Odwiedzin 32528666
Dziś 3638
Czwartek 22 października 2020

 
 

Forum: Auto-Moto - Zakup samochodu w Szwecji - nie na eksport

 
 

Pokaż wpisy
AutorZakup samochodu w Szwecji - nie na eksport
reddy


Wpisów: 34
Od: 2015-05-10
2015-05-10 20:25
Jako że to mój pierwszy wpis na forum - witam serdecznie wszystkich! I z góry przepraszam, bo wpis będzie długi

Przymierzam się do zakupu mojego pierwszego samochodu w Szwecji i pierwszego w ogóle w życiu. Choć prawo jazdy mam od lat i trochę jeździłem tu i tam, jakoś nigdy nie miałem potrzeby kupować własnego wozu. To się jednak niedługo zmieni - jak wszystko się szczęśliwie ułoży, zostanę na jesieni ojcem bliźniąt, a w takiej sytuacji samochód wydaje się prawie niezbędny I powinien to być raczej duży samochód, żeby pomieścić wózek dla bliźniąt, wszystkie niezbędne ustrojstwa i żeby jeszcze jakieś miejsce na zakupy zostało.

Przejrzałem sporo wątków na tym forum i jestem pod wrażeniem doświadczenia i chęci pomocy jaka tu panuje. Niestety większość opisuje sytuację zakupu samochodu w Szwecji z przeznaczeniem na eksport do Polski. Ja poprosiłbym o pomoc w wyjaśnieniu niejasności w procedurze zakupu samochodu i przeniesienia własności po prostu do użytkowania w Szwecji (mam adres zamieszkania tutaj i szwedzki personnumer). A że i kierowca ze mnie niedzielny, poprosiłbym również o garść technicznych wskazówek. Zatem zacznę od wymagań i ograniczeń:
1. samochód musi być odpowiednio przestronny, w szczególności bagażnik
2. ekonomiczny w użytkowaniu w Szwecji (koszty paliwa, przeglądów, ubezpieczenia, podatku, części, itp.)
3. w miarę możliwości nieawaryjny, tak by posłużył aż dzieci podrosną i wtedy dopiero wymienić go na mniejszy (nie planuję wymieniać samochodu np. co 3 lata)
4. z powyższego wynika chyba w miarę niewielki przebieg i młody rocznik?
5. przewiduję nim rocznie zrobić nie więcej niż 10-15 tys. km, a pewnie znacznie mniej (chyba, że czasem pojedziemy do Polski)
6. skrzynia raczej automatyczna, żeby żona miała mniej stresu jak będzie chciała prowadzić. A i ja miałem okazję trochę pojeździć automatem i spodobała mi się taka wygoda, w szczególności w miastach.
7. budżet - raczej do 100000SEK. To nasz pierwszy samochód, więc pewnie któreś z nas przywali w końcu w jakiś krawężnik i szkoda będzie poobijać coś droższego

I tu zaczynają się pytania i prośby o potwierdzenie/uzupełnienie:
* Na które marki i modele zwrócić uwagę? Z pobieżnego przeglądu wychodzi mi Volvo V70/XC70, bo to ma chyba największy kufer. Poza tym wygodne i bezpieczne. Ale może powinienem się przyglądnąć czemuś innemu?

* Szukać oferty powinienem na:
- http://www.blocket.se/ (bo co jest na innych stronach z reguły jest i tu)
- https://www.kvd.se/ (aukcje - czy to są tylko samochody z licytacji komorniczych?)
- http://www.bytbil.com/ (ale to się powtarza na blocket'cie, tak?)
Gdzieś jeszcze?

* Jak bardzo można zaufać takim ofertom? W szczególności zakup na aukcji na https://www.kvd.se/ - kupuje się praktycznie w ciemno, bez obejrzenia samochodu czy jazdy próbnej. Czy można od takiej umowy odstąpić, jak się okaże coś nie tak?

* Jak w praktyce sprawdzić samochód? Jak pisałem - doświadczenie mam niewielkie, więc nawet w oględzinach i jeździe próbnej przegapię możliwe problemy. Nie mam też żadnego znajomka z doświadczeniem. Czy jeździcie gdzieś do mechanika na przegląd przy zakupie?

* Jeśli tak - jak znaleźć zaufanego mechanika? Będę szukał samochodu w okolicach Malmö, Lund - możecie kogoś tu polecić? Może też się zdarzyć ciekawa oferta gdzieś dalej w Szwecji - iść po prostu do jakiegoś losowego mechanika w takim przypadku? Trochę nie mam zaufania, bo czytając wątki tutaj widzę, że nie przykładają się tu do roboty jak trzeba i potrafią wystawić kompletnie błędne ekspertyzy (np. http://www.poloniainfo.se/ forum/temat.php?temat=46531, znajomy z pracy miał też podobny problem)

* Piszecie, że podawanym przebiegom raczej można zaufać, choć i tu zdarzają się przekręty. Sprawdzić dane o samochodzie mogę na:
- https://fordonsfraga.trans portstyrelsen.se/fragapaannatfordon.aspx
- przez SMS na 72503 jak opisane na http://www.transportstyrel sen.se/sv/vagtrafik/Fordon/Fordons-agarup pgift/Sms-tjansten-vem-ager-fordonet/
- http://biluppgifter.se/
Ale jak sprawdzacie dane o właścicielu, historii wypadkowej z ubezpieczeń czy o ewentualnym kredycie wiszącym na wozie? Z tego wątku http://www.poloniainfo.se/ forum/temat.php?temat=25232 wynika, że sporo się możecie dowiedzieć. Jeśli wiedziałbym jak, to nie zawracałbym głowy z każdą interesującą ofertą

* Jak wygląda w praktyce procedura zakupu i przerejestrowania samochodu na siebie? Wątki http://www.poloniainfo.se/ forum/temat.php?temat=26387 i http://www.poloniainfo.se/ forum/temat.php?temat=40071 koncentrują się bardziej na eksporcie auta. A jak to wygląda po prostu w Szwecji? Co nieco jest na http://www.transportstyrel sen.se/en/road/Vehicles/Change-of-ownersh ip1/ (wersja angielska, mój Szwedzki jeszcze mocno kuleje) ale niewiele mi to wyjaśnia. Np. jak wygląda sprawa z ubezpieczeniem i podatkiem? Mógłby ktoś krok po kroku opisać całą procedurę zakupu?

* W wielu wątkach piszecie, że diesel wychodzi znacznie drożej w utrzymaniu, w szczególności podatek jest wyższy. Jak duża jest to różnica? Biorąc losowego diesla, np. https://www.kvd.se/auktion /personbil/Volvo/V70-II-D3-Momentum-Aut-- 163hk/650062 i sprawdzając na https://fordonsfraga.trans portstyrelsen.se/fragapaannatfordon.aspx wychodzi Årsskatt, kr: 3084. Biorąc losowego benzyniaka, np https://www.kvd.se/auktion /personbil/Volvo/V70-II-T4-R-Design-Hell% C3%A4der--180hk/650100 wychodzi Årsskatt, kr: 1526. Czy to są reprezentatywne koszty?

* Czy prawdą jest, że w Szwecji zanosi się na podwyżkę podatku za diesla ze względu na zanieczyszczanie środowiska? Wydaje mi się, że współczesne diesle i tak muszą spełniać europejskie normy splain, więc skąd te różnice?

* Co to "Återbetalning vid avställning" i "Debitering vid påställning", które pojawiają się również na https://fordonsfraga.trans portstyrelsen.se/fragapaannatfordon.aspx dla tych samochodów?

* Jeśli samochód ma ważny przegląd, to nie muszę go powtarzać? Gdzie w Szwecji w ogóle robi się przeglądy? W którymś z wątków była chyba informacja, że tylko jedna sieć ma wyłączność na przeglądy?

* Jeśli poprzedni właściciel opłacił podatek - przechodzi to na mnie czy on dostaje zwrot a ja mam zapłacić podatek od zera?

* Na co zwracać uwagę, np. w temacie aktualnego właściciela czy stanu prawnego? Czy jest różnica pomiędzy zakupem od firmy a od osoby prywatnej?

* Jak bardzo ufać średnim cenom podawanym na https://www.kvd.se/: "Uppskattat auktionspris", "Ca pris hos bilhandlaren"? Mam na myśli, czy zakup w okolicach podanych cen jest uczciwą ceną czy np. na blocket'cie można kupić taniej? Wiem, mogę sobie porównać, ale rozrzut roczników, modeli, wyposażenia i przebiegu jest tak duży, że nie jest to proste.

* Przy zakupie na https://www.kvd.se/ muszę im jeszcze doliczyć do ceny ich "Inropsavgift", czyż nie?

* Czy przy zakupie warto spisać umowę dwujęzyczną swe/pl np. gdyby się za jakiś czas okazało, że jednak wracamy do Polski i trzeba by było przerejestrować samochód tam? Czy jako właściciel samochodu w Szwecji i ze szwedzkim dowodem rejestracyjnym na mnie, nie będzie mi to do niczego potrzebne?

I trochę pytań już o samym Volvo:

* Czemu niektóre V70 podają ilość miejsc 4 zamiast 5? Homologacja ciężarowa (z kratką) jak Polsce? Da się to jakoś zmienić? A może wpis "Antal passagerare, max: 4" oznacza tylko liczbę pasażerów nie wliczając kierowcy?

* Który silnik w V70 polecacie? Który należy omijać? Podobnie - który model skrzyni biegów? Na co innego uważać?

* Czy biorąc diesla ryzykuję na dłuższą metę znaczne koszty związane z filtrem cząstek stałych, kołem dmumasowym, itp? Z tego powodu skłaniam się raczej ku benzynie.

* Ile tys. km takie Volvo przejeżdża w miarę bezawaryjnie? Czyli do jakiego przebiegu jest sens kupować by nie zwiększać nadmiernie ryzyka narażenia się na niespodziewanie wysokie koszty przez następne 100-200 tys km?

* Czy warto szukać wersji jeżdżącej na etanolu (bifuel)? Jak z dostępnością i cenami tego paliwa?

* Nowych modeli z gazem chyba nie ma w ofercie, prawda?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc!
  Profil uzytkownika: reddy     
kajetan
Sztokholm


Wpisów: 16276
Od: 2000-09-01
2015-05-11 00:48
"* Jak wygląda w praktyce procedura zakupu i przerejestrowania samochodu na siebie?"

Tu akurat jestem w temacie, bo kupilem i sprzedalem samochod miesiac temu. Najprosciej, jezeli kupujesz od osoby prywatnej i masz szwedzkie prawko, to zeby ta osoba miala w telefonie aplikacje "Mina fordon" wydana przez Transportstyrelsen.

W tej aplikacji jest opcja zmiany wlasciciela. To co potrzeba, to zolta czesc dowodu rejestracyjnego i prawo jazdy sprzedajacego i kupujacego. Aplikacja skanuje sie potem kod dowowdu rejestracyjnego, potem wpisuje troche danych z prawa jazdy sprzedajacego i kupujacego, i od razu auto jest przerejestrowane. Nie ma potrzeby sie bawic w wypelnianie dowodu i wysylanie poczta.

Zaplaty tez mozna dokonac przez aplikacje bankowa Swish, jezeli sprzedajacy i kupujacy ma. Tylko trzeba najpierw zglosic w banku, ze bedzie sie placic wieksza sume pieniedzy, bo sa standardowe limity.

Uzywajac powyzszych metod, i kupujacy wie od razu, ze ma samochod i sprzedajacy wie, ze ma pieniadze. Mniej stresu.

Co do kupowania, to ja korzystalem z Blocket i musze powiedziec, ze kilka rzeczy mi sie u nich podoba. Kupujac samochod przez Blocket, samochod bedzie automatycznie ubezpieczony przez 2 tygodnie. Nie musisz sie stresowac zalatwianiem ubezpieczenia od pierwszego dnia. Dodatkowo, sprzedawca moze wykupic dodatkowe ubezpieczenie w IF (tez przez Blocket), ktore obejmuje ukryte bledy samochodu przez pol roku.
Ja kupujac poprosilem sprzedawce, zeby takie dodatkowe ubezpieczenie wykupil, a ja mu za nie zwrocilem pieniadze. Tak na wszelki wypadek.

Poza tym, z blocket mozesz sciagnac tez kontrakt sprzedazy samochodu, ktory mozecie w 2 egzemplarzach wypisac. Nie jest to obowiazkowe, ale np. takie detale, jakim dokmentem sie wylegitymowal sprzedawca i kupujacy, zebys nie zapomnial sprawdzic, czy sprzedajacy to rzeczywiscie wlasciciel, co wchodzi w cene (kola zimowe, narzedzia, itp)... takie tam, zeby nie zapomniec o jakichs detalach.

"* Jak w praktyce sprawdzić samochód?"

Ktores z tych ubezpieczen przy kupnie z Blocket ma taki formularz do wypelnienia, co nalezy sprawdzic na miejscu. Pamietam, ze bylo cos o skrzyni biegow, czy biegi nie wyskakuja jak jedziesz, czy klimatyzacja chlodzi i grzeje, i takie tam. Mozesz poszukac na Blocket tego formularza. Ja sie w ogole nie znam na samochodach od strony technicznej, ten od kogo kupilem tez sie nie znal. Wiec pewnie wszystko bedzie dobrze
  Profil uzytkownika: kajetan     
reddy


Wpisów: 34
Od: 2015-05-10
2015-05-11 12:59
Dzięki, Kajetan!
Niestety ze mną nie będzie tak prosto, nie wymieniłem prawka na szwedzkie. Zastanawiałem się właśnie jaki to ma sens, bo przecież jak rozumiem na polskim mogę tu jeździć dowolnie długo. Teraz widzę, że w takim przypadku może to być pomocne, choć i pewnie z polskim prawkiem dużego problemu nie będzie - wszak ludzie kupują bezpośrednio z Polski samochody na eksport tam. Czy z jakiegoś innego powodu warto wymienić prawo jazdy? Bo jak rozumiem nie mogę wnioskować o szwedzkie i zatrzymać sobie polskiego
A, no i nie mam wciąż szwedzkiego ID, do tej pory wystarczał mi w najgorszym przypadku personbevis. Ale to też sądzę, że podobnie jak z prawem jazdy nie powinno stanowić problemu.
Konto mam w Handelsbanken, więc przelew mogę zrobić bez problemu. Tylko chyba faktycznie muszę się do nich przejść i dać znać, że większa kasa może niedługo przepłynąć. Dzięki za wskazówki!
  Profil uzytkownika: reddy     
iza
Sztokholm


Wpisów: 23425
Od: 2000-09-11
2015-05-11 13:33
Prawa jazdy wymieniac nie musisz, ale bez szwedzkiego ID-kort bedzie ci ciezko w zyciu w Szwecji.

To tak jakbys w Polsce nie mial dowodu osobistego...

Wyrob sobie koniecznie ID-kort!!!
  Profil uzytkownika: iza     
reddy


Wpisów: 34
Od: 2015-05-10
2015-05-11 14:19
Dzięki Iza, pewnie pora to zrobić. Choć już ponad 2 lata tu mieszkam i trochę spraw tu i tam załatwiałem - i jak do tej pory personbevis otwierał wszystkie drzwi. Więc nie czułem presji na wycieczkę do Skatteverket i zostawienie im kolejnych paru stówek Ale wiem, w nieskończoność tak się ciągnąć pewnie nie da.
  Profil uzytkownika: reddy     
j23


Wpisów: 3544
Od: 2000-09-15
2015-05-11 15:37
i jak do tej pory personbevis otwierał wszystkie drzwi

Masz na mysli taki zwykly personbevis, bez zadnego zdjecia?

No to mnie zaskoczyles.

Dwa lata w Szwecji, legalnie, tylko z takim dokumentem?
  Profil uzytkownika: j23     
Aby sorell


Wpisów: 11327
Od: 2010-04-16
2015-05-11 15:39
Wpis wykasowany przez Administratora. Łamanie regulaminu serwisu.
  Profil uzytkownika: Aby sorell     
reddy


Wpisów: 34
Od: 2015-05-10
2015-05-11 15:47
Ano już ponad dwa lata, najzupełniej legalnie, praca, mieszkanie, ubezpieczenia, itp. I personbevis najzwyklejszy bez zdjęcia, zwykły wydruk ze Skatteverket, do tego polski dowód i jak do tej pory nie było (odpukać) sprawy, której bym nie załatwił z tym zestawem. Choć dłużej pewnie losu kusić nie będę, bo w końcu się natknę na jakiegoś służbistę, i jak to zwykle bywa, przy jakieś bardzo ważnej i nie cierpiącej zwłoki sprawie

Ale nam się troszeczkę offtopic zrobił, więc to pewnie temat na inny dział forum
  Profil uzytkownika: reddy     
08Lisabeth


Wpisów: 629
Od: 2011-07-24
2015-05-11 17:00
Zeby ominac te wszystkie problemy ze uzywanym samochodem kup nowy samochod i jeszcze masz gwarancje. Jak dlugo to zalezy jaki samochod. Sprzedawca wszystko tobie zalatwi podatek od drogi, rejestracje, ubezpieczenie a nawet pozyczke. Jedziesz zawsze do service tam gdzie kupiles i bez problemu.
Ty tylko placisz.



  Profil uzytkownika: 08Lisabeth     
reddy


Wpisów: 34
Od: 2015-05-10
2015-05-11 17:12
Dzięki, ale nowy raczej odpada, przynajmniej z dwóch powodów:
- w założonym budżecie 100tys SEK nic sensownego z dużym kufrem chyba nie ma. Aha - Dacii nie chcę, choćby to był faktycznie świetny interes. Mam swoje prywatne powody ku temu. To chyba jedyna marka do której jestem uprzedzony.
- za bardzo szkoda poobijać nówkę, a że w coś prędzej czy później wjedziemy to niemal pewne przy naszym doświadczeniu, szczególnie z długaśnym kombi

Do tego dochodzi oczywista błyskawiczna strata na wartości zaraz po opuszczeniu salonu, choć zgadzam się z Tobą, że wliczone gwarancje, przeglądy, ubezpieczenia itp. też należałoby wliczyć w cały rachunek. Mimo wszystko używany to chyba jednak zdecydowanie tańsze rozwiązanie, chyba, że się trafi pechowo...

W sumie nie boję się załatwiania i formalności, tylko po prostu na razie nie wiem co i jak.
  Profil uzytkownika: reddy     
black sabbath


Wpisów: 7397
Od: 2012-06-16
2015-05-11 17:25
bardzo wazne……zawsze sprawdz czy auto niema dlugow….bo niebedzziesz mial auta i szmalu co wydales
  Profil uzytkownika: black sabbath     
reddy


Wpisów: 34
Od: 2015-05-10
2015-05-11 19:25
Właśnie - jak to zrobić? Czy na SMS zwrotny przychodzi taka informacja (nie mam teraz jak sprawdzić, mam firmowy numer z zablokowanymi płatnymi SMSami)? Czy też jakaś strona www umożliwia sprawdzenie historii kredytowej auta? W tych co podałem w pierwszym poście, nie mogłem się tego nigdzie doszukać.
  Profil uzytkownika: reddy     
black sabbath


Wpisów: 7397
Od: 2012-06-16
2015-05-11 20:00
"fråga om annat fordon" tam wpiszesz nr,rej,i wszystko bedziesz wiedzial
  Profil uzytkownika: black sabbath     
Wazon


Wpisów: 63
Od: 2015-02-15
2015-05-12 07:55
Salony sprzedaja nie tylko nowe samochody. Jest opcja, ze stary zamochod oddajesz w rozliczeniu. Mozesz kupic w salonie begagnade bil na kredyt.
  Profil uzytkownika: Wazon     
reddy


Wpisów: 34
Od: 2015-05-10
2015-05-12 10:48
@Wazon - aha, dobra rada, rozejrzę się po salonach. Choć pewnie oni się też na blocket'cie ogłaszają, co nie? Na kredyt brać nie chcę i nie muszę, środki na samochód mam odłożone, a droższego samochodu po prostu nie chcę kupować. Mogę trochę budźet naciągnąć jak będzie jakaś fajna oferta, ale po prostu boję się kupować pierwszy samochód za drogo, bo jak pisałem wcześniej, pewnie gdzieś go prędzej czy pózniej obijemy.

@Black Sabbath - co tam powinno być napisane przy zadłużonym samochodzie? Przeglądałem losowo wybranych kilkanaście sztuk z kvd.se, zarówno od osób prywatnych jak i od firm, i dla żadnego wozu nie znalazłem niczego w temacie "kredit" czy "lån". A może po protu nie trafiłem na żaden z długiem
  Profil uzytkownika: reddy     
Wazon


Wpisów: 63
Od: 2015-02-15
2015-05-12 12:08
Wpisz w google - begagnade bil, wyskocza Ci inne strony. Jest wiele alternatyw dla Blocket. Powodzenia
  Profil uzytkownika: Wazon     
reddy


Wpisów: 34
Od: 2015-05-10
2015-05-12 21:31
Faktycznie, jest tego tyle, że nie wiadomo w czym wybierać W dodatku wciąż nie jestem przekonany czy to na pewno ma być V70. Ale pewnie nic większego a jednocześnie wygodniejszego nie dostanę?
Pytanie jak z ekonomicznością Volvo w Szwecji, bo z polskich opinii znalezionych w sieci wychodzi, że tam nie jest najlepiej, bo części i serwis drogie. Tu serwis jest drogi tak czy inaczej zapewne ale liczę, że części powinny być tańsze niż np. do marek niemieckich czy japońskich, w końcu to rodzima produkcja. Chyba, że tu się też mylę?

Za radą Kajetana pogrzebałem po blocket'cie i faktycznie jest tam wzór umowy (z wyszczególnieniem dodatków, o których pisał Kajetan): http://www.blocket.se/secu rity/bil_ver1.pdf
Jest tam też krótki poradnik: http://www.blocket.se/secu rity/bilar.htm z garścią dobrych linków, w tym:
- dodatkowe ubezpieczenie o którym pisał Kajetan: http://www.blocket.se/insu rances/bbf.htm
- opis na Hallå Konsument: http://www.hallakonsument. se/tips-for-olika-kop/kopa-och-hyra-produ kter/bil-och-andra-fordon/kopa-bil-av-pri vatperson/
- tak w ogóle na Hallå Konsument jest kilka podstron tym temacie, zaczynając od: http://www.hallakonsument. se/tips-for-olika-kop/kopa-och-hyra-produ kter/bil-och-andra-fordon/

Trochę sam sobie odpowiadam, ale ktoś pewnie będzie kiedyś przechodził podobne rozterki, to będzie miał wszystko pod ręką

Jeśli ktoś jeszcze może dorzucić jakieś informacje do dowolnego z pytań, które zadałem w pierwszym poście - będę wdzięczny.
  Profil uzytkownika: reddy     
reddy


Wpisów: 34
Od: 2015-05-10
2015-05-21 22:57
Trochę poczytałem i porozmawiałem w temacie benzyna vs diesel i o samym Volvo. Wychodzi na to, że przy moim stylu użytkowania wyłącznie benzyna wchodzi w grę (krótkie trasy po mieście szybko zjadą DPF w dieslu). W takim razie, jeśli miałoby to być Volvo to zapewne silnik 2.5FT. Widzę po ofertach, że są takowe z mocami od 200 do 256KM (ten ostatni to pewnie po tuningu). Wersja podstawowa z 200KM jest jak rozumiem wystarczająca na tą masę auta?
Jak się ma do tego silnik 2.0F? Jak rozumiem słabszy i bez turbiny - ale czy wystarczający? Jak z ekonomiką i awaryjnością pomiędzy tymi silnikami?

I wciąż prosiłbym o wskazówki m.in. o:
* Jak sprawdzić dane o właścicielu i przede wszystkim historii wypadkowej z ubezpieczeń?
* Gdzie sprawdzić samochód w okolicach Malmö, Lund?
  Profil uzytkownika: reddy     
fujative


Wpisów: 63
Od: 2013-01-10
2015-05-28 22:50
bo ja wiem czy potrzebujesz te 200 koni skoro:
-ma byc to pierwsze auto
-glownie po miescie
-jak sam piszesz,zamierzasz sie ,,poobijac,, bo to pierwsze auto itd,moze lepiej miec troche mniej pod butem.
  Profil uzytkownika: fujative     
reddy


Wpisów: 34
Od: 2015-05-10
2015-05-29 17:09
Słuszna uwaga, choć trochę się boję o dynamikę, wszak to ciężkie auto. Nie zamierzam się z nikim ścigać, ale czasem trzeba mieć zapas przy jakimś wyprzedzaniu, choć i to nie po mieście. W sumie trochę tych 2.0F się widzi na ulicach, więc jakby coś z nimi było nie tak, to by ludzie nie brali. Z tym, że spotkałem się z opiniami, że 2.5FT jest mniej awaryjny...
Dobra, nie skreślam 2.0F
  Profil uzytkownika: reddy     
fujative


Wpisów: 63
Od: 2013-01-10
2015-05-29 18:04
Z awaryjnoscia nie mam pojecia. Te 150KM wystarczy w V70, 200 bedzie na pewno fajniej jezdzic. najlepiej jesli sie rpzejedziesz jednym i drugim.

Diesel D2 tez pociagnie ta kolubryne.

Takze tak jak pisalem, nie odmawiam Ci dynamiki,jesli potrzebujesz to pewnie ,ale w Szwecji tak na dobra sprawe, jesli ktos nie jest motomaniakiem nie potrzebuje wiekszej mocy. (nawet przy wyprzedzaniu) , gorzej z Polska gdzie jest walka na drodze
  Profil uzytkownika: fujative     
reddy


Wpisów: 34
Od: 2015-05-10
2015-06-24 19:32
Samochód zakupiony więc pora na podsumowanie. Parę tygodni grzebania po http://www.blocket.se/ https://www.kvd.se/ http://www.bytbil.com/ i paru innych stronach. Każdą maszynę, która w miarę mieściła się w budżecie wpisywałem sobie w arkusz, dzięki czemu mogłem później łatwo porównać oferty i odsiać to, co zbyt drogie bądź zbyt wyjeżdżone. Jak zobaczyłem coś interesującego, próbowałem kontaktu ze sprzedającym i zwykle dostawałem wyczerpujące odpowiedzi na pytania. Wreszcie trafił się interesujące Volvo V70 2.5FT z automatyczną skrzynią, niecałe 60km ode mnie, czyli w zasięgu bez zbyt dużego kombinowania. Pojechałem, obejrzałem, kupiłem. A że czasu na dokładne oględziny za wiele nie było a poza tym nie jestem specem od samochodów to pozostaje mi mieć nadzieję, że w minę się nie wpakowałem Jak do tej pory jestem zadowolony, choć trochę uszkodzeń jest, o czym poniżej. Samochód sprawdziłem jak mogłem wcześniej przez sieć, potwierdzając informacje o jednym użytkowniku (choć 4 właścicieli w historii - gość miał najpierw ten samochód jako służbowy, potem kupił go prywatnie a potem komis od którego ja wziąłem). Kolega Szary był bardzo uprzejmy sprawdzić mi jeszcze historię z ubezpieczenia (dzięki raz jeszcze!) i jak na razie wydaje się być - odpukać - ok.
Przegląd miał do zrobienia na dniach, więc wykorzystałem okazję i dopłacając trochę poprosiłem o pełniejszy przegląd. Wyszedł tylko przeciek na jednym amortyzatorze (ale facet od przeglądu mówił, że to nic groźnego na razie) no i coś dziwny dźwięk, takie bzyczenie, w okolicy alternatora przy schodzeniu z obrotów. Oczywiście komis się wypina, bo ich gwarancja obejmuje rzekomo tylko sprawy związane ze zwykłym przeglądem, ale moim zdaniem nie ma racji. Przynajmniej z lektury http://www.hallakonsument. se/tips-for-olika-kop/kopa-och-hyra-produ kter/bil-och-andra-fordon/kopa-av-bilhand lare/ wynika - jeśli dobrze rozumiem - że komisy są odpowiedzialne za uszkodzenia znalezione do 6 miesięcy od zakupu. Nadziei sobie nie robię za dużych, ale zobaczymy. Ma ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie?
  Profil uzytkownika: reddy     
szary


Wpisów: 13022
Od: 2005-06-02
2015-06-25 19:48
teleskop ktory cieknie z tylu , koszt z jakies 6000 kr za nowy , ale wymiana idzie w blyskawicznym tempie , z 15 min i wymieniony
  Profil uzytkownika: szary     
reddy


Wpisów: 34
Od: 2015-05-10
2015-06-30 19:20
A propos niespodzianki z rachunkiem na poprzedniego właściciela o której pisałem w wątku http://www.poloniainfo.se/ forum/temat.php?temat=25232 - napisałem do tych, co ten rachunek wystawili, i po 2 dniach dostałem odpowiedź, że przepraszają i mogę o tym zapomnieć

Komis się oczywiście wciąż się wykręca z jakąkolwiek odpowiedzialnością. Wg tego jak rozumiem prawo konsumenckie w Szwecji to mam prawo do reklamacji nawet używanego samochodu do 6 miesięcy po zakupie. Rzuciłem pytaniem do lokalnego konsumentvägledare, zobaczymy co mi powiedzą.

Skoro piszesz, że same amorki tutaj kosztują 6kSEK/sztuka, to aż się boję pomyśleć, ile kosztować może robota przy skrzyni, jeśli to jest problem. W Polsce, z tego co się zorientowałem, komplet 4 amorków SACHS to okoł0 1350 zł + 300 zł robocizna, więc różnica kolosalna. Zastanawiam się, czy w takim stanie jak jest teraz dojadę do Polski.

Szczególnie mnie niepokoi ten dźwięk spod maski przypominający bzyczenie, lub tarcie małych zębatek, o wysokości korespondującej z obrotami - zmienia się w zależności ile nogę na gazie położę, jak również w momencie gdy skrzynia zmienia przełożenia. Coś za głośne to jest by to było normalne. Nie słychać tego raczej na postoju, dlatego spróbowałem sam to nagrać w trakcie jazdy - może nagranie nie najlepsze ale chyba słychać o co chodzi:

https://youtu.be/RMPxzCqf7 Sk

Dla porównania wrzuciłem też nagranie z silnika na jałowych obrotach i skrzyni w pozycji P:

https://youtu.be/Np_RJsNHD 0w

Może ktoś ma pomysł, co to może być i jak to poważne?
  Profil uzytkownika: reddy     
MaksV


Wpisów: 1
Od: 2020-08-24
2020-08-24 23:08
Witam, sory za odkopanie tematu, ale nie znalazłem odpowiedzi mnie nurtujących, mianowicie, planuje w ciągu dwóch tygodni kupić auto dla siebie, mam wszystkie numery, oprócz prawa jazdy szwedzkiego - zostało polskie.
1. Kupując auto, które znalazłem na blocket, w raty, czy kupuje je za cenę bez moms? Lub jeśli cena jest podana i nie ma żadnej informacji o moms, to do tej ceny wystawionego auta mam doliczyć moms?
2. Jak wyglada kupno auta w komisie na raty? Chciałbym wpłacić 10% wartości auta na start.
3. Jest to moje pierwsze auto, widziałem we wcześniejszych postach kilka stron, ale czy mógłby mi ktoś w kolejności napisać w jaki sposób i na jakich stronach sprawdzić auto przed zakupem?
Moje pytania rodzą się tez stad, ze byłem w komisie i wstępnie sprawdzić czy dostanę raty, okazało się ze tak, ale sprzedawca powiedział, o wpłacie 40tys. Koron + 36 rat po 2.2tys. Koron. Czyli niecałe 80 + 40 wstępne, daje to 120, gdzie się podziały pozostałe 80tys? Błąd w obliczeniach sprzedawcy, czy może oferował jakis leasing bez wykupu auta? Już sam nie wiem. Prosze o pomoc!
Czołem i czekam na odpowiedzi! Dzieki.
  Profil uzytkownika: MaksV     
Forum -> Auto-Moto -> Zakup samochodu w Szwecji - nie na eksport
Pokaż wpisy






Praca dla dwóch osób (Malmo, lund)
möbelsnickare zatrudnię (Stockholm)
Advena Bygg AB - Płytkarz (Åkersberga)
Stolarz pilne (Huddinge )
Firma sprzątająca zatrudni Panie (Älvsjö (Stockholm))
Zatrudnienie w firmie sprzatajacej (Stockholm)
Malarz (Brandbergen)
Zatrudnię w kawiarni (Sztokholm)
Więcej





'Raising children bilingually: The Pre-school Years' - recenzja
Polska Mama Za Granicą
Kościół Söderby-Karl.
Agnes na szwedzkiej ziemi
Klubbensborg.
Agnes na szwedzkiej ziemi
Dramat z sąsiadami
zuzziezazzles
Czarna postać w pałacu Krusenberg.
Agnes na szwedzkiej ziemi
Kanebulle – cynamonowa bułeczka
Smaki życia na obczyźnie
'Idealne życie' Katarzyny Kołczewskiej - recenzja
Polska Mama Za Granicą


Odwiedza nas 73 gości
oraz 5 użytkowników.


2020-02-16 All Inclusive - przedstawienie teatralne https://t.co/ab0UqTsjrU
2020-02-16 All Inclusive - przedstawienie teatralne https://t.co/aqbzjleF5Z
Michał Wiśniewski i Classic w Göteborgu - relacja https://t.co/9sIesWFphe
2019-12-08 Jarmark bożonarodzeniowy https://t.co/3z0VBnT3vU
2019-12-06 Jarmark bożonarodzeniowy https://t.co/eJB5dWRUE7
Wiecej
Całkowity zakaz aborcji w Polsce.
Fotovoltaika
Pani szuka Pana do igraszek
Szwedzki „wstyd przed lataniem” napędza renesans podróży koleją
Katarzyna Tubylewicz: W Sztokholmie to, gdzie mieszkasz, zaskakująco dużo mówi o tym, kim jesteś
Migracja przemebluje Szwecję. Rosną notowania skrajnej prawicy
Szwedka, która wybrała Szczecin - Zaczęłam odczuwać, że to już nie jest mój kraj
Emigracja dała mi siłę i niezależność myślenia










© Copyright 2000-2020 PoloniaInfoNa górę strony