Autor | Przekładka silnika na większy - przepisy |
marre...
Wpisów: 6 Od: 2017-04-29
| 2017-04-29 04:09 Hej!
Planuje przekładkę silnika na sporo mocniejszy i pytanie jest jak to się ma do przepisów w Szwecji.
Czy mogę spotkać się z jakimiś problemami na przeglądzie?
Silnik który chcę przekładać występuję również w moim modelu, więc nie jest to jakaś kombinacja z innym autem.
Jakieś porady, wskazówki
|
| |
Black_sabath
Wpisów: 1204 Od: 2015-07-31
| 2017-04-29 11:54 Śmiało przekładaj ten większy silnik, oby ci się tylko zmieścił do komory,a jak będzie cos wystawało, to dospawaj osłony i heja na drogi! |
| |
black sabbath
Wpisów: 9092 Od: 2012-06-16
| 2017-04-29 12:17 wtorek dam tobie konkretna odpowiedz dlatego ze umnie pracuje taki jeden mlodzian co wie wiecej niz niejeden fachowiec |
| |
Tumpi
Wpisów: 781 Od: 2008-01-06
| 2017-04-29 16:06 Hej, a jak ta niby przekladke bedziesz robil ? |
| |
marre...
Wpisów: 6 Od: 2017-04-29
| 2017-04-30 19:54 Dziękuję za odpowiedź "Black_sabath", czekam na info.
Oczywiście sam nie będę przekładał, planuję oddać auto w Polsce do chłopaków co się na tym znają. Silnik się zmieści bez obaw. Planuję wsadzić mocniejszy silnik który również wychodził z tym modelem. Mój ma 118 koni i trochę przestało mnie to bawić
Jedyne obawy jakie mam to czy nie będzie problemu na pierwszym besiktning po przekładce i czy jest coś na co powinienem zwrócić uwagę.
Pozdrawiam ! |
| |
Tumpi
Wpisów: 781 Od: 2008-01-06
| 2017-04-30 22:28 Oczywiście sam nie będę przekładał, planuję oddać auto w Polsce do chłopaków co się na tym znają.
--------------------------------------- ---------
O ja pier.... co to znaczy chlopaki? warsztat pana zenka tak ?
Wiesz chlopie co to znaczy wymiana silnika w aucie? Czy takie chlopaki jak to nazywasz zrobia ci przeszczep serca w szopie z kurami?
Ja sam sie kiedys tym zajmowalem i swojego czasu nawet w autobusach sie to robilo, ale to zrobilo sie bardzo ale to baaaaardzo nieoplacalne. Kupic dobry silnik, w dobrym stanie to szuka ktora ma swoja wartosc, do tego dobry mechanik ktory naprawde zna sie na rzeczy NIE ZADNE CHLOPAKI. Taki mechanik koszuje, pomijajac profesjonalizm i dokladnosc dysponuje on odpowiednim czesto drogim sprzetem/narzedziami/oprogramowaniem - a to wszystko jest zwykle niedostepne dla takiego smiertelnika jak ty. Wiesz jacy w polsce sa pseudomechanicy? na TVN TURBO masz caly czas o tym programy, poczytaj fora. Ty wiesz co ci amatorzy robia ? Zobacz jak oni usuwaja pierscienie tlokowe nozem!? zobacz jak oni te pierscienie nakladaja. Dalej sruby mocujace glowice, korbowody, kola zamachowe, elementy rozrzadu. To wszystko ma bardzo istotna wartosc w jakiej kolejnosci to montujesz/dokrecasz i nawet najmiejsze zaniedbania w tych przypadkach rowna sie z szybkim kolejnym remontem silnika oczywiscie na twoj koszt. CHLOPAKI chyba nie daja gwarancji? Dalej sruby mocujace. Nie bede tu pisal jak pseudomechanicy uszczelniaja cala jednostke, kiedys o tym bylo nawet na rosyjskich forach dyskusyjnych. Nie sprawdzaja poduszek silnika. Wiesz np. sam komplet wtryskiwaczy ile to kosztuje?
Silnik moge ci kupic w kawalkach. Zakup samej glowicy czy samego ukladu korbowego to dla mnie zaden problem, mam dostep do tanich i dobrych japonskich rozwiazan dalej ... pomimo mojej przeszlosci, ale odnosnie tej jakosci nigdy nie bede pewny czy to wszystko pociagnie iles tam set tys wiecej.
Dalej wymiana calego rozrzadu oczywista - chlopaki oszczedzaja ale ja bym raczej wymienil paski i rolki. Samo to masz 500 zl.
Powiem ci tak, bardzo czesto nie oplaca sie reanimowac skrajnie zuzytych jednostek i tych napedowych ( gdzie wstawiasz ) i mechanicznych ( co wstawiasz ), a kwestia sporna jest polaczenie tego wzgledem elektronicznym. To sa naprawde skomplikowane uklady i czesto trzeba tworzyc nowe podstawy takiego oprogramowania do silnika. A problemy po wymianie takiego silnika przez CHLOPAKOW moga byc spore. Jesli robi to nieautoryzowany serwis albo jakis naprawde obyty gosc z glowa ( a te dwie opcje sprawiaja ze wymiana staje sie nie oplacalna, KOSZTUJE! - wiedz ze nie ma tanio i dobrze, jaka cena - taka jakosc ), to daje ci 10% szans ze przejedziesz nim nie wiecej jak 20 tys km.
Ja bym sie nie pchal, kupil bym nowsze i pewniejsze auto. To tak jak z kobieta, lepiej panne niz mezatke - wiecej przejedzie. |
| |
Tumpi
Wpisów: 781 Od: 2008-01-06
| 2017-04-30 23:28 Swoja droga, po co ci wiekszy silnik ? w Szwecji 120 wiecej nie pojedziesz, Nie szkoda ci prawa jazdy?, opon?, paliwa?, zuzycia silnika?, a bezpieczenstwo? + koszty wymiany silnika?. Po co to wszystko? Spisz na pieniadzach? |
| |
Tumpi
Wpisów: 781 Od: 2008-01-06
| 2017-04-30 23:30 Zamiast tego calego cyrku kup sobie nowsza pewniejsza i ekonomiczna jednostke do przemieszczania sie z punktu A do B i ciesz sie z jazdy. Moj kumpel jechal 200 na 90 / 2 lata zabrane prawo jazdy i 12 tys sek mandatu, warto? |
| |
Tumpi
Wpisów: 781 Od: 2008-01-06
| 2017-04-30 23:31 Ja swojego czasu tez mialem taka glupawke, mialem po 500 koni, ale po co?, tutaj nie ma drog ani mozliwosci aby to wykorzystac!. Glupawka przeszla i moje 170 koni w kombi mi w zupelnosci wystarczy. |
| |
Tumpi
Wpisów: 781 Od: 2008-01-06
| 2017-05-01 00:39 Z jazdy trzeba sie cieszyc, a nie nia stresowac |
| |
marre...
Wpisów: 6 Od: 2017-04-29
| 2017-05-02 06:29 No i się zaczęło, zadałem jasne pytanie o otrzymuję pytania po co, na co. Czy tak trudno jest odpowiedzieć na właściwe pytanie a nie krytykować to co planuję.
Trumpi moje pieniądze i moja sprawa co z nimi zrobię i ile ich wydam. Jak ty chcesz to się bujaj z punktu A do punktu B. Będzie mi przekładać firma ze Szczecina, zajmują się oni tylko swapem silników i to tych nie dedykowanych. Ja chce zastosować silnik montowany seryjnie w moim aucie, więc sprawa uproszczona. Trumpi nie jesteś pomocny więc już nie udzielaj się. Marnujesz tylko mój czas. |
| |
Marta_wawa
Wpisów: 535 Od: 2015-11-16
| 2017-05-02 09:09 Cały czas powtarzam, ze tu jest cała masa dziwnych typów, którzy w niczym nikomu nie pomogą, ale pogadać sobie mogą. Popatrz na niektóre nicki,od lat taka sama rozwalanka tematów. |
| |
pati_sko
Wpisów: 8960 Od: 2006-05-15
| 2017-05-02 09:10 Marta, a tak z ciekawosci. Co Ty wnosisz? |
| |
pati_sko
Wpisów: 8960 Od: 2006-05-15
| 2017-05-02 09:14 W temacie- black pewno da sprawdzone info.
Mi sie tylko wydaje ze bedziesz musial zarejestrowac zmiane silnika przed besiktning? Byc moze jakies prov?
|
| |
MrOldpunk
Wpisów: 4 Od: 2013-02-28
| 2017-05-02 11:19 Odp1:silnik jest "częścią"wymienną jak i inne podzespoły,śmiało wymieniaj. Odp2:jeżeli na przeglądzie trafisz na nadgorliwca może być problem.Jeżeli chcesz mieć spox zgłoś swap silnika do dowodu.Powodzenia w modach👍 |
| |
black sabbath
Wpisów: 9092 Od: 2012-06-16
| 2017-05-02 16:15 Marre otoz jesli masz auto przed 93 r to max 15 kw na 100kg wagi auta,natomiast po 93 r to musisz skontaktowac sie z producentem twego auta i tam tobie powiedza dokladnie , |
| |
marre...
Wpisów: 6 Od: 2017-04-29
| 2017-05-02 18:40 Bardzo dziękuję "black sabbath"
Ja również znalazłem tą informację ale nie byłem do końca pewny czy dobrze ją rozumiem, ponieważ nie bardzo wiem o co mam spytać producenta, o to który silnik będzie kompatybilny z moim modelem
W zasadzie chcę włożyć silnik który występuje w moim modelu i w tym roczniku.
Chodzi o BMW Z3 2001 rok 118 km, a ja chce przełożyć na 231KM.
|
| |
black sabbath
Wpisów: 9092 Od: 2012-06-16
| 2017-05-02 18:56 kiedys mialem 330xi i mial 230km czy to niejest ten sam??? |
| |
black sabbath
Wpisów: 9092 Od: 2012-06-16
| 2017-05-02 18:59 dobrze zrozumialem ??? czy mnie sie kielbasi,,masz z3 2001 ? on ma 231 km |
| |
black sabbath
Wpisów: 9092 Od: 2012-06-16
| 2017-05-02 19:04 teraz zrozumialem,,,,,,moj boze jutro porozmawiam i dam tobie odpoweidz,,,,,,ale mnie sie wydaje ,,tak na ludzki rozum ,to ten silnik duzo wiecej wazy inne rury wydechowe,hamulce,zawieszenie itd to jest kompletna zmiana ,wcale by mnie nie zdziwilo ze mozna ale pod specjalnymi warunkami,,,,jutro tobie odpowiem,,, |
| |
black sabbath
Wpisów: 9092 Od: 2012-06-16
| 2017-05-02 19:18 https://www.autopower.se/f orum/topic.asp?id=52645 |
| |
marre...
Wpisów: 6 Od: 2017-04-29
| 2017-05-03 06:29 Ok, czyli według tego linku będą problemy z przeglądem i ubezpieczeniem. Powiem szczerze że dziwne mi się to wydaje
Zastanawiam się czy nie podjechać do jakiegoś punktu "besiktning" i nie zapytać o szczegóły, lub do "transportstyrelsen" |
| |
black sabbath
Wpisów: 9092 Od: 2012-06-16
| 2017-05-03 17:28 marre dowiadywalem sie ,zapomnij ze auto przejdzie przez kontrole,nawe zadna ubezpieczalnia nie ubezpieczy auto ,po prostu lepiej kupic z3 z silnikoem 231 km, |
| |
Tumpi
Wpisów: 781 Od: 2008-01-06
| 2017-05-03 18:18 Ok, czyli według tego linku będą problemy z przeglądem i ubezpieczeniem. Powiem szczerze że dziwne mi się to wydaje
Zastanawiam się czy nie podjechać do jakiegoś punktu "besiktning" i nie zapytać o szczegóły, lub do "transportstyrelsen"
--------------------------------------- ------------
Dobra juz wam pisze. Jest niezgodne z prawem wymiana silnika w samochodzie na inny. Mozesz wymienic tylko na taki jaki orginalnie siedzi pod maska. Wiedz ze jedna z podstawowych i pierwszych czynnosci ( oprocz pasow np ) przegladu techniczego auta jest sprawdzenie czy silnik pod maska jest zgodny z dowodem rejestracyjnym, chodzi o pewne aspekty np. spalin ( miljökrav )i inne rzeczy. Tego systemu nie oszukasz. Jezeli cos sie rozni od tego co jest w dowodzie - dalej nic nie robia i przegladu nie przechodzisz / czesto zwyczajnie jest to KÖRFÖRBUD i wtedy pozostaje ci tylko laweta. W skrocie - musza / albo nie musza chlopaki zmienic ci silnik na identyczny co mialas/es poprzednio aby odpowiadal temu co jest zawarte w dowodzie rejestracyjnym. Jesli ci tego nie zrobia, a czytalem ze chodzi o wiekszy silnik - trzeba zrobic REGISTERINGSBESITKNING. Dam ci tips : robisz Registeringsbesiktning + kontrolbesiktning tego samego dnia w tym samym czasie - oszczedzasz nie tylko pieniadze ale i czas, a ten czesto jest cenniejszy od pieniedzy.
Swoja droga po co takiego bezsensowne kombinatorstwo, ale ludzie macie problem. Zmieniasz silnik na INNY robisz przeglad o ustalenie statusu samochodu. Na podstawie danych z tego przegladu wbijana jest w system nowy silnik i to jaki on jest. Na podstawie tych danych ustalana jest nowa stawka podatku np. Wszystkie informacje ida dalej do ubezpieczyciela i skladke moze pozostawic ta sama albo ja zwiekszyc / lub zmniejszyc.
Zmieniasz silnik - zamawiasz REG BESIKTNING + KONTROLBESIKTNING i jesli auto spelnia szwedzkie NORMY - dopuszczane jest do ruchu, zwyczajnie i normalnie jak kazde inne. |
| |
Tumpi
Wpisów: 781 Od: 2008-01-06
| 2017-05-03 18:27 Ok, czyli według tego linku będą problemy z przeglądem i ubezpieczeniem. Powiem szczerze że dziwne mi się to wydaje
--------------------------
Z ubezpieczeniem zadnego / ten podlicza swoje skladki na podstawie danych auta ktore ustala ten co przeglada / to nie jest podmiot ktory dopuszcza do ruchu. Czemu dziwne ? to Szwecja, tutaj klada ogromny nacisk na zanieczyszczenia srodowiska przez smiedzace i brudne spaliny. Wiedz ze od 2021 bedzie zakaz wjazdu do Sztokholmu pojazdow z silnikami Deisla ( takjak w Oslo czy niemieckim Sztudgardzie ). Od 2024, kolejno Malmö i Göteborg, dalej mniejsze miejscowosci. Auta elektryczne zrobia sie tansze, lepsze, beda doplaty - TO TYLKO PLANY. |
| |
Tumpi
Wpisów: 781 Od: 2008-01-06
| 2017-05-03 18:28 Nie wazne ile wazy, co wydala, jaki jest, bedzie klasyfikowany jako OMBYGNAD, czyli nowy Reg, to wszystko. Jesli auto spelni normy bezpieczenstwa/ ochrony srodowiska/ inne / bedzie w ruchu jak kazde inne. |
| |
Tumpi
Wpisów: 781 Od: 2008-01-06
| 2017-05-03 18:30 Widze w temacie ze pati ma wieksze pojecie niz wy wszyscy, black jesli nie znasz odpowiedzi - nie udzelaj byle czego. |
| |
Tumpi
Wpisów: 781 Od: 2008-01-06
| 2017-05-03 18:55 Dalej, sprawy ekonomiczne, pamietasz co napisalem : ze trudno kupic silnik w dobrym stanie za dobre pieniadze i czesto to sie przeklada na pozniejsze uzytkowanie . Ja juz przez to przechodzilem i baaarszo ale to baaaardzo czesto taka wymiana staje sie zwyczajnie nieoplacalna. |
| |
marre...
Wpisów: 6 Od: 2017-04-29
| 2017-05-03 19:01 No widzisz Tumpi, da się na temat pisać? Nie trzeba było tak od razu a nie marnować czas na to co ile będzie kosztować i kto będzie to robił. Takich informacji potrzebuję właśnie. Teraz pozostało je tylko zweryfikować. |
| |
Tumpi
Wpisów: 781 Od: 2008-01-06
| 2017-05-03 19:18 Nie trzeba było tak od razu a nie marnować czas na to co ile będzie kosztować i kto będzie to robił
--------------------------------------- ---------
Bo to jest oczywiscie najwazniejszy aspekt - EKONOMICZNY i KWESTIA JAKOSCI WYKONANIA. Co z tego jak cie dopuszcza di ruchu jak silnik ci padnie po 5 miesiacach. |
| |
black sabbath
Wpisów: 9092 Od: 2012-06-16
| 2017-05-03 20:52 a dlaczego mialby pasc? |
| |
befsztyk
Wpisów: 924 Od: 2016-08-04
| 2017-05-04 08:44 "ulepszanie" takiego szczeniaka 15 letniego tylko dla ruska i polaka. |
| |
Tumpi
Wpisów: 781 Od: 2008-01-06
| 2017-06-03 23:26 befsztyk co masz na mysli, napisz mechanicznie o ci chodzi ? |
| |
Tumpi
Wpisów: 781 Od: 2008-01-06
| 2017-06-05 19:48 Zrobmy przeszczep serca i zobaczymy czy ci sie przyjmie jesli zrobi ci firma pana zenka? - my mechanicy tak mozemy to porownac. To wszystko wymaga nie tylko silnika w dobrym stanie - co ciezko dostac ( w 90% sa one z wypadkow kasacji ) ale i profesjonalnego zaplecza warsztatowego no i odpowiednich ludzi. Tyle powiem. A najgrosze jest to ze nigdy na to nie dostaniesz gwarancji. |
| |
Tumpi
Wpisów: 781 Od: 2008-01-06
| 2017-06-10 22:40 Śmiało przekładaj ten większy silnik, oby ci się tylko zmieścił do komory,
---------------------
O ja pierd...... znalazl sie mechanik za dyche!. Kolejny! Wstawie ci serce szympansa, pozyjesz jeszcze 40 lat ?
Odnosze wrazeniie ze ludzie nie maja zadnego pojecia o mechanice pisza tylko aby pisac bo im sie nudzi. Ty wogle wiesz jak wyglada szlifowanie walu korbowego czy honowanie? czy wiesz jak wyglada frezowanie gniazd zaworowych a nawet szlifowanie SAMYCH zaworow?, czy TY WOGOLE UMIESZ ZMIENIC KOLO W SAMOCHODZIE MARKI POLONEZ? To jest jakas paranoja normalnie! |
| |