Odwiedzin 37897314
Dziś 1884
Niedziela 26 maja 2024

 
 

Forum: Auto-Moto - Chiptunnig

 
 

Ten wątek jest stary. Komentowanie wyłączone.
Pokaż wpisy
AutorChiptunnig
krzychk82


Wpisów: 77
Od: 2008-07-17
2013-06-03 08:06
Witam wszystkich, czy wie ktoś z forumowiczow gdzie można zrobić chiptunnig diesla , profesjonalnie z hamowania ? Sztokholm i okolice .
  Profil uzytkownika: krzychk82     
mabr
racetown


Wpisów: 7792
Od: 2000-09-08
2013-06-03 09:54
Jeśli nie chcesz robić jakiegoś bardzo indywidualnego tuningu z innym wydechem, IC itd. to wystarczy standardowy chiptuning bez pomiaru- tak się robi najczęściej.

Ta firma ma gwarancję najniższej ceny:
http://www.itsfun.nu

"Hittar du något likvärdigt trimchip annonserat till lägre pris hos någon av våra konkurrenter så matchar vi priset"
  Profil uzytkownika: mabr     
krzychk82


Wpisów: 77
Od: 2008-07-17
2013-06-03 12:37
Zależy mi na podniesieniu mocy i momentu obr. , zadnych extremalnych zmian , co wybrać? Ecobox czy ingerencję w jednostkę sterujaca?
  Profil uzytkownika: krzychk82     
mabr
racetown


Wpisów: 7792
Od: 2000-09-08
2013-06-03 13:30
Ten http://ecobox.se ?
Radziłbym generalnie trzymać się z daleka od firm, używających ochrony środowiska jako pretekstu do zwiększenia sprzedaży. To cudo "zmniejsza emisję spalin" i równoczesnie "zwiększa moc" przez "zmniejszenie lepkości paliwa" - czyli mniej więcej taki sam siódmy cud świada jak magnetyzery i płyty CD wiszące na lusterku...

W wielu markach można użyć tzw. piggy-back czyli urządzenia podłączanego do portu OBDII, wymieniającego oprogramowanie silnika. Nie we wszystkich jest to możliwe bez otwierania ECU (komputera sterującego), a w niektórych w ogóle nie ma takiej opcji.
Ingerencja w ECU jest najczęstsza i najtańsza.
  Profil uzytkownika: mabr     
krzychk82


Wpisów: 77
Od: 2008-07-17
2013-06-03 19:59
Tez mysle ze ecoboxy to naciagarstwo, dlatego szukam konkrety serwis z hamownia,
A co bys proponowal Mabr do BMW 320d 177KM?
Moze znasz jakas firme w PL ? Poludniowa Polska, napewno byloby taniej
  Profil uzytkownika: krzychk82     
mabr
racetown


Wpisów: 7792
Od: 2000-09-08
2013-06-03 23:09
225 KM i 475 Nm
http://www.itsfun.nu/index .php?option=com_content&view=article&id=2 188

Bardziej renomowana firma BSR: 223 KM i 442 Nm
http://en.bsr.se/products/ t1967/

Polskich firm nie znam.
  Profil uzytkownika: mabr     
Viggo


Wpisów: 2575
Od: 2012-09-16
2013-06-04 15:56
Na itsfun.se obiecuja 225 hp w Saabie 9-5 2,0 t. Oryginalnie jest 150, czy nie chca zbyt mocno turbiny podkrecic? Tzn. czy nie zakatuja jej dowalajac 50% wiecej mocy?
  Profil uzytkownika: Viggo     
szary


Wpisów: 13026
Od: 2005-06-02
2013-06-04 16:03
wydaje ze troche przesadzaja .. ja kupilem do mojego trimsats , i mialem miec 220 koni i jak z kumplem sie scigalem co ma 215 , to uciekl mi .. , i tyle dal chip .
  Profil uzytkownika: szary     
mabr
racetown


Wpisów: 7792
Od: 2000-09-08
2013-06-04 17:06
Viggo: prędzej pójdzie sprzęgło niż turbina, oczywiście pod warunkiem prawidłowego schładzania turbo.

Wiele zależy od rezerw w danym modelu.
Te same silniki występują fabrycznie z różnymi mocami.
Np. wspomniane BMW 320d ma 163, 177 albo 184 KM.
Po tuningu wszystkie trzy mają tyle samo czyli 225 KM.
Masz z tego co się orientuję najsłabszy możliwy silnik.
50% więcej mocy za 6000 kr - nie zastanawiałbym się!
http://sv.bsr.se/products/ tuning-kits/saab/9-5/2.0t/

Szary: kumpel mógł mieć więcej lub lepszy przebieg Nm. Jak popatrzysz na wykresy z linków które tu dałem do tej Beemki, to BSR przekracza 400 Nm w zakresie 1400-3800 obr, a Itsfun ledwo 1800-2500!

Itsfun jest najtańsze, ale na pewno nie najlepsze.
  Profil uzytkownika: mabr     
szary


Wpisów: 13026
Od: 2005-06-02
2013-06-07 00:36
no i wlasnie wrocilem do domu bez mojej perelki ;( poszedl silnik , auto z cholowane do warsztatu , mam nadzieje ze ubezpieczalnia sie nie doczepi trimboxu ktory tam siedzi . mam nadzieje ze warsztat nie podkabluje
  Profil uzytkownika: szary     
szary


Wpisów: 13026
Od: 2005-06-02
2013-06-07 06:36
a moglem go odczepic , ale madry polak po szkodzie
  Profil uzytkownika: szary     
bucik
Szczecin


Wpisów: 545
Od: 2007-12-10
2013-06-07 09:10
,,mam nadzieje ze warsztat nie podkabluje,,

,,szary czy to od tygodnia w szwecji mieszkasz,,szwedzi slyna z tego zeby kazdego i wszedzie kablowac,,tutaj tylko czekaja i obserwuja zeby kogos nadac,,ale nadzieje trzeba miec,,
  Profil uzytkownika: bucik     
szary


Wpisów: 13026
Od: 2005-06-02
2013-06-07 12:22
unas nikt nic nie kabluje . kazdemu zalezy zeby miec prace i zarobic .. podkabluja to nie beda mieli pracy , a wymiana silnika z robota kolo 60 000 kr
  Profil uzytkownika: szary     
mabr
racetown


Wpisów: 7792
Od: 2000-09-08
2013-06-07 12:39
Myślisz, że awaria była spowodowana trim-boxem? To się wbrew pozorom bardzo rzadko zdarza.
  Profil uzytkownika: mabr     
szary


Wpisów: 13026
Od: 2005-06-02
2013-06-07 12:41
nie .. milalem sie z jakims wiesniakem na szutrowej drogi , i gdzies w trawie lezal kamien ktorego nie widzialem , i zachaczylem miska ... a volvo diesel ma to do siebie ze nie pokazuje ze nie ma oleju w silniku , tylko sprawdza sicnienie co 5 min , wiec jechalem te 5 min az sie silnik zatarl
  Profil uzytkownika: szary     
mabr
racetown


Wpisów: 7792
Od: 2000-09-08
2013-06-07 13:43
O ja pierdzielę Współczuję.
  Profil uzytkownika: mabr     
szary


Wpisów: 13026
Od: 2005-06-02
2013-06-07 14:13
etam , nie ma co plakac .. dostane nowy silniczek , albo po taxi
  Profil uzytkownika: szary     
petitka18


Wpisów: 951
Od: 2007-01-20
2013-07-14 12:53
Planuje mojego saaba 9-5 2,0 chipowac,bo jest taki mul,czasami brakuje mi tego pociagniecia,ok,jest duza buda ,maly silnik,ale nie chce zmieniac auta,jezdze nim juz tyle lat,to moj kochany schabik,wiec wpadlam na pomysl chipowania,ale wlasnie czy cos sie nie "skiepsci" po takiej ingerencji w komputer?Dla porownania dosiadlam ostatnio saaba aero 9-3 210hk,moj Boze,co to bylo
  Profil uzytkownika: petitka18     
Tumpi


Wpisów: 781
Od: 2008-01-06
2013-07-14 17:11
Zależy mi na podniesieniu mocy i momentu obr. , zadnych extremalnych zmian , co wybrać? Ecobox czy ingerencję w jednostkę sterujaca?

Nie bawil bym sie - jesli mowa o nowoczesnych dieslach. Z nimi juz jest wystarczajaco sporo problemow. Po to chyba kupujesz diesla aby w miare stabilnie i ekonomicznie sie nim poruszac a nie bezzasadnie dodatkowo go obciazac. Jesli zalezy ci na sportowym stylu, kupujesz benzyniaka z jakas fajna jednostka napedowa. Swojego czasu bawilem sie w chipowanie i zdarzaly sie popalone tloki bo stosowalo sie gotowe programy i roznie z tym bylo. Teraz dla konkretnego auta pisze sie dopasowany schemat.

W dieslach wzrost mocy zwieksza temperature gazow a to bardzo przyspiesza zuzycie elementow turbosprezarki i zdarzalo sie ze pekaly filtry czastek stalych. Wymiana tych dwoch elementow jest kosmicznie droga.


Zazwyczaj stosuje sie boxy ktore wpina sie w jednostke sterujaca. W chipowaniu diesli trzeba bardzo uwazac i zadne gigantyczne skoki mocy bo ten caly motor bardzo szybko moze poleciec w kosmos.


Diesle nie lubia pracowac pod zmiennym obciazeniem. To bardzo wytrzymale, stabilne i ekonomiczne jednostki i dobrze radzac - nie ingerowal bym i jesli chcesz na sportowo, kup sobie jakas fajna doladowana benzynke.
  Profil uzytkownika: Tumpi     
szary


Wpisów: 13026
Od: 2005-06-02
2013-07-15 15:25
Tumpi , a volvo opracowalo wlasny program ktory daje 30 koni wiecej , i jeszcze daja gwarancje ze nic sie z silnikem nie dzieje .
  Profil uzytkownika: szary     
technics


Wpisów: 581
Od: 2006-10-08
2013-07-15 15:56
Ja w swoim 1.9 tdi odrazu jak zostal naprawiony to zrobilem wsad na 138 KM z 106 KM i 335 niutkow . Jedyne co dostaje po dupie to kolo dwumasowe . Turbina spokojnie ogarnia ta moc . A wogole to widzialem 1.9 z wymienionymi pompkami i turbo zrobione na 195 KM wiec wogole sie nie boje o swoje 138 KM
  Profil uzytkownika: technics     
Tumpi


Wpisów: 781
Od: 2008-01-06
2013-07-16 19:43
Ja w swoim 1.9 tdi odrazu jak zostal naprawiony to zrobilem wsad na 138 KM z 106 KM i 335 niutkow . Jedyne co dostaje po dupie to kolo dwumasowe . Turbina spokojnie ogarnia ta moc . A wogole to widzialem 1.9 z wymienionymi pompkami i turbo zrobione na 195 KM wiec wogole sie nie boje o swoje 138 KM

--------------------------------------- ---

Wystarczy. Zmienne obciążenie ( czego diesle bardzo nie lubią ) wynikające z jazdy agresywnej, sportowej - powodują bardzo szybkie zużycie dumasu. Zdarzało mi się wymieniać i wiem ile to jest roboty. Często uszczelniacze walu korbowego przy okazji do wymiany - dodatkowy koszt. Koszt od 2 - 5 tys zl same części plus robota. Robota - właśnie robota. Czesto przy dwumasach sprzegla sie wala. Obok Pdf - dwumas to kolejny problem diesli.
  Profil uzytkownika: Tumpi     
Forum -> Auto-Moto -> Chiptunnig
Ten wątek jest stary. Komentowanie wyłączone.
Pokaż wpisy






Stolarz/Ekipę (Tumba)
szukam (Stockholm)
Sprzatanie Stockholm (Stockhom)
Praca Rusztowania (Stockholm/Katowice )
Mechanik samochodowy (Haninge)
Sprzatanie (Tensta)
Violas Team AB (Sztokholm)
Firma sprzatajaca - Cleanflat (Sztokholm i okolice)
Więcej





Zakładnicy Nocnego Duathlonu na pokładzie Ryanair.
Agnes na szwedzkiej ziemi
8 najładniejszych miejsc z drzewami wiśniowymi w Sztokholmie.
Agnes na szwedzkiej ziemi
Wielkanocna wyprawa do wschodniej Albanii.
Agnes na szwedzkiej ziemi
Firma Sprzątająca
Polka w Szwecji
Moja historia cz.5
Polka w Szwecji
Przygoda z malowaniem
Polka w Szwecji
Nowe szwedzkie słowa 2023 - nyord
Szwecjoblog - blog o Szwecji


Odwiedza nas 29 gości
oraz 0 użytkowników.


W PL działała zorganizowana grupa przestępcza?
Szwedzki „wstyd przed lataniem” napędza renesans podróży koleją
Katarzyna Tubylewicz: W Sztokholmie to, gdzie mieszkasz, zaskakująco dużo mówi o tym, kim jesteś
Migracja przemebluje Szwecję. Rosną notowania skrajnej prawicy
Szwedka, która wybrała Szczecin - Zaczęłam odczuwać, że to już nie jest mój kraj
Emigracja dała mi siłę i niezależność myślenia










© Copyright 2000-2024 PoloniaInfoNa górę strony