Odwiedzin 37805164
Dziś 1488
Piątek 26 kwietnia 2024

 
 

Forum: Życie w Szwecji - Związki zawodowe

 
 

Ten wątek jest stary. Komentowanie wyłączone.
Pokaż wpisy
AutorZwiązki zawodowe
jacekplacek997


Wpisów: 20
Od: 2014-09-24
2016-09-20 17:57
Witam.
Pracuję legalnie w firmie szwedzkiej od 2,5 roku.
Jako, że firma obecnie boryka się z problemami -obawiam się zwolnienia z pracy.
Większość pracowników tejże firmy należy do związków zawodowych FACKET czy jakoś tak.
Jako, że podobno gdy jest się w związkach, to zwalniają wg. kolejności przyjęć, czyli od końca. Jeśli tak, to jako, że pracują tam ludzie krócej ode mnie, to byłaby szansa, że mógłbym zostać, a gdy się nie zapiszę, to wyleją mnie wg. priorytetu najpierw wylać tych co nie są w związkach.
Czy to prawda ? Jest ktoś z was w związkach zawodowych i czy warto płacić te 550kr/ miesiąc z A-kasą ???
  Profil uzytkownika: jacekplacek997     
alwa12


Wpisów: 12778
Od: 2015-08-26
2016-09-20 18:32
Warto, zapisz sie.
  Profil uzytkownika: alwa12     
Wacek z Polszy


Wpisów: 11956
Od: 2014-02-16
2016-09-20 18:42
Dlaczego warto ? Bo jak zwalniaja ,to ci co nie sa w zwiazkach sa zwalniani w pierwszej kolejosci? No Alwa ,blysnij odpowiedzia ,powiedzialem tak jak w pokera ,sprawdzam.
  Profil uzytkownika: Wacek z Polszy     
black sabbath


Wpisów: 9092
Od: 2012-06-16
2016-09-20 19:35
zalezy jaka firma??? teraz to wszystko takie popierniczone,ale kiedys tak bylo zwiazki dawaly liste osob co maja zostac szef firmy(wieksze firmy) dostosowywal do tego.dzisiaj to nawet ludzie niewiedza czy sa zatrudnieni na stale czy tez nie itd ,,jak firma w ktorej pracowale w latach 80 tych poszla w bankructwo to duzo zyskalismy na zwiazkach (az nieporownywalnie z tymi co nie nalezeli,(chyba wyplacili nam 20000 ze zwiazkow dla kazdego ,dzisiaj nalezenie do zwiazkow nic nieda ale do A-kassy to warto ,pytanie czy nie zapozno???
  Profil uzytkownika: black sabbath     
alwa12


Wpisów: 12778
Od: 2015-08-26
2016-09-20 21:09