Autor | Zbliza sie zima |
Borrka Hospicjum na Wilsona
Wpisów: 17561 Od: 2003-04-06
| 2016-07-05 23:42 Milowymi krokami, a ja mam pierwszy w zyciu samochod z automatyczna skrzynia biegow.
Jak sie jezdzi (praktyczne wskazowki, pls) automatem po lodzie i sniegu ?
Czarna magia dla mnie |
| |
Paździoch Marian
Wpisów: 86 Od: 2014-10-26
| 2016-07-06 10:34 A zapłaciłeś Pan wszystkie PODATKI? |
| |
EnWrotka Stockholm
Wpisów: 5176 Od: 2011-05-25
| 2016-07-06 22:47 Jak podatki nie płacone i automatyczna skrzynia biegów to tylko po bocznych drogach , najlepiej polnych .
Bo i nie złapią za podatki czy na radar a
i drogę rzadziej odsnieżają to hamulca w aucie nie trzeba tak często naciskać.Tylko na lekkim gazie.
No trzeba uwazać z tym hamulcem i nauczyc sie nim umiejętnie operowac.
Ale chyba jest w tym aucie ABS (tzn agencja bezpieczeństa samochodu) to się nie martw , bezpiecznie dojedziesz.
|
| |
EnWrotka Stockholm
Wpisów: 5176 Od: 2011-05-25
| 2016-07-06 22:49 Automatyczna znaczy , że są tylko dwa pedały i nogi się nie mylą .Poradzisz sobie .
Bo przy trzech pedałach w manualnej skrzyni biegów to jak gra w trzy karty , czasem można trafic.
|
| |
Paździoch Marian
Wpisów: 86 Od: 2014-10-26
| 2016-07-06 23:57 Pani Wrotko! Trzech pedałów też nie da się pomylić! Jak można pomylić na przykład sprzęgło z pedałem gazu? Tylko zimą trzeba tymi pedałami operować nieco delikatniej... Pamiętam swego czasu- to była "zima stulecia"- nacisnąłem mocno gaz na silnie oblodzonym parkingu- Paaaani- mój Wartburg kręcił się jak bączek! W automacie już system na to nie pozwoli!
Tak więc samochód z automatyczną skrzynią biegów to dobre rozwiązanie dla ludzi starszych- takich jak Pan Borrka! To był dobry strzał! |
| |
EnWrotka Stockholm
Wpisów: 5176 Od: 2011-05-25
| 2016-07-07 00:38 Panie Marianie .Przy trzech pedałach a dwóch nogach robi sie zamieszanie .Jedna noga musi myślec za dwa pedały.
Ale wracajmy do automatu .
Ja prosze pana lubię nowe autko wyczuć sama , pojechać na jakies bezludne lodowisko i urządzić jazdę figurową .
Przy ostrej zimie robię zapasy i ładuję to w bagażnik .Takie obciażenie spowoduje , że auto nie będzie tak hulać po lodzie.
Węgiel najlepiej wozić .Ewentualnie dla utrzymania czystosci bagaznika piec akumalacyjny taki 100 kilowy.
A jak juz jestem przy zakupach to opony kupić , zimowe.
A jak w Alpy na narty to lepiej kupic czołg.Tam tez automat ale przyczepnośc lepsza na gasienicach niżli na oponkach .
A wie pan , że francuskie czołgi mają wszystkie biegi do tyłu a tylko jeden do przodu?!
I nawet jak zarzuci na śliskim dołem to i tak lufa jedzie do przodu.
Też polecam dla starszych na wypadek gdyby ich zarzuciło na drodze to zawsze po lufie poznają w jakim kierunku planowali jazdę.
|
| |
bolek1970 PZU
Wpisów: 11503 Od: 2006-07-05
| 2016-07-07 03:34 Napewno masz napeed na przednie kola, wiec coz to za filozofia, czy w z automatemn, czy bez ?
Nie cisnij gazu, jak duren, co ufa wszelkim gadzetom, tylko rozsadnie i tyle.
pzdr,
|
| |
alwa12
Wpisów: 12842 Od: 2015-08-26
| 2016-07-07 10:00 Borrka,potrenuj na Stegnach, na torze lyzwiarskim,
jak Cie chlopaki wpuszcza w nocy,a tak naprawde,
to czy w Warszawie nie ma placow lodowych do nauki
poslizgow,tak jak w Szwecji ? |
| |
bolek1970 PZU
Wpisów: 11503 Od: 2006-07-05
| 2016-07-07 16:13 Alwa, a Szwecja to jakas wyrocznia, tego jak ma sie jezdzic, w zimie ?
Zdrowy rozsadek, bo zimowe opony sa dosc pomocne, ale to nie szwedzki wynalazek...
pzdr, |
| |
bolek1970 PZU
Wpisów: 11503 Od: 2006-07-05
| 2016-07-07 16:18 a Borus, moze w gumofilcach zacznij jezdzic...
pzdr, |
| |
Żorż Ponimirski I LOVE POLONIAINFO !
Wpisów: 44 Od: 2016-04-17
| 2016-07-07 16:29 A wie pan , że francuskie czołgi mają wszystkie biegi do tyłu a tylko jeden do przodu?!
-Dziś będzie na odwrót! |
| |
alwa12
Wpisów: 12842 Od: 2015-08-26
| 2016-07-07 16:53 Ja mam wszystkie biegi do przodu,poza jednym.
Bolek pogubilam sie albo akurat jestem na wstecznym,pytalam czy w W-wie sa miejsca do trenowania
jazdy zimowa pora. I nie chodzi tu tylko o automat biegow, ale takze o cwiczenie kontrolowanych poslizgow
zimowa pora, automat szybko opanujesz, ale poslizgow warto sie uczyc. No i ciesze sie ze Borrce dobrze
idzie i koryto caly czas nie odebrane |
| |
Herr Flick
Wpisów: 97 Od: 2015-07-20
| 2016-07-07 17:22 Ich will mit dem Herrn Borrka zu sprechen! |
| |
bolek1970 PZU
Wpisów: 11503 Od: 2006-07-05
| 2016-07-07 20:36 Alwa, pierdolisz glupoty...
pzdr, |
| |
Tumpi
Wpisów: 781 Od: 2008-01-06
| 2016-07-07 21:09 Zalezy jakie auto bedziesz mial, ale nie wiem jak ty, ale ja mam taki przycisk W w skrocie Winter. Po przelaczeniu tego przycisku, auto rozpedza sie wolniej i wyzsze biegi szybciej wskakuja, brak niekontrolowanych zrywow, pelna kontrola napedu przy slizkiej nawierzchni. Dodatkowo kontrola ESP.
|
| |
Tumpi
Wpisów: 781 Od: 2008-01-06
| 2016-07-07 21:12 Przy ostrej zimie robię zapasy i ładuję to w bagażnik .Takie obciażenie spowoduje , że auto nie będzie tak hulać po lodzie.
--------------------------------------- ---------------
Gorszej bzdury nie czytałem już dawno. |
| |
EnWrotka Stockholm
Wpisów: 5176 Od: 2011-05-25
| 2016-07-07 22:14 Znaczy się Tumpi mało czytasz albo mało jeździsz
Silnik z tyłu - obciązenie wkladasz na przód , żeby samochód nie pojechał prosto po skręceniu kierownicą.
Obciążając tyłu w autach tylnonapędowych powoduje lepszą przyczepnośc auta w zimie.
Łatwiej podjedziesz, wyjedziesz i ruszysz na sniegu , bo tylna oś będzie dociążona, ale na zakrętach auto może się zachowywać nieciekawie z takim ładunkiem.
A w przednionapędówkach oś napędzana jest jest skrętna to tutaj raczej większego obciązenia nie trzeba.
Zresztą każde auto w sporym śniegu się może zakopac czy z bagazem czy bez .
Jak auto dobre i niezle wywazone nie potrzeba takich balastrow.Wystarczą dobre opony .
Ale Borrka nie napisał jakie ma auto. |
| |
EnWrotka Stockholm
Wpisów: 5176 Od: 2011-05-25
| 2016-07-07 22:19 Funkcję Winter źle uzywasz Tumpi.
Tryb Winter nie nalezy uzywac na suchych i przyczepnych powierzchniach przy jezdzie ciągłej.
I nie powinien być używany do wyjeżdżania z zasp.
Jak masz wysoki bieg to skrzynia może się przegrzać.
Winter ma na celu tylko ruszanie na oblodzonych drogach i wtedy ją włączamy. |
| |
alwa12
Wpisów: 12842 Od: 2015-08-26
| 2016-07-08 00:17 Bolus Ty tez, jaka wyrocznia ? tu mieszkam, tu jezdze.
A patrzac zima jak ludzie w nowych samochodach nie
daja sobie rady z jazda to plakac mi sie chce.
Zebys nie wiem jakie cuda mial w wyposarzenu, jak nie
umiesz wyjsc z poslizgu i go kontrolowac tos dupa nie kierowca. |
| |
Borrka Hospicjum na Wilsona
Wpisów: 17561 Od: 2003-04-06
| 2016-07-09 11:31 Dla jasnosci:
to hybrydowy Auris Touring Sports (ten dlugi model) - akumulatory trakcyjne sa z tylu i pewnie stanowia wystarczajace obciazenie.
Natomiast trybu "Winter" , to w nim nie ma |
| |
EnWrotka Stockholm
Wpisów: 5176 Od: 2011-05-25
| 2016-07-10 08:18 To Ty Borrka jak w książe z bajki -bogaty, mądry i piękny...samochód masz w garażu.
E no , jak tam jest napęd hybrydowy to luzik .
Napęd spalinowo-elektryczny to takie wash&go.
Jak szampon i odżywka w jednej butelce.
Takie napędy stosowano w łodziach podwodnych .
Czyli jak się zakopiesz w sporym sniegu to spokojnie wypłyniesz.
Jakby jeszcze miał żagle to i na lodzie szedł by płynąco.
Ale przy skrzyni E-CVT powinien isc jak po masle. |
| |
Tumpi
Wpisów: 781 Od: 2008-01-06
| 2016-07-15 18:56 No juz... juz.... spokojnie.
Duzo wiem, duzo jezdze i duzo sie interesuje. Jako zawodowy kierowca wagi ciezkiej, ktory po Sztokholmie jezdzi latami i dziennie robie tutaj po kilkaset kilometrow, naprawde z wielkimi tonami, czesto ponadgabarytowymi - poteznymi gdzie musiano niekiedy zamykac niektore wjazdy na autostrade ( ktore de facto obliczalem naciski osi, przechyly, metry, kubiki, wysokosci, zachowanie pojazdu naciski, przechyly, itd. Ja sie urodzilem z silnikiem, klucz trzymalem jak ty jeszcze nie mowiles, rozbiore silnik od oslony po uszczelke i zloze tak samo. Dalej....jako mechanik i szczegolny milosnik motoryzacji napisze ci tak :
BYŁ BYŚ ostatnia osoba na tym swiecie... ktora mogla by mnie czegokolwiek nauczyć o motoryzacji. Chyba ze jestes 40 lat w branzy ciezkiej, znasz sie mechanicznie i wtedy byl mogl z toba normalnie podyskutowac.
Inna sprawa : Nie napisalem nigdzie jak uzywac takiej skrzyni z opcja jazdy winter, napisalem tylko mniej wiecej na czym polega cala filozofia jej dzialania. Ja takie skrzynie znam od srubki po galke, spedzilem godzinami w warsztatach dalej na torach do jazdy i wiem o niej wszystko od strony mechaniczej jak i praktycznej.
Konczac .... To co wypisujesz o obciazeniach, wkladaniach to musi byc jakas twoja fantazja, za malo realiow, jakis wytwor niewiadomo czego. |
| |
diki
Wpisów: 546 Od: 2016-05-31
| 2016-07-15 23:14 Jak sie jezdzi (praktyczne wskazowki, pls) automatem po lodzie i sniegu ?
sie tylko na 2 pedaly kladzie stopke prawa i je w uzyciu ma a lewa przy odrobinie sprytu za oknem teczowa parasolka wywijac dokladnie tak jak ta cala lewopseudodemokratyczna klasa polityczna - lecz o czym ja tutaj ! se mozna tez wywijac wywijasy do woli po lodzie i po sniegu po ludziach i prawie , w warszawce jednego pedala nacisnac a w berlinie drugiego tam zreszta mnogosc sie znajdzie .
powodzenia. |
| |