Odwiedzin 37802670
Dziś 3114
Czwartek 25 kwietnia 2024

 
 

Forum: Życie w Szwecji - Umowa o prace i urlop na dziecko.

 
 

Ten wątek jest stary. Komentowanie wyłączone.
Pokaż wpisy
AutorUmowa o prace i urlop na dziecko.
PawelR


Wpisów: 3
Od: 2010-10-10
2010-10-10 21:29
Witam. Od dluzszego czasu czytam forum ale dopiero teraz sie zarejestrowałem ponieważ mam dwa pytania na które nie znalazłem odpowiedzi.
Pracuję w małej firmie/farmie zajmującej sie uprawą i sprzedaza ziemniaków. Nie mieszkam w Szwecji i raczej nie zamierzam (od wiosny ruszam z budową domu w Polsce ). Pracuję w Szwecji od kilku lat ale wcześniej z powodu studiów były to dwa-trzy miesiace w roku. Teraz zrobiło się z tego 6-9 miesiecy. Dotychczas byłem zatrudniany jako pracownik sezonowy wiec cala papierologia byla mocno uproszczona. Jednak w zeszłym roku przekroczylem dochód 100k koron i kilka dni temu dostałem pit z rozliczeniem, pełna stawka podatkowa, cos ok 30%. Jednoczesnie ze wzgledu na dynamiczny rozwój firmy wszyscy maja dostac w tym roku umowy o prace. Podobno ma byc wypisane ile kto wczesniej zarabial, kiedy podwyzki były itp. oraz forma zatrudnienia. Ze szwedami nie ma problemu bo pracuja caly rok ale za mna jest gorzej poniewaz podobno nie ma takiej formy zatrudnienia jak moja. Pracuje po kilka miesiecy w roku, przyjazdy i wyjazdy w roznych miesiacach czesto na 6-8 tygodni w sumie ok 6-9 miesiecy na rok, praca 6 dni w tygodniu po 8-10h. Czy jest jakaś forma zatrudnienia która by odpowiadała mojej pracy? Oczywiscie boje sie rowniez zeby umowa nie byla dla mnie nie korzystna, chociaz szef nie nalezy raczej do kombinatorów. Czy można wpisac np. pelne zatrudnienie na caly rok na pol etatu? Podpisywanie kontraktu za kazdym razem na 6-8 tygodni raczej odpada.