Autor | Dwie rozne opony na jednej osi ? |
klimax
Wpisów: 2 Od: 2010-09-03
| 2013-04-13 11:01 Witam orientuje sie ktos czy w se mozna sie poruszac autem ktore posiada dwie rozne opony na jednej osi ? |
| |
bolek1970 PZU
Wpisów: 11503 Od: 2006-07-05
| 2013-04-13 11:06 Nie mozna !
Trzeba byc geniuszem, zeby to wiedziec...
pzdr, |
| |
Viggo
Wpisów: 2575 Od: 2012-09-16
| 2013-04-13 12:33 Oczywiscie, ze mozna. Musza tylko byc tego samego rozmiaru i typu np. obie zimowe, lub obie letnie. Bieznik nie musi byc identyczny, producent tez nie. Na podstawie konwencji wiedenskiej o ruchu drogowym mozesz sie tym pojazdem legalnie poruszac po calej Europie. Tzn. ze np. polski czy francuski policjant nie ma prawa cie za to ukarac, chocby tam bylo to niedozwolone. Wystarczy, ze w twoim kraju pojazd jest dopuszczony do ruchu. |
| |
jaguar18
Wpisów: 195 Od: 2011-06-24
| 2013-04-13 13:06 VIGGO A jak takie przepisy maja sie w praktyce ???? |
| |
jaguar18
Wpisów: 195 Od: 2011-06-24
| 2013-04-13 13:07 A to dlaczego karaja za wjazd do Polski na kolcach ?? W se jest to dozwolone ........ A to chyba podobna sytuacja.... Tutaj sa a w Pl nie ..... A podkresle ze wszystkie 4 sa jednakowe |
| |
Viggo
Wpisów: 2575 Od: 2012-09-16
| 2013-04-13 13:32 "jak takie przepisy maja sie w praktyce"
W praktyce ten kto ma wieksza gebe, ten wygra. Jak trafisz na jakiegos powiatowego szeryfa, ktory chce cie skubnac, to rzuc mu kilka porzepisow i ustaw o miedzynarodowym prawie o ruchu drogowym, jak i o konwencji wiedenskiej i masz spokoj. |
| |
Viggo
Wpisów: 2575 Od: 2012-09-16
| 2013-04-13 13:34 "dlaczego karaja za wjazd do Polski na kolcach"
Bo DOPUSZCZENIE do ruchu, a ZAKAZ jazdy na kolcach to dwie rozne sprawy. W Szwecji nie masz OBOWIAZKU jazdy na kolcach, masz tylko PRAWO je zamontowac. |
| |
jaguar18
Wpisów: 195 Od: 2011-06-24
| 2013-04-13 13:35 No ok czyli jak pojade do Polski na kolcach to wedlug tej konwencjii to moga mnie w d.. pocalowac ???
Jak ten zapis znalezc
Zaraz bede drukowal |
| |
jaguar18
Wpisów: 195 Od: 2011-06-24
| 2013-04-13 13:36 Sorry VIGGO chyba w tym czasie pisalismy posty o kolcach |
| |
jaguar18
Wpisów: 195 Od: 2011-06-24
| 2013-04-13 13:38 A jest wogole prawdopodobne zeby auto przeszlo przeglad w se jak ma 2 rozne opony ja jednej osi ??
No bo jak w czasie przegladu sa takie same a po przegladzie ktos je zmieni to chyba nie to samo co ze auto przeszlo przeglad na oponach roznego typu |
| |
jaguar18
Wpisów: 195 Od: 2011-06-24
| 2013-04-13 13:39 sorryy .... Nie roznego typu,.... o roznych bieznikach |
| |
Viggo
Wpisów: 2575 Od: 2012-09-16
| 2013-04-13 13:41 Rowniez w Szwecji, w niektorych przypadkach jest ZAKAZ jazdy na kolcach, np. na niektorych ulicach Sztokholmu taki zakaz obowiazuje. Trzeba rozroznic co prawo mowi o zakazach, nakazach, a pozwoleniach i dopuszczeniach.
Prostym przykladem sa niektore alpejskie drogi w Austrii. Austriackie prawo o ruchu drogowym nie reguluje tego pozwoleniem czy dopuszczeniem, np. pozwolenie uzywania lancuchow, gdyz moznaby to zle zinterpretowac. Oni stosuja ZAKAZ jazdy bez lancuchow.
Opony okolcowane natomiast mozesz (ale nie musisz) uzywac tam, gdzie to jest dopuszczone. |
| |
jaguar18
Wpisów: 195 Od: 2011-06-24
| 2013-04-13 13:43 I tak apropo kto dzisiaj z nas tu obecnych jezdzi celowo na oponach o roznych bieznickach Szwed by chyba na to nie wpadl nawet po 100 letnim mysleni |
| |
Viggo
Wpisów: 2575 Od: 2012-09-16
| 2013-04-13 13:48 "A jest wogole prawdopodobne zeby auto przeszlo przeglad w se jak ma 2 rozne opony ja jednej osi ?? "
Oczywiscie, wlasnie przeszedlem przeglad bez zastrzezen majac dwie opony na przodzie o zupelnie innym biezniku, innej nazwie i innego producenta, rozmiar sie zgadza.
"21 § Personbils samtliga däck skall vara av samma typ (diagonaldäck, radialdäck, sommardäck eller vinterdäck). Detta gäller dock inte vid tillfällig användning av reservhjul efter inträffad skada på ett däck.
Allmänna råd till 21 §
Om befintliga däck skall ersättas av andra, bör det ske minst parvis, så att hjulen på en axel har lika däck."
Jak widac wymiana na tej samej osi wymaga tego samego typu opon (diagonaldäck, radialdäck, sommardäck eller vinterdäck)a nie tego samego bieznika (däckmönster).
Zaleca sie (allmänna råd) wymieniac opony na identyczne, tzn. powinno to nastapic (bör det ske), natomiast zadne prawo nie nakazuje tego.
http://www20.vv.se/vvfs/ht m/2003nr022%20.htm#_Toc38872772 |
| |
jaguar18
Wpisów: 195 Od: 2011-06-24
| 2013-04-13 13:49 Dobra ja juz sie wiecej nie odzywam |
| |
Viggo
Wpisów: 2575 Od: 2012-09-16
| 2013-04-13 13:50 "kto dzisiaj z nas tu obecnych jezdzi celowo na oponach o roznych bieznickach"
Ja jezdze, moze nie celowo, ale nie widze przeciwwskazan. Moglbys napisac co w tym zlego widzisz i dlaczego mam wyrzucac dobra opone, jesli nie moge dokupic identycznej? |
| |
Viggo
Wpisów: 2575 Od: 2012-09-16
| 2013-04-13 13:57 "A jest wogole prawdopodobne zeby auto przeszlo przeglad w se jak ma 2 rozne opony ja jednej osi ?? "
Tutaj masz opisane, co podlega kontroli przy przegladzie (mowa o oponach):
http://www.bilprovningen.s e/bp/main.nsf/content.xsp/Bilprovningen/P rivat/Kundservice/Fr%C3%A5gor+och+svar/D% C3%A4ckfr%C3%A5gor/08B2DD97A6D50746C12579 39002009D9 |
| |
jaguar18
Wpisów: 195 Od: 2011-06-24
| 2013-04-13 16:27 Od dawien dawna slysze i to mi utknelo w pamieci ze w przypadku roznych bieznikow na jednej osi, rozne sa ich przyczepnosci do powierzchni. Jedno kolo np moze wpasc w poslizg szybciej niz drugie.
Dlatego tez np w napedach quatro ogolnie 4x4 stosuje sie zasade wymiany wszystkich 4 opon na takie same, po to zeby systemy nie wariowaly. |
| |
jaguar18
Wpisów: 195 Od: 2011-06-24
| 2013-04-13 16:28 Najważniejszym objawem błędnego doboru opon w pojazdach z dołączanym napędem drugiej osi (np. Haldex) jest włączanie i rozłączanie napędu bez wyraźnej potrzeby. Naraża to elementy układu napędowego na przyspieszone zużycie. Po włączeniu układ pracuje głośniej niż zwykle. Niektóre auta zostały wyposażone w specjalne zabezpieczenia: jeżeli system "rozpozna" nadmierną stałą różnicę w liczbie obrotów kół poszczególnych osi, to uniemożliwi włączenie napędu 4x4 lub ograniczy jego funkcje. Na desce rozdzielczej pojawi się informacja o błędzie. |
| |
jaguar18
Wpisów: 195 Od: 2011-06-24
| 2013-04-13 16:29 W samochodach z permanentnym napędem 4x4 (np. Subaru, Audi Quattro, BMW X-Drive) sytuacja wygląda nieco gorzej. Zły dobór opon oznacza stałe obciążenie elementów przeniesienia napędu. Nie tylko podczas skrętów. W ten sposób międzosiowy mechanizm różnicowy przegrzewa się. Szczególnie podczas szybkiej jazdy autostradą. Prowadzi to do zniszczenia jego sprzęgieł i uszczelnień. Wrażliwa na ciągłe przeciążenie układu napędowego 4x4 jest nawet automatyczna skrzynia biegów, zwłaszcza w samochodach, w których zastępuje w funkcji sprzęgło międzyosiowe (np. w niektórych modelach Subaru). Typowym objawem niezgodności średnicy kół jest "głupiejąca" elektronika sterująca rozdziałem momentu obrotowego na osie. |
| |
jaguar18
Wpisów: 195 Od: 2011-06-24
| 2013-04-13 16:33 zawsze tez slyszalem ze opony o lepszym biezniku powinno sie zakladac na przód. Okazało sie to jednak tez nie do końca prawdą bo to tył auta jest lzejszy i potrzebuje wiekszej przyczepnosci niz przód, kótry jest obciażony masą silnika. |
| |
jaguar18
Wpisów: 195 Od: 2011-06-24
| 2013-04-13 16:36 Podsumowując wszystkie zalecenia można powiedzieć, iż opony montowane na jednym pojeździe powinny posiadać:
ten sam rozmiar
ten sam symbol prędkości
ten sam indeks nośności
tę samą markę
ten sam typ
tę samą kategorię użytkowania:
opona letnia lub zimowa
opona 4x4 on-road lub off-road itd.
posiadać jednakową strukturę:
radialna
diagonalna
Aby uniknąć jakichkolwiek problemów podczas eksploatacji oraz aby zapewnić w pełni bezpieczeństwo użytkownikom pojazdu zalecam montaż tego samego (homologowanego przez producenta samochodu) rozmiaru opon na obu osiach pojazdu. |
| |
jaguar18
Wpisów: 195 Od: 2011-06-24
| 2013-04-13 16:39 A teraz moje podsumowanie
Jesli masz rozne biezniki to tak samo jakbys nosil buta na lewej nodze nike treningowe a na drugiej trepa. NIby nic nie przeszkadza ale jednak przy chodzeniu buty sa najwazniejsze, To samo tyczy sie samochodu. |
| |
jaguar18
Wpisów: 195 Od: 2011-06-24
| 2013-04-13 16:48 No ale tez tak jak pisales VIGGO trzeba rozroznic ZAKAZY NAKAZY POWINNOSCI , ZDROWY ROZSADEK, POWINNOSCI I TO CO JEST ZALECANE |
| |
Viggo
Wpisów: 2575 Od: 2012-09-16
| 2013-04-13 17:36 Jaguar, ale ja mam samochod, a nie pojazd kosmiczny z 7 tysiacami systemow. Jezdze spokojnie i ani ABS, ani TC mi nie wariuja z powodu innego bieznika.
Oczywiscie, ze zdrowy rozsadek jest najwazniejszy. Nie sadze, zebym narazal siebie lub innych na jakies ryzyko stosujac opony o innym biezniku, ABS i TC by sygnalizowal problem zalaczajac sie czesciej, niz to potrzebne. |
| |
jaguar18
Wpisów: 195 Od: 2011-06-24
| 2013-04-13 18:12 Nie narazasz OK
To nie rozumiem po co to wogóle piszą w zaleceniach ?
Chyba głupki jakies te porady piszą
Niepotrzebnie tyle testów jest robionych
Wogóle to to wszystko bez sensu jest
Powinno sie 4 różne mieć
|
| |
jaguar18
Wpisów: 195 Od: 2011-06-24
| 2013-04-13 18:33 Przy narazaniu kogoś podczas jazdy na jakies urazy składa sie wiele czynników, jednym z wielu są opony Predkość, abs, tc i tak dalej to kolejne z tych czynnikow.
Ale opony to nadal jedyna powierzchnia która w aucie przylega bezposrednio do nawierzchni drogi. |
| |
black sabbath
Wpisów: 9092 Od: 2012-06-16
| 2013-04-13 18:34 co do dwoch roznych opon,,,z tego co wiem to nie wolno,a ze samochod z 3 lub 4 innymi oponami przeszedl przez kontrole(besiktning) to calkiem inna sprawa |
| |
bolek1970 PZU
Wpisów: 11503 Od: 2006-07-05
| 2013-04-13 19:04 W Szwecji wszytko wolno, tylko poczekajcie, az wam sie Wam Forskaring, do dupy dobierze w razie wypadku ...
pzdr,
|
| |
Viggo
Wpisów: 2575 Od: 2012-09-16
| 2013-04-13 20:05 Bolek, Black sabbath, znacie przepisy zabraniajace tego? To moze link jakis podsuniecie, bo waszego gdybania to wiekszosc forumowiczow ma dosyc.
Prosze o fakty, fakty i jeszcze raz fakty. |
| |
jaguar18
Wpisów: 195 Od: 2011-06-24
| 2013-04-13 21:36 Viggo moze i nikt i nic tego nie zabrania ale pod względem bezpieczenstwa to nie masz co z tym dyskutowac. Tu juz chodzi o wlasny rozsadek. Nie bedzie to glowna przyczyna wypadku ze masz 2 rozne biezniki ale bedzie to kolejny czynnik ktory sie do tego przyczynil. Czego ty jeszcze nie rozumiesz ? A przyjdzie ci kumaty rzeczoznawca przy wypadku i masz duzy minus. To tak samo jakbys jezdzil na letnich oponach w zimie. To nic nie przeszkadza tobie w jezzdzie powoli. No ale ...... |
| |
Tumpi
Wpisów: 781 Od: 2008-01-06
| 2013-04-13 22:50 Witam orientuje sie ktos czy w se mozna sie poruszac autem ktore posiada dwie rozne opony na jednej osi ?
--------------------------------------- -----------------
Jezeli masz troche wiecej rozumu to bezpieczenstwo podrozwania przelozysz ponad prawo, przepisy i ew rozne inne zakazy. Rozne opony - rozna przyczepnosc. Przy jakims hamowaniu awaryjnym moze ciebie niezle bokiem postawic. W dodatku jak masz na osi napedzanej - szybko zalatwisz mechanizm roznicowy.
Swoja droga ... jesli kogos stac na samochod - to stac i na opony i od nich zalezy zycie czlowieka. Opony i hamulce to podstawa w samochodzie i na to nie zalezy zalozwac pieniedzy. To bezpieczenstwo i w ta gre pieniadze nie maja znaczenia. Bierz najlepsze opony i zawsze nowe. |
| |
Viggo
Wpisów: 2575 Od: 2012-09-16
| 2013-04-13 23:09 Tumpi proponuje:
Kup opony cztery zawzsze do kompletu i to jeszcze obowiazkowo identyczne. 3 opony sa o.k. ale jesli nie mozesz czwartej identycznej dokupic, to wywiez te 3 na wysypisko i kup 4 nowe (identyczne). Jesli nie kupisz identycznych opon, to twoje auto nie bedzie jezdzilo. Lub tez zabijesz niewinnych ludzi. |
| |
jaguar18
Wpisów: 195 Od: 2011-06-24
| 2013-04-14 08:38 Viggo ..... Ta twoja czwarta opona to jakas zabytkowa czy moze z korei polnocnej ?
W zyciu nie slyszalem o podobnym problemie. A jak juz to kupowalo sie 2 nowe i tyle.
Masakra normalnie. |
| |
Viggo
Wpisów: 2575 Od: 2012-09-16
| 2013-04-14 09:45 Dlaczego masakra?
Mam zalozone czeskie Barumy (tanszy Continental) i nie ma tego wzoru bieznika w SE. Zlapalem kapcia i rozcialem opone, wiec dobralem Continentala, ale o innym biezniku. Zabilem kogos??? |
| |
jaguar18
Wpisów: 195 Od: 2011-06-24
| 2013-04-14 09:59 Jak do slupa |
| |
jaguar18
Wpisów: 195 Od: 2011-06-24
| 2013-04-14 10:26 Viggo poprostu wszyscy tu obecni kupili by poprostu 2 opony continentala. Ta jedna czeska lezalaby w garazu.
Nigdy ale to przenigdy nie spotkalem czlowieka ktoremu by to sprawilo problem aby to zrozumiec ze 2 rozne opony na jednej osi to nic dobrego.
Nie mniej jednak wiem ze i tak ich ne zmienisz. Ale jestes poprostu pod tym wgledem wyjatkowy. |
| |
black sabbath
Wpisów: 9092 Od: 2012-06-16
| 2013-04-14 10:36 jak do slupa............na mysl by mnie nie przyszlo zeby zamontowac dwie rozne opony,,,,,,,,(wyjatek ,kolo rezerwowe)wiem ze tak jezdzi sie w afryce(pracowalem z jednym i on mnie to powiedzial) |
| |
szary
Wpisów: 13026 Od: 2005-06-02
| 2013-04-14 10:55 wy z tymi oponami to jak ten z ta farba do aluminium
http://youtu.be/t8lnCA8PHJ M |
| |
Viggo
Wpisów: 2575 Od: 2012-09-16
| 2013-04-14 11:03 Widocznie murzynem jestem |
| |
Viggo
Wpisów: 2575 Od: 2012-09-16
| 2013-04-14 11:04 Szary, taaaa, tego nie pomalujesz |
| |
black sabbath
Wpisów: 9092 Od: 2012-06-16
| 2013-04-14 11:15 viggo nie jestes murzynem,natomiast uwarzam ze czy to legalne czy nieleganie???? to jedno jest pewne....(w tym swiecie co zyje)???.bardzo glupie i nie logiczne |
| |
Viggo
Wpisów: 2575 Od: 2012-09-16
| 2013-04-14 11:19 BS, uwazam, bo uwaga. Nielogiczne, bo pisze sie razem.
Dla mnie to ty nie jestes zadnym autorytetem, pisz na Berdyczow. |
| |
JOLAND
Wpisów: 10279 Od: 2009-11-24
| 2013-04-14 11:42 W ramach przypomnienia: od jutra nie mozna jezdzic na oponach zimowych z kolcami.
"Tillåtet med dubbdäck 1 oktober–15 april"
http://www.transportstyrel sen.se/Vag/Fordon/fordonsregler/Dack/Vint erdack/ |
| |
szary
Wpisów: 13026 Od: 2005-06-02
| 2013-04-14 12:18 Dubbdäck får användas även under annan tid, om det är eller befaras bli vinterväglag. |
| |
Viggo
Wpisów: 2575 Od: 2012-09-16
| 2013-04-14 12:25 A zima nie odpuszcza |
| |
szary
Wpisów: 13026 Od: 2005-06-02
| 2013-04-14 20:18 ja to wole jeszcze na zimowkach jezdzic
https://plus.google.com/ph otos/113059395418004763896/albums/5866767 290134825153/5866767296248742818
tak wygladalo moje auto niecale 2 tyg temu |
| |
JOLAND
Wpisów: 10279 Od: 2009-11-24
| 2013-04-14 20:25 Na poludniu jest plus pietnascie, i nawet grama sniegu.
No ale deszcz zaczal padac w zamian. |
| |
Tumpi
Wpisów: 781 Od: 2008-01-06
| 2013-04-14 23:15 Tumpi proponuje:
Kup opony cztery zawzsze do kompletu i to jeszcze obowiazkowo identyczne. 3 opony sa o.k. ale jesli nie mozesz czwartej identycznej dokupic, to wywiez te 3 na wysypisko i kup 4 nowe (identyczne). Jesli nie kupisz identycznych opon, to twoje auto nie bedzie jezdzilo. Lub tez zabijesz niewinnych ludzi.
--------------------------------------- --------------
Jako zawodowy kierowca wagi ciezkiej i mehchanik mam bzika na punkcie bezpieczenstwa i nie nawidze polskiego kombinatorstwa aby tylko zaoszczedzic i zaoszczedzic. Opony lyse, biezniki zjechane, hamulce do bani plus zawieszenie jak w furmance.
Powtarzam ze opony w samochodzie to rzecz podstawowa i zdecydowanie wiele przesadza o bezpieczeństwie. To opony trzymają nasz pojazd na drodze i dobre opony zwiększają nasze bezpieczeństwo. Inteligenty kierowca na oponach nigdy nie będzie oszczędzał - zwyczajnie pójdzie do sklepu i kupi 4 najlepsze i z wyższej polki bo będzie wiedzal ze dobre opony to podstawa.
Węższa opona będzie niższa, w grubsza szersza. Wysokość zawsze zależna jest od szerokości i posiadanie rożnych opon na tej samej osi to zwyczajne samobójstwo. Nie mówiąc o körförbud przy przelgadzie/kontroli a w razie kolizji/wypadku ubezpieczalnia nie wypłaci ani korony za nic.
Te same rozmiary a rożne firmy - Tez nie. Kazda opona ma inna strukture i kazda inna struktura inaczej reaguje na nawierzchnie - o czym nie wielu wie.
Wogole po co to kombinowanie z roznymi oponami.
Nic dziwnego z w polsce ginie 5 tys kierowcow rocznie. |
| |
Viggo
Wpisów: 2575 Od: 2012-09-16
| 2013-04-15 00:56 Tumpi, powiedz co sie dzieje, jak jedno kolo wpada w poslizg, niezaleznie od przyczyny? Zdaje sie, ze wlacza sie TC. I bez roznicy jest to, z jakiego powodu do poslizgu doszlo.
Czy jesli na drodze leza liscie po jednej stronie (ryzyko poslizgu jednym kolem) to wysiadasz i zagrabiasz je na cala droge? Tak, zeby kazde kolo mialo identyczna przyczepnosc?
Ja nie pisze o dwoch oponach o roznych rozmiarach, ani o roznym stanie zuzycia. Pisze o dwoch roznych bieznikach i to wszystko. Przeglad przeszedlem bez zadnych problemow, bo technicy sa przeszkolonymi fachowcami, a nie ludkami o umysle zamulonym komercyjnym belkotem producentow opon.
Acha, o hamulce i zawieszenie dbam. |
| |
jaguar18
Wpisów: 195 Od: 2011-06-24
| 2013-04-15 07:59 Sciana Skasujcie ten temat bo mnie juz słabi |
| |
ginger109
Wpisów: 1 Od: 2013-11-07
| 2013-11-07 12:39 Witam a jak skomentujecie to co jest w 7?
To mogę mieć inny bieżnik opon na jednej osi?
zakładając, że obie są takie 185/65 R15 88 H (zimowe) tylko inny bieżnik.
Koledzy - Dz.U.nr 32 :
5. Pojazd powinien być wyposażony w ogumienie pneumatyczne, o nośności dostosowanej do nacisku koła, oraz dostosowane do maksymalnej prędkości pojazdu; ciśnienie w ogumieniu powinno być zgodne z zaleceniami wytwórni dla danej opony i obciążenia pojazdu.
6. Dopuszcza się w celu krótkotrwałego użycia wyposażenie pojazdu w koło zapasowe, o parametrach odmiennych niż parametry stosowanego normalnie koła jezdnego, o ile koło takie wchodzi w skład fabrycznego wyposażenia pojazdu - na warunkach określonych przez wytwórnię pojazdu.
7. Pojazd nie może być wyposażony, z zastrzeżeniem ust. 5:
1) w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika, na kołach jednej osi, z zastrzeżeniem pkt 3;
2) w przypadku pojazdu samochodowego o dwóch osiach z kołami pojedynczymi:
a) w opony diagonalne lub diagonalne z opasaniem na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony radialne,
b) w opony diagonalne na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony diagonalne z opasaniem;
3) w opony różnej konstrukcji na osiach składowych;
4) w opony, których wskaźniki pokazują graniczne zużycie bieżnika, a w odniesieniu do opon niezaopatrzonych w takie wskaźniki - o głębokości rzeźby bieżnika mniejszej niż 1,6 mm, z zastrzeżeniem § 23 ust. 4 pkt 3;
5) w opony o widocznych pęknięciach odsłaniających lub naruszających ich osnowę;
6) w opony z umieszczonymi trwale, wystającymi na zewnątrz elementami przeciwślizgowymi
|
| |
bolek1970 PZU
Wpisów: 11503 Od: 2006-07-05
| 2013-11-07 19:02 a, po co to komentowac ? To chyba jasne...
pzdr, |
| |
Viggo
Wpisów: 2575 Od: 2012-09-16
| 2013-11-07 19:03 Ginger, to sa szwedzkie przepisy, czy moze nie zauwazyles, ze jestes na forum Polonii w SZWECJI?
Bo to, co mowia POLSKIE ustawy, to mi wisi, dynda i powiewa. |
| |