Autor | Własna firma sprzątajaca w Szwecji |
mando
Wpisów: 33 Od: 2010-01-11
| 2010-05-19 19:32 Witam mam ogromna prośbę!!Czy ktoś mógłby mi opowiedzieć po pierwsze krok po kroku co muszę zrobić aby założyć własna firmę sprzątającą w Szwecji.Od razu mówię że nie mam personu , nie mam własnego adresu, I to jest mój największy problem ponieważ nie wiem czy mogę założyć firmę nie mając adresu zameldowania tu w Szwecji.Nie będę mogła podać adresu do korespondencji nie mając własnego mieszkania, a nie bardzo mam gdzie i kogo poprosić aby dał mi adres , ponieważ jestem tu około 4 miesiące i mieszkam narazie katem u siostry , ale niestety ona dostaje zasiłki i nie może mi dać adresu do korespondencji ponieważ zabiorą jej jakieś tam świadczenia. bardzo proszę o pomoc z góry dziękuję i pozdrawiam. |
| |
kamień
Wpisów: 8037 Od: 2007-10-12
| 2010-05-19 19:35 nie masz adresu czyli dla nich jestes bezdomna
bezdomni ni emaja chyba firm.
zalatw podstawy pozniej mysl o firmie.
ps. wysztstko jest opisane na forum |
| |
mando
Wpisów: 33 Od: 2010-01-11
| 2010-05-19 19:55 I jeszcze zapomniałam czy ktoś mógłby mi również powiedzieć jak wyliczyć mons od faktury. chodzi mi konkretnie o to ze jeżeli ktoś płaciłby mi np 100 sek na godzinę + mons ile to będzie razem z monsem. dzięki pozdrawiam i czekam na odpowiedź |
| |
mando
Wpisów: 33 Od: 2010-01-11
| 2010-05-19 19:57 no sorry ale jak mam załatwić podstawy skoro mam klientów i muszę im wystawiać faktury a nie mam adresu dlatego pytam jak mam załatwić sobie adres , jeżeli znajdę mieszkanie to czy ktoś wynajmie mi mieszkanie i da mi adres????? |
| |
kamień
Wpisów: 8037 Od: 2007-10-12
| 2010-05-19 20:06 pozostało znalezc swoje mieszkanie, albo kogos kto da ci adres. codo zarobkow - jesli od klienta wezmiesz 100kr to polowa dla ciebie. |
| |
kamień
Wpisów: 8037 Od: 2007-10-12
| 2010-05-19 20:09 askoro masz klientow to lepiej pokryc siostrze dodatek zamiast ich tracic |
| |
Misiaka
Wpisów: 1560 Od: 2007-05-17
| 2010-05-19 20:54 mondo, nie mons tylko moms. Mozesz sobie zalozyc skrzynke na poczcie, ale najpierw musisz zalozyc firme,czyli wniosek do skattu i zarejestrowac w bolagetverket. 100 na godzine, hmm to zart? Min to 200 plus moms, a moze znajda sie tacy ktorzy powiedza ze 300 plus moms to min. Moms wynosi 25%, czyli 200 +25% to 250 na reke, z czego klient placi tobie polowe od razu a reszte otrzymujesz ze skattu, skladasz wniosek, wpisujesz ile wyniosla faktura, ile klient zaplacil i o ile sie starasz od skattu. |
| |
kamień
Wpisów: 8037 Od: 2007-10-12
| 2010-05-19 20:57 misiaka ale na logike jak osoba ma zerejestrowac firme skoro jej formalnie nie ma w szwecji ?? |
| |
Misiaka
Wpisów: 1560 Od: 2007-05-17
| 2010-05-19 21:04 kamien, rozne cuda sie zdarzaja hehe, niech sprobuje, moze jej sie uda. Poza tym zawsze mozna poszukac kogos kto udastepni adres do korespondecji. Personnumer moze przeciez dostac, jaki problem.Przeciez kazdy polak wie ze jak sie pojawi w se to leci od razu do skattu do musi miec perszon jak to mowia i do banku bo musza miec konto. |
| |
zoska32
Wpisów: 18 Od: 2010-05-15
| 2010-05-20 00:06 a czy ktos wie jaka kwote bierze sie za mycie okien?? i jak licza?? bo slyszalam ze to jakos od metra...
dzieki za odpowiedzi |
| |
Reni69
Wpisów: 170 Od: 2009-10-15
| 2010-05-20 09:04 jak mozna mowic o wlasnej firmie sprzatajacej kiedy nie ma sie najmniejszego pojecia na temat prowadzenia takowej.
czasami to nie wiadomo czy sie smiac czy plakac czytajac co poniektore posty.... |
| |
Misiaka
Wpisów: 1560 Od: 2007-05-17
| 2010-05-20 09:56 Reni69 ciekawe prawda? Jak widac wszystko mozna, prowadzic firme nie znajac przepisow, jezyka i takich tam. Cuda sie zdarzaja alleluja |
| |
kamień
Wpisów: 8037 Od: 2007-10-12
| 2010-05-20 10:10 tak jest! najwazniejsze to sie nie poddawac |
| |
monikamonika
Wpisów: 67 Od: 2010-03-01
| 2010-05-20 10:41 Mialam sie nie wlaczac do tego tematu, ale az mnie nosi jak go czytam.
Dziewczyna nie ma tu nic, nie ma pojecia o prowadzeniu firmy, jezyku, stawkach za prace (za 100 na godzine + moms dlugo nie pociagnie) i chce firme otwierac?
Daj Ci Boze, ale nie wroze z tego nic dobrego
2 czy 3 klientow nie wystarczy do utrzymania sie w Szwecji.
Ja po przyjezdzie tutaj najpierw zalatwilam wszystkie sprawy urzedowe,potem dlugo, dlugo, dlugooo pracowalam i uczylam sie jezyka, zeby potem myslec o otwarciu swojej dzialalnosci.
Moja rada!
Nic na sile. Na spokojnie pomysl najpierw o PN, zalatw pobyt, mieszkanie, popracuj troche, zeby sie z tym wszystkim oswoic a na zalozenie firmy jeszcze bedzie czas. |
| |
mando
Wpisów: 33 Od: 2010-01-11
| 2010-05-20 12:01 do monikamonika
Nie mówię że będę brała 100 na godzinę to logiczne,chodziło mi tylko o to ile procent się dolicza,bo pytałam znajomych i mówili mi że 50% i wydawało mi się że to trochę za dużo dlatego podałam hipotetyczną cenę.Normalna w miarę cena logiczna aby się w miarę utrzymać to jest około 200sek + moms to akurat wiem. aż taka ciemna to nie jestem |
| |
mando
Wpisów: 33 Od: 2010-01-11
| 2010-05-20 12:05 A jeszcze jedno jeżeli chodzi o język to znam angielski i wszędzie się dogadam gdyż jestem tu już trochę i rozmawiam z ludźmi po angielsku wiem ze szwedzki jest bardziej przydatny może w tym kraju ale w urzędach tez mówią po angielsku wiec też dogadam się bez problemu i nie uważam żebym nic nie wiedziała. a jeżeli chodzi o sprawy papierkowe to pytam przed założeniem firmy ponieważ chcę jak najwięcej wiedzieć a dopiero dalej dążyć do założonego przez siebie celu.Dzięki MISIAKA bardzo mi pomogłaś odpowiadając na moje pytania pozdrawiam forumowiczów i mimo krytyki uważam ze forum to bardzo dobre na początek źródło informacji. |
| |
mando
Wpisów: 33 Od: 2010-01-11
| 2010-05-20 12:08 A i jeszcze do Reni69. Nie bądź taka szorstka dla ludzi i nie dołuj na początku ponieważ jeżeli ktoś ma zapał i dąży do swoich celów i jest ambitny to zawsze dojdzie do tego czego pragnie pozdrawiam i życzę więcej optymizmu i wiry w ludzi dzięki |
| |
kamień
Wpisów: 8037 Od: 2007-10-12
| 2010-05-20 12:10 "pytałam znajomych i mówili mi że 50% i wydawało mi się że to trochę za dużo "
ale niestety tak jest
200 + moms = 250kr
czyli dla ciebie 125kr |
| |
monikamonika
Wpisów: 67 Od: 2010-03-01
| 2010-05-20 12:12 Ja wcale nie powiedzialam, ze jestes ciemna.
A jesli chcesz otworzyc firme to zadzwon do obojetnie jakiej ksiegowej - ona odpowie na Twoje wszystkie pytania odnosnie kosztow, dokumentow, faktur, podatkow itd. I co najwazniejsze pomoze Ci otworzyc firme jak bys chciala z takiej pomocy skorzystac.
Bo jak sama mowisz pytalas znajomych i powiedzieli Ci, ze moms to 50%, wiec lepiej nie chodzic i nie pytac po ludziach, a udac sie do jednej konkretnej osoby, ktora Ci wszystko dokladnie wytlumaczy
Pozdrawiam i zycze powodzenia
|
| |
robinofstockholm
Wpisów: 4102 Od: 2008-05-13
| 2010-05-20 13:07 Wlasnie ubustwiam te Forum z tego powodu ze sa klutnie takie i sprzeczki ... kto ma racje..
Jak Misiaka pisze Cuda sie zadarzja... masz racje.. tez wierze w je.. aby swinki umieli tez latac to tez moglbym wierzycz w nie
Kobieto postu tego zalatw sobie wpierw adres korrespodencyjny i personnummer... i nazbieraj sobie troche kasy na otwarcie firmy... przeciesz tylko mopenm nie mozna zyc.. bo w tym przypadku ja tez mam firme sprzatajaca.
|
| |
mando
Wpisów: 33 Od: 2010-01-11
| 2010-05-20 13:33 ok dzięki do księgowej to na pewno zadzwonię ponieważ na początek to chciałabym żeby ktoś poprowadził moje dokumenty. No i sorry za tą odpowiedz do Ciebie ale trochę się zdenerwowałam ponieważ społeczność polska w Tym kraju jest bardzo nieżyczliwa względem siebie i parę razy rozmawiałam tu z Polakami i miałam takie wrażenie że tak się wywyższają co to nie oni że czasami sobie myślę że Polacy są bardzo zawistni.Ale ogólnie to dzięki za wszystkie rady bardzo mi się przydadzą pozdrawiam |
| |
Reni69
Wpisów: 170 Od: 2009-10-15
| 2010-05-20 13:42 Czy jestem szorstka, byc moze , 20 lat mieszkania i pracy w Szwecji robi swoje, ale przede wszystkim jestem realistka, optymistyczna do tego.....
Jak bedziesz wystawiala faktury to nie zapomnij o odciagnieciu 50 % tzw hushållsnäratjänten avdrag od sumy brutto. co oznacza ze jesli godz pracy wynosi 250 kr to klient placi 125 kr tylko, a reszte po wypelnieniu odpowiednich blankietow dostaniesz od skatteverket. Ale najlepiej zostaw to ksiegowej, tylko ze taka usluga kosztuje.
" Starta eget " kurs przynajmniej 3-dniowy by sie przydal, czesto go robia w Arbetsförmedlingen, ale pierwsza rzecz to pn.
Zycze powodzenia |
| |
Misiaka
Wpisów: 1560 Od: 2007-05-17
| 2010-05-20 14:57 Jesli chodzi o skatt to nie jest to taka straszna instytucja jak ja maluja.Ksiegowa to sie raz na rok przydaje jak trzeba zaksiegowac faktury i wyslac deklaracje roczna. Teraz wnioski o zwrot kasy za klienta wysyla sie elektronicznie, kase ma sie w ciagu kilku dni(max 4 dni i pieniadze sa na koncie).
Na poczatek potrzebna jest ksiegowa do wypelniania wniosku o otwarcie firmy, oraz pokazania jak sie faktury wypelnia. Jesli znasz angielski to nie ma problemow z klientami zawsze sie dogadasz.
Wcale nie trzeba placic ksiegowej co miesiac za ksiegowanie faktur i rachunkow,szczegolnie na poczatku gdzie jest tego malo a wydatkow i tak duzo.
Pozniej, gdy ma sie wielka firme i pracownik to oczywiscie, jak najbradziej, ale na starcie wystarczy ze sie raz do roku bedziesz rozliczac.
Jak juz zalatwisz sobie pn i adres, bedziesz chciala zakladac firme, mozesz do mnie napisac, moge polecic fajna ksiegowa(e-mail w profilu) |
| |
mando
Wpisów: 33 Od: 2010-01-11
| 2010-05-21 17:49 Dzieki Misiaka fajna z Ciebie Babka , Bardzo dziękuję za cenne informacje. |
| |
mando
Wpisów: 33 Od: 2010-01-11
| 2010-05-21 17:49
|
| |
huban0
Wpisów: 14 Od: 2006-11-12
| 2010-05-21 19:53 Reni 69 chyba gdzies trzeba zaczac pytac na temat tej firmy nie?I to ze nie ma o tym pojecia a o tym mowi-ja nie widze w tym nic dziwnego bo przeciez chce zaczac.no ale sory ty juz 20 lat tutaj mieszkasz i pracujesz...eh... |
| |
nowy33
Wpisów: 78 Od: 2009-03-17
| 2010-05-30 17:01 Poradzcie ja wiem ,ze kazdy chce dla siebie jak najlepiej,ale niedlugo przyjezdza pewna kobieta do mnie i mam zamiar poszukac jej kilka adresow na sprzatania.Chodzi o to ,ze ja kompletnie niewiem od czego zaczac.Pytanie jest do dziewczyn ktore maja swoje firmy gdzie szukac?Od czego zaczac?Czy sa jakies stroby z takimi ogloszeniami itd.Jesli znajdzie sie jakas mila kobitka na forum prosze o rade serdeczne dzieki. |
| |
QWERTYQWERTY1
Wpisów: 23 Od: 2010-01-13
| 2010-05-30 18:23 [Wpis wykasowany przez Moderatora. ] |
| |
nowy33
Wpisów: 78 Od: 2009-03-17
| 2010-05-30 18:29 Nie chodzilo mi zeby ktos dawal mi jakies konkretne namiary czy swoje adresy i swojej pracy.Pytam poprostu od czego zaczac . |
| |
Misiaka
Wpisów: 1560 Od: 2007-05-17
| 2010-05-30 18:32 nowy33 moze ogloszenie na bazarze? |
| |
nowy33
Wpisów: 78 Od: 2009-03-17
| 2010-05-30 18:33 No to to napewno tylko znajoma dawala ,dawala,dawala i nic z tego noi mysle ,ze przez bazar to ja chyba do szwedow nie dotre. |
| |
Misiaka
Wpisów: 1560 Od: 2007-05-17
| 2010-05-30 18:48 www.grannar.se
http://www.allaannonser.se /
www.blocket.se
Mozna napisac ulotki i poroznosic, ale wg mnie to trzeba miec zarejestrowana swoja dzialalnosc zeby sie oglaszac. Jesli kobieta chce tylko na jakis czas przyjechac to ogloszenia na bazarze czytac-dam prace. |
| |
mikołaj22
Wpisów: 22 Od: 2010-09-15
| 2010-12-09 20:45 mam pytanie odnośnie wysyłania wniosków o zwrot kasy do skatteverket "elektronicznie". co trzeba zrobić zalogować się na stronie skatteverket? |
| |
mikołaj22
Wpisów: 22 Od: 2010-09-15
| 2011-01-12 18:29 jak piszecie że należy brać 200sek plus moms czyli 250sek na godzine. klient płaci 125sek i skatt 125sek. ile zostaje do kieszeni po zapłaceniu egenavgifter? chyba troche mniej niz 100sek? |
| |
kamień
Wpisów: 8037 Od: 2007-10-12
| 2011-01-12 19:28 dopiero co zalozyles wlasny temat - nie spamuj |
| |
kamień
Wpisów: 8037 Od: 2007-10-12
| 2011-01-12 19:30 a w ogole to radze zatrudnic ksiegowa, bo jak nie wiesz na ile fakture wystawic to cieko widze te firme.... |
| |
mikołaj22
Wpisów: 22 Od: 2010-09-15
| 2011-01-12 19:37 temat założyłem odnośnie linku obliczającego ile fakturować, a tu się podpinam do tematu ile zostaje z 250sek u mnie w kieszeni bo jak czytam to wnioskuje że 125sek "dla mnie" a to chyba nieprawda bo z tego co wiem to egenavgifter to ok 64% które należy odjąc od 250sek więc wychodzi poniżej 100sek do kieszeni. wróżbita nie jesteś wiec nie wypowiadaj się na temat ciężkiej doli mojej firmy |
| |
julek29
Wpisów: 10 Od: 2011-04-11
| 2011-05-03 22:46 Co sklada się na egenavgifter około 64%. Czy jest tam podatek dochodowy okolo 32%, moms 25%... czy również jakieś wakacyjne 12% (praca godzinowa), jakieś skladki emerytalne?? Czy jak mam firmę płacę 64% egenavgifter to jak sie ma do tego wakacyjne? Czy jako własciciel - pracownik firmy mogę dostać te 12% wakacyjnego? |
| |
sander
Wpisów: 19 Od: 2011-01-09
| 2011-05-11 19:38 [Wpis wykasowany przez Moderatora. Ogłoszenia drobne prosimy umieszczać w serwisie Bazar, http://www.poloniainfo.se/ bazar .] |
| |
nasti5
Wpisów: 2 Od: 2011-09-14
| 2011-09-14 19:53 Czytam te wasze odpowiedzi i jest to przykre, ze ktos pyta sie i prosi o pomoc a niektorzy tak nie milo odpowiadaja,przeciesz sami kiedys tez zaczynaliscie, |
| |
wma
Wpisów: 618 Od: 2006-01-16
| 2011-09-16 22:40 Ludzie, skad wam przyszlo do glowy, ze egen avgift to 64% - w tym co tu napisano nawet nie wiadomo 64% czego?.
Jeszcze raz polecam strone skatteverket, albo zapytanie kogos kto wie.
W |
| |
juliajul
Wpisów: 140 Od: 2010-08-12
| 2011-09-17 09:13 Czy to prawda, że od przyszłego roku skatteverket nie zwraca 50% dla firmy? Przepisy się zmieniły? |
| |
AgatA23
Wpisów: 13 Od: 2011-08-07
| 2011-09-17 11:12 Znalazlas gdzies takie informacje?
Skatteverket nic takiego nie podaje. |
| |
EHM
Wpisów: 565 Od: 2010-09-24
| 2011-09-17 12:41 Julii pewnie chodzi o to, że ROT za 2011 wypłacany będzie tylko do końca stycznia 2012.
Wniosek: w późniejszym terminie już nie.
O likwidacji ROT-u nic mi nie wiadomo, lecz jeśli ma być coś takiego, to poproszę o linka do źródła.
Ja nic nie znalazłam na ten temat, a interesuje mnie.
Pozdro! |
| |
wma
Wpisów: 618 Od: 2006-01-16
| 2011-09-17 13:15 Za 2010 tez mial byc wyplacany do konca stycznia 2011, a pozniej zmieniono to do 15 marca. |
| |
EHM
Wpisów: 565 Od: 2010-09-24
| 2011-09-17 13:17 Czyli bez zmian. |
| |
janusz62
Wpisów: 1361 Od: 2008-01-12
| 2011-09-17 17:53 Ksiegowy to podstawa.Zalatwil mi wszystkie formalnosci i prowadzil firme.Rachunki ,rozliczenia roczne etc.Polskojezyczny ,moim zdaniem niedrogi,zawsze osiagalny.Nie wiem czy pomoge komus tym wpisem,ale ludzie jak pytacie na forum to o kontakt z dobrym ksiegowym .Inaczej uslyszycie duzo "podsmiechujkow" od tak zwanej "elity forum".Powodzenia zycze. |
| |
majka77a
Wpisów: 20 Od: 2011-06-08
| 2011-09-18 21:17 wma a co to jest egenavgifter? i ile wynosi procent? |
| |
kajetan Sztokholm
Wpisów: 16834 Od: 2000-09-01
| 2011-09-18 23:49 Google sie wam zepsul?
Egenavgifter: http://www.skatteverket.se /foretagorganisationer/forarbetsgivare/so cialavgifter/egenavgifter.4.233f91f712600 75abe8800020987.html |
| |
wma
Wpisów: 618 Od: 2006-01-16
| 2011-09-19 08:53 Do Majki:
http://www.skatteverket.se /foretagorganisationer/forarbetsgivare/so cialavgifter/egenavgifter.4.233f91f712600 75abe8800020987.html
W roku 2011: 28,97%
W |
| |
juliajul
Wpisów: 140 Od: 2010-08-12
| 2011-09-19 23:06 Nie mam linku do tej informacji, tylko taką informację podała szefowa firmy sprzątającej swojej pracownicy - która myśli o założeniu swojej firmy. Czyżby dla wystraszenia potencjalnej konkurencji? |
| |
AgatA23
Wpisów: 13 Od: 2011-08-07
| 2011-09-19 23:42 Nic sie w tym temacie w najblizszym czasie nie zmienia.
Moze vileda wypusci nowe mopy |
| |
enesa4
Wpisów: 4 Od: 2012-02-11
| 2012-02-11 16:41 Hej mam pytanie jakie dokumenty mi sa potrzebne do zalozenia firmy sprzatajacej-mam tymczasowy personnumer,i teraz nie wiem co dalej robic meldunek tez mam-dzieki z gory
|
| |
Umbrelka
Wpisów: 3 Od: 2012-02-09
| 2012-02-13 13:58 Hej!
Na pewno bedziesz musiala dostarczyc z polskiego Urzedu Skarbowego "zaswiadczenie o niezaleganiu" w podatkach. Polecam przetlumaczyc u tlumacza przysieglego na jezyk szwedzki. Wtedy procedura idzie normalnym trybem 3-4 tyg.
Inaczej bedziesz czekala az sami przetlumacza (mam okropne doswiadczenie z dok na macierzynski - juz 4 miesiace czekam na tlum;( )
Musisz tez wypelnic wniosek Skatte- och avgiftsanmälan. to jest rejestracja firmy, rejestracja moms i jako pracodawca (zaznaczasz co potrzebujesz). No i oczywiscie trzeba wypelnic czesc pozostalych okienek odnosnie: sposobu rozliczania, biznesplan (taki minimalny) itp. Nie wiem skad jestes ale w Göteborg w Skatteverket w Nordstan pracuje swietna dziewczyna Polka (niestety tylko do konca marca)
Duzo a wlasciwie wszystkie info sa na www.verksamt.se Poczytaj sobie
Nazwy firmy nie musisz rejestrowac jezeli nie potrzebujesz jej chronic.
Wez tez paszport
Powodzenia! |
| |
Umbrelka
Wpisów: 3 Od: 2012-02-09
| 2012-02-13 14:03 Oj! Zapomnialam dodac, ze to wszystko dotyczy formy firmy Enskild. Czyli tej najprostrzej. Nie wiem jak to jest ze spolkami.
Mam nadzieje, ze troszke Ci pomoglam. W razie czego pisz |
| |
enesa4
Wpisów: 4 Od: 2012-02-11
| 2012-02-13 15:30 dziekuje Ci bardzo:-),ja jestem w laholm.Od poczatku same problemy,dostalam ten sammeringnummer czy jak to sie nazywa,mam zameldowanie,tylko jeszcze nie wyslalam o pobyt bo jak dzwonilam to powiedzieli,ze musze miec umowe o prace,pracy znowu nie mam bo nikt nie chce mnie przyjac bez personnummer i tak w kolko dlatego pomyslalam o firmie,nie wiem co mam dalej robic |
| |
Umbrelka
Wpisów: 3 Od: 2012-02-09
| 2012-02-13 21:23 znam te wszystkie sprawy. Niektorzy nazywaja ten system "blednym kolem". Mozesz sie starac i trudzic, a i tak nie mozesz sie wgryzc!
Chca miec pewnosc, ze bedzie nas stac na to zeby zyc w Szwecji.
Nie rozumiem tylko dlaczego firmy potrzebuja numeru personalnego do zatrudniania? Jezeli zamierzaja dac uczciwa umowe to na jej podstawie mozna starac sie o nr.
A co do dzialalnosci to jest to pomysl na legalizacje pobytu. Tylko przemysl to sobie dobrze... w dokumencie, o ktorym pisalam wczesniej musisz wpisac prognozowane dochody. I od nich bedziesz musiala placic co miesiac podatek. Bez wzgledu na to czy cos zarobisz czy nie. Mozesz zaznaczyc opcje, ze chcesz zaplacic pierwszy raz po trzech miesiacach.
Oczywiscie kwoty te mozna pozniej zmieniac wypelniajac odpowiednie dokumenty w Skatteverket.
Zaczynam sie rozpisywac...
Generalnie chodzi mi o to zebys nie wpadla. Popytaj kogos kompetentnego (tak to sie pisze?) jak to wszystko wyglada z tymi podatkami. Co by bylo np. gdybys przez trzy miesiace nic nie zarobila, czy mozesz zamknac dzialalnosc nie ponoszac konsekwencji finansowych itp
Tylko pamietaj, jak tylko dostaniesz pozwolenie na prowadzenie dzialalnosci lec do Migracyjnego!!
Wiem jak to jest gdy czlowiek ma uczciwe zamiary, przebija glowa mur, a tam nastepny... to zmusza do uaktywnienia szarych komorek i do kreatywnosci
A moze przygarnij sobie kogos milego? (tylko wybieraj tych ktorzy moga pomoc)
|
| |
enesa4
Wpisów: 4 Od: 2012-02-11
| 2012-02-14 15:05 Wlasnie dlatego zastanawiam sie czy warto zakladac czy lepiej zrezygnowac z tego wszystkiego-dziekuje ci bardzo za pomoc-juz 8 miesiecy staramysie z mezem tu o ten numer i nic sie nie rusza do przodu. |
| |
enesa4
Wpisów: 4 Od: 2012-02-11
| 2012-02-14 19:13 [Wpis wykasowany przez Moderatora. Ogłoszenia drobne prosimy umieszczać w serwisie Bazar, http://www.poloniainfo.se/ bazar .] |
| |
poleczka123
Wpisów: 370 Od: 2008-02-12
| 2012-02-15 23:28 Posiadanie samej firmy nie wystarczy zeby sie tu utrzymac. Jesli jestes zorientowana w branzy i masz juz potencjalnych klientow to moze cos z tego bedzie, jesli nie to zycze powodzenia. |
| |
mazzi
Wpisów: 199 Od: 2007-05-21
| 2012-02-24 16:21 Nie chciałem zakładać nowego tematu a chciałbym się dowiedzieć jakie są faktyczne koszty zatrudnienia pracownika.Najprościej przykładowo jak pracownik ma dostać 100 sek to ile za niego trzeba dopłacać o SV itd? |
| |
bo-ro42
Wpisów: 36 Od: 2012-03-01
| 2012-03-01 22:27 Witam ,czy ktoś wie jaka jest miesięczna opłata za box lub skrzynkę |
| |
lidka50
Wpisów: 1664 Od: 2007-03-01
| 2012-03-02 06:15 Do mazzi:
tutaj masz link do strony SV :
http://www.skatteverket.se /foretagorganisationer/forarbetsgivare/so cialavgifter/arbetsgivaravgifter.4.233f91 f71260075abe8800020817.html |
| |
mazzi
Wpisów: 199 Od: 2007-05-21
| 2012-03-03 22:52 31,32 % plus ew semesterersättning? |
| |