Autor | ford s-max |
micke
Wpisów: 66 Od: 2005-11-30
| 2010-09-13 18:13 witam niedawno zakupilem ten samochod 2.0 tdci 2008rok prosze was o opinie na na ten temat wady i zalety samochodu dzieki |
| |
spagetti Sto(L)ica
Wpisów: 2227 Od: 2007-11-09
| 2010-09-13 18:45 Tez mi sie podoba te auto ale bardzo malo ich jest Ooglnie ma bardzo dobre recenzje jesli chodzi o silnik , zawieszenie czy komfort.Mysle ze bardzo dobry wybor |
| |
JOLAND
Wpisów: 10279 Od: 2009-11-24
| 2010-09-13 19:17 Dla mnie Ford zawsze bedzie Fordem,niezaleznie jaki silnik wloza pod maske. |
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2010-09-13 19:35 Z tym się zgodzić nie mogę bo silniki Volvo w Fordach są nie do zajechania. W odróżnieniu od reszty Forda |
| |
true
Wpisów: 6017 Od: 2006-09-05
| 2010-09-14 09:47 Z tym się zgodzić nie mogę bo silniki Volvo w Fordach są nie do zajechania. W odróżnieniu od reszty Forda
A w których fordach montują silniki volvo? |
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2010-09-14 10:11 np. ST |
| |
true
Wpisów: 6017 Od: 2006-09-05
| 2010-09-14 10:19 Sugerujesz, że to co najmniej jakaś reguła a to dotyczy tylko jednego silnika, zmodyfikowanego 2.4T, montowanego w focusie mk2 rs/st. Czy nie uogólniasz zbytnio? Już lepiej napisać, że silniki forda/renault (PSA) w volvo są nie do zajechania |
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2010-09-14 10:27 2,5T ale czy jeden?
Różnił się między modelami i wcale nie tylko w ST i RS.
Był też montowany m.in. w Mondeo i w S-Maxie właśnie. |
| |
true
Wpisów: 6017 Od: 2006-09-05
| 2010-09-14 10:31 No co ty gadasz?
Wg mnie w focusie jest rozwiercony 2.4T R5. A w mondeo i s-maxie siedzą 2.5 V6. |
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2010-09-14 10:34 Owszem, V6 też był, ale:
http://www.autocar.co.uk/C arReviews/FirstDrives/Ford-Mondeo-2.5T-Ti tanium-X/225439/
http://www.teknikensvarld. se/provkorningar/ford/smax_galaxy/index.x ml |
| |
true
Wpisów: 6017 Od: 2006-09-05
| 2010-09-14 10:53 No to ładnie. T5 to chyba dobre silniki ale mimo wszystko uważam, że to rzadkość w fordach. |
| |
true
Wpisów: 6017 Od: 2006-09-05
| 2010-09-14 11:01 Jestem ciekawy czy Chińczycy pozwolą korzystać z tych silników w następnej edycji mondka czy focusa. |
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2010-09-14 11:01 Tym bardziej warto szukać używanego Forda z takim właśnie silnikiem, choć do oszczędnych ani przyjaznych dla środowiska nie należy. Nowa norma Euro 5 od nowego roku powoduje, że jego produkcja na rynek europejski zostaje zakończona w tym roku. |
| |
komandos80 Sztokholm - Lodz
Wpisów: 42 Od: 2009-09-03
| 2010-09-14 20:41 > Już lepiej napisać, że silniki forda
a jakie silniki forda sa montowane w volvo?
> renault (PSA)
renault nie nalezy do grupy PSA |
| |
komandos80 Sztokholm - Lodz
Wpisów: 42 Od: 2009-09-03
| 2010-09-14 20:57 > witam niedawno zakupilem ten samochod 2.0 tdci 2008rok
no skoro juz kupiles, to chyba za pozno
nie mam doswiadczenia z S-Maxem, ale mam troche doswiadczen z tym silnikem.
silnik jest ok, mimo, ze to francuska konstrukcja
Jak na diesla dobrze sobie radzi ponizej 2000obr/min. Spokojnie mozna przyspieszac od 1500 - 1600 obrotow, nawet na VI biegu, a silnik nie protestuje.
oleju nie bierze, nie kopci jakos specjalnie mocno, mimo, ze nie mam DPF.
ludzie mowia, ze po ok 150kkm trzeba sie liczyc z wymiana kola dwumasowego. Cos w tym jest, u mnie na liczniku troche ponad 150kkm i kolo zdradza juz objawy zuzycia.
pasek rozrzadu wymienia sie po 230-240kkm (rozne zrodla roznie podaja)
focus z tym silnikiem pali mi ok 7l po miescie (Lodz), w Sztokholmie jeszcze nie sprawdzalem, na trasie w Szwecji pali ok 5 - 5.5l, a najnizej udalo mi sie zejsc do 4.6l (na dystansie 1000km)
|
| |
jankogol
Wpisów: 126 Od: 2007-10-21
| 2010-09-14 22:17 TO chyba masz duza rodzi´ne...
jak dla mnie to najpierw sie testuje samochody i dowiaduje o zaletach i wadach auta ktore nas interesuje,a dopiero pozniej pyta o wady i zalety.
Ja kupilem auto w czerwcu i przed kupnem testowalem chyba z 7 aut o podobnej klasie co zajelo mi z rok czasu.
polecam hybrydy |
| |
true
Wpisów: 6017 Od: 2006-09-05
| 2010-09-14 23:27
renault nie nalezy do grupy PSA
W nawiasie napisałem PSA bo niektóre silniki były robione wspólnie przez renault, grupę PSA i forda. Nie wiem dokładnie które silniki ale część dCi (renault), hdi (psa) i tdci (ford) to te same silniki. No i 2.0D z volvo S40/V50 oczywiście. |
| |
true
Wpisów: 6017 Od: 2006-09-05
| 2010-09-14 23:35 Tym nie mniej byłem w błędzie. Renault ma się nijak do volvo i dci do silników psa, nie wiem gdzie to wyczytałem |
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2010-09-15 07:40 > Polecam hybrydy.
Niby z jakiego powodu i jakie?
Hybrydy-jak na razie- są zagrożeniem dla ruchu.
Bo są tak nudne, że kierowcy w nich przysypiają- co widać po tym, jak porusza się przeciętny Prius |
| |
true
Wpisów: 6017 Od: 2006-09-05
| 2010-09-15 09:08
|
| |
jankogol
Wpisów: 126 Od: 2007-10-21
| 2010-09-15 21:52 Dlaczego uwazasz,ze nudne?Pewnie dlatego,ze nigdy nie jprowadziles dobrej hybrydy.Zgodze sie ,ze akurat prius to nuda,ale juz BMW X6,PORSHE CAYENNE,CZY LEXUS RX400H CZY LEXUS RX 450H mozna sie pobawic. |
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2010-09-15 22:36 Jesteś milionerem czy się gazet naczytałeś?
W temacie o S-Maxie "polecasz" hybrydy 3 do 5 razy od niego droższe i nie odpowiadasz na pytanie dlaczego.
Najtańszy z wymienionych Lexus kosztuje od 600 tys. koron a pali ok. 1/3 więcej od S-Maxa 2,0 TDCi. I nawet nie jest specjalnie szybki- 8s do 100 i max 200 km/h.
Więc co tu polecać? |
| |
jankogol
Wpisów: 126 Od: 2007-10-21
| 2010-09-15 22:43 skoro uwazasz,ze hybrydy sa nudne to chyba wszystkie tak?
Jakos nie widze Cie w BMW X6 spiacego... |
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2010-09-15 23:33 Zauważ w końcu bo piszę to już któryś raz, że to temat o S-Maxie i porównania i rekomendacje mają sens ale mniej więcej w jego przedziale cenowym. Czyli łapią się najwyżej Prius, Civic Hybrid, CR-Z. Same nudy.
Owszem, prawie 500 KM i 800 Nm w BMW X6 robią wrażenie- ale tylko na papierze. Bo już przyspieszenie 5,6 s przy takiej mocy wrażenia NIE robi. Spalanie też nie. |
| |
true
Wpisów: 6017 Od: 2006-09-05
| 2010-09-16 08:41 Mabr ma rację. Wszystko co przyśpiesza w więcej niż 7 s do setki to nudy. Polactwo masowo zachwyca się wozidłami co mają w szczycie może ze dwieście pięćdziesiąt kucyków, a przecież większość to 4-5 letnie parchy i toczydła! |
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2010-09-16 09:10 Chodzi o porównanie. Auto z taką mocą powinno przyspieszać dużo lepiej, a BMW X6 ma z tym problem właśnie dlatego, że jest GŁUPIO pomyślaną hybrydą
Waży aż ponad 2,5 tony i wcale niemało pali. Dane fabryczne 10 litów to jedno, a rzeczywistość to 15 l.
Tylko że dla kogoś kupującego SUV-a ani sportowa jazda, ani spalanie (skoro wydaje milion koron na auto) raczej zbytnio się nie liczą.
Więc znów to pytanie: dlaczego taka hybryda?
Moim zdaniem bardziej jako prezentacja możliwosci BMW.
Ewentualnie dla bogatych chcących uspokojenia sumienia, zamiast zmiany stylu życia.
Sens mają małe, lekkie hybrydy w stylu Hondy CR-Z.
Tylko akurat ta jest za słaba, ale nie wątpię, że w niedalekiej przyszłości pojawią się fajne hybrydy.
Wiele marek nad takimi pracuje. |
| |
true
Wpisów: 6017 Od: 2006-09-05
| 2010-09-16 10:24 Mój kumpel akurat jest w trakcie 'zamiany' X5 3.0d na X6 4.0d. Stary palił mu 8,5 litra przy ponad dwustu koniach mocy niezależnie od stylu jazdy. Jestem ciekawy x6, jak się przejadę to opowiem . 6.5 sekundy do setki w samochodzie wielkości małej ciężarówki będzie raczej robiło wrażenie. No i spalanie na poziomie dwulitrowej benzyny |
| |
true
Wpisów: 6017 Od: 2006-09-05
| 2010-09-16 10:25 Reasumując, benzynowe hybrydy przy dzisiejszych dieslach to kibel straszny. |
| |
mag-1410 Kristianstad
Wpisów: 34 Od: 2009-10-03
| 2010-09-23 20:22 rocznik 2008 ma juz pare detali wnętrza poprawionych w stosunku do pierwszych egzemplarzy, gdzie trochę "marudzono" na ich spasowanie i jakość wykończenia.
mechanicznie auto zbiera praktycznie same pozytywne opinie i nawet rdza, która lubi gnębic Forda, nie jest tu jeszcze żadnym problemem.
ten silnik ma właściwie tylko jeden słaby punkt - bardzo duża wrażliwość wtryskiwaczy na kiepskie paliwo, a z osprzętu to najdelikatniejszym elementem jest dwumasowe koło zamachowe - z reguły trzeba je wymieniać z każdą wymiana sprzegła, a te standardowo wytrzymuje około 150-180tys km
No i jescze fakt, że 140KM i 320Nm (z reguły sa jeszcze jakies "gifty" od fabryki i wiekszość tych silników na hamowniach pokazuje około 145KM i około 350Nm) wystarcza tylko do spokojnego podróżowania, ale silnik bardzo dobrze reaguje na chipowanie i bezproblemowo samym programem mozna osiągnąć bezpieczne 170-175KM oraz około 400Nm |
| |