Autor | Naped na 4 kola. |
Borrka Hospicjum na Wilsona
Wpisów: 17561 Od: 2003-04-06
| 2015-08-24 09:44 Jezdze bardzo duzo po Polsce i nie zawsze w sprzyjajacych warunkach.
Musze kupic nowy samochod od stycznia i zastanawiam sie, czy nie byloby sensowne z napedem na wszystkie kola.
Czy to naprawde znaczaca roznica, jesli idzie o bezpieczenstwo jazdy?
Nigdy nie mialem takiego samochodu. |
| |
szary
Wpisów: 13026 Od: 2005-06-02
| 2015-08-24 11:14 napewno ma lepsza przyczepnosc , zauwazysz to zima , ale tez trzeba takim autem umiec jezdzic .
Ja bym chetniej kupil na 4 kola , ale sa minusy i plusy , a ze mieszkam w szwecji to misuy przewazyly , i jezdze zwyklym |
| |
Borrka Hospicjum na Wilsona
Wpisów: 17561 Od: 2003-04-06
| 2015-08-24 11:19 Pierwszy minus, to cena
Ale wiesz cos wiecej? |
| |
szary
Wpisów: 13026 Od: 2005-06-02
| 2015-08-24 11:23 dlamnie taki drobne rzeczy , w szwecji jest tak ze podatek na auto jest drozsze jak sie ma na 4 kola ,
w hyundai masz tak ze jak zmieniasz jedno kolo to musisz zmienic wszystkie 4 , nie moze byc roznica w kolach , wszytskie takie same , pozniej co mnie drazni .,. to jak sie zepsuje to nie kazdy moze scholowac, no i najgorsze co sie moze stac jak padnie napend na 4 kolo . tanie to nie jest . |
| |
Borrka Hospicjum na Wilsona
Wpisów: 17561 Od: 2003-04-06
| 2015-08-24 11:35 Mysle o tym nowym Golfie all truck, co sadzisz?
Nie chce juz takie landary, jak V70 i taki Golf w wiekszej wersji mi pasuje. |
| |
szary
Wpisów: 13026 Od: 2005-06-02
| 2015-08-24 12:50 musialbym zapytac kumpla co pracuje w volkswagenie co sadzi , to ci powiem .
czasem jak mi opowiada o nowych autach to az sie wlosy jeza .. |
| |
Borrka Hospicjum na Wilsona
Wpisów: 17561 Od: 2003-04-06
| 2015-08-24 13:13 Jak mozesz, bylbym wdzieczny - to nie tylko sporo kasy, ale i moje narzedzie pracy na pare lat |
| |
szary
Wpisów: 13026 Od: 2005-06-02
| 2015-08-25 12:46 rozmawialem z kumplem , i mowi ze to nowe auto wiec duzo nie moze powiedziec , narazie nic nie slyszal o jakis problemach , tyle co rozmawiaja na warsztacie ze golfy nieparzysty to najlepsze auta .. golf 1 , golf3 i golf 5 to byly dobre auta , wiec i golf 7 tez bedzie okej . |
| |
Borrka Hospicjum na Wilsona
Wpisów: 17561 Od: 2003-04-06
| 2015-08-25 22:39 No, to kupuje
Dzieki! |
| |
szary
Wpisów: 13026 Od: 2005-06-02
| 2015-08-26 06:38 a dieselka czy bendzyne ?? |
| |
Borrka Hospicjum na Wilsona
Wpisów: 17561 Od: 2003-04-06
| 2015-08-26 08:11 Mysle zdecydowanie o dieslu - jezdze dieslami od kilkunastu lat i sa ok. |
| |
szary
Wpisów: 13026 Od: 2005-06-02
| 2015-08-26 12:39 to tak jak ja , moj pirwszy samochod byl golf GTI , a pozniej to juz tylko dieselki .. , i jestem zadowolony , oprucz tego ze wysoki podadek w tej szwecji, ale ladnie chodza i dalej sie zajedzie |
| |
fujative
Wpisów: 63 Od: 2013-01-10
| 2015-09-02 11:58 Mam naped 4x4, o ile latem praktycznie nigdy sie nie przydaje, to zima jestem bardzo z niegoz adowolony.
takze definicja jest prosta :
w 95% sytuacji go nie uzyjesz, ale w tych 5% bedziesz bardzo zadowolony ze go posiadasz.
|
| |
Borrka Hospicjum na Wilsona
Wpisów: 17561 Od: 2003-04-06
| 2015-09-03 21:27 No, chodzi mi glownie o zime - mam na koncie ciezki wypadek "zimowy" - podwojne dachowanie i w drzewo ... zostawilo uraz |
| |
fujative
Wpisów: 63 Od: 2013-01-10
| 2015-09-04 23:07 To polecam, uwazam ze jest wart dopłaty.
Ma byc podwyższony kombiak? cos zwyklego czy moze byc suv? |
| |
Tumpi
Wpisów: 781 Od: 2008-01-06
| 2015-09-05 21:15 W trudnych warunkach drogowych obojetnie jaki samochod z napedem na obie osie bedzie mial zdecydowanie lepsze wlasciwosci jezdne niz nawet najlepszy samochod z napedem na jedna os. To tak na plusie. Na minusie to znacznie podwyzszone koszty eksplatacji - uklad 4x4 to skomplikowany i rozbudowany uklad, posiada dodatkowy wal, polosie, mosty i to wszystko dodatkowo kosztuje. Udowodnione jest ze 4x4 ma bardzo duze ryzyko wystapienia awarii. Dalszy minus to wieksze spalanie. Swoja droga, jesli ktos jezdzi po autostradach, mieszka w np w Sztokholmie to nie potrzeba chyba kolcow czy dodatkowych napedow z racji tego ze drogi te sa swietne zadbane zima, a jesli zima to ile jej jest, ile jej bylo rok temu np.?. |
| |
Tumpi
Wpisów: 781 Od: 2008-01-06
| 2015-09-05 21:20 Odpuscil bym doplaty 4x4 jesli zwyczajnie ci sie to nie przyda i wlozyl te pieniadze w pneumatyczne zawieszenie ( o ile moze byc juz w standardzie ). |
| |
Tumpi
Wpisów: 781 Od: 2008-01-06
| 2015-09-05 21:22 No, chodzi mi glownie o zime - mam na koncie ciezki wypadek "zimowy" - podwojne dachowanie i w drzewo ... zostawilo uraz
--------------------------------------- -----------
Nawet najlepszymi samohodami swiata ludzie rozbijali sie na drogach i zwyczajnie gineli. Tutaj czynnikiem jest czlowiek i jego umiejetnosci i nawet najlepszy samochod swiata nie bedzie bezpieczny jesli kierowca nie posiada umiejetnosci do jego kierowania.
Moze warto zapisac sie na jakies kursy doszkalajace dla kierowcow ?. |
| |
Wacek z Polszy
Wpisów: 11956 Od: 2014-02-16
| 2015-09-05 21:28 Automatem z napedem na cztery kola, mozna miec zajebiste problemy przy hamowaniu na zimowej nawierzchni,jak sie wczesniej czyms takim nie jezdzilo. |
| |
columbus08
Wpisów: 1605 Od: 2010-09-07
| 2015-09-05 21:33 Tumpi!!! witaj po pewnym okresie nieobecnosci na forum PI
Twoja wiedza i komentarze bezkonkurencyjne
Tutaj w Nortelje maja to Audi
http://www.norrbil.se/audi .php
Audi A1 1.4 TFSI SPORT 125 HK
Twoja opinia zadecyduje o jego losie Kupic czy nie |
| |
Tumpi
Wpisów: 781 Od: 2008-01-06
| 2015-09-05 22:37 Mam naped 4x4, o ile latem praktycznie nigdy sie nie przydaje, to zima jestem bardzo z niegoz adowolony.
takze definicja jest prosta :
w 95% sytuacji go nie uzyjesz, ale w tych 5% bedziesz bardzo zadowolony ze go posiadasz.
--------------------------------------- -------------
Naped 4x4 sprawdza sie doskonale kazda pora roku w trudnych waruunkach drogowych. Moze tego nie odczuwasz, ale system samoistnie i automatycznie pracuje aby podrozowanie autem bylo jak najbardziej bezpieczne.
Auto 4x4 posiada lepsza przyczepnosc i stabilnosc podczas wchodzenia w zakrety - podmokle nawierzchnie, blotniste podloza, mrzqawki, liscie na drodze, itd. Zwiekszenie mocy, moc przeniesiona, wyboje, dziury, sprawniej to wszystko idzie.
Automatem z napedem na cztery kola, mozna miec zajebiste problemy przy hamowaniu na zimowej nawierzchni,jak sie wczesniej czyms takim nie jezdzilo.
--------------------------------------- -------------
Za hamowanie odpowiedzialne sa hamulce i caly uklad hamulcowy a nie naped na cztery kola - ten z koleji odpowiedzialny jest za stabilnosc i przyczepnosc podczas jazdym podjezdznia, wjezdzania, itd. Auta z napedem na 4 czy na 2 hamuja dokladnie tak samo. Ocdazywiscie do napedow dolaczane sa rozne inne dodatki (np EBD - wspomaga hamowanie podczas gwaltownych manewrow i przenosi sile na te kola ktore sa bardziej obciazone. Ten system potrafi skrocic droge hamowania nawet o 15% ). Sa tez rozne rodzaje napedow, ale to juz dlusza historia.
Kiedys Ludzie z KIA dali ABS tylko na tyl i tam jest czujnik na moscie ktory zbiera info z obu kol i nie uwzglednialo ze ich predkosci moga byc rozne podczas gwaltownych manewrow, potem to sie zmienilo ( po calej serii smiertelnych kraks!)
Hej Columbus
Audi A1 TSI - Najlepsze auto do miasta, typowe kobiece, jeszcze czerwone bo rzuca sie w oczy. W trybie dynamic do 100 idzie w ponizej 8 sek. 7 biegowa dwusprzeglowa skrzynia biegow, Audi ma najlepsze na swiecie zawieszenie. W zasadzie kazde Audi to dobre auto, w koncu placisz za jakosc. |
| |
Tumpi
Wpisów: 781 Od: 2008-01-06
| 2015-09-05 22:39 sorry mialo byc TFSI. |
| |
columbus08
Wpisów: 1605 Od: 2010-09-07
| 2015-09-05 22:58 Tumpi, serdeczne dzieki za komentarz odnosnie Audi
To dzieki Tobie ta strona jest odwiedzana i sluzy duza pomoca http://www.euroncap.com/sv /
Pozdowienia
|
| |
Borrka Hospicjum na Wilsona
Wpisów: 17561 Od: 2003-04-06
| 2015-09-06 00:40 Ciekawe rzeczy piszecie.
Automatu nie kupie, bo nie lubie, natomiast marka samochodu jest mi dosc obojetna.
Jestem zmeczony V70, ktorym coraz trudniej gdzies zaparkowac i dlatego pomyslalem o nowym Golfie - troche wiekszy, troche wyzszy, ale ciagle kompakt i (chyba) sie nie psuje.
http://www.spiegel.de/auto /aktuell/vw-golf-mit-allradantrieb-jederz eit-traktion-auf-glattem-untergrund-a-880 506.html
Przekonaliscie mnie do napedu na 4 kola, a w artykule tez podkreslaja dobre trzymanie sie sliskich powierzchni.
Wlasciwie jedyna wada, o ktorej pisza .... to ze wyglada, jak Golf. |
| |
jakin
Wpisów: 9 Od: 2013-04-15
| 2015-09-06 09:45 Subaru jest bez dopłaty do 4x4
W szwedzkim zestawieniu usterek ze stacji kontroli 3 miejsce.
W Szwecji 3 lata serwis gratis. |
| |
Tumpi
Wpisów: 781 Od: 2008-01-06
| 2015-09-06 10:36 Subaru jest pierwszym i jedynym producentem aut ktory udowodnil ze system 4x4 mozna smialo montowac w normalnych osobowkach. Subaru ma S-AWD czyli symewntrycznie napedza wszystkie 4 kola + silnik w ukladzie Boxera. Najbardziej niezwykle jest to ze ten uklad 4x4 nie posiada zadnych jakis niezwyklych rozwiazan czy dodatkow w porownaniu do Audi np. ktore wrecz szpicuje elektronika kazdy mozliwy uklad. Mniej skomplikowanych rozwiazan - mniej awarii. Subaru prowadzi sie bardzo ale to bardzo bezpiecznie, idealnie wywazone, duzo ludzi teraz kupuje. |
| |
jakin
Wpisów: 9 Od: 2013-04-15
| 2015-09-06 14:11 Dodam tylko ze tez ostatnie moje to V 70, aż znudzony marudzeniem panów na przeglądzie i kosztami naprawy, większymi niz wartość auta, kupiłem nowego XV.
W szwedzkich warunkach nie kupiłbym VW, doświadczyłem
Diesla tez nie- no comments.
XV prowadzi sie ładnie, trzyma sie drogi swietnie, duży prześwit. Bez zbędnej finezji. Trochę sztywny, choć w moich stronach to zaleta.
W serwisach gwarancyjnych 0,00 kr kosztów. 3lata.
|
| |
szary
Wpisów: 13026 Od: 2005-06-02
| 2015-09-06 15:30 a co to XV ?? |
| |
jakin
Wpisów: 9 Od: 2013-04-15
| 2015-09-06 16:56 Subaru XV.
Czyli podniesiona Impreza. |
| |
+katolik+ IN GOD WE TRUST
Wpisów: 1339 Od: 2013-08-18
| 2015-09-06 18:16 "Musze kupic nowy samochod od stycznia".
-Kup sobie wózek inwalidzki. Z napędem elektrycznym. |
| |
szary
Wpisów: 13026 Od: 2005-06-02
| 2015-09-06 19:44 z subaru to tylko znam impreza i outback .. podobaly mi sie imprezy , ale inne modele mnie wogle nie interesowaly . |
| |
jakin
Wpisów: 9 Od: 2013-04-15
| 2015-09-06 23:56 Odnoszac sie do uwagi ze auta z 4x4 trzeba sie nauczyc prowadzic- nie znam problemu.
Pierwsze slysze zeby podatek zalezal od napedu na 4!
Podatek jest obliczany na podstawie tego co auto wydziela do atmosfery, stad maly diesel kosztuje porownywalnie co duzy benzyniak.
Minusy- to tylko ta zalecana przez producenta wymiana wszystkich opon naraz. Mi od ladnych nastu lat nie zdarzylo sie zmieniac inaczej wiec dla mnie to nie problem.
Jeszcze ciekawa rzecz jest taka, ze ciagnie rowno wszystkie 4 kola, to i zuzycie opon jest rowniejsze. Po trzech latach uzytkowania, dojazdy do pracy + wakacje, wciaz te same opony, bez wyraznych sladow zuzycia.
W volvo wymienialem po 2 sezonach.
Nikt z moich, kto sie przesiadl z napedow 2x4 na ten, nie musial przechodzic kursow
Auto duzo stabilniejsze, zima to juz bez porownania.
Subaru ma slink boxer, ktory jest plaska konstrukcja i lezy w ramie nisko. co za tym idzie ma niski srodek ciezkosci.
W zakretach czuc to wyraznie. |
| |
fujative
Wpisów: 63 Od: 2013-01-10
| 2015-09-07 14:29 Moze Rav 4?
|
| |
Tumpi
Wpisów: 781 Od: 2008-01-06
| 2015-09-07 16:52 Hej, podstawowym minusem ukladu 4x4 to przede wszystkim wieksze spalanie paliwa ( od 1 nawet do 2 litrow paliwa na 100) przez co uzytkowanie pojazdu z napedem na 4 kola drozeje wraz z pokonywanymi kilometrami.
Druga sprawa, uklad 4x4 to nie jest tak, ze napedzaja sie cztery kola i jest fajnie - Nie. Uklad 4x4 to bardzo rozbudowany i skomlikowany uklad napedu, posiada m.in dodatkowy wal napedowy, polosie napedowe i wal. Zwiekszaja sie koszty serwisowania - napraw, czesci. Jest powszednie wiadome, ze uklady 4x4 maja dosc wysokie ryzyko wystapienia awarii.
Co do opon ma byc ten sam obwod toczny wszystkich czterech opon, jesli ta regula nie zostanie zastosowana to skrzynka rozdzielcza moze zostac uszkodzona.
Przypuszczam ze predkosc maksymalna i przyspieszenie w normalnych warunkach do jazdy bedzie gorsza dla 4x4 niz dla auta z napedem na jedna os. 4x4 sprawdza sie doskonale w trudnych warunkach do jazdy, nierownym terenie, ogolnie nie placi sie extra 35 tys sek za 4x4 aby jezdzic autem np po sztokholmie.
Co do silnikow Boxera to jest to bardzo skomplikowana jednostka, droga w produkcji i w utrzymaniu ze wzgledu na wystepowanie podwojnie pewnych podzespolow. Silniki przeciwbiezne i kazdy z tlokow ma swoja komore spalania a to zapewnia wiele nizszy niz w normalnych samochodach poziom halasu i wibracji.
Swoja droga ma wiele zalet. Pierwsza to nizszy poziom halasu i drgan niz tradycyjna jednostka. Obnizona masa walu korbowego sprawia ze auto lepiej reaguje na gaz, szybko idzie na obroty i ten nizej polozony srodek nizszosci ktory wplywa na lepsze zachowanie sie pojazdu gdy ten np. wchodzi w zakrety. Z silnikow Boxera korzysta m.in Porsche i chyba Ferrari. |
| |
szary
Wpisów: 13026 Od: 2005-06-02
| 2015-09-08 10:47 Co do opon ma byc ten sam obwod toczny wszystkich czterech opon, jesli ta regula nie zostanie zastosowana to skrzynka rozdzielcza moze zostac uszkodzona.
i tu sie mylisz Tumpi .... stare volva XC70 2000 rok tam trzeba bylo zmienic wszystkie 4 . ale w tych nowszy 2 na takiej samej osi . a te nowe volva maja Haldex , i nie trzeba zmieniac wszystkich
|
| |
black sabbath
Wpisów: 9092 Od: 2012-06-16
| 2015-09-08 16:11 Przypuszczam ze predkosc maksymalna i przyspieszenie w normalnych warunkach do jazdy bedzie gorsza dla 4x4 niz dla auta z napedem na jedna os
skad te informacje???? predkosc max ,moge sie zgodzic ale nie z reszta,jest jedna podstawowa zaleta 4x4.to bezpieczenstwo,niema lepszego systemu na zime jak 4x4 plus opony z kolcami,ale tak jak ja mam w audi quatro to super sie jezdzi w zimie bez kolcow.co do spalania,skoro ktos sie decyduje na 4x4 to mysli o zimie ,i nie powiesz mnie ze 4x4 spalac bedzie wiecej w zimie ,,wrecz odwrotnie bo zanim ruszysz z napedem na jedna os to kolo obroci sie w chore iles tam razy zanim wystartujesz ,,,jesli ruszysz wogole |
| |
jakin
Wpisów: 9 Od: 2013-04-15
| 2015-09-08 16:51 Słuszna uwaga Szary i Black !
Ja bym prosił o wyjaśnienie tej zawiłości:
Cytat:
"
....kazdy z tlokow ma swoja komore spalania ....."
Cos w rozwoju silników mnie ominęło?
|
| |
black sabbath
Wpisów: 9092 Od: 2012-06-16
| 2015-09-08 19:00 https://pl.wikipedia.org/w iki/Silnik_o_przeciwległych_cylindrach
to ze europejskie auta "raczej limuzyny" jezdza na paru cylindrach to nic dziwnego,w tamtym tygodniu przejechalem sie fordem mustangiem 5.0 w czasie jazdy na autostradzie wylacza sie 4 z 8 miu cylindrow,pierwszy raz spotkalem sie z czyms takim amerykanskim,pisza ze spala ok.9-10 predzej prawdy 14l |
| |
jakin
Wpisów: 9 Od: 2013-04-15
| 2015-09-08 21:39 No tak, ale ja tu nie mowię o cyrkowych konstrukcjach typu silniki boxer (przeciwbiezne) o wspólnej kamerze spalania dla dwóch tłoków i dwóch wałach korbowych. Jakiś promil produkcji silników na świecie. Utrzymanie parametrów takiego silnika, praktycznie wyklucza jego zastosowanie w praktyce.
Pan, kilka postów, wyżej odkrywa ze silniki boxer subaru maja taka cechę ze każdy tłok ma swoją komorę spalania, i tu sie pytam co w tym odkrywczego? Wszak, czy to rzędowy, widlak, czy bokser to zdaje sie ze każdy ma swoją komorę spalania. Chyba ze ja to źle zrozumialem.
Co do zużycia paliwa to ja mam 1,6 benzyna i pali średnio koło 7,5. Raczej krótkie dojazdy do 20 km.
|
| |
Tumpi
Wpisów: 781 Od: 2008-01-06
| 2015-09-08 21:46 i tu sie mylisz Tumpi .... stare volva XC70 2000 rok tam trzeba bylo zmienic wszystkie 4 . ale w tych nowszy 2 na takiej samej osi . a te nowe volva maja Haldex , i nie trzeba zmieniac wszystkich
--------------------------------------- ---------------
No tak, tutaj mowimy o przenoszeniu napedu miedzy osiami. Jesli opony dobierzesz sobie wedlug wedle widzi mi sie, to ( moze choc nie musi ) zwariuje ci cala elektronika, na wyswietlaczu bedziesz mial dziwne komunikaty, a sam system bedzie ci samoistnie bez przyczyny rozlaczal i zalaczal naped. Tak mozesz sobie szybko rozwalic uklad napedowy. Z tego co wiem to nowe volvo posiada funkcje wstepnej analizy napedu i jesli komputer rozpozna ze cos tam sie niewlasciwie za duzo kreci - to blokuje caly system 4x4 i lipa.
Haldex w volvo przenosi naped miedzy przednia a tylna osia, zalezy od warunkow jazdy. Np na drodze zalacza sie tylko przedni, a to oszczedza paliwo. Jesli auto wjedzie na ciezki teren, nierowny - komputer dokonuje przelaczania momentu takze na tylne kola, cala sile moze przekazac na tyl. Nie wiem ile sily moze trafic na tylne kola ale napewno ponad wieksza polowe calej mocy.
Ile sily Haldex przeznaczy na tylne kola, zalezy od terenu i stylu jazdy, moze przeniesc 50% i robi sie klasyczne 4x4. Przy niewlasciwie dobranych oponach te elementy przeniesienia napedu sa bardzo mocno caly czas obcizone przy kazdej jezdzie i tak prosto przegrzewa sie caly mechanizm roznicowy - nawet jak jedziesz autostrada 200/h. Uklad zaczyna sie rozszczelniac, dostaje automatyczna skrzynia biegow ktora jest baaaardzo wrazliwa na takie przeciazenia, robi sie problem i auto idzie na warsztat. Zaczynaja sie prawdziwe naprawy za prawdziwe pieniadze.
Tak na marginesie chinczyki strasznie nakopali w tej ostatniej generacji Haldexu, zmienili pompe a ta nieradzi sobie z cisnieniem przez co caly system dziala bardzo wolno, duzo ludzi na to narzeka |
| |
Wiesia48
Wpisów: 499 Od: 2015-08-30
| 2015-09-09 08:46 'napewno ponad wieksza polowe'
buahahahaha |
| |
Tumpi
Wpisów: 781 Od: 2008-01-06
| 2015-09-09 20:12 Ok, napisze lepiej. Haldex w IV generacji np w niemieckim Oplu potrafil przeniesc od 20 do 50% napedu na tylna os. Napewno przekazany moment nie przekroczyl 50%.
W Chinskim Volvo i w nastepnej generacji Haledexa - przekazany moment na tyl wzrasta nawet do 80, 90%. Na tyl moze isc nawet do 100% przy poslizgu przedniej osi. Zreszta nie moge sie pod tym podpisac, to tylko teoria. |
| |
Tumpi
Wpisów: 781 Od: 2008-01-06
| 2015-09-12 21:00 skad te informacje???? predkosc max ,moge sie zgodzic ale nie z reszta,jest jedna podstawowa zaleta 4x4.to bezpieczenstwo,niema lepszego systemu na zime jak 4x4 plus opony z kolcami,ale tak jak ja mam w audi quatro to super sie jezdzi w zimie bez kolcow.co do spalania,skoro ktos sie decyduje na 4x4 to mysli o zimie ,i nie powiesz mnie ze 4x4 spalac bedzie wiecej w zimie ,,wrecz odwrotnie bo zanim ruszysz z napedem na jedna os to kolo obroci sie w chore iles tam razy zanim wystartujesz ,,,jesli ruszysz wogole
--------------------------------------- -----------------
Napisalem tak: ( Przypuszczam ze predkosc maksymalna i przyspieszenie w normalnych warunkach do jazdy bedzie gorsza dla 4x4 niz dla auta z napedem na jedna os. )
Oczywiscie ze masz racje, naped czterokolowy zimowa pora to jest to co w samochodzie jest na pierwszym miejscu. Jednak ja wspomnialem o 4x4 letnia pora na autostradzie czy szybkiej drodze ruchu. Generalnie np. silnik o mocy np. 210KM napedzajac 2 kola tylko czyli jedna os ma mniejsze obciazenie niz napedzajac 4 kola czyli dwie osie. Co z tego ze jest lepsza przeczepnosc 4x4 ale ten silnik ma o 2 kola wiecej do napedzenia i przyspiesza troche wolniej. Co innego jak bierzesz BMW X6 z moca ponad 400KM gdzie przy napedzie 2x4 nie wykorzystasz calej mocy oferowanej przez ta maszyne ( zwyczajnie zerwiesz przyczepnosc z podlozem ) i tu 4x4 daje wspanialy efekt. Silnik ma taka moc ze masz podobne odczucie jak bys sie rozpedzal Boeingem do wzniesienia sie w gore .
Ale zima .... tu przyznaje ci racje. Wspomniales zreszta oczywiste fakty. |
| |
Borrka Hospicjum na Wilsona
Wpisów: 17561 Od: 2003-04-06
| 2015-10-08 21:44 Ze wzgledu na skandal VW zrezygnowalem z tego golfa.
I teraz stoje przed szybkim wyborem - 2 miesiace.
Wymyslilem Toyote RAV4, tez diesla.
Czy ktos ma doswiadczenie z tym autem?
I czy nie zachodzi obawa, ze wprowadzą daleko idace ograniczenia dla diesli (w miescie)? |
| |
szary
Wpisów: 13026 Od: 2005-06-02
| 2015-10-09 07:06 Borrka , ale przez ten skandal napewno kupisz taniej , i powiniennes dostac list ze naprawia ci za darmo i nowe opragromowanie tez dostaniesz |
| |
kawaler
Wpisów: 12117 Od: 2008-10-01
| 2015-10-09 13:23 rav byla dobra 10 lat temu, teraz konkurencja przegonila rav, niepewnie nie prowadzi, zarzuca i myszkuje na sliskiej drodze,
mazda CX-5 jest o wiele lepsza |
| |
Krisu
Wpisów: 46 Od: 2012-02-10
| 2015-10-09 14:43 Ja chyba zdecyduje sie na Jeep Renegade w dieslu i 4x4. Nowy model, ciekawy design, nie za duży nie za mały a i cena przystępna. Mieszkam daleko od cywilizacji i po ostatniej zimie na pewno zdecyduję się na 4x4.
Wiem, że z prawdziwego jeep`a to juz tylko znaczek został ale te 3 lata wytrzyma
|
| |
Tumpi
Wpisów: 781 Od: 2008-01-06
| 2015-10-10 09:31 http://www.landrover.se/mo deller/range-rover-evoque |
| |
Wiesia48
Wpisów: 499 Od: 2015-08-30
| 2015-10-10 11:06 Hahaha, gumofilc chce od szefa Golfa wyrwac, a ten mu tu z Evoquem za 1/2 mili wyjezdza
|
| |