Autor | praca kierowcy |
rogass
Wpisów: 20 Od: 2008-03-11
| 2011-01-22 12:41 Prosze mi powiedziec czy sie ktos orientuje ile zarabia kierowca z prawej jazdy kat.C ? |
| |
bolek1970 PZU
Wpisów: 11503 Od: 2006-07-05
| 2011-01-22 12:46 Co za pytanie ?
Kat C, czyli bez naczep itd...
Jaki wymiar pracy?
Praca w soboty, niedziele ?
Jaka umowa o prace itd
Konkretniej kolego, konkretniej... |
| |
rogass
Wpisów: 20 Od: 2008-03-11
| 2011-01-22 12:51 powiedzmy ze w DHL od pon. do piat. |
| |
bolek1970 PZU
Wpisów: 11503 Od: 2006-07-05
| 2011-01-22 12:56 Zgaduje, ze ok 16-18 tys, na czysto.
100-112kr/h...
pzdr, |
| |
iza Sztokholm
Wpisów: 23425 Od: 2000-09-11
| 2011-01-22 13:09 http://www.lonestatistik.n u/8323
typ 16 tys netto |
| |
bolek1970 PZU
Wpisów: 11503 Od: 2006-07-05
| 2011-01-22 13:15 Szczegolnie, ze to DHL, ale za to przed swietami pewnie idzie wylapac troche nadgodzin, a tu juz pare groszy moze wpasc wiecej.
Ciezki kawalek chleba biorac pod uwage ryzyko, mandaty, kontrole i dosc nedzne zarobki.
Zrob CE, jak najszybciej... |
| |
Oxen Let's Rock Baby
Wpisów: 5717 Od: 2004-10-27
| 2011-01-22 15:08 Dokladnie... 16/18 tys. po podatku. |
| |
rogass
Wpisów: 20 Od: 2008-03-11
| 2011-01-22 22:28 A jak bym mial CE to ile wtedy zarobic moge ? |
| |
Tumpi
Wpisów: 781 Od: 2008-01-06
| 2011-01-23 07:44 To wszystko zależy od twoich umiejętności, posiadanych uprawnień i stażu pracy. Zarobki kierowców są naprawdę bardzo zróżnicowane. W jednym miejscu zarobisz 16 tys, a w innym 25, a gdzieś tam dalej 35.
Teraz samo C+E to za mało i z samymi kategoriami w plastiku jesteś goły na rynku pracy.
Bardzo ceni się jeśli kierowca posiada tzw. KranBevis, czyli uprawnienia na dźwigi, wystarczy do 18 m, abyś mógł samodzielnie załadować czy wylądować swoja ciężarówkę - bardzo dużo zestawów posiada na gorze dźwig. Uprawnienia na wózki widłowe, sa chyba 3 klasy - za to płaci się extra do pensji. Nie mówiąc o ADR ( przewóz materiałów niebezpiecznych ) - co raz więcej firm tego wymaga.
Dodatkowo jeśli kierowca zna się na mechanice i potrafi sobie poradzić z nieskomplikowanymi rzeczami, wymianie części i potrafi sam zadbać o swoja ciężarówkę, to już ma się naprawdę duże względy i można siebie w jakimś tam znaczeniu - nazwać prawdziwym kierowca.
Przy nadawaniu tobie wynagrodzenia liczą się także umiejętności za kierowca. A to przeważnie się na początku sprawdza z miejsca. Sa dobrzy kierowcy którzy zczepia zestaw i cofną do rampy za pierwszym razem, a sa tacy co zajmie im to pól dnia. Sa tacy którzy potrafią się przeciskać w ciasnych miejscach, wjeżdżać w tereny, gdzie inni mówią *nie da rady za ciasno' i wprowadza zestaw w ciasna ulice, garaż czy miedzy samochodami. Inni albo nie wjadą, albo wjadą i porysują ciężarówkę czy uszkodzą samochody. Po prostu kierowca musi mieć milimetry w oczach - taka jest prawda. Umiejętność radzenia sobie w ekstremalnych sytuacjach także się liczy. Jazda po śniegu, lodzie - to wymaga naprawdę sporych umiejętności, precyzji i opanowania.
Na to wszystko składa się doświadczenie i od tego zależny ile tak naprawdę zarobisz.
Wiadomo ze *prawdziwemu fachurze' z 30 letnim doświadczeniem nie da się 16 na rękę bo to jest śmieszne, ale da mu się 30 bo jest tego warty. Taki kierowca zna język szwedzki, doskonale tereny ( mape ma w głowie ), potrafi zadbać o swoja ciężarówkę i jesli coś - dokonać drobnych napraw. Taki kierowca sam wsiądzie na gore na dźwig i sam załaduje palety na ciężarówkę, a przy następnym adresie wsiądzie do sztaplarki i wyląduje to wszystko sprawnie i szybko. Mozna mieć pewność ze taki kierowca nie uszkodzi ładunku i dojedzie sprawnie na czas - gdzie po drodze będzie się przebijał przez zaspy, jeździł po lodzie i przeciskał się w bardzo ciasnych miejscach ( dla niego to codzienność ).
Nie będzie przynosił strat dla firmy i nie będzie z nim nigdy problemów.
Jeszcze jedno, czym cięższe ładunki i dłuższe trasy - tym większa stawka. Ale wiadomo nikt przy zdrowych zmysłach nie puści mebli za 15 mln koron z człowiekiem który nigdy nie jeździł z przyczepa i którego nie zna się możliwości. Proste.
Sa tu kierowcy którzy zarabiają 14 tys, a sa tacy którzy zarabiają i po 40 tys na rękę. Ale takich kierowców z takimi uprawieniami i umiejętnościami można policzyć w sth na palcach.
Wszystko zależy naprawdę od wszystkiego.
|
| |
JOLAND
Wpisów: 10279 Od: 2009-11-24
| 2011-01-23 07:54 Bardzo ladnie wytlumaczone,nic dodac,nic ujac.Tak wlasnie wyglada praca i zalezne od umiejetnosci zarobki kierowcy. |
| |
JOLAND
Wpisów: 10279 Od: 2009-11-24
| 2011-01-23 08:14 Ja tylko dodam,ze dobry kierowca jest bezcenny dla kogos,komu usluge przewozowa wykonuje.Przecietnie dwa razy w miesiacu mam towar z Polski,mam swojego faworyta kierowce.Ten kierowca wie gdzie jest klucz od bramy,gdzie stoi ladowarka,gdzie lezy w ladowarce koperta z dodatkowa extra suma za extra usluge,czyli rozladunek.Szef firmy transportowej wie,ze jestem w stanie poczekac nawet kilka dni,gdy wspomniany kierowca jest w innej trasie. |
| |
darsim Stolica
Wpisów: 27205 Od: 2004-10-07
| 2011-01-23 10:08 Duzo szwedow z kategoria c jest bezrobotnych |
| |
Lunab
Wpisów: 3474 Od: 2009-10-01
| 2011-01-23 10:10 Tumpi, slusznie zwrociles uwage na znajomosc jezyka szwedzkiego.
Dopiero wtedy mozna miec szanse na lepsza pensje w szwedzkiej firmie.
Najczesciej jest to warunek podstawowy, aby w ogole znalezc tam zatrudnienie.
|
| |
lidka50
Wpisów: 1664 Od: 2007-03-01
| 2011-01-23 15:53 Jezyk szwedzki jest wazny,bo musisz byc w kontakcie telefonicznym z dyspozytorem z firmy,w ktorej jestes zatrudniony.Wyjezdzasz rano (ok.5.00)z towarem,musisz zaplanowac trase rozladunku,a w trakcie rozladunku dyspozytor dzwoni do Ciebie z wyszczegolnieniem ,w jakich miejscowosciach i przedsiebiorstwach masz zaladunek.W miedzyczasie musisz obliczyc gabaryty zaladunku,czy Ci sie zmieszcza na przyczepie i w samochodzie(jesli to jest bil+sleep).Musisz z tym wszystkim zmiescic sie jeszcze w godzinach pracy firm klientow.
Przy tym musisz tak towar rozlozyc ,zeby ten,ktory nastepnego dnia jest 1-szy do rozladunku nie byl gdzies na przodzie przywalony innymi,czyli musisz tez wiedziec,czy towar ,ktory ladujesz,idzie na pociag,czy nie,a moze do magazynu firmy i czeka na inny woz,a jaki do klienta i gdzie. |
| |