Odwiedzin 37877146
Dziś 375
Niedziela 19 maja 2024

 
 

Forum: Auto-Moto - ford s-max

 
 

Ten wątek jest stary. Komentowanie wyłączone.
Pokaż wpisy
Autorford s-max
micke


Wpisów: 66
Od: 2005-11-30
2010-09-13 18:13
witam niedawno zakupilem ten samochod 2.0 tdci 2008rok prosze was o opinie na na ten temat wady i zalety samochodu dzieki
  Profil uzytkownika: micke     
spagetti
Sto(L)ica


Wpisów: 2227
Od: 2007-11-09
2010-09-13 18:45
Tez mi sie podoba te auto ale bardzo malo ich jest Ooglnie ma bardzo dobre recenzje jesli chodzi o silnik , zawieszenie czy komfort.Mysle ze bardzo dobry wybor
  Profil uzytkownika: spagetti     
JOLAND


Wpisów: 10279
Od: 2009-11-24
2010-09-13 19:17
Dla mnie Ford zawsze bedzie Fordem,niezaleznie jaki silnik wloza pod maske.
  Profil uzytkownika: JOLAND     
mabr
racetown


Wpisów: 7792
Od: 2000-09-08
2010-09-13 19:35
Z tym się zgodzić nie mogę bo silniki Volvo w Fordach są nie do zajechania. W odróżnieniu od reszty Forda
  Profil uzytkownika: mabr     
true


Wpisów: 6017
Od: 2006-09-05
2010-09-14 09:47
Z tym się zgodzić nie mogę bo silniki Volvo w Fordach są nie do zajechania. W odróżnieniu od reszty Forda

A w których fordach montują silniki volvo?
  Profil uzytkownika: true     
mabr
racetown


Wpisów: 7792
Od: 2000-09-08
2010-09-14 10:11
np. ST
  Profil uzytkownika: mabr     
true


Wpisów: 6017
Od: 2006-09-05
2010-09-14 10:19
Sugerujesz, że to co najmniej jakaś reguła a to dotyczy tylko jednego silnika, zmodyfikowanego 2.4T, montowanego w focusie mk2 rs/st. Czy nie uogólniasz zbytnio? Już lepiej napisać, że silniki forda/renault (PSA) w volvo są nie do zajechania
  Profil uzytkownika: true     
mabr
racetown


Wpisów: 7792
Od: 2000-09-08
2010-09-14 10:27
2,5T ale czy jeden?
Różnił się między modelami i wcale nie tylko w ST i RS.
Był też montowany m.in. w Mondeo i w S-Maxie właśnie.
  Profil uzytkownika: mabr     
true


Wpisów: 6017
Od: 2006-09-05
2010-09-14 10:31
No co ty gadasz?
Wg mnie w focusie jest rozwiercony 2.4T R5. A w mondeo i s-maxie siedzą 2.5 V6.
  Profil uzytkownika: true     
mabr
racetown


Wpisów: 7792
Od: 2000-09-08
2010-09-14 10:34
Owszem, V6 też był, ale:

http://www.autocar.co.uk/C arReviews/FirstDrives/Ford-Mondeo-2.5T-Ti tanium-X/225439/

http://www.teknikensvarld. se/provkorningar/ford/smax_galaxy/index.x ml
  Profil uzytkownika: mabr     
true


Wpisów: 6017
Od: 2006-09-05
2010-09-14 10:53
No to ładnie. T5 to chyba dobre silniki ale mimo wszystko uważam, że to rzadkość w fordach.
  Profil uzytkownika: true     
true


Wpisów: 6017
Od: 2006-09-05
2010-09-14 11:01
Jestem ciekawy czy Chińczycy pozwolą korzystać z tych silników w następnej edycji mondka czy focusa.
  Profil uzytkownika: true     
mabr
racetown


Wpisów: 7792
Od: 2000-09-08
2010-09-14 11:01
Tym bardziej warto szukać używanego Forda z takim właśnie silnikiem, choć do oszczędnych ani przyjaznych dla środowiska nie należy. Nowa norma Euro 5 od nowego roku powoduje, że jego produkcja na rynek europejski zostaje zakończona w tym roku.
  Profil uzytkownika: mabr     
komandos80
Sztokholm - Lodz


Wpisów: 42
Od: 2009-09-03
2010-09-14 20:41
> Już lepiej napisać, że silniki forda
a jakie silniki forda sa montowane w volvo?

> renault (PSA)
renault nie nalezy do grupy PSA
  Profil uzytkownika: komandos80     
komandos80
Sztokholm - Lodz


Wpisów: 42
Od: 2009-09-03
2010-09-14 20:57
> witam niedawno zakupilem ten samochod 2.0 tdci 2008rok
no skoro juz kupiles, to chyba za pozno

nie mam doswiadczenia z S-Maxem, ale mam troche doswiadczen z tym silnikem.

silnik jest ok, mimo, ze to francuska konstrukcja
Jak na diesla dobrze sobie radzi ponizej 2000obr/min. Spokojnie mozna przyspieszac od 1500 - 1600 obrotow, nawet na VI biegu, a silnik nie protestuje.
oleju nie bierze, nie kopci jakos specjalnie mocno, mimo, ze nie mam DPF.

ludzie mowia, ze po ok 150kkm trzeba sie liczyc z wymiana kola dwumasowego. Cos w tym jest, u mnie na liczniku troche ponad 150kkm i kolo zdradza juz objawy zuzycia.
pasek rozrzadu wymienia sie po 230-240kkm (rozne zrodla roznie podaja)

focus z tym silnikiem pali mi ok 7l po miescie (Lodz), w Sztokholmie jeszcze nie sprawdzalem, na trasie w Szwecji pali ok 5 - 5.5l, a najnizej udalo mi sie zejsc do 4.6l (na dystansie 1000km)
  Profil uzytkownika: komandos80     
jankogol


Wpisów: 126
Od: 2007-10-21
2010-09-14 22:17
TO chyba masz duza rodzi´ne...
jak dla mnie to najpierw sie testuje samochody i dowiaduje o zaletach i wadach auta ktore nas interesuje,a dopiero pozniej pyta o wady i zalety.
Ja kupilem auto w czerwcu i przed kupnem testowalem chyba z 7 aut o podobnej klasie co zajelo mi z rok czasu.
polecam hybrydy
  Profil uzytkownika: jankogol     
true


Wpisów: 6017
Od: 2006-09-05
2010-09-14 23:27

renault nie nalezy do grupy PSA


W nawiasie napisałem PSA bo niektóre silniki były robione wspólnie przez renault, grupę PSA i forda. Nie wiem dokładnie które silniki ale część dCi (renault), hdi (psa) i tdci (ford) to te same silniki. No i 2.0D z volvo S40/V50 oczywiście.
  Profil uzytkownika: true     
true


Wpisów: 6017
Od: 2006-09-05
2010-09-14 23:35
Tym nie mniej byłem w błędzie. Renault ma się nijak do volvo i dci do silników psa, nie wiem gdzie to wyczytałem
  Profil uzytkownika: true     
mabr
racetown


Wpisów: 7792
Od: 2000-09-08
2010-09-15 07:40
> Polecam hybrydy.

Niby z jakiego powodu i jakie?

Hybrydy-jak na razie- są zagrożeniem dla ruchu.
Bo są tak nudne, że kierowcy w nich przysypiają- co widać po tym, jak porusza się przeciętny Prius
  Profil uzytkownika: mabr     
true


Wpisów: 6017
Od: 2006-09-05
2010-09-15 09:08
  Profil uzytkownika: true     
jankogol


Wpisów: 126
Od: 2007-10-21
2010-09-15 21:52
Dlaczego uwazasz,ze nudne?Pewnie dlatego,ze nigdy nie jprowadziles dobrej hybrydy.Zgodze sie ,ze akurat prius to nuda,ale juz BMW X6,PORSHE CAYENNE,CZY LEXUS RX400H CZY LEXUS RX 450H mozna sie pobawic.
  Profil uzytkownika: jankogol     
mabr
racetown


Wpisów: 7792
Od: 2000-09-08
2010-09-15 22:36
Jesteś milionerem czy się gazet naczytałeś?
W temacie o S-Maxie "polecasz" hybrydy 3 do 5 razy od niego droższe i nie odpowiadasz na pytanie dlaczego.

Najtańszy z wymienionych Lexus kosztuje od 600 tys. koron a pali ok. 1/3 więcej od S-Maxa 2,0 TDCi. I nawet nie jest specjalnie szybki- 8s do 100 i max 200 km/h.
Więc co tu polecać?
  Profil uzytkownika: mabr     
jankogol


Wpisów: 126
Od: 2007-10-21
2010-09-15 22:43
skoro uwazasz,ze hybrydy sa nudne to chyba wszystkie tak?
Jakos nie widze Cie w BMW X6 spiacego...
  Profil uzytkownika: jankogol     
mabr
racetown


Wpisów: 7792
Od: 2000-09-08
2010-09-15 23:33
Zauważ w końcu bo piszę to już któryś raz, że to temat o S-Maxie i porównania i rekomendacje mają sens ale mniej więcej w jego przedziale cenowym. Czyli łapią się najwyżej Prius, Civic Hybrid, CR-Z. Same nudy.

Owszem, prawie 500 KM i 800 Nm w BMW X6 robią wrażenie- ale tylko na papierze. Bo już przyspieszenie 5,6 s przy takiej mocy wrażenia NIE robi. Spalanie też nie.
  Profil uzytkownika: mabr     
true


Wpisów: 6017
Od: 2006-09-05
2010-09-16 08:41
Mabr ma rację. Wszystko co przyśpiesza w więcej niż 7 s do setki to nudy. Polactwo masowo zachwyca się wozidłami co mają w szczycie może ze dwieście pięćdziesiąt kucyków, a przecież większość to 4-5 letnie parchy i toczydła!
  Profil uzytkownika: true     
mabr
racetown


Wpisów: 7792
Od: 2000-09-08
2010-09-16 09:10
Chodzi o porównanie. Auto z taką mocą powinno przyspieszać dużo lepiej, a BMW X6 ma z tym problem właśnie dlatego, że jest GŁUPIO pomyślaną hybrydą

Waży aż ponad 2,5 tony i wcale niemało pali. Dane fabryczne 10 litów to jedno, a rzeczywistość to 15 l.
Tylko że dla kogoś kupującego SUV-a ani sportowa jazda, ani spalanie (skoro wydaje milion koron na auto) raczej zbytnio się nie liczą.

Więc znów to pytanie: dlaczego taka hybryda?
Moim zdaniem bardziej jako prezentacja możliwosci BMW.
Ewentualnie dla bogatych chcących uspokojenia sumienia, zamiast zmiany stylu życia.

Sens mają małe, lekkie hybrydy w stylu Hondy CR-Z.
Tylko akurat ta jest za słaba, ale nie wątpię, że w niedalekiej przyszłości pojawią się fajne hybrydy.
Wiele marek nad takimi pracuje.
  Profil uzytkownika: mabr     
true


Wpisów: 6017
Od: 2006-09-05
2010-09-16 10:24
Mój kumpel akurat jest w trakcie 'zamiany' X5 3.0d na X6 4.0d. Stary palił mu 8,5 litra przy ponad dwustu koniach mocy niezależnie od stylu jazdy. Jestem ciekawy x6, jak się przejadę to opowiem . 6.5 sekundy do setki w samochodzie wielkości małej ciężarówki będzie raczej robiło wrażenie. No i spalanie na poziomie dwulitrowej benzyny
  Profil uzytkownika: true     
true


Wpisów: 6017
Od: 2006-09-05
2010-09-16 10:25
Reasumując, benzynowe hybrydy przy dzisiejszych dieslach to kibel straszny.
  Profil uzytkownika: true     
mag-1410
Kristianstad


Wpisów: 34
Od: 2009-10-03
2010-09-23 20:22
rocznik 2008 ma juz pare detali wnętrza poprawionych w stosunku do pierwszych egzemplarzy, gdzie trochę "marudzono" na ich spasowanie i jakość wykończenia.

mechanicznie auto zbiera praktycznie same pozytywne opinie i nawet rdza, która lubi gnębic Forda, nie jest tu jeszcze żadnym problemem.

ten silnik ma właściwie tylko jeden słaby punkt - bardzo duża wrażliwość wtryskiwaczy na kiepskie paliwo, a z osprzętu to najdelikatniejszym elementem jest dwumasowe koło zamachowe - z reguły trzeba je wymieniać z każdą wymiana sprzegła, a te standardowo wytrzymuje około 150-180tys km

No i jescze fakt, że 140KM i 320Nm (z reguły sa jeszcze jakies "gifty" od fabryki i wiekszość tych silników na hamowniach pokazuje około 145KM i około 350Nm) wystarcza tylko do spokojnego podróżowania, ale silnik bardzo dobrze reaguje na chipowanie i bezproblemowo samym programem mozna osiągnąć bezpieczne 170-175KM oraz około 400Nm
  Profil uzytkownika: mag-1410     
Forum -> Auto-Moto -> ford s-max
Ten wątek jest stary. Komentowanie wyłączone.
Pokaż wpisy






PRACA (Brandbergen)
Poszukujemy pracownikow lub podwykonacow (VÅRBY)
Sprzatanie (Bandhagen)
brukarz - kostka granitowa (Knislinge )
Praca przy sprzataniu w Sztokholmie (Älvsjö)
Renovering av lägenheter- Stockholm (Stockholm)
PRACOWNIK ROBÓT NAZIEMNYCH (Sztokholm)
Städjobb- Stockholm (Stockholm)
Więcej





Zakładnicy Nocnego Duathlonu na pokładzie Ryanair.
Agnes na szwedzkiej ziemi
8 najładniejszych miejsc z drzewami wiśniowymi w Sztokholmie.
Agnes na szwedzkiej ziemi
Wielkanocna wyprawa do wschodniej Albanii.
Agnes na szwedzkiej ziemi
Firma Sprzątająca
Polka w Szwecji
Moja historia cz.5
Polka w Szwecji
Przygoda z malowaniem
Polka w Szwecji
Nowe szwedzkie słowa 2023 - nyord
Szwecjoblog - blog o Szwecji


Odwiedza nas 5 gości
oraz 0 użytkowników.


Trollfabriken poloniainfo.se ?
Szwedzki „wstyd przed lataniem” napędza renesans podróży koleją
Katarzyna Tubylewicz: W Sztokholmie to, gdzie mieszkasz, zaskakująco dużo mówi o tym, kim jesteś
Migracja przemebluje Szwecję. Rosną notowania skrajnej prawicy
Szwedka, która wybrała Szczecin - Zaczęłam odczuwać, że to już nie jest mój kraj
Emigracja dała mi siłę i niezależność myślenia










© Copyright 2000-2024 PoloniaInfoNa górę strony