Autor | Chiptunnig |
krzychk82
Wpisów: 77 Od: 2008-07-17
| 2013-06-03 08:06 Witam wszystkich, czy wie ktoś z forumowiczow gdzie można zrobić chiptunnig diesla , profesjonalnie z hamowania ? Sztokholm i okolice . |
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2013-06-03 09:54 Jeśli nie chcesz robić jakiegoś bardzo indywidualnego tuningu z innym wydechem, IC itd. to wystarczy standardowy chiptuning bez pomiaru- tak się robi najczęściej.
Ta firma ma gwarancję najniższej ceny:
http://www.itsfun.nu
"Hittar du något likvärdigt trimchip annonserat till lägre pris hos någon av våra konkurrenter så matchar vi priset" |
| |
krzychk82
Wpisów: 77 Od: 2008-07-17
| 2013-06-03 12:37 Zależy mi na podniesieniu mocy i momentu obr. , zadnych extremalnych zmian , co wybrać? Ecobox czy ingerencję w jednostkę sterujaca?
|
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2013-06-03 13:30 Ten http://ecobox.se ?
Radziłbym generalnie trzymać się z daleka od firm, używających ochrony środowiska jako pretekstu do zwiększenia sprzedaży. To cudo "zmniejsza emisję spalin" i równoczesnie "zwiększa moc" przez "zmniejszenie lepkości paliwa" - czyli mniej więcej taki sam siódmy cud świada jak magnetyzery i płyty CD wiszące na lusterku...
W wielu markach można użyć tzw. piggy-back czyli urządzenia podłączanego do portu OBDII, wymieniającego oprogramowanie silnika. Nie we wszystkich jest to możliwe bez otwierania ECU (komputera sterującego), a w niektórych w ogóle nie ma takiej opcji.
Ingerencja w ECU jest najczęstsza i najtańsza. |
| |
krzychk82
Wpisów: 77 Od: 2008-07-17
| 2013-06-03 19:59 Tez mysle ze ecoboxy to naciagarstwo, dlatego szukam konkrety serwis z hamownia,
A co bys proponowal Mabr do BMW 320d 177KM?
Moze znasz jakas firme w PL ? Poludniowa Polska, napewno byloby taniej |
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2013-06-03 23:09 225 KM i 475 Nm
http://www.itsfun.nu/index .php?option=com_content&view=article&id=2 188
Bardziej renomowana firma BSR: 223 KM i 442 Nm
http://en.bsr.se/products/ t1967/
Polskich firm nie znam. |
| |
Viggo
Wpisów: 2575 Od: 2012-09-16
| 2013-06-04 15:56 Na itsfun.se obiecuja 225 hp w Saabie 9-5 2,0 t. Oryginalnie jest 150, czy nie chca zbyt mocno turbiny podkrecic? Tzn. czy nie zakatuja jej dowalajac 50% wiecej mocy? |
| |
szary
Wpisów: 13026 Od: 2005-06-02
| 2013-06-04 16:03 wydaje ze troche przesadzaja .. ja kupilem do mojego trimsats , i mialem miec 220 koni i jak z kumplem sie scigalem co ma 215 , to uciekl mi .. , i tyle dal chip . |
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2013-06-04 17:06 Viggo: prędzej pójdzie sprzęgło niż turbina, oczywiście pod warunkiem prawidłowego schładzania turbo.
Wiele zależy od rezerw w danym modelu.
Te same silniki występują fabrycznie z różnymi mocami.
Np. wspomniane BMW 320d ma 163, 177 albo 184 KM.
Po tuningu wszystkie trzy mają tyle samo czyli 225 KM.
Masz z tego co się orientuję najsłabszy możliwy silnik.
50% więcej mocy za 6000 kr - nie zastanawiałbym się!
http://sv.bsr.se/products/ tuning-kits/saab/9-5/2.0t/
Szary: kumpel mógł mieć więcej lub lepszy przebieg Nm. Jak popatrzysz na wykresy z linków które tu dałem do tej Beemki, to BSR przekracza 400 Nm w zakresie 1400-3800 obr, a Itsfun ledwo 1800-2500!
Itsfun jest najtańsze, ale na pewno nie najlepsze. |
| |
szary
Wpisów: 13026 Od: 2005-06-02
| 2013-06-07 00:36 no i wlasnie wrocilem do domu bez mojej perelki ;( poszedl silnik , auto z cholowane do warsztatu , mam nadzieje ze ubezpieczalnia sie nie doczepi trimboxu ktory tam siedzi . mam nadzieje ze warsztat nie podkabluje |
| |
szary
Wpisów: 13026 Od: 2005-06-02
| 2013-06-07 06:36 a moglem go odczepic , ale madry polak po szkodzie
|
| |
bucik Szczecin
Wpisów: 545 Od: 2007-12-10
| 2013-06-07 09:10 ,,mam nadzieje ze warsztat nie podkabluje,,
,,szary czy to od tygodnia w szwecji mieszkasz,,szwedzi slyna z tego zeby kazdego i wszedzie kablowac,,tutaj tylko czekaja i obserwuja zeby kogos nadac,,ale nadzieje trzeba miec,, |
| |
szary
Wpisów: 13026 Od: 2005-06-02
| 2013-06-07 12:22 unas nikt nic nie kabluje . kazdemu zalezy zeby miec prace i zarobic .. podkabluja to nie beda mieli pracy , a wymiana silnika z robota kolo 60 000 kr |
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2013-06-07 12:39 Myślisz, że awaria była spowodowana trim-boxem? To się wbrew pozorom bardzo rzadko zdarza. |
| |
szary
Wpisów: 13026 Od: 2005-06-02
| 2013-06-07 12:41 nie .. milalem sie z jakims wiesniakem na szutrowej drogi , i gdzies w trawie lezal kamien ktorego nie widzialem , i zachaczylem miska ... a volvo diesel ma to do siebie ze nie pokazuje ze nie ma oleju w silniku , tylko sprawdza sicnienie co 5 min , wiec jechalem te 5 min az sie silnik zatarl |
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2013-06-07 13:43 O ja pierdzielę Współczuję. |
| |
szary
Wpisów: 13026 Od: 2005-06-02
| 2013-06-07 14:13 etam , nie ma co plakac .. dostane nowy silniczek , albo po taxi |
| |
petitka18
Wpisów: 951 Od: 2007-01-20
| 2013-07-14 12:53 Planuje mojego saaba 9-5 2,0 chipowac,bo jest taki mul,czasami brakuje mi tego pociagniecia,ok,jest duza buda ,maly silnik,ale nie chce zmieniac auta,jezdze nim juz tyle lat,to moj kochany schabik,wiec wpadlam na pomysl chipowania,ale wlasnie czy cos sie nie "skiepsci" po takiej ingerencji w komputer?Dla porownania dosiadlam ostatnio saaba aero 9-3 210hk,moj Boze,co to bylo |
| |
Tumpi
Wpisów: 781 Od: 2008-01-06
| 2013-07-14 17:11 Zależy mi na podniesieniu mocy i momentu obr. , zadnych extremalnych zmian , co wybrać? Ecobox czy ingerencję w jednostkę sterujaca?
Nie bawil bym sie - jesli mowa o nowoczesnych dieslach. Z nimi juz jest wystarczajaco sporo problemow. Po to chyba kupujesz diesla aby w miare stabilnie i ekonomicznie sie nim poruszac a nie bezzasadnie dodatkowo go obciazac. Jesli zalezy ci na sportowym stylu, kupujesz benzyniaka z jakas fajna jednostka napedowa. Swojego czasu bawilem sie w chipowanie i zdarzaly sie popalone tloki bo stosowalo sie gotowe programy i roznie z tym bylo. Teraz dla konkretnego auta pisze sie dopasowany schemat.
W dieslach wzrost mocy zwieksza temperature gazow a to bardzo przyspiesza zuzycie elementow turbosprezarki i zdarzalo sie ze pekaly filtry czastek stalych. Wymiana tych dwoch elementow jest kosmicznie droga.
Zazwyczaj stosuje sie boxy ktore wpina sie w jednostke sterujaca. W chipowaniu diesli trzeba bardzo uwazac i zadne gigantyczne skoki mocy bo ten caly motor bardzo szybko moze poleciec w kosmos.
Diesle nie lubia pracowac pod zmiennym obciazeniem. To bardzo wytrzymale, stabilne i ekonomiczne jednostki i dobrze radzac - nie ingerowal bym i jesli chcesz na sportowo, kup sobie jakas fajna doladowana benzynke.
|
| |
szary
Wpisów: 13026 Od: 2005-06-02
| 2013-07-15 15:25 Tumpi , a volvo opracowalo wlasny program ktory daje 30 koni wiecej , i jeszcze daja gwarancje ze nic sie z silnikem nie dzieje . |
| |
technics
Wpisów: 581 Od: 2006-10-08
| 2013-07-15 15:56 Ja w swoim 1.9 tdi odrazu jak zostal naprawiony to zrobilem wsad na 138 KM z 106 KM i 335 niutkow . Jedyne co dostaje po dupie to kolo dwumasowe . Turbina spokojnie ogarnia ta moc . A wogole to widzialem 1.9 z wymienionymi pompkami i turbo zrobione na 195 KM wiec wogole sie nie boje o swoje 138 KM |
| |
Tumpi
Wpisów: 781 Od: 2008-01-06
| 2013-07-16 19:43 Ja w swoim 1.9 tdi odrazu jak zostal naprawiony to zrobilem wsad na 138 KM z 106 KM i 335 niutkow . Jedyne co dostaje po dupie to kolo dwumasowe . Turbina spokojnie ogarnia ta moc . A wogole to widzialem 1.9 z wymienionymi pompkami i turbo zrobione na 195 KM wiec wogole sie nie boje o swoje 138 KM
--------------------------------------- ---
Wystarczy. Zmienne obciążenie ( czego diesle bardzo nie lubią ) wynikające z jazdy agresywnej, sportowej - powodują bardzo szybkie zużycie dumasu. Zdarzało mi się wymieniać i wiem ile to jest roboty. Często uszczelniacze walu korbowego przy okazji do wymiany - dodatkowy koszt. Koszt od 2 - 5 tys zl same części plus robota. Robota - właśnie robota. Czesto przy dwumasach sprzegla sie wala. Obok Pdf - dwumas to kolejny problem diesli. |
| |