Autor | Temat o mobilach.... |
krisbz Stockholm
Wpisów: 706 Od: 2000-11-12
| 2008-11-07 18:28 Tak pomyslalam ze przydalby sie taki temat bo sama jak mam kupic to sie zastanawiam czy ma jakies ukryte niedoskonalosci.Ostatnio kupilam Nokia 2360 no i zaczelo sie, bo zwrocic nie ma jak nawet w nastepny dzien a potem sie doczytalam gdzies na Internecie o tym ze glosniki dzialaja dziwnie bo urywa sie glos i tak tez mialam w mojej Noki nigdy nie slyszalam calego zdania bo przerywalo a jak zanioslam do service to powiedzieli ze nie ma wady zadnej tylko nowy program mi zalozyli.Mial tez spowolnione funkcje i to tez okazalo sie normalka.Glos jakis metaliczny.No kompletne fiasko z mobilem |
| |
kajetan Sztokholm
Wpisów: 16835 Od: 2000-09-01
| 2008-11-07 18:42 Dlaczego nie ma jak zwrocic? W czym problem? |
| |
krisbz Stockholm
Wpisów: 706 Od: 2000-11-12
| 2008-11-08 16:06 A taki ze jak tylko sie naladuje baterie to juz nie przyjmuja.Mialam taki problem w jednym gdzie po naladowaniu bateri i sprawdzaniu funkcji okazalo sie ze kazda rozmowe przegapialam poprostu nie slyszalam a wibracja telefonu byla znikoma tak ze po dwuch dniach wrocilam do sklepu to powiedzieli ze te telefony takie sa i tyle a ja na to ze do tej pory mialam pare roznych modeli co prawda Nokia i nigdy nie bylo tak zebym nie slyszala jak dzwoni.Niestety nic nie zdzialalam.Wiem tez ze w niektorych sklepach jak tylko otworzy sie karton to juz reklamacja z glowy.
Jezeli jest jakas wada fizyczna to owszem musza przyjac a to ze kiepski odbior i albo tak jak pisalam ze wolno chodzi to juz nie ich problem.Dlatego jak tylko mam cos kupic to szukam opinji na ten temat i kiedys udalo mi sie znalezc na:
http://www.mobilforum.se/m obiles/lg/u8138.html
Niestety nie wszyskie modele mozna tam znalezc a szkoda. |
| |
kajetan Sztokholm
Wpisów: 16835 Od: 2000-09-01
| 2008-11-08 23:54 Dziwne. Jak mi cos nie dziala jak chce to zwracam. Akurat telefonow nie zwracalem, ale nie wiem czemu prawo mialoby byc inne dla telefonow niz innych produktow. |
| |
krisbz Stockholm
Wpisów: 706 Od: 2000-11-12
| 2008-11-09 10:10 No to pewnie zalezy tez od sklepow bo kupilam kiedys modem i pytalam juz w sklepie czy jakby co to moge zwrocic,odpowiedz dostalam negatywna czyli jak nie otworze opakowania to moge oddac a nie inaczej. Mysle ze to sa "ukryte reguly" sklepow i nalezy zawsze pytac przy kupnie jak i czytac na kwitku.Nowo otwarty Deichmann czyli sprzedaz obuwia, na ich kwitku nie ma nic na ten temat ale pytajac informuja ze mozna oddac, a pare metrow dalej jest sklep z butami i tam kupilam buciki kiedys i po pol godzinie wrocilam do tego sklepu zeby zwrocic buty poniewaz dojrzalam w sklepie obok jeszcze fajniesze i mialam mala sprzeczke ze sprzedawczynia ktora owszem nawet miala racje bo na kwitku pisalo -ingen öppetköp tak ze to ja nie przeczytalam bo myslalam podobnie jak ty ze sie nalezy.
Podobnie jest z kupnem ubran itp w jednym sklepie oddaja forse za zwrot tzw öppetköp/ångerköp a w drugim dostajesz kwit czyli tillgodokvitto,albo mozesz tylko wymienic na cos innego.
Mysle ze jezeli chodzi o kupno mobila to wszedzie tak jest ze jezeli tylko naruszysz pamiec czyli naladujesz baterie to juz przepadlo i dlatego tez sie widzi pelno anonsow na nowo zakupiony mobil a ze nie moga zwrocic do sklepu to musza sprzedac.Zawsze sie nad tym zastanawialam dlaczego nie odda do sklepu skoro ma tylko pare dni od zakupu a sprzedaje ze strata.
Ale sie namadrowalam
|
| |
piotrek7878 Stockholm
Wpisów: 3093 Od: 2007-05-23
| 2008-11-09 10:15 Ja kiedys kupilem GPS-a w OnOff jezdzilem z nim 3 dni pozdzieralem wszystkie folie ochronne, powprowadzalem dane itp. Dopiero po trzech dniach zobaczylem, ze nie ma calej mapy Europy tylko zachodnia. Spakowalem i pojechalem zwrocic. Nie bylo zadnego problemu, moze dlatego ze wymienilem na drozszy model. |
| |
krisbz Stockholm
Wpisów: 706 Od: 2000-11-12
| 2008-11-09 12:45 Kajetan, jeszcze male sprostowanie.Piszesz ze oddajesz jak nie dziala. No pewnie ze jak nie dziala to musza przyjac reklamacje ale nie jak cos sie tam nie podoba albo jak w przypadku mobila funkcje sa kiepskie tak jak juz opisalam wczesniej.
|
| |
kajetan Sztokholm
Wpisów: 16835 Od: 2000-09-01
| 2008-11-09 12:49 Wiesz... jezeli urywa sie glos podczas rozmowy i tobie to przeszkadza, to nie dziala. Telefon jest do rozmawiania w koncu. |
| |
krisbz Stockholm
Wpisów: 706 Od: 2000-11-12
| 2008-11-09 12:58 No moze cos w tym jest ze na drozszy wymieniaja albo moze ze cie zle poinformowali przy kupnie czyli to byla ich wina.Sama tez kiedys wypytywalam wlasnie o mapy w GPS-ie czy jest na cala PL i jakie panstwa europejskie wchodza to nie potrafili mi dokladnie na to odpowiedziec.Zaryzykowalam i trafilam jednak dobrze bo to co chcialam to bylo tak ze bez zwrotu sie obylo.
Ostatnio kupilam nowy Router do kompa w Kjell & company i pytalam czy moge zwrocic nawet jak otworze to nie bylo problemu.To pewnie zalezy w jakim sklepie i od sprzedawcy tez czesciowo.
Wiem ze Clas Ohlsson tez nie robia problemu,ale w Air call z mobilami niestety tak. |
| |
kajetan Sztokholm
Wpisów: 16835 Od: 2000-09-01
| 2008-11-09 14:37 http://www.konsumentverket .se/mallar/sv/artikel.asp?lngArticleID=14 7&lngCategoryID=892 |
| |
krisbz Stockholm
Wpisów: 706 Od: 2000-11-12
| 2008-11-13 22:24 A ja znalazlam to w Elgiganten i zapewne te same reguly sa w innych sklepach.
3. Ångerrätt och öppet köp
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten är i oförändrat skick, dvs oanvänd och ej förstörd eller skadad. Du får inte använda varan men naturligtvis försiktigt undersöka den.
--------
czyli nie mozna otworzyc kartonu tak jak mowilam. To dotyczy sklepow Internetowych jak i zwyklych.To ostatnie zdanie jest bez sensu bo jak sprawdzic ostroznie nie otwierajac opakowania a tym bardziej musowo naladowac mobila zeby sprawdzic jak funkcje dzialaja. To ze cos tam nie odpowiada to nie jest wystarczajacy powod do zwrotu wedlug sprzedawcy.
|
| |
kajetan Sztokholm
Wpisów: 16835 Od: 2000-09-01
| 2008-11-15 10:55 "To dotyczy sklepow Internetowych jak i zwyklych."
Nie prawda. Kupujac przez internet obowiazuje to samo prawo co kupujac z katalogu wysylkowego. Distansköplagen czy jakos tak. Mozesz wg tego prawa oddac wszystko zawsze w ciagu jakiegos czasu, chyba 14 dni.
|
| |
krisbz Stockholm
Wpisów: 706 Od: 2000-11-12
| 2008-11-16 10:27 Kajetan ångerköp dotyczy tylko nie rozpakowanych produktow i nie gra role czy kupisz przez Internet czy w sklepie bezposrednio.
"En förutsättning är att varan är i obruten förpackning, oanvänd och i oskadat skick"
Byc moze ze cos nie cos jest inne jezeli chodzi o kupno przez Internet ale huvudregler sa te same jak i m.in.to ze jedynie w nienaruszonym stanie mozna oddac. No chyba ze jak juz wczesniej napisalam jest jakas wada a to ze cos sie nie podoba to ich nie interesuje.
Pojdz do onoffa czy tez podobnego sklepu i tam tez dostaniesz taka odpowiedz.
To nie jest moj wymysl ale doswiadczylam to sporo razy na wlasnej skorze.
|
| |
iza Sztokholm
Wpisów: 23425 Od: 2000-09-11
| 2008-11-16 11:33 Ja kupilam sliczny telefon w NoetOnNet i po 2 tyg uzywania okazalo sie, ze ma za slaba antene i nie dalo sie rozmawiac ani w domu ani w pracy
I spoko przyjeli z powrotem.
Wydaje mi sie, ze wszystko zalezy od sklepu.
|
| |
krisbz Stockholm
Wpisów: 706 Od: 2000-11-12
| 2008-11-18 15:49 Ja kupilam dzisiaj w ICA mobila Samsung bo maja tzw.julklappstips-erbjudande (ICA Supermarket na Årsta,Bagarmossen i Enskededalen)
No i oczywiscie zapytalam kasjerke o to czy moge oddac jakby mi nie odpowiadal to dowiedzialam sie to co juz w sumie wiedzialam ale chcialam miec pewnosc tak to mi dziewczyna powiedziala ze reguly te same co w innych sklepach i po otwarciu nie mozna oddac.
Tak ze ci co mieliscie mozliwosc oddania po otwarciu opakowania to mieliscie cholerne szczescie albo jak Iza pisze taka wade ze nadaje sie do zwrotu.
|
| |