Odwiedzin 37783193
Dziś 3516
Piątek 19 kwietnia 2024

 
 

Forum: Życie w Szwecji - Rejestracja Forsakringskassan

 
 

Ten wątek jest stary. Komentowanie wyłączone.
Pokaż wpisy
AutorRejestracja Forsakringskassan
wolfova
Stockholm


Wpisów: 46
Od: 2014-02-05
2014-02-07 13:02
Wypełniam papiery rejestracyjne w Forsakringskassan i mam wątpliwości co właściwie pisać. Od początku:

Pracuję tutaj od 4 miesięcy,wcześniej będąc w Polsce założyłam firmę,która nadal istnieje,więc nadal jestem ubezpieczona i firma nadal przynosi dochody, z tym że,odkąd przyjechałam do Szwecji - interes przejęła mama - w rzeczywistości i upraszczając - wszystko jest na mnie,ona się firmą opiekuje i co za tym idzie miesięczne dochody przejmuje ona.

Moje pytanie,wiecie może jak wypełnić ten wniosek?i co za tym idzie? Chodzi mi o pytania odnośnie poprzedniej pracy i ubezpieczenia. Czy jeśli nadal jestem ubezpieczona w Pl to wyklucza to moje ubezpieczenie tutaj ? Firma nadal przynosi zyski,tyle że ja już z niej "nie korzystam". Jak to ogarnąć?

Może zaśmiecam- ale jestem naiwna,nic nie wiedząca w tym temacie i lekko zmartwiona jak to wypełnić. Za wszelkie podpowiedzi - ogromne dzięki!
  Profil uzytkownika: wolfova     
KasiaTom


Wpisów: 1227
Od: 2010-09-23
2014-02-07 14:59
"Firma nadal przynosi zyski,tyle że ja już z niej "nie korzystam"."

Zwroc uwage, iz po 183 dniach tutaj obejmie Cie szwedzki system podatkowy, ale to nie na temat.

Wpisz normalnie dane ubezpieczenia, ktore posiadasz, czyli nr NKP polskiego ZUS-u
  Profil uzytkownika: KasiaTom     
wolfova
Stockholm


Wpisów: 46
Od: 2014-02-05
2014-02-07 19:27
Nie mam o tym zielonego pojęcia szczerze mówiąc…i jeśli juz przy tym temacie jesteśmy…to jak to wygląda? jest coś takiego jak uniknięcie podwójnego opadtkowania,prawda?

Nie znoszę takich tematów,a tutaj w Szwecji to dla mnie jakaś czarna magia a ja czuję się jak x lat temu w liceum na lekcji matematyki

Dziękuję za wyrozumiałość i proszę o podpowiedzi co zrobić..