Odwiedzin 37877081
Dziś 310
Niedziela 19 maja 2024

 
 

Forum: Auto-Moto - Którędy przez Sztokholm i sprawa fartkameror

 
 

Ten wątek jest stary. Komentowanie wyłączone.
Pokaż wpisy
AutorKtórędy przez Sztokholm i sprawa fartkameror
Tyska


Wpisów: 3
Od: 2009-07-11
2009-07-11 14:17
Szanowni Państwo,

W piątek wyruszam autem do Szwecji. Konkretnie jadę w okolice miasta Gavle, z przystankiem w Uppsali.

Nikt nie ma takiej wiedzy na temat szwedzkich dróg jak Wy, w związku z czym chciałbym byście udzielili mi odpowiedzi na dwa pytania:

Po pierwsze - jak przejechać przez Sztokholm? Jadę od południa. Czy skręcić z drogi nr 73 w lewo? A może lepiej pojechać tunelem prosto przez miasto?

Druga sprawa - fotoradary. Jechał będę autostradą E4 całkiem spory kawałek - czy są tam fartkamery? Jak jest generalnie z prędkością? Czy trzeba jechać 110 km/h czy może można jednak szybciej?

Z góry dziękuje za odpowiedź,
Pozdrawiam,
M.S
  Profil uzytkownika: Tyska     
paula_
Stockholm


Wpisów: 1121
Od: 2002-09-20
2009-07-11 14:39
tunelem przez sztokholm nawygodniej sie jedzie.. wpadniesz prosto na obwodnice i potem bedzie luzik..
mozesz jechac szybciej, ale jesli przekroczysz powyzej 29km/h dozwolonej predkosci zabieraja prawojazdy. ponizej 29km/h mandaty sa bardzo wysokie, kilka tysiecy koron w zaleznosci ile sie przekroczy. nie tylko sa fotoradary ale i policja jezdzi i to czesto w prywatnych autach. sa jednak w mundurach.
  Profil uzytkownika: paula_     
krzysgro


Wpisów: 57
Od: 2007-12-03
2009-07-16 22:47
"South of Gävle, the road is almost a continuous motorway. On October 17, 2007, the final stretch of the motorway, between Uppsala and Mehedeby was opened. South of Gävle is the speed limit 110 km/h (68 mph) on 60% and 120 km/h (75 mph) on 30%. North of Gävle there are varying speed limits, with 90 km/h (56 mph), 100 km/h (62 mph) and 110 km/h (68 mph) as the most common.".

Proponuje ustawic sobie juz w Skanii tempomat i nie go nie ruszac bez potrzeby, miec pod reka termosik z kawa nalewana przez sympatyczna malzonke, duzo muzyki, zatrzymac sie oczywiscie w roznych milych miejscach (np. w poblizu Brahehus) i jakos przeleci Rajdowanie i kozaczenie moze drogo kosztowac, parenascie minut nikogo nie zbawi.
  Profil uzytkownika: krzysgro     
piotrek7878
Stockholm


Wpisów: 3093
Od: 2007-05-23
2009-07-16 22:58
Tyska, ja jedze ta trasa prawie w kazdym tygodniu.
Droga z poludniowej strony Sztokholmu zajmuje mi do Gävle 1 godzine i 50 minut. Prawie zawsze licznik mam przekroczony o 20 km na godzine.

Przez polnocna czesc Sztokholmu jade prawie przepisowo, bo tam czesto widze cywilne policyjne samochody, tak mniej wiecej do zjazdu na Arlande. Na wysokosci Uppsala czasami tez ich widac, ale nie czesto.

Za Uppsala do Gävle jest ograniczenie do 120 km na godzine, wiec pozwalam sobie troszke wiecej. (140-145/h)

Fotoradarow nie ma na tej drodze.

Raz stali na pasie zieleni zaraz za Uppsala jechalem wtedy 135 i mnie nie zatrzymali

Jednak trzeba byc ostroznym i miec oczy na okolo glowy jak przekraczasz predkosc
  Profil uzytkownika: piotrek7878     
mabr
racetown


Wpisów: 7792
Od: 2000-09-08
2009-07-17 14:12
Prócz mnie około 60% Sztokholmczyków przyznaje się do permanentnej zbyt szybkiej jazdy. W północnej części Szwecji już "tylko" 34%, ale policji tam tak mało, jakby jej w ogóle nie było. Więc nie straszcie niepotrzebnie

Tyska: od drogi 73 na południu są 2 tunele i domyślam się, że chodzi Ci o Söderleds tunnel idący na wprost do miasta. Zaraz przed nim w lewo jest inny, nowszy tunel, Södra Länken, którym wyjedziesz na obwodnicę i dalej na E4N (N jak nord = północ) Wjazd do niego z drogi 73 jest z drugiego pasa licząc od prawej (są tam 4 pasy).
A jazda prosto do miasta dwoma lewymi pasami.

Jeśli jedziesz teraz w lipcu, to spokojnie jedź na wprost bo miasto jest opustoszałe i nie ma korków.
Jeśli później, to koniecznie kieruj się na obwodnicę,
bo korki na pewno będą- remontowany most za tunelem.

Kamery bywają ale w 99% przypadków oznaczone dużymi niebieskimi znakami z rysunkiem kamery. Ciwilne auta są, ale jak nie przekraczasz o nie wiadomo ile to nie chce im się reagować.

Mówiłem to ja, Jarząbek, zawsze jeżdżący o 29 za dużo
  Profil uzytkownika: mabr     
piotrek7878
Stockholm


Wpisów: 3093
Od: 2007-05-23
2009-07-17 14:32
Mabr tak z ciekawosci zapytam na 30-tce tez o te 29 przekraczasz?
To wazne pytanie
  Profil uzytkownika: piotrek7878     
mabr
racetown


Wpisów: 7792
Od: 2000-09-08
2009-07-17 15:20
Racja, warto wspomnieć, że granica utraty prawa jazdy na 30 km/h to o 20 km/h za dużo.

Ale warto też dodać, że prawka nie traci się nie wiadomo na ile, a "tylko" na 2 lub 3 miesiące.
  Profil uzytkownika: mabr     
piotrek7878
Stockholm


Wpisów: 3093
Od: 2007-05-23
2009-07-17 15:38
Nie wyobrazam sobie zycia bez prawka przez 3 miesiace.
Dzieki za przydatne informacje, bo ja tez z takich co zawsze przekraczaja predkosc.
  Profil uzytkownika: piotrek7878     
zabardzochwalony


Wpisów: 4219
Od: 2007-02-19
2009-07-17 15:55
Za Uppsala do Gävle jest ograniczenie do 120 km na godzine, wiec pozwalam sobie troszke wiecej. (140-145/h)

Bardzo prosze o przestrzeganie regulaminu Forum:
"Teksty i komentarze nie mogą zawierać:
Treści sprzecznych z prawem szwedzkim i międzynarodowym."

  Profil uzytkownika: zabardzochwalony     
true


Wpisów: 6017
Od: 2006-09-05
2009-07-17 16:08
Tyska, kup sobie nawigacje bo możesz się lekko zestresować. To symboliczne pieniądze na dzień dzisiejszy.
  Profil uzytkownika: true     
Tyska


Wpisów: 3
Od: 2009-07-11
2009-08-03 22:58

Fajnie, że sie odezwaliście, tyle tylko, że o tej porze to ja już byłem w drodze do Gdańska na prom

Cóz moge powiedzieć... Jadąc z Nyneshamn do Gavle, Sztokholm przejechałem bezproblemowo tunelem Söderleden i potem na E4. W owym czasie starałem się absolutnie nie przekraczać prędkości, co było notabene bardzo męczące. W drugą stronę odwiozłem znajomego do Sztokholmu i z miasta już nie udało mi się powrócić na drogę 73. Zamiast tego pojechałem E4/E20 aż do Sodertajle gdzie odbiłem na 225 do Nyneshamn.

Generalnie wraz z upływem czasu stosowałem taktyke taką, ażeby to jechać tyle samo co ktoś najszybszy przede mną. Zazwyczaj obaj nie przekraczaliśmy 130 km/h na autobahnach.

Myślę, że warto odnotować, iż byłem także uprzejmy udać się E4 do Sundsvallu. Trase oceniam bardzo kiepsko. Rozwiązanie 2+1 stanowi, wobec braku umiejętności wyprzedzania u szwedzkich kierowców, duże niebezpieczeństwo. Dwukrotnie zdarzyło mi się kończyć manewr przy 150 km/h. Ponadto na tej samej trasie raz nie zauważyłem fotoradaru (ok. 100 km/h na 80-tce). Innym razem jadąc na Enkoping (droga nr. 56) wyprzedzałem ciężarówkę. I po zakończeniu wyprzedzania wpadłem ze 110 km/h na liczniku wprost przed fotoradar. Orientujecie się, Szanowni Państwo, jak wyglada sprawa (ewentualnego) egzekwowania mandatów za prędkość względem kierowców z Polski?

Pozdrawiam
  Profil uzytkownika: Tyska     
mabr
racetown


Wpisów: 7792
Od: 2000-09-08
2009-08-04 08:49
Ciekawa relacja- dzięki
Myślę, że możesz liczyć na to, że 3/4 radarów jest nieczynnych = w środku nie ma kamery Poza tym jeśli nie widziałeś błysku, to zdjęcia raczej nie było- błysk lampy jest podobno nawet w dzień.

Poza tym podpowiem Ci, że prawo szwedzkie jest takie, że policja musi udowodnić właścicielowi auta, kto prowadził pojazd. Jeśli ze zdjęcia nie będą mogli powiedzieć kim jesteś, to mogą spadać na drzewo.
Szweda mogą rozpoznać porównując z bazą danych zdjęć paszportowych. Ale jako właściciel nie masz obowiązku ich informować kto jechał Twoim autem.

Zastrzeżenie dla bardziej świętych od Papieża:
w powyższym nie ma niczego nielegalnego

A drogi 2+1 to naprawdę bida - biorąca się ze skąpstwa państwa. Takie drogi są oczywiście dużo tańsze od normalnych autostrad i - trzeba przyznać- mimo wszystko dużo bezpieczniejsze od normalnych szos.
  Profil uzytkownika: mabr     
iza
Sztokholm


Wpisów: 23425
Od: 2000-09-11
2009-08-04 09:26
lubie drogi 2+1 bo przynajmniej cos sie dzieje.. jakas akcja, planowanie ile aut sie "polknie" itp...

jazda autostrada np. 500 km lewym pasem jest troche nuudna... (pisze z pozycji pilota-pasazera).
  Profil uzytkownika: iza     
bolek1970
PZU


Wpisów: 11503
Od: 2006-07-05
2009-08-04 10:09
No, tak...
Latem ta trasa do Sudsval jest dosc meczaca.
Ja jezdzilem zawsze bardzo wczesnym rankiem, aby uniknac wybrykow "wakacyjnych" kierowcow, ktorzy sobie nie radzili z ta trasa.
Raczej mala szansa, ze "os"z tych kamer dotrze do Ciebie...
  Profil uzytkownika: bolek1970     
Forum -> Auto-Moto -> Którędy przez Sztokholm i sprawa fartkameror
Ten wątek jest stary. Komentowanie wyłączone.
Pokaż wpisy






PRACA (Brandbergen)
Poszukujemy pracownikow lub podwykonacow (VÅRBY)
Sprzatanie (Bandhagen)
brukarz - kostka granitowa (Knislinge )
Praca przy sprzataniu w Sztokholmie (Älvsjö)
Renovering av lägenheter- Stockholm (Stockholm)
PRACOWNIK ROBÓT NAZIEMNYCH (Sztokholm)
Städjobb- Stockholm (Stockholm)
Więcej





Zakładnicy Nocnego Duathlonu na pokładzie Ryanair.
Agnes na szwedzkiej ziemi
8 najładniejszych miejsc z drzewami wiśniowymi w Sztokholmie.
Agnes na szwedzkiej ziemi
Wielkanocna wyprawa do wschodniej Albanii.
Agnes na szwedzkiej ziemi
Firma Sprzątająca
Polka w Szwecji
Moja historia cz.5
Polka w Szwecji
Przygoda z malowaniem
Polka w Szwecji
Nowe szwedzkie słowa 2023 - nyord
Szwecjoblog - blog o Szwecji


Odwiedza nas 6 gości
oraz 1 użytkowników.


Trollfabriken poloniainfo.se ?
Szwedzki „wstyd przed lataniem” napędza renesans podróży koleją
Katarzyna Tubylewicz: W Sztokholmie to, gdzie mieszkasz, zaskakująco dużo mówi o tym, kim jesteś
Migracja przemebluje Szwecję. Rosną notowania skrajnej prawicy
Szwedka, która wybrała Szczecin - Zaczęłam odczuwać, że to już nie jest mój kraj
Emigracja dała mi siłę i niezależność myślenia










© Copyright 2000-2024 PoloniaInfoNa górę strony