Odwiedzin 17252993
Dziś 2695
Środa 23 lipca 2014

Problemy techniczne

Z powodów technicznych jesteśmy zmuszeni wyłaczyć możliwość komentowania na forum. Awaria dotyka również naszych systemów mailowych, więc kontakt z nami jest utrudniony. Można kontaktować się z nami przez naszą stronę facebookową. Wszystkie problemy powinny zostać rozwiązane nie później niż 2014.08.04.

Przepraszamy za kłopoty
Redakcja serwisu PoloniaInfo.se
 
 

Forum: Życie w Szwecji - Wysokosc macierzynskiego

 
 

Ten wątek jest stary. Komentowanie wyłączone.
Pokaż wpisy
AutorWysokosc macierzynskiego
krzysgro


Wpisów: 57
Od: 2007-12-03
2009-05-18 17:00
Czesc

Czy ktos moglby mi wyjasnic, jak wyglada wynagrodzenie dla rodzica (przyszlego )przebywajacego na föräldraledighet, ktory jest od powiedzmy dwoch lat nieprzerwanie zatrudniony przez landsting? Poziom wynagrodzenia 40-50tys brutto, drugi rodzic ma identyczne warunki pracy. Wiem, ze sa rozne dodatki ze strony pracodawcy, ktore maja zrekompensowac utrate dochodow ale jak to wyglada w praktyce?

Help, szukalem na forum ale nie znalazlem Pracodawce przepytam w przyszlym tygodniu
  Profil uzytkownika: krzysgro     
darsim
Stolica


Wpisów: 27225
Od: 2004-10-07
2009-05-18 18:08
"I dag är den högsta föräldrapenningen 910 kronor om dagen eller 27000 kronor i månaden. De som delar på föräldraledigheten får dessutom en jämställdhetsbonus, som folkpartiet vill fördubbla så att fler män har råd att vara hemma med sina barn.
Är 27000 i månaden plus jämställdhetsbonus (samt, för många, extra pengar från arbetsgivarna) för låg ersättning för att ta hand om sitt eget barn? Vi kan jämföra med en barnskötarlön, som ligger runt 20000. Vi kan jämföra med genomsnittspensionen, som ligger mellan 13000 och 14000."


http://www.expressen.se/de batt/1.1493832/rika-pappor-har-rad-anda
  Profil uzytkownika: darsim     
AnnaN


Wpisów: 1939
Od: 2002-02-06
2009-05-18 19:42
W Szwecji wysokie zarobki najbardziej sie licza do wysokiego podatku, placi sie dodatkowy podatek panstwowy 20% (mniej wiecej od zarobków 300 tysiecy rocznie w góre), wiec brutto zarobki sa wysokie, netto (po podatku) jedynie troche wiecej niz przy zarobkach na poziomie sredniej krajowej. Majac wysokie zarobki ma sie jedynie status ze sie placi duzo podatku

Inne swiadczenia: np. rodzicielski, swiadczenia emerytalne placone sa przez panstwo i maja pulap (mniej niz trzydziesci tysiecy na miesiac).
Moze Ci ktos poda dokladnie te pulapy do których placone sa swiadczenia. Pracodawca placi oplaty do panstwa wysokie przy wysokich zarobkach ale pracownik nie dostaje wysokich swiadczen od panstwa. Szwecja jest krajem solidarnosci i przebywajac tutaj dluzej jest to oczywiste, moze jedynie budzi zdziwienie po przyjezdzie do tego kraju.

  Profil uzytkownika: AnnaN     
maggie
Stockholm


Wpisów: 12074
Od: 2001-01-02
2009-05-18 19:46
W tej chwili do macierzyńskiego liczy się SGI max 428.000/rok, czyli 35,6 tys.
Czyli macierzyńskie byłoby ok 28 tys.
A o to czy możesz dostac więcej, zapytaj pracodawcę, niektórzy dopłacają do np 90% itp.
  Profil uzytkownika: maggie     
maggie
Stockholm


Wpisów: 12074
Od: 2001-01-02
2009-05-18 19:49
http://www.forsakringskass an.se/fakta/sgi_anstalld/?page=/privatper s/foralder/barnet_fott/foraldrapenning/in dex.php
  Profil uzytkownika: maggie     
krzysgro


Wpisów: 57
Od: 2007-12-03
2009-05-18 20:05
Dzieki za informacje, co do podatkow to orientuje sie niestety az za dobrze ile nam kasuja te niemile ludzie w SV i wiekszosc "trzeciego progu" staramy sie odbierac w naturze czyt. jako wolne

Wlasnie o "nazwe" pulapu mi chodzilo, teraz wiem czego szukac, dziekuje maggie. To teraz pracodawca dostanie serie pytan hihi.

Nigdy nie mialem poza obowiazkami zawodowymi do czynienia z FK i musze sobie wszystko obczaic. Niedawno sprawdzalem jak tam moja rejestracja i po 12 miesiacach dalej nie moge zamowic EU-kort
  Profil uzytkownika: krzysgro     
Forum -> Życie w Szwecji -> Wysokosc macierzynskiego
Ten wątek jest stary. Komentowanie wyłączone.
Pokaż wpisy











Praca w lesie (Virsbo)
Z POLSKA DZIALALNOSCIA (STOCKHOLM)
blacharz-dekarz (stockholm)
firma sprzatajaca zatrudni od 4 sierpnia (Stockholm)
Prace lesne (Insjön)
Rozwijajaca sie firma AB poszukuje (stockholm)
Poszukuje stolarza (Sztokholm)
Dla kobiet - legalna praca przy sprzataniu (Stockholm)
Więcej





Pierwsze dni z kotem
Polka w Szwecji
Moja historia cz. 1
Polka w Szwecji
Podróż inlandsbanan – refleksje
Polka w Szwecji
Sommarsnus
zuzziezazzles
chwytając moje serce…
Blog o Modzie Skandichic - Styl skandynawski
słodkich snów …
Blog o Modzie Skandichic - Styl skandynawski
Midsommar
zuzziezazzles
Spotkanie z Ewą Hołuszko i pokaz filmu 'Ciągle wierzę' - w ramach Stockholm Pride (2014.07.31)
I, CULTURE Orchestra na Östersjöfestivalen w Sztokholmie (2014.08.23)
 
Nic prócz śmierci - monodram na temat życia Katarzyny Jagiellonki na Zamku Królewskim w Sztokholmie (2014.04.05 - 2014.08.10)
Pleq (Bartosz Dziadosz) na festiwalu muzyki elektronicznej Norbergfestival (2014.07.24 - 2014.07.26)
"Lokomotivet" Juliana Tuwima dostępna na stronach "En läsande klass"


Odwiedza nas 97 gości
oraz 0 użytkowników.


2014-07-26 Polska Impreza 'Summer Party' http://t.co/WCwofss1pD
2014-07-31 Spotkanie z Ewą Hołuszko i pokaz filmu 'Ciągle wierzę' - w ramach Stockholm Pride http://t.co/zuziuKWY48
2014-10-11 Wilki - koncert w Sztokholmie http://t.co/4KkdkDmOlP
2014-08-30 Różnimy się pięknie - koncert zespołów folklorystycznych http://t.co/9s8YHR6pj0
2014-10-25 Niemen mniej znany - koncert Natalii Niemen http://t.co/oBO2r01Zy8
Wiecej
Chcesz pracować w Szwecji? Więcej zarobisz nie znając języka
Polacy na emigracji - dlaczego nie wracają?
Szwedzki serwis internetowy pozwala sprawdzić kryminalną przeszłość znajomych. Sprawi, że w Szwecji dojdzie do linczów?
„Odnalezione w tłumaczeniu” to nowy, interdyscyplinarny projekt miasta Gdańsk, o którym szeroko pisze w specjalnym dodatku Tygodnik Powszechmy. Każda edycja ma za temat przewodni jakiś obszar językow
Polak pozwał szwedzkie zoo za dyskryminację. Nazwali go małpą (WP.PL, 2013-01-15 14:40)
Wilki - koncert w Sztokholmie
Kabaret Neo-Nówka w Göteborgu - Pielgrzymka do miejsc śmiesznych
Kabaret Neo-Nówka w Sztokholmie - Pielgrzymka do miejsc śmiesznych
Kolacja dla głupca - spektakl teatralny
Więcej













© Copyright 2000-2014 PoloniaInfoNa górę strony