Odwiedzin 37877131
Dziś 360
Niedziela 19 maja 2024

 
 

Forum: Auto-Moto - Zbliza sie zima

 
 

Ten wątek jest stary. Komentowanie wyłączone.
Pokaż wpisy
AutorZbliza sie zima
Borrka
Hospicjum na Wilsona


Wpisów: 17561
Od: 2003-04-06
2016-07-05 23:42
Milowymi krokami, a ja mam pierwszy w zyciu samochod z automatyczna skrzynia biegow.
Jak sie jezdzi (praktyczne wskazowki, pls) automatem po lodzie i sniegu ?
Czarna magia dla mnie
  Profil uzytkownika: Borrka     
Paździoch Marian


Wpisów: 86
Od: 2014-10-26
2016-07-06 10:34
A zapłaciłeś Pan wszystkie PODATKI?
  Profil uzytkownika: Paździoch Marian     
EnWrotka
Stockholm


Wpisów: 5176
Od: 2011-05-25
2016-07-06 22:47
Jak podatki nie płacone i automatyczna skrzynia biegów to tylko po bocznych drogach , najlepiej polnych .
Bo i nie złapią za podatki czy na radar a
i drogę rzadziej odsnieżają to hamulca w aucie nie trzeba tak często naciskać.Tylko na lekkim gazie.

No trzeba uwazać z tym hamulcem i nauczyc sie nim umiejętnie operowac.
Ale chyba jest w tym aucie ABS (tzn agencja bezpieczeństa samochodu) to się nie martw , bezpiecznie dojedziesz.
  Profil uzytkownika: EnWrotka     
EnWrotka
Stockholm


Wpisów: 5176
Od: 2011-05-25
2016-07-06 22:49
Automatyczna znaczy , że są tylko dwa pedały i nogi się nie mylą .Poradzisz sobie .
Bo przy trzech pedałach w manualnej skrzyni biegów to jak gra w trzy karty , czasem można trafic.

  Profil uzytkownika: EnWrotka     
Paździoch Marian


Wpisów: 86
Od: 2014-10-26
2016-07-06 23:57
Pani Wrotko! Trzech pedałów też nie da się pomylić! Jak można pomylić na przykład sprzęgło z pedałem gazu? Tylko zimą trzeba tymi pedałami operować nieco delikatniej... Pamiętam swego czasu- to była "zima stulecia"- nacisnąłem mocno gaz na silnie oblodzonym parkingu- Paaaani- mój Wartburg kręcił się jak bączek! W automacie już system na to nie pozwoli!
Tak więc samochód z automatyczną skrzynią biegów to dobre rozwiązanie dla ludzi starszych- takich jak Pan Borrka! To był dobry strzał!
  Profil uzytkownika: Paździoch Marian     
EnWrotka
Stockholm


Wpisów: 5176
Od: 2011-05-25
2016-07-07 00:38
Panie Marianie .Przy trzech pedałach a dwóch nogach robi sie zamieszanie .Jedna noga musi myślec za dwa pedały.
Ale wracajmy do automatu .
Ja prosze pana lubię nowe autko wyczuć sama , pojechać na jakies bezludne lodowisko i urządzić jazdę figurową .

Przy ostrej zimie robię zapasy i ładuję to w bagażnik .Takie obciażenie spowoduje , że auto nie będzie tak hulać po lodzie.
Węgiel najlepiej wozić .Ewentualnie dla utrzymania czystosci bagaznika piec akumalacyjny taki 100 kilowy.
A jak juz jestem przy zakupach to opony kupić , zimowe.

A jak w Alpy na narty to lepiej kupic czołg.Tam tez automat ale przyczepnośc lepsza na gasienicach niżli na oponkach .
A wie pan , że francuskie czołgi mają wszystkie biegi do tyłu a tylko jeden do przodu?!
I nawet jak zarzuci na śliskim dołem to i tak lufa jedzie do przodu.
Też polecam dla starszych na wypadek gdyby ich zarzuciło na drodze to zawsze po lufie poznają w jakim kierunku planowali jazdę.
  Profil uzytkownika: EnWrotka     
bolek1970
PZU


Wpisów: 11503
Od: 2006-07-05
2016-07-07 03:34
Napewno masz napeed na przednie kola, wiec coz to za filozofia, czy w z automatemn, czy bez ?

Nie cisnij gazu, jak duren, co ufa wszelkim gadzetom, tylko rozsadnie i tyle.

pzdr,
  Profil uzytkownika: bolek1970     
alwa12


Wpisów: 12842
Od: 2015-08-26
2016-07-07 10:00
Borrka,potrenuj na Stegnach, na torze lyzwiarskim,
jak Cie chlopaki wpuszcza w nocy,a tak naprawde,
to czy w Warszawie nie ma placow lodowych do nauki
poslizgow,tak jak w Szwecji ?
  Profil uzytkownika: alwa12     
bolek1970
PZU


Wpisów: 11503
Od: 2006-07-05
2016-07-07 16:13
Alwa, a Szwecja to jakas wyrocznia, tego jak ma sie jezdzic, w zimie ?

Zdrowy rozsadek, bo zimowe opony sa dosc pomocne, ale to nie szwedzki wynalazek...

pzdr,
  Profil uzytkownika: bolek1970     
bolek1970
PZU


Wpisów: 11503
Od: 2006-07-05
2016-07-07 16:18
a Borus, moze w gumofilcach zacznij jezdzic...

pzdr,
  Profil uzytkownika: bolek1970     
Żorż Ponimirski
I LOVE POLONIAINFO !


Wpisów: 44
Od: 2016-04-17
2016-07-07 16:29
A wie pan , że francuskie czołgi mają wszystkie biegi do tyłu a tylko jeden do przodu?!

-Dziś będzie na odwrót!
  Profil uzytkownika: Żorż Ponimirski     
alwa12


Wpisów: 12842
Od: 2015-08-26
2016-07-07 16:53
Ja mam wszystkie biegi do przodu,poza jednym.

Bolek pogubilam sie albo akurat jestem na wstecznym,pytalam czy w W-wie sa miejsca do trenowania
jazdy zimowa pora. I nie chodzi tu tylko o automat biegow, ale takze o cwiczenie kontrolowanych poslizgow
zimowa pora, automat szybko opanujesz, ale poslizgow warto sie uczyc. No i ciesze sie ze Borrce dobrze
idzie i koryto caly czas nie odebrane
  Profil uzytkownika: alwa12     
Herr Flick


Wpisów: 97
Od: 2015-07-20
2016-07-07 17:22
Ich will mit dem Herrn Borrka zu sprechen!
  Profil uzytkownika: Herr Flick     
bolek1970
PZU


Wpisów: 11503
Od: 2006-07-05
2016-07-07 20:36
Alwa, pierdolisz glupoty...

pzdr,
  Profil uzytkownika: bolek1970     
Tumpi


Wpisów: 781
Od: 2008-01-06
2016-07-07 21:09
Zalezy jakie auto bedziesz mial, ale nie wiem jak ty, ale ja mam taki przycisk W w skrocie Winter. Po przelaczeniu tego przycisku, auto rozpedza sie wolniej i wyzsze biegi szybciej wskakuja, brak niekontrolowanych zrywow, pelna kontrola napedu przy slizkiej nawierzchni. Dodatkowo kontrola ESP.

  Profil uzytkownika: Tumpi     
Tumpi


Wpisów: 781
Od: 2008-01-06
2016-07-07 21:12
Przy ostrej zimie robię zapasy i ładuję to w bagażnik .Takie obciażenie spowoduje , że auto nie będzie tak hulać po lodzie.

--------------------------------------- ---------------

Gorszej bzdury nie czytałem już dawno.
  Profil uzytkownika: Tumpi     
EnWrotka
Stockholm


Wpisów: 5176
Od: 2011-05-25
2016-07-07 22:14
Znaczy się Tumpi mało czytasz albo mało jeździsz


Silnik z tyłu - obciązenie wkladasz na przód , żeby samochód nie pojechał prosto po skręceniu kierownicą.
Obciążając tyłu w autach tylnonapędowych powoduje lepszą przyczepnośc auta w zimie.
Łatwiej podjedziesz, wyjedziesz i ruszysz na sniegu , bo tylna oś będzie dociążona, ale na zakrętach auto może się zachowywać nieciekawie z takim ładunkiem.

A w przednionapędówkach oś napędzana jest jest skrętna to tutaj raczej większego obciązenia nie trzeba.
Zresztą każde auto w sporym śniegu się może zakopac czy z bagazem czy bez .

Jak auto dobre i niezle wywazone nie potrzeba takich balastrow.Wystarczą dobre opony .
Ale Borrka nie napisał jakie ma auto.
  Profil uzytkownika: EnWrotka     
EnWrotka
Stockholm


Wpisów: 5176
Od: 2011-05-25
2016-07-07 22:19
Funkcję Winter źle uzywasz Tumpi.

Tryb Winter nie nalezy uzywac na suchych i przyczepnych powierzchniach przy jezdzie ciągłej.
I nie powinien być używany do wyjeżdżania z zasp.
Jak masz wysoki bieg to skrzynia może się przegrzać.

Winter ma na celu tylko ruszanie na oblodzonych drogach i wtedy ją włączamy.
  Profil uzytkownika: EnWrotka     
alwa12


Wpisów: 12842
Od: 2015-08-26
2016-07-08 00:17
Bolus Ty tez, jaka wyrocznia ? tu mieszkam, tu jezdze.
A patrzac zima jak ludzie w nowych samochodach nie
daja sobie rady z jazda to plakac mi sie chce.
Zebys nie wiem jakie cuda mial w wyposarzenu, jak nie
umiesz wyjsc z poslizgu i go kontrolowac tos dupa nie kierowca.
  Profil uzytkownika: alwa12     
Borrka
Hospicjum na Wilsona


Wpisów: 17561
Od: 2003-04-06
2016-07-09 11:31
Dla jasnosci:
to hybrydowy Auris Touring Sports (ten dlugi model) - akumulatory trakcyjne sa z tylu i pewnie stanowia wystarczajace obciazenie.
Natomiast trybu "Winter" , to w nim nie ma
  Profil uzytkownika: Borrka     
EnWrotka
Stockholm


Wpisów: 5176
Od: 2011-05-25
2016-07-10 08:18
To Ty Borrka jak w książe z bajki -bogaty, mądry i piękny...samochód masz w garażu.


E no , jak tam jest napęd hybrydowy to luzik .
Napęd spalinowo-elektryczny to takie wash&go.
Jak szampon i odżywka w jednej butelce.

Takie napędy stosowano w łodziach podwodnych .
Czyli jak się zakopiesz w sporym sniegu to spokojnie wypłyniesz.
Jakby jeszcze miał żagle to i na lodzie szedł by płynąco.
Ale przy skrzyni E-CVT powinien isc jak po masle.
  Profil uzytkownika: EnWrotka     
Tumpi


Wpisów: 781
Od: 2008-01-06
2016-07-15 18:56
No juz... juz.... spokojnie.

Duzo wiem, duzo jezdze i duzo sie interesuje. Jako zawodowy kierowca wagi ciezkiej, ktory po Sztokholmie jezdzi latami i dziennie robie tutaj po kilkaset kilometrow, naprawde z wielkimi tonami, czesto ponadgabarytowymi - poteznymi gdzie musiano niekiedy zamykac niektore wjazdy na autostrade ( ktore de facto obliczalem naciski osi, przechyly, metry, kubiki, wysokosci, zachowanie pojazdu naciski, przechyly, itd. Ja sie urodzilem z silnikiem, klucz trzymalem jak ty jeszcze nie mowiles, rozbiore silnik od oslony po uszczelke i zloze tak samo. Dalej....jako mechanik i szczegolny milosnik motoryzacji napisze ci tak :


BYŁ BYŚ ostatnia osoba na tym swiecie... ktora mogla by mnie czegokolwiek nauczyć o motoryzacji. Chyba ze jestes 40 lat w branzy ciezkiej, znasz sie mechanicznie i wtedy byl mogl z toba normalnie podyskutowac.

Inna sprawa : Nie napisalem nigdzie jak uzywac takiej skrzyni z opcja jazdy winter, napisalem tylko mniej wiecej na czym polega cala filozofia jej dzialania. Ja takie skrzynie znam od srubki po galke, spedzilem godzinami w warsztatach dalej na torach do jazdy i wiem o niej wszystko od strony mechaniczej jak i praktycznej.

Konczac .... To co wypisujesz o obciazeniach, wkladaniach to musi byc jakas twoja fantazja, za malo realiow, jakis wytwor niewiadomo czego.
  Profil uzytkownika: Tumpi     
diki


Wpisów: 546
Od: 2016-05-31
2016-07-15 23:14
Jak sie jezdzi (praktyczne wskazowki, pls) automatem po lodzie i sniegu ?

sie tylko na 2 pedaly kladzie stopke prawa i je w uzyciu ma a lewa przy odrobinie sprytu za oknem teczowa parasolka wywijac dokladnie tak jak ta cala lewopseudodemokratyczna klasa polityczna - lecz o czym ja tutaj ! se mozna tez wywijac wywijasy do woli po lodzie i po sniegu po ludziach i prawie , w warszawce jednego pedala nacisnac a w berlinie drugiego tam zreszta mnogosc sie znajdzie .
powodzenia.
  Profil uzytkownika: diki     
Forum -> Auto-Moto -> Zbliza sie zima
Ten wątek jest stary. Komentowanie wyłączone.
Pokaż wpisy






PRACA (Brandbergen)
Poszukujemy pracownikow lub podwykonacow (VÅRBY)
Sprzatanie (Bandhagen)
brukarz - kostka granitowa (Knislinge )
Praca przy sprzataniu w Sztokholmie (Älvsjö)
Renovering av lägenheter- Stockholm (Stockholm)
PRACOWNIK ROBÓT NAZIEMNYCH (Sztokholm)
Städjobb- Stockholm (Stockholm)
Więcej





Zakładnicy Nocnego Duathlonu na pokładzie Ryanair.
Agnes na szwedzkiej ziemi
8 najładniejszych miejsc z drzewami wiśniowymi w Sztokholmie.
Agnes na szwedzkiej ziemi
Wielkanocna wyprawa do wschodniej Albanii.
Agnes na szwedzkiej ziemi
Firma Sprzątająca
Polka w Szwecji
Moja historia cz.5
Polka w Szwecji
Przygoda z malowaniem
Polka w Szwecji
Nowe szwedzkie słowa 2023 - nyord
Szwecjoblog - blog o Szwecji


Odwiedza nas 7 gości
oraz 0 użytkowników.


Trollfabriken poloniainfo.se ?
Szwedzki „wstyd przed lataniem” napędza renesans podróży koleją
Katarzyna Tubylewicz: W Sztokholmie to, gdzie mieszkasz, zaskakująco dużo mówi o tym, kim jesteś
Migracja przemebluje Szwecję. Rosną notowania skrajnej prawicy
Szwedka, która wybrała Szczecin - Zaczęłam odczuwać, że to już nie jest mój kraj
Emigracja dała mi siłę i niezależność myślenia










© Copyright 2000-2024 PoloniaInfoNa górę strony