Autor | Serwis auta. Jakie ceny? |
Pau7
Wpisów: 2 Od: 2018-12-28
| 2018-12-28 19:09 Witam. Pół roku temu zakupiłem auto w Se.
Wiecie może jakie są ceny serwisowania samochodu w tym karaju? Olej, filtry, rozrząd?
Audi A3 2.0 TDI 2011 rok. Okolice Stockholmu
Będę wdzięczny na odpowiedź
Pozdrawiam! |
| |
black sabbath
Wpisów: 9092 Od: 2012-06-16
| 2018-12-28 20:57 jaki serwis w audi ??????? w ksiazce pisze jaki i po ilu przejechanych km,olej,filtry to normalka ,ale wymiana swiec raz na 90000 km ze swiecami 7000-8000 kr |
| |
black sabbath
Wpisów: 9092 Od: 2012-06-16
| 2018-12-28 20:58 din bil åkersberga ,jest super ale czy dostaniesz dobry czas??? |
| |
bolek1970 PZU
Wpisów: 11503 Od: 2006-07-05
| 2018-12-29 11:00 Wejdz na bazar portalu polonia info.
W kategorii uslug, oglaszaja sie "polskie" warszataty ze Sztkholmu i okolic.
Napewno zbeda mieli lepsze ceny niz miejscowe serwisy, bo czesto sciagaja czesci z Polski itd
pzdr, |
| |
Tumpi
Wpisów: 781 Od: 2008-01-06
| 2019-01-06 12:00 Nie napisales ile masz przelatane, nie napisales kodu silnika, nie napisales co bylo robione rok temu, podales tylko pojemnosc i rocznik - to duzo nie mowi.
Trwalosc swiec zarowych to przecietnie w kazdym jednym silniku ok 100 tys km i zwykle wymienia sie je co 3-5 lat, nic wiecej. Swiece zaplonowe wytrzymuja duzo mniej, no chyba ze walisz w jakies irydowe np wtedy mozesz spodziewac sie czegos wiecej.
Jesli zalezy ci na fachowej usludze to dajesz na jakis serwis zwyczajnie i ci robia i jak pisal wyzej kolega - skasuja cie konkretnie. Wiesz ile tu kosztuje godzina warsztatowa ?
Sam olej i filtry to pikus, mozesz sam zakupic czesci i sobie powymieniac na jakies stacji z podnosnikiem ( badz zlec jakiemus kumplowi ) i potem skasuj sobie ta inspekcje sam w aucie. Mysle ze olej z filtrami to koszt ok 1000-1500 sek.
Wydaje mi sie ze 2.0 tdi Audi ma w instrukcji co 180-220 tys km i to sam paseczek. Chyba ze bierzesz kompletny z pompa, rolkami, itd. Koszt mysle ze od 7-12 tys sek kompletny z robota.
Audi przewaznie maja bezobslugowe lancuchy ale akurat ten twoj model ma paseczek.
Skupil bym sie tez na podwoziu. Auto nalezalo by podniesc i zobaczyc uklad napedowy czy wszystko jest ok. Wjechac na hamownie, sprawdzic to i tamto.
Nalezalo by podlaczyc auto pod kabelek i zobaczyc bledy - o ile sa. Potem zobaczyc PDF czy wymaga on np regeneracji i tu koszty moga wzrosnac. Zakladam jednak ze skoro masz diesla to musisz robic konkretnie kilometry i samo ci sie ladnie to tam wypali. Jesli problem to w polsce zregernuja ci go juz za 500 zl profesjonalnie. |
| |
Tumpi
Wpisów: 781 Od: 2008-01-06
| 2019-01-06 12:04 Napewno zbeda mieli lepsze ceny niz miejscowe serwisy, bo czesto sciagaja czesci z Polski itd
--------------------------------------- -------
Ale bzdura.
A Szwedzi skad maja czesci ? Oczywiscie ze z niemiec - dokladnie jak polacy i ceny czesci samchodowych sa bardzo czesto porowywalne jak i w polsce jak i w szwecji. Wystarczy sobie sprawdzic. Pewne rzeczy tutaj sie oplaca kupic niz w polsce.
Wierz ze ludzie CZASAMI jadac robic serwis w polsce tu kupuja olej i filtry bo taniej wychodzi niz w polsce |
| |
Tumpi
Wpisów: 781 Od: 2008-01-06
| 2019-01-06 12:06 din bil åkersberga
--------------------------------------
Dinbil Kiruna ? ok moze dostaniesz czas albo superbil Helsingborg zajebisty!
------------------------
NIECH JEDZIE TAM GDZIE MA NAJBLIZEJ ! |
| |
black sabbath
Wpisów: 9092 Od: 2012-06-16
| 2019-01-06 17:00 Wierz ze ludzie CZASAMI jadac robic serwis w polsce tu kupuja olej i filtry bo taniej wychodzi niz w polsce
wimienili mnie lozysko w przednim kole i nigdy wiecej ,partacze, dalej powinni podkuwac konie(niektorzy) |
| |
Tumpi
Wpisów: 781 Od: 2008-01-06
| 2019-01-06 18:22 Dobrze, stalo sie i nic na to nie poradzisz. Trafiles zwyczajnie na niewlasciwego mechanika - o ile tak potrafi siebie nazwac. Pewnie miales jakies odcisniete kulki lub walki.
Dokrecanie gwintow musi byc robione tzw. wlasciwym momentem i czesto wspolczesne uklady tego nie wymagaja - musi byc uregulowany luz wstepny. Wielu pseudo fachowcow uzywa smaru miedziowego - a to uniemozliwia przyleganie piasty do kola. WOGOLE ZACZNIJMY od tego ze lozyska wymagaja naprawde specjalistycznych narzedzi i taki mietek z garazu moze takich narzedzi nie miec i dlubie tak sobie aby siedzialo A podczas montazu musza zostac zachowane pewne sily na styki elementow bocznych. Tutaj potrzeba jest fachowa reka.
Wiedz ze czesto nawet w autoryzowanych serwisach Audi, Peugot, itd TU w Szwecji pracuja kompletni amatorzy, ludzie niemajacy absolutnie zadnego pojecia. Jednak w tych miejsach sa pewne standardy, jakas jakosc ktora musi zostac zachowana. Tam tez jest jakis czlowiek, czesto polak ktory czuwa nad 40 szwedami aby robili to konkretnie. Znam paru ludzi z polski ktory maja zlote posady w serwisach tutaj, ale to fachowcy z najwyzszej polki i tacy ludzie kosztuja niemale pieniadze. Znam tez pana Marka z garazu obok ktoremu od 10 lat wszyscy daja auta do roboty, zna sie rewelacyjnie i jest bardzo rzetelny, lubi co robi i nikt nigdy nie narzekal - ZALEZY JAK TRAFISZ ! |
| |
black sabbath
Wpisów: 9092 Od: 2012-06-16
| 2019-01-06 18:28 ZACZNIJMY od tego ze lozyska wymagaja naprawde specjalistycznych narzedzi i taki mietek z garazu moze takich narzedzi nie miec
wlasnie ten problem byl u mnie,gdyby nie zdarzylo sie w polsce to bym nigdy tam nie wymienil |
| |
Tumpi
Wpisów: 781 Od: 2008-01-06
| 2019-01-06 19:30 I w Szwecji i w Polsce sa amatorzy i sa fachowcy. Zwyczajnie musisz trafic ekonomicznie w czuly punkt ze tak napisze. Ile to razy sie zdarzalo ze autoryzowane serwisy np. Lexusa czy KIA wiozly swoje auta po cichu noca do polski bo serwisanci w szwecji nie umieli znalesc rozwiazania a w polsce zrobili. Ja pracowalem ze Szwedami na warsztatach, pracowalem tez w Volvo kiedys i wierz mi to co widzialem przerazalo mnie - tutaj nikt sie w nic nie angazuje, nikt nie chce dokladnie, dobrze, kazdy ma za to swoje godziny, przerwy i ta szwedzka dokladnosc nie pokrywa sie z rzeczywistoscia. Takie moje zdanie. Standardy pracy tych samych serwisow i Polskie i Szwedzkie roznia sie bardzo. W polsce kazdka najmiejsza srubka musi byc nasmarowana a uszczelka dokladnie osadzona, w Szwecji pchaja i dokrecaja - BO CZAS PRACY SIE KONCZY. |
| |
lapplander
Wpisów: 21 Od: 2012-09-06
| 2019-01-07 01:09 Dokladnie tak jak napisal kolega Tumpi.
Sam sie o tym przekonalem.
Szwedzki standard w rzeczywistosci to dno.
Serwisanci bardzo czesto sa zwyklymi dyletantami.
Ja naprawiam swoje pojazdy sam.
U nas na polnocy za godzine licza sobie w serwisie nie mniej jak 700 - 800 sek.
|
| |
Pau7
Wpisów: 2 Od: 2018-12-28
| 2019-01-09 20:37 przebieg 96 tys. CFFB. Ostatni serwis w książce s. 17.01.2017. Przy zakupie auta wykupiłem gwarancję 2 letnią. Parę dni temu pojechałem do dealera że wyświetlają mi się komunikaty o serwisie. Skierował mnie do warsztatu obok.
Jestem tam umówiony na 14 stycznia. Usługi jakie mają wykonać to:
Wyimana oleju na Mobile 1 ESP 5W30
Filtr oleju
filtr kabinowy
filtr powietrza
filtr paliwa
opłata środowiskowa + materiały eksploatacyjne
cena 5,087 koron
|
| |
Tumpi
Wpisów: 781 Od: 2008-01-06
| 2019-01-09 21:06 Wyimana oleju na Mobile 1 ESP 5W30
Filtr oleju
filtr kabinowy
filtr powietrza
filtr paliwa
opłata środowiskowa + materiały eksploatacyjne
cena 5,087 koron
--------------------------------------- ---
Olej 500 sek + filtr 70 sek, filtr kabinowy 200 sek, filtr powietrza 90 sek, filtr paliwa ? - zmieniasz co roku?, zobacz czy nie masz pompy zamiast filtra ( kumplowi mercedes co roku wymienial filtr przez 9 lat a zawsze mial pompe paliwowa - ALE FILTR LICZYLI ), jak cos filtr licze ze lepszy purufluxa np 380 sek.
Czesci moze 1200 sek, reszta placisz ze musza olej wylac do lasu ( oplata srodowiskowa ) i za scierki ( materialy ) zeby mogli sobie rece umyc. Potem ich warsztat z narzedziami. Zreszta jakie tam narzedzia.
1200 czesci i 3800 za 1,5 godz roboty.
To wszystko mozesz sobie sam zrobic na kanale u kumpla albo na podnosniku np na QK. Inspekcje sam w srodku auta skasujesz - klikajac na pare przyciskow.
Za 3800 ? za 2000, za 1000 sek w 1,5 godz bym ci to zrobil, tak jak w serwisie, Fajny zarobek co ?.
|
| |
Tumpi
Wpisów: 781 Od: 2008-01-06
| 2019-01-09 21:08 Spoko wbije ci w ksiazke serwisowa doslownie wszystko co chcesz, kazda pieczatke i kazdy podpis. A jesli masz elektronicznie tez co da sie zrobic |
| |
black sabbath
Wpisów: 9092 Od: 2012-06-16
| 2019-01-09 21:29 nigdy w zyciu w szwecji nie widzialem polaka na warsztacie samochodowym takich marek jak bmw audi merc,w sztokholmie ,drogo jest ale ceny skad sie biora to nie jest wymysl.niedawno pisalo sie ile ppowinno sie zarabiac a teraz sie to krytykuje tylko dlatego ze samemu sie tam nie pracuje,mialem jak serwis robilem w audi w smista to jest tylko 4 mechamnikow,5 sprzedawcow aut a reszta 6-7 to obsluga klientow ,bukowanie czasu reservdelar itd.nietylko ten kto kupowal auta nowe to powinienen wiedziec ze ulgi jakie sie doostaje przy kupnie musza sie jakosc zwrocic ......wlasnie przez service czy inne naprawy,najlepiej to liczyc inne pieniadze????? |
| |
black sabbath
Wpisów: 9092 Od: 2012-06-16
| 2019-01-09 21:31 5000 kr za service??? cieszylbym sie za taki koszt, |
| |
Tumpi
Wpisów: 781 Od: 2008-01-06
| 2019-01-12 22:55 Racja Black!. Ktos kto kupuje na raty nowsza lepsza bryke nie bedzie napewno bawil sie w garazowe serwisy. Skoro kogos stac na nowa bryke to stac go na serwis za 7000 - wsadza karte no i cyk. To troche taka mentalnosc ze nowe auto... ze to musi byc autoryzowany serwis... ze to i tamto.... a po paru latach jezdza juz do garazy bo auto juz mniej warte, wiesz .... |
| |
Bartender ▁ ▂ ▃ ▄ ▅ ▆ ▇ █
Wpisów: 3026 Od: 2017-03-11
| 2019-01-13 01:02 "mentalnosc ze nowe auto... ze to musi byc autoryzowany serwis..."
Serwis autoryzowany to nie zawsze ludzka mentalność, tylko najczęściej warunek zachowania gwarancji na nowe auto. |
| |
szary
Wpisów: 13026 Od: 2005-06-02
| 2019-01-13 17:35 nie narzekajcie .. service passat B8 (2015) 240 konny pasek rozrzadu sie wymienia przy 120 000 km , i przytym idzie pompa wody , olej w skrzyni , olej w dyferencjalu , i inne duperelki , koszt 24 tys koron
|
| |
Tumpi
Wpisów: 781 Od: 2008-01-06
| 2019-01-25 21:39 olej w dyferencjalu przewaznie wymienia sie w przypadku wystapienia jego wycieku - nie jest to czynnosc serwisowa. No chyba ze masz jakas wywalona terenowke badz tylny naped a pasaciki maja czworeczki chyba te nowsze ?
|
| |
szary
Wpisów: 13026 Od: 2005-06-02
| 2019-01-26 19:42 Tumpi , akurat w moim wymieniali , Passat B8 2015 4 motion , niestety trzeba wedlup Vag |
| |
black sabbath
Wpisów: 9092 Od: 2012-06-16
| 2019-01-26 21:30 skoro wymieniaja przy okazji pompe wodna to widocznie tak sie robi,to tak jak ma sie troche bardziej sportowe auto jak sie wymienia klocki hamulcowe to i sie tez wymienia tarcze, w malym warsztacie bedzie to glupota (tez racja) ale rekomenduje sie wymiany i tarcz,
serwisy aut maja za zadanie pokrycie kosztow zakupu aut,stempel w ksiaszce jest warty pare tys, a czy warte ??? roznie mozna myslec |
| |
Tumpi
Wpisów: 781 Od: 2008-01-06
| 2019-01-26 23:40 skoro wymieniaja przy okazji pompe wodna to widocznie tak sie robi,
-----------------------------------
To nie tak drogi kolego. Po pierwsze nie wiesz kiedy ta pompa byla zmieniana i czy wogole byla zmnieniana. Po drugie, pompa to nie jest tylko (mozna napisac) najwazniejszy element rozrzadu ale jest to element wymuszajacy obieg cieczy ktory funkcjonuje jako najwazniejejsza sila tego calego rozrzadu. Jesli wymieniasz wszyystko co daja i tej pompy nie wymienisz - staje sie ona elementen ktory najbardziej narazoony jest na awarie. To wszystko z prostej przyczyny - pompa jest napedzana paskiem rozrzadu i jesli jej nie wymienisz na czas albo zastosujesz czesci z nizszej polki - przetrze sie i zerwie ci ten pasek. Nie musze chyba pisac chyba o skutkach zerwania takiego paska. Popychacze, uszczelniacze, szklanki + zmieciona glowica. DO tego kolo napedzajace pomope olejowa. Pamietaj ze pompa jest napedzana paskiem zebatym i ma lozysko ktore moze cieknac - generalnie prosty uklad z zalozenia. NIe zapomni o obrobce styku glowicy z blokiem silnika. Niekiedy pompa jest napedzana paskiem klinowym i tu mozesz koszty sobie delikatnie obnizyc. To wszystko jest do zrobienia. Bedziesz mial auto jak nowe. Jednak przygotuj swinke skarbonke bo koszty sa naprawde duze a wszystko to bo pozalowales na jakas tam POMPE ! |
| |
black sabbath
Wpisów: 9092 Od: 2012-06-16
| 2019-01-27 08:55 czyli.....widocznie sie tak robi.....tak postapia warsztaty powazne,w malych w malych warsztatach i starszych aut tego sie nierobi bo koszty beda za drogie, a na autach nieznam sie z tej strony technicznej |
| |
black sabbath
Wpisów: 9092 Od: 2012-06-16
| 2019-01-27 20:18 co do samego tematu.......zeby dowiedziec sie ile wynosi koszt serwisu ,to trzeba podzwonic po warsztatach i popytac o ceny ,dlatego ze oni musza wiedziec jaki serwis?? olej jest podstawa wymiany ,ale nie swiece dlatego koszt moze byc zroznicowany, w serwisowej ksiazce jest napisane jaki serwis |
| |
Tumpi
Wpisów: 781 Od: 2008-01-06
| 2019-02-14 17:50 Sam sobie zrob serwis. Podjedz na QK i podnies go sobie, wymien ten olej, wez jakiegos loma - poskrecaj teoche tymi kolami, popatrz troche od dolu co jak, opusc, nalej oleju, wymien filtry, skasuj inspekcje, podlacz sobie pod komorke, zobacz bledy i masz serwis gotowy. Zamiast 6400 sek placisz tylko 900 sek za czesci i 120 sek na stacji za miejsce. |
| |
LARA333 Sthlm
Wpisów: 1878 Od: 2007-06-12
| 2019-02-14 21:56 Tumpi jaki avatar |
| |
tomasz2605
Wpisów: 131 Od: 2011-08-25
| 2019-03-03 22:23 zobacz czy nie masz pompy zamiast filtra ( kumplowi mercedes co roku wymienial filtr przez 9 lat a zawsze mial pompe paliwowa.
Tumpi co ty wypisujesz? pracowales w różnych serwisach z tego co pisales, i nie wiesz ze kazdy uklad paliwowy ma pompe paliwowa i filtr
elektroniczny serwis dasz rade zrobic? mozesz mi powiedziec jakim cudem?
|
| |
tomasz2605
Wpisów: 131 Od: 2011-08-25
| 2019-03-03 22:29 Black w åkersberga nie ma din bil. Jest tylko Aften bil i Biljouren. A co do polakow to bys sie zdiwil ile przyjezdza na serwisy i naprawy posiadaczy samochodow grupy Vag. |
| |
bolek1970 PZU
Wpisów: 11503 Od: 2006-07-05
| 2019-03-04 05:55 "Tumpi co ty wypisujesz? pracowales w różnych serwisach z tego co pisales, i nie wiesz ze kazdy uklad paliwowy ma pompe paliwowa i filtr "
Brac na powaznie to co pisze Tumpi, to troche jakby wierzyc, ze swinie maja skrzydla i umieja latac.
pzdr, |
| |
tomasz2605
Wpisów: 131 Od: 2011-08-25
| 2019-03-04 11:38 Bolek Tumpi to się chyba z jakiejś bajki wydostał . Mieszkał 25 lat w Niemczech ma obywatelstwo niemieckie mieszka w szwecji, jeździ do Rosji pięć razy do roku. Prowadzi własną firmę przewozową i pracował w wielu serwisach w Szwecji. To są jego słowa z różnych tematów. |
| |
EnWrotka Stockholm
Wpisów: 5116 Od: 2011-05-25
| 2019-03-04 12:01 Bolek Tumpi to się chyba z jakiejś bajki wydostał
Mieszkał 25 lat w Niemczech ma obywatelstwo niemieckie mieszka w szwecji, jeździ do Rosji pięć razy do roku. Prowadzi własną firmę przewozową i pracował w wielu serwisach w Szwecji. To są jego słowa z różnych tematów. "
Tomaszu obrabiasz dupe Tumpiemu wiec powiedz mi dlaczego nie jest mozliwe mieszkać 25 lat w Niemczech jezdzic do Rosji ,gdzieś pracować i prowadzić firmę?!
No chyba że Tumpi ma 24 lata to można to podciągnąć pod bajkę .
|
| |
tomasz2605
Wpisów: 131 Od: 2011-08-25
| 2019-03-04 17:46 Wrotka. Nie obrabiam tumpiemu dupy tylko smiac mi sie chce z jego fantazji.Tak samo jak to napisal.
" Ile to razy sie zdarzalo ze autoryzowane serwisy np. Lexusa czy KIA wiozly swoje auta po cichu noca do polski bo serwisanci w szwecji nie umieli znalesc rozwiazania a w polsce zrobili"
Wiezli po cichu do Polski przez granice bez papierow i wszystko to w przeciagu nocy w ta i z powrotem razem z naprawa
Chyba ze teleportowali klijetow samochody do polski |
| |
Tumpi
Wpisów: 781 Od: 2008-01-06
| 2019-03-06 18:22 EnWrotka - Ja mam 61 lat. |
| |
EnWrotka Stockholm
Wpisów: 5116 Od: 2011-05-25
| 2019-03-06 21:46 Tak myslałam Tumpi ,że masz coś koło tego
Niewierny Tomaszu,ufo widziało setki ludzi a i tak wciąż jest niezidentyfikowanym obiektem latającym. |
| |
szary
Wpisów: 13026 Od: 2005-06-02
| 2019-03-09 17:29 Tumpi , nie wiedzialem ze mozna przeskoczyc 40 i 50 rocznice
|
| |
black sabbath
Wpisów: 9092 Od: 2012-06-16
| 2019-03-09 18:04 " Ile to razy sie zdarzalo ze autoryzowane serwisy np. Lexusa czy KIA wiozly swoje auta po cichu noca do polski bo serwisanci w szwecji nie umieli znalesc rozwiazania a w polsce zrobili"
ja tez uwazam ze to idiotyzm cos takiego wymyslec? moze i nie sam tumpi ale ktos inny model mu to powiedzial.z takim czyms to trzeba poczekac do 1 kwietnia,,, |
| |