Autor | Hybryda Toyoty |
Borrka Hospicjum na Wilsona
Wpisów: 17561 Od: 2003-04-06
| 2021-05-07 14:24 Od jakiegoś czasu jeżdżę hybrydą Toyoty Auris i ostatnio mam takie kłopoty:
Musiałem wymienić pomocniczy akumulator 12V, bo całkiem padł.
Nowy, owszem działa, ale zapłon następuje z opóźnieniem paru (5 - 10) sekund, albo nie następuje.
System "widzi" kluczyk, ale nawet dotknięcie nim przycisku zapłonu nie pomaga.
Pomaga naciśnięcie gazu, albo hamulca, ale też nie zawsze.
To jest w sumie irytujące, mimo iż samochód jeździ normalnie, to trzeba czekać aż silnik ruszy. |
| |
mcmrbygg11
Wpisów: 481 Od: 2018-04-14
| 2021-05-07 22:22 Noska sztuka czy używana kupiona? Lada moment sam wybieram się na spotkanie w Toyocie ale rav4 hybrid. Ciekawe jak to jezdzi |
| |
Borrka Hospicjum na Wilsona
Wpisów: 17561 Od: 2003-04-06
| 2021-05-07 22:27 Kupiona nowa i serwisowana cały czas w Toyocie. Ale kończy 5 lat.
Akumulator niskonapięciowy poszedł od niejeżdżenia w czasach zarazy. |
| |
mcmrbygg11
Wpisów: 481 Od: 2018-04-14
| 2021-05-07 22:37 5 lat to już sporo. Ogólnie aku to są wrażliwe na wilgoć itp. Może w tym był problem |
| |
Borrka Hospicjum na Wilsona
Wpisów: 17561 Od: 2003-04-06
| 2021-05-07 22:44 Akumulator jest już nowy. I naładowany. Po prostu system sie tak dziwacznie zachowuje. |
| |
Polopicante
Wpisów: 366 Od: 2018-08-19
| 2021-05-07 22:50 Czytałam,że normalny silnik pali 6l/100km, a hybryda tez 6l/100, to po co jest ta hybryda? |
| |
karma
Wpisów: 551 Od: 2016-01-07
| 2021-05-08 08:26 Nie pomoge ale moze link cos Tobie podpowie.
https://spidersweb.pl/auto blog/rozladowany-maly-akumulator-w-aucie- hybrydowym-nieco-sie-zdziwilem/ |
| |
Borrka Hospicjum na Wilsona
Wpisów: 17561 Od: 2003-04-06
| 2021-05-08 08:52 To właśnie takie zjawisko. Z detalami takie. Umówiłem sie w warsztacie, bo uruchomić sie da, a warsztat dobry i się poczuwa.
Czasu tylko szkoda, dlatego próbowałem sie dowiedzieć. |
| |
black sabbath
Wpisów: 9092 Od: 2012-06-16
| 2021-05-08 13:52 hybryd to coś dziwnego dwa silniki pod maska?ladować codziennie żeby ewentualnie dojechać do pracy odległej np 30km,to lepiej tylko elektryczny? ale w Polsce jest wogole nieopłacalny ,hybryd ma tez zaletę ze silnik spalinowy ląduje elektryczny i auto spali dużo mniej, co do akumulatora, to firma daje gwarancje na nowy chyba 3 lata ,wytrzymują dużo dłużej ale to już ryzyko, toyoty to raczej dobre auta może pod względem błędów najlepsze na świecie,takie problemy jak borrka opisuje to tylko warsztat może odpowie ,każdy błąd ma swoje źródła |
| |
mcmrbygg11
Wpisów: 481 Od: 2018-04-14
| 2021-05-08 18:04 Według mnie hybryda ma sens. Od dawna marzy mi się coś w typie suva z małym spalaniem. Wedle opinii co używają rav4 2.5 benzyna hybryda spalanie w mieście mozxna zejść poniżej 6 litrów a w dłuższej trasie 9 litrów. Mnie to przekonuje. Aku doładowuje się w trakcie spokojnej jazdy. Poza tym masz spory zapas mocy. No i najważniejsze. O 90 proc zmniejsza się zużycie wielu części zamiennych typu klocki tarcze oraz układ zawieszenie. Na to ma wpływ inny rozstaw masy pojazdu na osie bo w pod lidze masz akumulatory. Tyle mówi teoria ale w praktyce to chyba to samo bo widziałem recenzxje ze oryginalne klocki są do zmiany po nawet 400 tys. |
| |
melchior
Wpisów: 828 Od: 2018-08-18
| 2021-05-08 18:27 Od stycznia jestem posiadaczem:
https://www.suzuki.japanmo tors.pl/p/oferty-specjalne/hybrydy?gclid= EAIaIQobChMIz5fth7-68AIVWUiRBR0BIA6bEAAYA SAAEgL9-fD_BwE
Zrobiłem 12 tyś,pali średnio 6.5l/100km. Pod maska dwa silniki zespolone,jezdzi to fajnie,silnik elastyczny itd...
Tylko tak się zastanawiam, po co to wszystko? Skoro mam 2l diesla, który jest jak torpeda i pali 6 l napędu. Gdzie tu ekologia? |
| |
black sabbath
Wpisów: 9092 Od: 2012-06-16
| 2021-05-08 18:44 nie tylko ....servis hybryda jest dużo droższy ,dlamnie to paradox żeby mieć dwa silniki ,to tylko miała być przejściówka na kompletnie elektryczny, sam bym kupił elektrycznego ale w garażu mam kontakt bez dostępu do licznika |
| |
melchior
Wpisów: 828 Od: 2018-08-18
| 2021-05-08 18:46 to był ogólny link, a suzuk jest z tym silnikiem:
SX4 S-Cross Hybrid 2021 1.4 BOOSTERJET 2WD 6MT |
| |
melchior
Wpisów: 828 Od: 2018-08-18
| 2021-05-08 18:49 Black, a jaki jest sens silnika elektrycznego? Bo chyba nie ekologia, skoro prąd mamy z Polski a tamci robia go z ruskiego węgla.
Moim zdaniem silnik elektryczny sie nie przyjmie, na Ziemi nie ma tyle surowców,żeby naprodukować taka ilość akumulatorów. |
| |
black sabbath
Wpisów: 9092 Od: 2012-06-16
| 2021-05-08 19:30 benzyna się skonczy a prąd nie jest komplikacja,juz się mówi coraz więcej o elektrowni atomowej w nowej wersji, dlaczego hybryd jest coś niepotrzebnego(tak samo jak jeździć na etanol) ze ma się dwa silniki i jeden jest uzależniony od drugiego jednemu musi się wymienić olej a drugiemu (może prądnicę)niewiem, to był dobry pomysł przed produkcja aut elektrycznych, tam skoleni będzie inny problem ,mniej części mniej serwisu ,niema oleju itd, ludzie potrąca prace itd.temat trochę się zmienił a ja i tak nierozwiane problemu jaki boryka ma? |
| |
melchior
Wpisów: 828 Od: 2018-08-18
| 2021-05-08 19:46 Może kierunek wodorowy?
Czytałem,że w Polsce tworzy się duże zaplecze do produkcji wodoru, a w kilku firmach jezdzi juz sporo aut napędzanych wodorem. |
| |
Bartender ▁ ▂ ▃ ▄ ▅ ▆ ▇ █
Wpisów: 3032 Od: 2017-03-11
| 2021-05-09 14:24 Aku 12 V miał pełne prawo wyzionąć ducha po 5 latach, szczególnie jeśli ostatnio auto więcej stało, niż jeździło. Tak się dzieje w każdym aucie, nie tylko w hybrydach.
Ja też nie rozumiem zwykłych hybryd, bo palą niewiele mniej, niż zwykłe auta. Szczególnie na krótkich odcinkach, gdzie potrafią spalić nawet więcej. Po prostu dłużej się rozgrzewają do temperatury roboczej.
Albo elektryk, albo plug-in, którego się często ładuje i nie robi ogromnych dziennych przebiegów. Mój plug-in ma średnie spalanie z ostatnich 17 tys. km 1,5 l/100 km (w tym kilka przelotów do Polski lub Niemiec), a poprzednie auto 9 l. Oszczędność na paliwie to ca. 20 tys. sek rocznie. Cisza w aucie i płynność przyspieszenia w mieście jak w elektryku.
|
| |