Odwiedzin 24914160
Dziś 7106
Niedziela 22 stycznia 2017

 
 

Forum: Komputer i człowiek - Czy warto kompresowac dysk C ?

 
 

Ten wątek jest stary. Komentowanie wyłączone.
Pokaż wpisy
AutorCzy warto kompresowac dysk C ?
Borrka
Hospicjum na Wilsona


Wpisów: 15601
Od: 2003-04-06
2009-03-26 16:32
Wywalilem sporo niepotrzebnych programow i jeden, ktory mam na CD, ale ciagle zdarza sie brak miejsca (< 200 MB).
Czy kompresja moze wywolac zauwazalne "plusy ujemne", np. spowolnienie pewnych operacji ?
  Profil uzytkownika: Borrka     
true


Wpisów: 6017
Od: 2006-09-05
2009-03-26 17:26
Mimo wszystko nie warto. Odradzam, lepiej zmienić dysk na większy kopiując całą partycję ze starego dyski. Są narzędzia.
  Profil uzytkownika: true     
Uwe
Alandy


Wpisów: 12747
Od: 2003-03-12
2009-03-26 19:39
Większości śmieci zawalających dysk/partycję w ogóle nie widać w folderach. Takie przenosiny jakie proponuje True mogą być OK ale najlepiej sformatować całą partycję i zainstalować system operacyjny z programami od zera.
  Profil uzytkownika: Uwe     
adventure
Ani tu, ani tam


Wpisów: 1344
Od: 2009-01-26
2009-03-26 20:52
Czy kompresja moze wywolac zauwazalne "plusy ujemne", np. spowolnienie pewnych operacji ?
Kompresja dysku działa w ten sposób, że nieużywane pliki są pakowane, przez co zajmują mniej miejsca. Ile miejsca? Nigdy nie wiemy z całkowitą pewnością, a ilość wolnego miejsca jest szacowana przez system kompresujący. Na przykład można się zdziwić, że wgrywając film w formacie *.avi, albo muzykę w formacie *.mp3, albo zdjęcia w formacie *.jpg o rozmiarze 600 MB, zajmie nam to 1,2G miejsca na skompresowanym dysku.
Drugi minus, to wyraźne zwolnienie działania. Pliki przez użyciem muszą być rozpakowane, a co za tym idzie narażamy się na opóźnienie o działający algorytm dekompresujący plus zapis w pamięci cache dysku.
Jak za bardzo zamotałem, to mnie poprawcie
Podsumowując: kompresja jest dobra, gdy chcemy przechowywać dane. Jeżeli ten dysk jest naszym dyskiem roboczym - serdecznie odradzam.
  Profil uzytkownika: adventure     
true


Wpisów: 6017
Od: 2006-09-05
2009-03-26 23:39
To nie tak do końca. Kompresja może niektóre operacje przyspieszyć (mniej ruchów głowicą, pliku ulegają mniejszej fragmentacji), dodatkowo mniej miejsca tracimy ze względu na efekt wielkość klastra, który w zależności od wielkości partycji ma od 4 do 64 kB dla NTFS. Wyobraźmy sobie, że pakujemy parę tysięcy małych 1 kB plików, które de facto 'ważą' 64 kB każdy albowiem nie można do jednego klastra wpisać dwóch plików. W przypadku kompresji ten problem nie istnieje albowiem skompresowana partycja czy folder jest tak naprawdę jednym plikiem. Kto pamięta "double space" w DOS? Ja pamiętam, cuda wianki, nagle z dysku 120 MB robiło mi się 250 MB. Potem w miarę zapełniania dysk się zmniejszał, w końcu robiło się tego ze 160 MB, wszystko wolniej działało, a zysk wynosił jedynie 40 MB. Reasumując. Wszystko zależy od tego jakie dane mamy na dysku, mp3, avi, jpg, gify, exe, dll czy inne dane typu "raw" nie kompresują się zbytnio, a wręcz powiększają się na dysku. Generalnie coraz mniej jest plików, które dają się kompresować albowiem coraz więcej producentów zaczyna używać takich czy inny algorytmów kompresji już na poziomie pliku...nawet microsoft.

Generalnie kompresji mówię nie. Dodatkowo gdy padnie dysk to niczego nie da się z niego odzyskać. Kropka.
  Profil uzytkownika: true     
adventure
Ani tu, ani tam


Wpisów: 1344
Od: 2009-01-26
2009-03-27 09:45
Uzywalem kiedys takiego wynalazku jak Stacker 4.0. Dzialal zdecydowanie wydajniej i szybciej iz Doublespace. Ale wtedy mialem dysk 40 MB i byl to jeden z wiekszych dyskow w Wieluniu. A stacker robil z niego 90MB-ajtowego potwora
Ale tak jak mowisz te czasy juz odeszly do lamusa i lepiej czasem dokupic drugi dysk, jak juz nie ma sie ochoty na instalowanie wszystkiego od nowa.
  Profil uzytkownika: adventure     
Borrka
Hospicjum na Wilsona


Wpisów: 15601
Od: 2003-04-06
2009-03-27 10:48
Tak skutecznie zniecheciliscie mnie do kompresji, ze zaczalem "czyscic" dysk i juz mam 525 MB, bez rezygnacji z waznych rzeczy.

Ale faktycznie - wielu smieci po prostu nie widac w folderach i znajduje sie je tylko przypadkiem.
Jak sie tego pozbyc bez reinstalowania systemu ?
  Profil uzytkownika: Borrka     
Miszkurka2000


Wpisów: 2
Od: 2009-04-13
2009-04-13 10:24
Ale robicie człowiekowi wodę z mózgu. Kompresja w XP albo Vista działa zupełnie inaczej niz w starych systemach. Nie będzie tu miała miejsca sytuacja że z dysku 100GB zrobi sie nam 250GB i będzie nagle szybko maleć. Ta nowa kompresja działa zupełnie inaczej. Jeśli mamy dysk 100GB i na nim 50 GB danych i włączymy kompresję to wynik będzie taki że kompresji zostaną poddane tylko te dane któr są na dysku a nie pusta przestrzeń. Czyli wynik moze byc taki że mając dysk 100GB i 50 GB danych czyli jeszcze 50GB wolnego to po kompresji z 50GB danych zroni sie np.40GB czyli zyskamy 10GB wolnej przestrzeni czyli razem bedziemy mieli 60 GB. I równiez nie tak jak kiedys nie jest zakładana jakaś inna partycja i wszystko skopresowane do jednego pliku tylko wszystkie dane są na dysku jak były ale w skompresowanej postaci, kazdy plik osobno. Co do wydajności to osobiście używam kompresji juz od wielu lat i różnica kiedys była minimalna a teraz w dobie szybkich procesorów nie ma żadnej a nawet w niektórych sytuacjach jak juz ktoś wspomniał można zauważyc wzrost wydajnosci bo zwyczajnie dysk ma maniej danych do odczytu a "czarna robote" odwala procesor. Jak najbardziej polecam kompresje. Na dysku systemowym z gołym Windowsem przyrost faktycznej wolnej przestrzeni to + - 2GB.
  Profil uzytkownika: Miszkurka2000     
Miszkurka2000


Wpisów: 2
Od: 2009-04-13
2009-04-13 10:32
Zapomiałem dodać że przed kompresja warto zrobic sprawdzanie błędów i defragmentację wtedy czas operacji będzie zdecydowanie krótszy. Oczywiście kompresowac można tylko dysk NTFS. Klikasz prawym przyciskiem myszy na ikonie dysku i wybierasz kompresowanie i OK. Wiadomo tylko ze pliki typu mp3, jpg, avi (divx), zip itp. nie kompresuja sie wcale lub w bardzo minimalnym stopniu.
  Profil uzytkownika: Miszkurka2000     
fkaraz


Wpisów: 1
Od: 2009-07-18
2009-07-18 18:24
ja z mojej strony zamiast kompresowac polecam oczyscic dysk C (we wlasciwosciach dysku).
na viscie (32 bit, SP2) mialem 0,5 GB do maxa i przy czystym koszu wrzucilem oczyszczenie dysku + wywalenie pkt przywracania do najnowszego + wywalilem content z C:/windows/prefetch i wolnego miejsca weszlo mi 70 GB wiecej

dlatego polecam - macie problem z komputerem to usuncie wszystkie 'male programy' (... user update, itp) + oczyscie dysk. da Wam to duzo wolnego miejsca, komputer bedzie szybciej chodzil, a w moim przypadku udalo mi sie tym rowniez wyeliminowac plage KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR, ktory powodowal ze po kilku minutach pracy na pc zawieszal mi sie i musialem restartowac, wlaczac ponownie a potem sie zawieszal i tak w kolko
  Profil uzytkownika: fkaraz     
Motoguru


Wpisów: 2
Od: 2009-07-20
2009-07-20 20:46
jak juz weszlismy na takie czyszczenie to zapraszam odrazu do c:\documents and settings\[nazwa uzytkownika]\Ustawienia lokalne\Temp

Ustawienia lokalne musisz ręcznie dopisać bo tego folderu normalnie nie widać ( pokaż ukryte i systemowe - również nie działa - kiedyś było)
  Profil uzytkownika: Motoguru     
true


Wpisów: 6017
Od: 2006-09-05
2009-07-20 22:13
Wyczyściłem trochę zdjęć, starych filmów...i zrobiło mi się jakieś 100 GB więcej.

Tak się zastanawiam. Dysk 1 TB kosztuje dzisiaj grosze, po cholerę robić porządki
  Profil uzytkownika: true     
Forum -> Komputer i człowiek -> Czy warto kompresowac dysk C ?
Ten wątek jest stary. Komentowanie wyłączone.
Pokaż wpisy








Firma sprzatajaca poszukuje (Partille - Göteborg)
Poszukujemy pracownika (Haninge)
Tylko powazne oferty (Helsingborg)
Przedstawiciel Handlowy (Warszawa)
Kierowca C +YKB (Stockholm/Göteborg)
krawcowa (Växjö)
Praca w ksiegowosci!!!! (ÅRSTA)
Przedstawiciel, osoba do kontaktu z klientem . (Stockholm)
Więcej





Ogłoszenie parafialne czyli kto jest zwycięzcą konkursu urodzinowego.
Agnes na szwedzkiej ziemi.
Świetlna wystawa w Nordiska
Direction: Sweden!
Przyjąć czy nie przyjąć, czyli exodus uchodźców – tekst z bloga Doroty z Kropli Arganu.
Agnes na szwedzkiej ziemi.
O szpanerskim zapominaniu języka polskiego.
Agnes na szwedzkiej ziemi.
szwedzkie klasyki
hemma hos Johanssons
Zimowy Sztokholm
Direction: Sweden!
o szwedzkiej kuchni z jeszcze innej perspektywy
hemma hos Johanssons
Wystawa Po prawdże to piękny sztatek beł o statku Wilhelm Gustloff w Utvandrarnas hus w Växjö (2016.06.11 - 2017.01.29)


Odwiedza nas 156 gości
oraz 6 użytkowników.


Przygody Koziołka Matołka https://t.co/cCf8TB3nUm
Mikołajki GTB https://t.co/bCaUGE9HoT
2016-12-31 Szampańska Impreza Sylwestrowa w Malmö https://t.co/9jbwNG5Ubp
2017-01-08 Wspólny Opłatek https://t.co/yNxwk5rUf4
2017-05-06 Kabaret Młodych Panów w Sztokholmie https://t.co/AsE3pIoe09
Wiecej
motocykl
Praca u Szweda
Praca w restauracji- czy ciężko ją znaleźć?
Szwedcy kontrewolucjonisci z Gammalsvenskby
ID-kort formularz
Szwedzki odpowiednik OLX
Emigracja dała mi siłę i niezależność myślenia
Inwestycja w przyszłość czy naiwność? Reporter TVN24 w imigranckiej dzielnicy Sztokholmu
Szwedzi: Polska ma najlepsze plaże w Europie. "A Sopot to zielona oaza"
Niezwykła rodzina Wołodarskich
Były Rzecznik Praw Ofiar w szwedzkim areszcie. Organizował prostytucję?
Kabaret Młodych Panów w Sztokholmie
Audiencja III czyli raj Eskimosów - spektakl teatralny
Więcej










© Copyright 2000-2017 PoloniaInfoNa górę strony