Autor | ladowanie akumulatora... |
ugrzeczniony
Wpisów: 1366 Od: 2007-01-18
| 2008-07-25 01:14 wyladowal mi sie akumulator, wiec go laduje dzisiejszej nocy, sasiad w garazu doradzal mi odkrecic nakretki z akumulatora zeby w zamknietym akumulatorze nie gromadzil sie eksplozywny gaz, knallgas...
nie posluchalem go, co o tym myslicie?
|
| |
szary
Wpisów: 13026 Od: 2005-06-02
| 2008-07-25 01:46 nie musisz odkrecac ... ale sprawdz czy masz wode w bateri .. , a jesli ci padl akumulator do zera to dlugo nie pochodzi juz ... |
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2008-07-25 08:57 aku może też być bezobsługowy- wtedy nic się nie da odkręcić ani sprawdzić. |
| |
true
Wpisów: 6017 Od: 2006-09-05
| 2008-07-25 09:02 W bezobsługowych się nie odkręca. W obsługowych korki należy wykręcić, bo znacznie podnosi się poziom elektrolitu i ciśnienie musi się wyrównać. |
| |
ugrzeczniony
Wpisów: 1366 Od: 2007-01-18
| 2008-07-25 11:00 dzieki,
akumulator samochód wystartowal normalnie, ale po paru zatrzymaniach sie i wylaczeniu silnika, zgasl na dobre
moze powinienem go rozbujac na trasie? ale z drugiej strony po 12 godzinach ladowania powinno wystarczec,
teraz chyba juz nie ma sensu go jeszcze raz ladowac...
tauzen w plecy.. |
| |
true
Wpisów: 6017 Od: 2006-09-05
| 2008-07-25 12:17 Ugrzeczniony. Obawiam się, że padł Tobie alternator |
| |
true
Wpisów: 6017 Od: 2006-09-05
| 2008-07-25 12:19 Włącz samochód...jeśli masz miernik napięcia to powinieneś mieć 14,4 V na klemach akumulatora. Jeśli włączysz światła, radio...powinno być mnie mniej niż 13-13.5 V. Akumulator 50 Ah wystarcza na 2-3h jazdy ze światłami i radiem, może mniej. |
| |
ugrzeczniony
Wpisów: 1366 Od: 2007-01-18
| 2008-07-27 19:02 naladowal sie pieknie ale stracil moc jak pisalem, po zastartowaniu kablami od samochodu
sprawdzilem aparatem, bylo na zielonym, a po daniu przeciazenia jakies 8.., mozliwe ze 12 godzin nie starcza, gdyz mój prostownik jest starej genéracji do 4 amperów, podobno wtedy nalezy ladowac dwa dni,
mam jeszcze jedno pytanie..czy musze odkrecac kable od akumulatora podczas ladowania? wszyscy to robia, mozliwe ze chodzi o elektronike..., u mnie nie ma elektroniki wiec na zdrowy rozum niby czemu odlaczac?
przeciez podczas jazdy obciazenie kabli jest 50.000 volt, o wiele wieksze niz podaczas ladowania prostownikiem,
z góry dziekuje za odpowiedz |
| |
technics
Wpisów: 581 Od: 2006-10-08
| 2008-07-27 21:30 z tak wziales ta cyfre 50.000 volt ? te kable jezeli juz sa obciazone to nie voltami a amperami przy kreceniu rozrusznikiem jest najwiekszy pobor pracu . A odlacza sie klemy dlatego ze przyczyna twoich wyladowan akumulatora moze byc jakies przebicie i zwarcie . Pierwsze na co powinienes zwrocic uwage to ikonka akumulatora na pulpicie twojego auta . ma sie zapalic po przekreceniu klucza i zgasnac po odpaleniu auta . Watpie zeby akumulator tak nagle przestal funkcjomowac tym bardziej ze jest cieplo .
p.s maksymalne napiecie w aucie jest uzyskiwane w cewce zaplonowej a dokladnie na swiecy zaplonowej i jest to jakies 20 tys volt przy jednoczesnym bardzo malym natezeniu . |
| |
ugrzeczniony
Wpisów: 1366 Od: 2007-01-18
| 2008-07-27 22:26 dzieki, jestem na bakier z voltami/amperami |
| |
true
Wpisów: 6017 Od: 2006-09-05
| 2008-07-27 23:29 Ugrzeczniony. Podstawowa sprawa to ta kontrolka ładowania: znaczek baterii, który wygląda mniej więcej tak:
.____
[+__-].
Kontrolka musi się zapalić po przekręceniu zapłonu i zgasnąć gdy odpali silnik. Sprawdź to.
Sprawdź jeszcze coś. Naciąg paska wielorowkowego...na nim jest alternator, pompa wspomagania i agregat klimatyzacji. Sprawdź palcem, może jest luz i się ślizga. Nie piszczy coś??????
Wg. mnie masz ewidentne problemy z ładowaniem. Najczęstsza przyczyna to luźny pasek oraz padnięty regulator napięcia wraz ze szczotkami.
Akumulator jest naładowany po ok 2 h jazdy samochodem...
|
| |
true
Wpisów: 6017 Od: 2006-09-05
| 2008-07-27 23:33 Nie musisz odłączać podczas ładowania. 4A i 8h powinno wystarczyć. Gdy włączysz silnik alternator ładuje prądem 100-120 Amperów! Wtedy naprawdę wiele nie trzeba aby naładować "do pełna". |
| |
szary
Wpisów: 13026 Od: 2005-06-02
| 2008-07-28 14:51 ugrzeczniony , tak jak pisalem wczesniej , jak bateria ma juz kilka lat i padnie do zera , ze nic nie ma w niej pradu to cieszko powrocic ja do zycia .. mozesz podladowac , ale juz nie bedzie trzymac tak jak powinna, najlepiej wymienic
|
| |
true
Wpisów: 6017 Od: 2006-09-05
| 2008-07-28 16:35 Szary...bateria na końcu. Statystycznie każdy najpierw wymienia niepotrzebnie akumulator |
| |
ugrzeczniony
Wpisów: 1366 Od: 2007-01-18
| 2008-07-28 23:46 dzieki,
bateria´do wymiany
pó przekreceniu kluczyka tylko uslyszalem jedno pukniecie rozrusznika, kiedys walilo sie w niego mlotkiem zeby zaskoczyl |
| |
Miro... Malmo
Wpisów: 25 Od: 2007-07-29
| 2008-08-06 21:27 ...na przyszłość, informacja dla wszystkich. Jeśli ładujesz akumulator prostownikiem to bezwzględnie MUSISZ odkręcić WSZYSTKIE korki, poniewaz podczas ładowanie wytwarza sie łatwopalny gaz który może rozsadzić akumulator gdyby korki były niedrążne. W korkach znajdują sie niewielkie kanaliki do odprowadzania gazów podczas normalnego ładowania.
Prawdopodobnie masz zasiarczony już akumulator który musisz wymieniś. Akumulator przy pawidłowej eksploatacji powinien wystarczyć na jakies 5 lat. pozdrawiam. |
| |
Miro... Malmo
Wpisów: 25 Od: 2007-07-29
| 2008-08-06 21:34 wszystkie akumulatory mają korki. Akumulator bezobsługowy to taki akumulator ktory mozesz obsługiwać powiedzmy raz na rok, a chodzi tu przedewszysdtkim o sprawdzenie poziomu elektrolitu, który uzupełniamy tylko i wyłącznie WODĄ DESTYLOWANĄ !! DO POZIOMU OZNACZONEGO NA BOKU AKUMULATORA. Gdyby ścianki akumulatora były nieprzezroczyste, to nalewamy tyle aby poziom bł mniej więcej 0.5cm ponad widocznymi przez otwór płytkami. |
| |
lukaszS24
Wpisów: 1 Od: 2009-03-19
| 2009-03-19 15:48 witam jestem nowy na forach ale moj problem polega na tym ze ladowalem akumulator calą noc jest to akumulator do motoru 12v 4a . po wylaczeniu prostownika z produ pokazuje mi ze daje 10-11v,niewiem czy powinno obok pokazywac mi ile daje amperow bo gdy go podloczam do motoru to zero reakcji jak by wogle byl rozladowany . I druga sprawa polega na tym ze moj akumulatorek powinien miec 9A a ja mam tylko 4A czy powinny sie zapalic chodziaż kontrolki |
| |
technics
Wpisów: 581 Od: 2006-10-08
| 2009-03-20 20:24 10 , 11 volt to o wiele za malo normalnym jest ze akumulator powinien miec 13-14 volt . Wydaje mi sie ze twoj akumulator jest juz bardzo stary , najlepiej dokladnie go poogladaj a moze znajdzieesz gdzies date produkcji
jesli ten akumulator byl by jeszcze w miare zywy pewnie powinien wytrarczyc na odpalenie , wlaczenie swiatel powinien zadzialac klakson czy cokolwiek . |
| |
dr.wal
Wpisów: 717 Od: 2005-03-18
| 2009-03-25 17:58 ugrzeczniony
Wpisów: 1356
Od: 2007-01-18
naladowal sie pieknie ale stracil moc jak pisalem, po zastartowaniu kablami od samochodu
sprawdzilem aparatem, bylo na zielonym, a po daniu przeciazenia jakies 8.., mozliwe ze 12 godzin nie starcza, gdyz mój prostownik jest starej genéracji do 4 amperów, podobno wtedy nalezy ladowac dwa dni,
mam jeszcze jedno pytanie..czy musze odkrecac kable od akumulatora podczas ladowania? wszyscy to robia, mozliwe ze chodzi o elektronike..., u mnie nie ma elektroniki wiec na zdrowy rozum niby czemu odlaczac?
przeciez podczas jazdy obciazenie kabli jest 50.000 volt, o wiele wieksze niz podaczas ladowania prostownikiem,
z góry dziekuje za odpowiedz
_______________________________________ _____
duzo pytan,po kolei:
korki w battery tylko poluzuj-gaz sie ulotni,4ma A tez naladujesz,jezeli battery ma amnezje to znaczy ze plytki spuchlyi nawet gdy sie niedotykaja prad przeskakuje-wyladowuje sie.
w autach z "data box"em tak samo-gdyby box´en dostal amnezji i przyrzady zwariowaly-na wlaczonym kluczyku (nie na start) zdejm minus kabel z battery i poczekaj
nieco,nastepnie zaloz kabel i dokrec,wyjmnij kluczyk i po kilku sekundach wloz go w stacyjke i zastartuj,-w zasadzie pierwsze podejscie wystarcza i silnik startuje,
po dluzszym braku pradu niektore boxy dostaja amnezji-nieidz z tym do warsztatu bo za same podpiecie kompa obedra cie ze skory i zrobia to samo o czy pisalem. |
| |
dr.wal
Wpisów: 717 Od: 2005-03-18
| 2009-03-25 18:04 teraz moze mnie ktos doradzi?
po ekonomi trimmning moje auto
(automat) dziwnie wibruje gdy na czerwonym,na hamulcu stoje,gdy wloze N ma wlasciwe wolne obroty i niewibruje
niechcialbym przestawiac zaplonu gdyz CO2 jest b.dobre
slyszalem ze w automatach skrzynia jest uzalezniona od hamulca-czyzby kondens w bromsvetskan ? ,wymiana tejze to cholerna papranina a ja niemam kanalu,warsztatom niewierze wiec d... ? |
| |
technics
Wpisów: 581 Od: 2006-10-08
| 2009-03-27 09:59 nigdy nie slyszalem aby praca silnika miala cos wspolnego z hamulcami tak w manualu jak i w automacie . w automacie jest tak ze jak masz ustawione na D to obroty troszke spadaja bo skrzynia jest zesprzeglona na N obroty ida w gore bo to jest normalny luz tak jak w manualu . Mysle ze cos masz zle ustawiona mieszanke zauboga . |
| |
dr.wal
Wpisów: 717 Od: 2005-03-18
| 2009-03-28 20:18 technics
Wpisów: 459
Od: 2006-10-08
dzieki technics,dla pewnosci wymienilem plyn hamulcowy-mniej trzesie na D ale jeszcze troszke telepie chociaz moi pasazerowie niczego nieodczowaja,moze ja jestem
przewrazliwiony ?
Pzdr. |
| |