Autor | problem z samochodem |
Robban Haninge
Wpisów: 52 Od: 2005-02-13
| 2012-10-18 18:30
Witam!!
W poniedzialek rano zepsul mi sie samochod,
stanalem na essingeleden,po wezwaniu Falck
odwiezli mnie do Volkswagen Hammarby,tam okazalo
sie ze zepsul sie Starttändkontakt.Na drugi dzien
odebralem samochod koszt 4500 sek plus Falc 1500 sek.
Wymienili ta czesc na nowa ponoc i juz mialo byc ok.
Przed chwila chcialem uruchomic auto i jest dokladnie
ten sam problem, a przejechalem tylko jakies 10 mil
od odebrania z warsztatu.Nie wiem co najlepiej teraz
zrobic,jakie mam prawa itd.Czy musze w tym przypadku
znowu na moj koszt dostarczyc im auto?
|
| |
black sabbath
Wpisów: 9092 Od: 2012-06-16
| 2012-10-18 19:58 jakie masz prawa???? wyjechales autem z garazu.to znaczy ze naprawili,widocznie masz inne wady ktore beda kosztowaly oddzielnie,transport na twoj koszt,sa warsztaty ze jak znajda wiecej bledow to dzwonia do klienta i informuja,znajdz kogos kto zacholuje cie do warsztatu |
| |
black sabbath
Wpisów: 9092 Od: 2012-06-16
| 2012-10-18 20:00 zobacz czy czasem niemasz zly akomulator,potrafi byc "spiecie"i auto raz zapali raz nie(caly trzeba wymienic) |
| |
Robban Haninge
Wpisów: 52 Od: 2005-02-13
| 2012-10-18 20:23
Dzieki black sabbath za porade,ale to napewno
nie akumulator to jest to samo co bylo uszkodzone,
dokladnie taka sama reakcja.Jutro do nich
zadzwonie zobaczymy co powiedza.Pozdrawiam |
| |
Robban Haninge
Wpisów: 52 Od: 2005-02-13
| 2012-10-18 20:32
Problem w tym ze jak wyjechalem z garazu to nie
znaczylo wcale ze naprawili.W dniu kiedy mialem
ta awarie wygladalo to tak ze nagle silnik wygasl
podczas jazdy,zatrzymalem sie,prubowalem zapalic i
nic,odczekalem 10 minut i dalo sie zapalic,pojechalem
dalej ale gdziec po 2 km znowu to samo sie stalo,
musialem zaczekac troche zaby szlo zapalic,oni
twierdzili ze usuneli ten problem ale niestety
znowu to samo |
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2012-10-18 20:56 Każ im zamontować twój stary starttändkontakt i oddać pieniądze, bo ewidentnie wymienili nie to co potrzeba. |
| |
tomasz2605
Wpisów: 131 Od: 2011-08-25
| 2012-10-18 21:21 porostu oddaj z powrotem i powiedz im ze nie bedziesz za nic placic bo problem jest dalej ten sam. jaki masz model i rocznik auta? |
| |
Robban Haninge
Wpisów: 52 Od: 2005-02-13
| 2012-10-18 21:26
Jutro rano do nich dzwonie,mam nadzieje ze pojdzie ok.
VW Tiguan rocznik 2009 |
| |
tomasz2605
Wpisów: 131 Od: 2011-08-25
| 2012-10-18 21:56 praktycznie nowy samochud dziwne zeby mial problem ze stacyjka a jaki silnik? benzyna czy diesel? dostales od nich papier z diagnostyki komputerowej? |
| |
Robban Haninge
Wpisów: 52 Od: 2005-02-13
| 2012-10-18 22:29
benzyna 2.0 TSI,jakis papier diagnostyczny od
nich dostalem ale nie mam go akurat przy sobie
jest tam wykaz felsökning,montaz i demontaz kierownicy itd. tylko ze wydaje mi sie ze komputer bledu nie wykryl bo zajelo im to caly dzien zeby stwierdzic ze to starttändkontakt.Dziwne mi sie tez wydaje ze kontrolka awaryjna sie nie zapalila podczas jazdy.Po przekreceniu kluczyka wogule nic sie nie
dzieje,nie ma kontaktu z rozrusznikiem,elektryka
pozatym dziala.
|
| |
Robban Haninge
Wpisów: 52 Od: 2005-02-13
| 2012-10-18 22:39
ten papier co od nich dostalem to bardziej wykaz
tego co oni robili i cena obok niz papier
diagnostyki komputerowej |
| |
tomasz2605
Wpisów: 131 Od: 2011-08-25
| 2012-10-18 22:40 Ciekawi mnie co jest napisane na papierze z diagnostyki komputera. Masz se
tablice?
|
| |
Robban Haninge
Wpisów: 52 Od: 2005-02-13
| 2012-10-18 22:47
Tak HEA453,zejde zaraz do auta po ten papier to
napisze co tam jest |
| |
tomasz2605
Wpisów: 131 Od: 2011-08-25
| 2012-10-18 22:50 Ok |
| |
Robban Haninge
Wpisów: 52 Od: 2005-02-13
| 2012-10-18 22:58
A wiec bylem teraz w aucie przekrecilem kluczyk i
zapalil odrazu,dziwne,tylko ze wiem ze po przejechaniu
?km znowu zgasnie.
FEL3
DIAGNOS/FELSÖKNING
01500000 GF/GUIDAD FUNKTION
48101950 RATT UR-OCH INMONTERAD
28041950 STARTTÄNDKONTAKT UR-OCH INMON
1K0905865A STARTKONT |
| |
Robban Haninge
Wpisów: 52 Od: 2005-02-13
| 2012-10-18 23:01 DIAGNOS Defekt starttändkontakt
ÅTGÄRD Byte starttändkontakt |
| |
tomasz2605
Wpisów: 131 Od: 2011-08-25
| 2012-10-18 23:09 Gf/guidad to jest diagnostyka komputerowa. |
| |
tomasz2605
Wpisów: 131 Od: 2011-08-25
| 2012-10-18 23:11 Jutro coś sprawdzę to się odezwe |
| |
Robban Haninge
Wpisów: 52 Od: 2005-02-13
| 2012-10-18 23:15
Dzieki.Obok GF/GUIDAD FUNKTION jest tylko cena 1660 sek,zadnego innego papieru z tego nie dostalem |
| |
tomasz2605
Wpisów: 131 Od: 2011-08-25
| 2012-10-18 23:16 Robisz serwisy w serwisie vw? |
| |
Robban Haninge
Wpisów: 52 Od: 2005-02-13
| 2012-10-18 23:21
nie,serwisowalem w MECA |
| |
Robban Haninge
Wpisów: 52 Od: 2005-02-13
| 2012-10-19 08:27 Wlasnie przed chwila dzwonilem do volkswagen
hammarby verkstad i opisalem problem,dali mi
numer telefonu do pomocy drogowej,mowili ze
to bedzie na ich koszt,czekem na nich teraz.
Znalazlem wczesnij taki artykul prawny Verkstadjuridik:
http://www.motormannen.se/ juridik/reparation-och-service/Verkstadsj uridik.html |
| |
tomasz2605
Wpisów: 131 Od: 2011-08-25
| 2012-10-19 08:41 jezeli za pierwszym razem postawili zla diagnoze to musza pokryc koszta teraz. niech sprawdza (strömförsörjningsrelä) |
| |
Robban Haninge
Wpisów: 52 Od: 2005-02-13
| 2012-10-19 10:35
Dzieki Tomasz,zobaczymy co sie okaze,zaplacili
za pomoc drogowa Falck i dostalem lånebil vw beetle.
Milo ze okazalo sie ze pomoca drogowa Falck
przyjechal polak |
| |
Robban Haninge
Wpisów: 52 Od: 2005-02-13
| 2012-10-25 19:10
hmmm,chyba sobie poczekam jeszcze na auto,wymienili
we wtorek jakis (ratt styrelektronik),nie pamietam
dokladnie nazwy i okazalo sie ze nie umieli
ruszyc samochodem zeby zrobic prubna jazde,
zablokowal sie elektroniczny hamulec reczny.
Jak narazie karza mi czekac,nie wiedza chyba zabardzo
co zrobic |
| |
tomasz2605
Wpisów: 131 Od: 2011-08-25
| 2012-10-25 19:51 no to fajnie masz. poprostu wymienili i nie zakodowali poprawnie albo nawet nie kodowali. |
| |
szary
Wpisów: 13026 Od: 2005-06-02
| 2012-10-27 10:27 ja bym oddal byle jakiemu innemu wasztatowi auto niz do vagu i to w hammarby, oni tam nic nie umia , tylko wymieniaja potrochu az dojda do bledu , a kto zato placi ???no wlasnie .. wlasciciel ..
wcisna kit ze kontatk musieli wymienic ,.. i jeszcze jakis styrenhet , bo to mialo wspolnego jedna z drugim , i jeszcze doplacisz do tej roboty , dadza Tobie 20% rabatu zebys sie cieszyl ..
koledze z polski kiedys sie atuto zepsulo, nie nie mial sily , i w hammarby powiedzieli ze to glowica i koszt naprawy kolo 20 tys koron , kolega sie pomeczyl , pojechal do polski i zaplacil 120 zl za przegramowanie tam czegos i auto smiga jak ta lala .. |
| |
pratsam
Wpisów: 2954 Od: 2007-03-01
| 2012-10-27 21:09 Szary,to tak jest wszedzie.
To nie sa fachowcy tylko wymieniacze.
Prawdziwy mechanik jest w wieku okolo 50 lat i wie jak zregenerowac alternator lub docisk hamulcowy.
Niekompetencja i olewactwo to normalka.
Kiedys na przegladzie widzialem kobiete ktora przyjechala stara BMW piatka,w tym modelu zeby otworzyc maske trzeba ja pociegnac w kierunku przodu auta a potem odchylic przy szybie.
W czworke kombinowali,potem zadzwonili po kierownika,tez nie dal rady. |
| |
pratsam
Wpisów: 2954 Od: 2007-03-01
| 2012-10-27 21:12 Jak juz zaczeli gadac przerazonej kobiecie ze musi jechac do mechanika bo pewnie linka od otwierania strzelila to podeszlem i rozwiazalem im ten zyciowy problem. |
| |
tomasz2605
Wpisów: 131 Od: 2011-08-25
| 2012-10-28 11:10 pratsam wymieniacze a wiesz czemu? dam ci przyklad godzina robocza w vw kosztuje 2000+moms wyjecie i wlozenie alternatora to jest 1 godz. rozkrecenie i zdiagnozowanie wymiana zuzytej jednej czesci lub wiecej to czas mniejwiecej ze 3 godz czyli 6000tys sama robocizna+moms do tego jescze czesci jak wiemy w se nie sa tanie. teraz odpowiedz sobie sam na pytanie czy wolalbys placic za zdiagnozowanie i wymiane czesci jakies 9000tys +wlozenie i wlozenie ponad 2000tys czy kupic drugi nowy za 5000tys + demontaz i montaz 2000tys. |
| |
pratsam
Wpisów: 2954 Od: 2007-03-01
| 2012-10-28 12:41 Ok,zgadza sie.
Chodzi mi tylko o to zeby z tym zdiagnozowaniem usterki nie bylo problemu.
Majac auto od klienta na warsztacie i pelny dostep do czesci w magazynie mozesz wsadzic na stanowisko mechanika nawet krawcowa i ona bedzie tak wymieniac po kolei az dojdzie do tego co jest zepsute.
Tu sie wymienia jak leci a potem klientowi daje sie fakture ktora on zaplacic musi.
A ze jest na tej fakturze za duzo o dwie lub trzy operacje to nie ma znaczenia.
W ten sposob mechanik nic sie nie nauczy,nie daje nic od siebie.
A jak juz wszystko wymieni i auto "chodzi" to naprawde jest sukces.
Moglbym Ci tu podac wiele przykladow niedouczenia "fachowcow" w tej branzy ale nie chce mi sie denerwowac.
Dzieki niewiedzy klienta i marnej wiedzy naprawiajacych jakos ta branza motoryzacyjna sie kreci.
Przykladowo wymiana zarowki stopu w ostatnim Passacie.
Faktura na 580 kr z materialem
Klient zadowolony bo mu swieci,serwis zadowolony bo klientowi swieci.
Dla zwyklego czlowieka o przecietnych zdolnosciach manualnych czas trwania takiej operacji ok piec minut
Plus koszt zarowki ok 40 koron. |
| |
pratsam
Wpisów: 2954 Od: 2007-03-01
| 2012-10-28 12:51 Tak jak piszesz,roboczogodzina 2000 kr.
Tylko ja Ci napisze co wchodzi w ta roboczo godzine na przykladzie tej marnej zarowki stopu.
Pobranie kluczy z recepji,pogawedka z recepjonistka o pogodzie-15 minut,w drodze na parking pobranie kawy z automatu i pogawedka z napotkanym kolega przy tymze automacie-10 minut.
Zlokalizowanie auta na parkingu,po zlokalizowaniu pogawedka z zona przez telefon o dupie marynie-15 minut.
Wjazd autem na stanowisko,pobranie zarowki z magazynu,pogawedka z magazynierem o dupie marynie-15 minut.Wymiana zarowki-3 minuty.
Odstawienie auta na parking,w drodze powrotnej wizyta w kiblu,przy okazji wizyty ogladanie krotkiego pornusa w telefonie-20 minut.
Zdanie kluczy do recepcji i pogawedka z recepcjonistka o pogodzie na jutro-10 minut.
Tak tu sie pracuje,widze to codziennie. |
| |
tomasz2605
Wpisów: 131 Od: 2011-08-25
| 2012-10-28 15:34 hmm wniosek z tego ze pracujesz na warsztacie?
|
| |
Yks
Wpisów: 10 Od: 2012-09-27
| 2012-10-28 16:02 Nie jest to problem z immobizerem...? |
| |
Yks
Wpisów: 10 Od: 2012-09-27
| 2012-10-28 16:08 Zjadlem kilka liter ,ale wiadomo o co chodzi IMMOBILIZER,mialem podobny problem po dorobieniu kluczykow. |
| |
pratsam
Wpisów: 2954 Od: 2007-03-01
| 2012-10-28 17:00 Mozna powiedziec ze pracuje w branzy i mam duzo czasu na obserwacje |
| |
tomasz2605
Wpisów: 131 Od: 2011-08-25
| 2012-10-28 17:57 a cha jestes jednym z tych co zagaduja mechanikow jak ida po klucz lub czesci :-p |
| |
pratsam
Wpisów: 2954 Od: 2007-03-01
| 2012-10-28 18:17 Chyba niewazne kim jestem,co robie i kogo zagaduje.
Widze poprostu jak na ta roboczogodzine sie ciezko pracuje .
Dlatego musi ta godzina tyle kosztowac.
Gdyby ci ludzie pracowali tak w Pl,na akord to nie zarobiliby na suchy chleb. |
| |
tomasz2605
Wpisów: 131 Od: 2011-08-25
| 2012-10-28 18:37 ciezko ciezko sie pracuje a jeszcze ciezej jest klientowi jak musi zaplacic. |
| |
pratsam
Wpisów: 2954 Od: 2007-03-01
| 2012-10-28 18:48 Wielu klientow ktorych znam i z nimi rozmawiam jest poprostu uwiazanych z dealerami przez gwarancje.
Najchetniej oddawaliby auto do swoich starych wyprobowanych mechanikow gdzies na wsi zeby skrocic czas oczekiwania i zmniejszyc koszty.
Niestety gdy tak zrobia pozbeda sie gwarancji wiec musza sie meczyc w serwisach. |
| |
tomasz2605
Wpisów: 131 Od: 2011-08-25
| 2012-10-28 18:56 no tak ale tutaj chodzi bardziej o serwisy bo naprawy to mozna wykonywac w nieautoryzowanym warsztacie. bo jest owiele taniej. juz nie raz byli tacy klijeci no coz nie ma sie co dziwic. pracujesz vw? |
| |
Oxen Let's Rock Baby
Wpisów: 5717 Od: 2004-10-27
| 2012-10-29 04:45 "Każ im zamontować twój stary starttändkontakt i oddać pieniądze, bo ewidentnie wymienili nie to co potrzeba."
Nie sledzilem tego tematu, ale *mabr* ma tu 100% racji i...
zwrot za holowanie tez sie nalezy.
"Morde" trzeba miec, wowczas prawie wszystko da sie zalatwic! |
| |
Robban Haninge
Wpisów: 52 Od: 2005-02-13
| 2012-10-29 18:12 ...a wiec tiguan odebrany z warsztatu,tym razem
wystawili DIAGNOS-Defekt styrdon för rattelektronik
samt ett relä(taka kostka z czterema wystajacymi
blaszkami)ÅTGÄRD-Byte styrdon för rattelektronik
samt relä,koszty wzieli na siebie.
|
| |
Robban Haninge
Wpisów: 52 Od: 2005-02-13
| 2012-10-29 19:08
Po przekreceniu stacyjki zauwazylem jakies dziwne
znaki na wyswietlaczu klimatyzacji,znikaja po paru
sekundach i pojawia sie temperatura,jest to
normalne?Wczesniej jakos nie zauwazylem tego.
Moze ktos wie czy to oznacza jakis blad?
http://www.youtube.com/wat ch?v=4QBF6BGz3y0
|
| |
pratsam
Wpisów: 2954 Od: 2007-03-01
| 2012-10-29 19:17 Nie powinno tak byc i masz racje ze wczesniej tego nie widziales.
Znowu wizyta w "serwisie" Cie czeka. |
| |
Robban Haninge
Wpisów: 52 Od: 2005-02-13
| 2012-10-29 19:34
pokazalem im to w serwisie to powiedzieli
ze to normalne,ze szuka temperatury,ze to
zaden blad |
| |
pratsam
Wpisów: 2954 Od: 2007-03-01
| 2012-10-29 19:37 A co Ci maja powiedziec?
Znowu dali dupy i tyle a teraz jeszcze sciemniaja.
Typowe.
Idz na salon z uzywanymi,poszukaj takiego modelu jak Twoj i sprawdz czy tez "szuka temperatury". |
| |
Aby sorell
Wpisów: 11327 Od: 2010-04-16
| 2012-10-29 19:41 Wpis wykasowany przez Administratora. Łamanie regulaminu serwisu. |
| |
pratsam
Wpisów: 2954 Od: 2007-03-01
| 2012-10-29 19:49 Volvo? |
| |
Robban Haninge
Wpisów: 52 Od: 2005-02-13
| 2012-10-29 19:51
dzieki pratsam,wyglada na to ze musze im udowodnic ze
to jakis blad |
| |
pratsam
Wpisów: 2954 Od: 2007-03-01
| 2012-10-29 19:57 Jak wszystko dziala jak nalezy to juz sobie daj spokoj,naprawia Ci wyswietlacz temperatury a nie daj Bog wgniota blotnik lub co innego spier...a.
Jakos uslugi na poziomie,normalka.
Kumaty mechanior ma wszystkie modele z grupy VAG w malym palcu i wie ze czujniki nie szukaja temperatury tylko maja ja od razu po wlaczeniu zaplonu.
Spytaj czy wczesniej pracowali w piekarni albo przy odsniezaniu |
| |
JOLAND
Wpisów: 10279 Od: 2009-11-24
| 2012-10-29 20:05 W moim tiguanie nie mam odzielnego wyswietlacza.Wszystko jest w tym duzym ekranie (radio,asystent parkowania,itp).Po przekreceniu kluczyka ustawiona temperatura zapala sie od razu. |
| |
tomasz2605
Wpisów: 131 Od: 2011-08-25
| 2012-10-29 20:43 tak jak wczesniej pisalem zeby sprawdzic ten przekaznik bo to jest standart ze sie robi w nich zwarcie. a co do klimy to przy wymianie mogli gdzies odlaczyc jakis kontakt trzeba by bylo podpiac pod kompa i sprawdzic. |
| |
Robban Haninge
Wpisów: 52 Od: 2005-02-13
| 2012-10-29 22:03
dokladnie,pisales o tym przekazniku i na drugi dzien
do nich dzwonilem zeby to sprawdzili no i pomoglo,
dzieki a z ta klima to im nie popuszcze. |
| |