zajeta, pozniej w miare przybywania aut do ladowania ta moc spada automatycznie ze wzgledu na sama moc przylacza takiego parkingu.
Jest ewidentne lobby za autami elektrycznymi, choc one wcale nie sa takie zielone, a wiadomo ze jesli nie wiadomo o co chodzi to chodzi zawsze o kase.
Tak jak moja poprzedniczka napisala ze jest to niesprawiedliwe nie dawac ludziom wyboru to ja sie z tym w pelni zgadzam. Jesli elektryki sa takie jak sie je reklamuje to ludzie sami je chetnie wybiora, po co przymus?
A a propos faworyzowania bogatych, to takowi maja jedno auto elektryczne do miasta i zeby poprawic sobie samopoczucie jacy to sa eko. Ale oprocz niego ze dwa paliwozerne suvy, no bo przeciez trzeba jakos zima dojechac na narty do Åre
|
| |
befsztyk
Wpisów: 921 Od: 2016-08-04
| 2023-11-12 21:21
Jaka niesprawiedliwość?
Trzeba zrozumieć,że świat idzie do przodu,auta elektryczne to tylko forma przejściowa na 3-4 lata.
Oby jak najszybciej i jak najszerzej takie strefy powstawały. Byłem na osiedlach w Holandii, gdzie już te zakazy obowiązują.
W Europie już jeżdzą napędy wodorowe, technologia Yp itd.
Całe szczęście, że nie ma obowiązku posiadania samochodu, a jak kogoś nie stać, to musi przestrzegać prawa i nie może używać kopcieluchów. |
| |
LukiPL
Wpisów: 43 Od: 2023-04-17
| 2023-11-17 14:42 Jeżdzę tutaj od kilku miesięcy i mam taką obserwację że szwedzi z dziada-pradziada to jeżdzą starym Volvo a na nowe samochody w tym elektryczne stać głównie imigrantów lub dzieci imigrantów z innego kraju. Zakaz aut spalinowych uderzy głównie w Szwedów i turystów.
A co do dopuszczenia mieszkańców do wjazdu starymi samochodami do stref, to chyba bycie mieszkańcem nie umożliwia tego. Tak kiedyś obiecywali ale jak zgłębiałem taki temat to nie było to nigdzie zagwarantowane. Wyjątki dotyczyły głównie pojazdów służb miejskich. |
| |
kajetan Sztokholm
Wpisów: 16836 Od: 2000-09-01
| 2023-11-18 00:19 W Szwecji samochód nie jest statusem, więc wiele osób ma poprostu taki samochód żeby dojechał tam gdzie potrzeba i przewiózł co potrzeba. U imigrantów często samochód to status i zapożyczają się żeby tylko mieć jakąś BM-kę czy inne Audi żeby rodzinie w kraju pokazać. |
| |
alwa12
Wpisów: 12782 Od: 2015-08-26
| 2023-11-18 01:22 Hejka, czy ktos z Was orientuje sie co z lodziami
motorowymi ? czy tez beda na prad ? czy tylko
podniosa podatki za lodzie i jachty motorowe ?
Co prawda nie interesowalam sie tym tematem, bo nasza
lodz jest na wiosla, ale pytam tak z ciekawosci.
Motorowki to straszny syf dla wodnego ekosystemu. |
| |
LukiPL
Wpisów: 43 Od: 2023-04-17
| 2023-11-18 21:42 Kajetan, też mam takie spostrzeżenie że imigranci kupują fury dla lansu na kredyt, ale mój komentarz było o tym że to prawo mocno uderzy w posiadaczy starych samochodów i zapędzi ich w kredyty.
Zastanawia mnie jaki obszar ma obejmować to prawo i czy przejazd tunelami pod centrum będzie możliwy. Bo rozumiem że mieszkańcy samego centrum i powiedzmy gmin sąsiednich mają łatwo dostępną alternatywę w postaci komunikacji miejskiej, to w takich obrzeżach komunikacyjnych jak Marsta, Farsta, Norsborg samochód robi się must-have. To prawo uderzy w takich ludzi z obrzeży. Mieszkanie w Sigtuna i praca po drugiej stronie centrum to nie jest nietypowy obrazek. |
| |
kajetan Sztokholm
Wpisów: 16836 Od: 2000-09-01
| 2023-11-20 00:50 Na początek jest to kilka ulic między Birger Jarlsgatan i Sveavägen. Jeden wyjazd z tunelu jest w obrębie tego zakazu. Zakaz głównie uderzy w dostawy i ewentualnych mieszkańców, jeżeli tam ktoś mieszka. Dostawy w centrum są już teraz elektrycznymi pojazdami często a nikt z poza tych ulic nie musi tamtędy jeździć. Więc taka strefa wybrana na test. Pewnie rok lub dwa później będą kolejne strefy. |
| |