Autor | jakosc paliwa |
Facet46 Szlachta nie pracuje
Wpisów: 4638 Od: 2009-03-25
| 2009-10-01 12:25 czy spotkaliscie sie w SE z problemem byle jakiego paliwa? Wiem, moj grippen to zaden "sista utgava", ale ostatnio juz myslalem, ze to jego koncowe podrygi i co sie okazalo? Zatankowalem na innej stacji i wszelkie problemy jak reka odjal! Mialem raz rok temu taka sytuacje, ze po zatankowaniu na jednej stacji w 100lycy zatarla mi sie pompa paliwa, a teraz to chyba zaczne omijac jet-a.
A przy okazji dziwi mnie, ze na "tanich" stacjach jakos dziwnie daje sie zatankowac wiecej nawet niz pojemnosc zbiornika... |
| |
Oxen Let's Rock Baby
Wpisów: 5717 Od: 2004-10-27
| 2009-10-01 13:29 Powinienes wiedziec, ze "chrzczenie" paliwa to chleb powszedni w Polsce. Odbywa sie to zupelnie inaczej niz jak przed laty. Nikt z zaolejonym, brudnym wiaderkiem po CPN-ie nie biega. A ze gra jest warta swieczki (kasy), procederek przeniosl sie na wyzsze szczebelki drabiny korupcyjnej. Zreszta, ten kto chce - ukradnie zawsze. To wszystko to jeszcze pryszcz. Boje sie, ze niedlugo samoloty zaczna spadac. Scenariusz nie najlepszy - prawda? I jeszcze ostrzezenie. Kiedys moj znajomy pojechal zima nowym BMW do Warszawy. Wesele kolesia bylo, chcial sie pokazac i... zajechal do myjni automatycznej. Szczotki z lodem zdrapaly mu metalic do metalu. Ryzyko wlasne, zadne tam zmiluj sie, a jedynie pocaluj sie w d*pe.
_________________________________//R*___ |
| |
Facet46 Szlachta nie pracuje
Wpisów: 4638 Od: 2009-03-25
| 2009-10-01 13:37 Oxen, moj grippen /przynajmniej w moim posiadaniu/ polskiego paliwa nigdy nie smakowal...
Wyraznie pisze, ze chodzi mi o jakosc paliwa w SE. |
| |
szary
Wpisów: 13026 Od: 2005-06-02
| 2009-10-01 14:06 dolej sobie cos do paliwa .. STP ?? albo wjedz na shella i zatankuj raz 99 oktanow , i nie zaluj , do pelna .. a nie po 100 kr .. , pozniej kiedys zatankujesz wiecej , a tu dziura w baku ..... |
| |
szary
Wpisów: 13026 Od: 2005-06-02
| 2009-10-01 14:06 po co pytasz o jakos paliwa , jak ty i tak na wode jezdzisz |
| |
szary
Wpisów: 13026 Od: 2005-06-02
| 2009-10-01 14:07 co tylko zesmy przejechali kawalek to zwiadrem wody biegales .. |
| |
Facet46 Szlachta nie pracuje
Wpisów: 4638 Od: 2009-03-25
| 2009-10-01 14:15 i wlasnie po zatankowaniu innego paliwa wszystko to jak reka odjal...
Zazwyczaj tankuje do pelna i stad rowniez to zdziwko, ze na jet-cie do 48-litrowego zbiornika /po dojechaniu o wlasnych silach/ "weszlo" nawet 51 litrow |
| |
Facet46 Szlachta nie pracuje
Wpisów: 4638 Od: 2009-03-25
| 2009-10-01 14:17 zapomniales o tym dodatku, ktory chcesz na zawody do gokarta?? |
| |
szary
Wpisów: 13026 Od: 2005-06-02
| 2009-10-01 14:24 ciiiiiiiiiiii , pewnie ze chce |
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2009-10-01 15:58 Aha! to dlatego miałeś najlepszy czas, taaaak?
Co wlałeś do karta? V-Power czy Octane Booster? |
| |
szary
Wpisów: 13026 Od: 2005-06-02
| 2009-10-01 16:01 ach ten Facet .. to ma jezyk jak krawat |
| |
piotrek7878 Stockholm
Wpisów: 3093 Od: 2007-05-23
| 2009-10-01 18:53 "czy spotkaliscie sie w SE z problemem byle jakiego paliwa?"
Tak, ostatnio tez zatankowalem jakis szajs 130/h bylo ciezko wydusic. |
| |
szary
Wpisów: 13026 Od: 2005-06-02
| 2009-10-01 18:59 a ile chciales fiatem 126p wyciagnac ???? |
| |
piotrek7878 Stockholm
Wpisów: 3093 Od: 2007-05-23
| 2009-10-01 19:25 Moj fiat 126 wyciaga wlasnie 130 |
| |
szary
Wpisów: 13026 Od: 2005-06-02
| 2009-10-01 19:26 jak bys mial bis 700 to by dopiero szedl . 150km/h |
| |
piotrek7878 Stockholm
Wpisów: 3093 Od: 2007-05-23
| 2009-10-01 19:27 dokladnie |
| |
szary
Wpisów: 13026 Od: 2005-06-02
| 2009-10-01 19:28 zatankuj na shellu , 99 oktanow .. czuc roznice paliwa .. |
| |
true
Wpisów: 6017 Od: 2006-09-05
| 2009-10-01 22:57 Wg moich informacji JET to jest w tej chwili rosyjski Luk Oil. Oni mają swoje, "lepsze", paliwo. |
| |
true
Wpisów: 6017 Od: 2006-09-05
| 2009-10-01 23:02 Szary. Ale czy warto lać 98 oktanów do silnika przystosowanego do 93-95? I tak silnik nie będzie miał więcej mocy, wręcz mniej. |
| |
piotrek7878 Stockholm
Wpisów: 3093 Od: 2007-05-23
| 2009-10-01 23:06 Ja tankowalem na ABC to sa stacje Statoil. |
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2009-10-01 23:33 V-Power ma w Szwecji 99 oktanów. Jeśli komp nie da rady się przestawić to faktycznie wielkiego sensu nie ma.
Ale większość nowoczesnych aut da radę, z tym że różnica jest rzędu 3% więcej mocy.
Nie zauważam różnic paliwa bo zawsze tankuję tylko V-Power |
| |
Facet46 Szlachta nie pracuje
Wpisów: 4638 Od: 2009-03-25
| 2009-10-02 00:31 pompa paliwa mi padla po shelu w 100lycy wlasnie. |
| |
electra
Wpisów: 3440 Od: 2005-05-02
| 2009-10-02 10:03 true... "Wg moich informacji JET to jest w tej chwili rosyjski Luk Oil. Oni mają swoje, "lepsze", paliwo."
ale to nie dotyczy nas
2008-10-22
EU-kommissionen har nu godkänt StatoilHydros köp av ConocoPhillips, JETs, automatstationer i Sverige, Danmark och Norge. Affärsuppgörelsen som nu är godkänd av EU och de lokala konkurrensmyndigheterna är villkorad vilket innebär att JET’s verksamhet kommer att bedrivas som vanligt tills dess att villkoren är uppfyllda.
Varumärket JET kommer att finnas kvar tillsvidare.
För dig som kund innebär detta att du tillsvidare kan tanka som vanligt och betala med ditt JET-kort, bankkort eller kontanter.
http://www.jet.se/currente vents/currentevents.aspx |
| |
spagetti Sto(L)ica
Wpisów: 2227 Od: 2007-11-09
| 2009-10-03 12:01 Piotrek mialem to samo.Z racij ze tankuje tylko na Statoil,podjechalem raz przy okazij zakupow do Abc Przy Ice Maxi w Haninge i to samo jak mowisz..Ale na obslugowych stacjach Statoil narazie bez problemow |
| |
iza Sztokholm
Wpisów: 23425 Od: 2000-09-11
| 2009-10-03 13:40 czy ktos oporcz mabr-a tankuje tylko V-Power?
szary? |
| |
szary
Wpisów: 13026 Od: 2005-06-02
| 2009-10-03 14:38 ja tak V power diesel |
| |
szary
Wpisów: 13026 Od: 2005-06-02
| 2009-10-03 14:39 czasem do V-power do skutera wodnego , bo jest nas trzech co mamy takie same , i wszystkie o tej samej mocy ... wiec czasem jak sie mamy sciagac to tankuje V -power |
| |
true
Wpisów: 6017 Od: 2006-09-05
| 2009-10-04 21:09 V-Power ma w Szwecji 99 oktanów. Jeśli komp nie da rady się przestawić to faktycznie wielkiego sensu nie ma.
Ale większość nowoczesnych aut da radę, z tym że różnica jest rzędu 3% więcej mocy.
Tak Mabr ale ta moc wynika z efektywności silnika jako takiego a nie "cudów" w paliwie. Większość silników z turbosprężarką zyska na takim paliwie. Mocno "sprężone" benzynówki również. Przy gorszym paliwie silnik traci moc ze względu na spalanie detonacyjne, komputer oczywiście to wykrywa i reguluje moment zapłonu...moc spada. Nie każdy nowoczesny silnik jest przystosowany do wysoko oktanowego paliwa. Tak naprawdę należałoby w komputerze na bieżąco odczytywać dane z czujnika spalania stukowego.
Reasumując. Należy lać takie paliwo jakie przewiduje producent. Jeśli jest napisane 95 oktanów, lanie wysokooktanowego paliwa mija się z celem, strata mocy gwarantowana bo to paliwo ma po prostu mniej energii. |
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2009-10-04 21:45 A pisał ktoś o "cudach w paliwie"? |
| |
true
Wpisów: 6017 Od: 2006-09-05
| 2009-10-04 22:01 Nie, ale pisałeś coś o nowoczesnych silnikach i o "przestawianiu kompa". Skojarzyło mi się to z wiarą w cuda. |
| |
bolek1970 PZU
Wpisów: 11503 Od: 2006-07-05
| 2009-10-04 22:20 V-power diesel wogole jest w Szwecji ?
W zycie nie widzialem... |
| |
Facet46 Szlachta nie pracuje
Wpisów: 4638 Od: 2009-03-25
| 2009-10-04 23:24 niektorzy wiedza czym i jak jezdze...
jako, ze "zadalem temat" podziele sie refleksja:
ostatnio tankuje po trochu i za kazdym razem w innej sieci i jak na razie wychodzi mi na to, ze niestety jet'a omijac, OKQ8 ujdzie, PREEM cos nie pasuje z ... iloscia, a SHELL nalezaloby polecic, ale generalnie unikac stacji bezobslugowych...
Zaczalem sie zastanawiac, czy przypaddkiem wlasnie na bezobslugowych kantuja wszyscy, bo ... nikogo po zatankowaniu nie mozna zj..ac |
| |