Odwiedzin 37776246
Dziś 294
Czwartek 18 kwietnia 2024

 
 

Forum: Auto-Moto - ladowanie akumulatora...

 
 

Ten wątek jest stary. Komentowanie wyłączone.
Pokaż wpisy
Autorladowanie akumulatora...
ugrzeczniony


Wpisów: 1366
Od: 2007-01-18
2008-07-25 01:14
wyladowal mi sie akumulator, wiec go laduje dzisiejszej nocy, sasiad w garazu doradzal mi odkrecic nakretki z akumulatora zeby w zamknietym akumulatorze nie gromadzil sie eksplozywny gaz, knallgas...
nie posluchalem go, co o tym myslicie?
  Profil uzytkownika: ugrzeczniony     
szary


Wpisów: 13026
Od: 2005-06-02
2008-07-25 01:46
nie musisz odkrecac ... ale sprawdz czy masz wode w bateri .. , a jesli ci padl akumulator do zera to dlugo nie pochodzi juz ...
  Profil uzytkownika: szary     
mabr
racetown


Wpisów: 7792
Od: 2000-09-08
2008-07-25 08:57
aku może też być bezobsługowy- wtedy nic się nie da odkręcić ani sprawdzić.
  Profil uzytkownika: mabr     
true


Wpisów: 6017
Od: 2006-09-05
2008-07-25 09:02
W bezobsługowych się nie odkręca. W obsługowych korki należy wykręcić, bo znacznie podnosi się poziom elektrolitu i ciśnienie musi się wyrównać.
  Profil uzytkownika: true     
ugrzeczniony


Wpisów: 1366
Od: 2007-01-18
2008-07-25 11:00
dzieki,
akumulator samochód wystartowal normalnie, ale po paru zatrzymaniach sie i wylaczeniu silnika, zgasl na dobre
moze powinienem go rozbujac na trasie? ale z drugiej strony po 12 godzinach ladowania powinno wystarczec,
teraz chyba juz nie ma sensu go jeszcze raz ladowac...
tauzen w plecy..
  Profil uzytkownika: ugrzeczniony     
true


Wpisów: 6017
Od: 2006-09-05
2008-07-25 12:17
Ugrzeczniony. Obawiam się, że padł Tobie alternator
  Profil uzytkownika: true     
true


Wpisów: 6017
Od: 2006-09-05
2008-07-25 12:19
Włącz samochód...jeśli masz miernik napięcia to powinieneś mieć 14,4 V na klemach akumulatora. Jeśli włączysz światła, radio...powinno być mnie mniej niż 13-13.5 V. Akumulator 50 Ah wystarcza na 2-3h jazdy ze światłami i radiem, może mniej.
  Profil uzytkownika: true     
ugrzeczniony


Wpisów: 1366
Od: 2007-01-18
2008-07-27 19:02
naladowal sie pieknie ale stracil moc jak pisalem, po zastartowaniu kablami od samochodu
sprawdzilem aparatem, bylo na zielonym, a po daniu przeciazenia jakies 8.., mozliwe ze 12 godzin nie starcza, gdyz mój prostownik jest starej genéracji do 4 amperów, podobno wtedy nalezy ladowac dwa dni,
mam jeszcze jedno pytanie..czy musze odkrecac kable od akumulatora podczas ladowania? wszyscy to robia, mozliwe ze chodzi o elektronike..., u mnie nie ma elektroniki wiec na zdrowy rozum niby czemu odlaczac?
przeciez podczas jazdy obciazenie kabli jest 50.000 volt, o wiele wieksze niz podaczas ladowania prostownikiem,
z góry dziekuje za odpowiedz
  Profil uzytkownika: ugrzeczniony     
technics


Wpisów: 581
Od: 2006-10-08
2008-07-27 21:30
z tak wziales ta cyfre 50.000 volt ? te kable jezeli juz sa obciazone to nie voltami a amperami przy kreceniu rozrusznikiem jest najwiekszy pobor pracu . A odlacza sie klemy dlatego ze przyczyna twoich wyladowan akumulatora moze byc jakies przebicie i zwarcie . Pierwsze na co powinienes zwrocic uwage to ikonka akumulatora na pulpicie twojego auta . ma sie zapalic po przekreceniu klucza i zgasnac po odpaleniu auta . Watpie zeby akumulator tak nagle przestal funkcjomowac tym bardziej ze jest cieplo .
p.s maksymalne napiecie w aucie jest uzyskiwane w cewce zaplonowej a dokladnie na swiecy zaplonowej i jest to jakies 20 tys volt przy jednoczesnym bardzo malym natezeniu .
  Profil uzytkownika: technics     
ugrzeczniony


Wpisów: 1366
Od: 2007-01-18
2008-07-27 22:26
dzieki, jestem na bakier z voltami/amperami
  Profil uzytkownika: ugrzeczniony     
true


Wpisów: 6017
Od: 2006-09-05
2008-07-27 23:29
Ugrzeczniony. Podstawowa sprawa to ta kontrolka ładowania: znaczek baterii, który wygląda mniej więcej tak:
.____
[+__-].

Kontrolka musi się zapalić po przekręceniu zapłonu i zgasnąć gdy odpali silnik. Sprawdź to.

Sprawdź jeszcze coś. Naciąg paska wielorowkowego...na nim jest alternator, pompa wspomagania i agregat klimatyzacji. Sprawdź palcem, może jest luz i się ślizga. Nie piszczy coś??????

Wg. mnie masz ewidentne problemy z ładowaniem. Najczęstsza przyczyna to luźny pasek oraz padnięty regulator napięcia wraz ze szczotkami.

Akumulator jest naładowany po ok 2 h jazdy samochodem...

  Profil uzytkownika: true     
true


Wpisów: 6017
Od: 2006-09-05
2008-07-27 23:33
Nie musisz odłączać podczas ładowania. 4A i 8h powinno wystarczyć. Gdy włączysz silnik alternator ładuje prądem 100-120 Amperów! Wtedy naprawdę wiele nie trzeba aby naładować "do pełna".
  Profil uzytkownika: true     
szary


Wpisów: 13026
Od: 2005-06-02
2008-07-28 14:51
ugrzeczniony , tak jak pisalem wczesniej , jak bateria ma juz kilka lat i padnie do zera , ze nic nie ma w niej pradu to cieszko powrocic ja do zycia .. mozesz podladowac , ale juz nie bedzie trzymac tak jak powinna, najlepiej wymienic
  Profil uzytkownika: szary     
true


Wpisów: 6017
Od: 2006-09-05
2008-07-28 16:35
Szary...bateria na końcu. Statystycznie każdy najpierw wymienia niepotrzebnie akumulator
  Profil uzytkownika: true     
ugrzeczniony


Wpisów: 1366
Od: 2007-01-18
2008-07-28 23:46
dzieki,
bateria´do wymiany
pó przekreceniu kluczyka tylko uslyszalem jedno pukniecie rozrusznika, kiedys walilo sie w niego mlotkiem zeby zaskoczyl
  Profil uzytkownika: ugrzeczniony     
Miro...
Malmo


Wpisów: 25
Od: 2007-07-29
2008-08-06 21:27
...na przyszłość, informacja dla wszystkich. Jeśli ładujesz akumulator prostownikiem to bezwzględnie MUSISZ odkręcić WSZYSTKIE korki, poniewaz podczas ładowanie wytwarza sie łatwopalny gaz który może rozsadzić akumulator gdyby korki były niedrążne. W korkach znajdują sie niewielkie kanaliki do odprowadzania gazów podczas normalnego ładowania.
Prawdopodobnie masz zasiarczony już akumulator który musisz wymieniś. Akumulator przy pawidłowej eksploatacji powinien wystarczyć na jakies 5 lat. pozdrawiam.
  Profil uzytkownika: Miro...     
Miro...
Malmo


Wpisów: 25
Od: 2007-07-29
2008-08-06 21:34
wszystkie akumulatory mają korki. Akumulator bezobsługowy to taki akumulator ktory mozesz obsługiwać powiedzmy raz na rok, a chodzi tu przedewszysdtkim o sprawdzenie poziomu elektrolitu, który uzupełniamy tylko i wyłącznie WODĄ DESTYLOWANĄ !! DO POZIOMU OZNACZONEGO NA BOKU AKUMULATORA. Gdyby ścianki akumulatora były nieprzezroczyste, to nalewamy tyle aby poziom bł mniej więcej 0.5cm ponad widocznymi przez otwór płytkami.
  Profil uzytkownika: Miro...     
lukaszS24


Wpisów: 1
Od: 2009-03-19
2009-03-19 15:48
witam jestem nowy na forach ale moj problem polega na tym ze ladowalem akumulator calą noc jest to akumulator do motoru 12v 4a . po wylaczeniu prostownika z produ pokazuje mi ze daje 10-11v,niewiem czy powinno obok pokazywac mi ile daje amperow bo gdy go podloczam do motoru to zero reakcji jak by wogle byl rozladowany . I druga sprawa polega na tym ze moj akumulatorek powinien miec 9A a ja mam tylko 4A czy powinny sie zapalic chodziaż kontrolki
  Profil uzytkownika: lukaszS24     
technics


Wpisów: 581
Od: 2006-10-08
2009-03-20 20:24
10 , 11 volt to o wiele za malo normalnym jest ze akumulator powinien miec 13-14 volt . Wydaje mi sie ze twoj akumulator jest juz bardzo stary , najlepiej dokladnie go poogladaj a moze znajdzieesz gdzies date produkcji

jesli ten akumulator byl by jeszcze w miare zywy pewnie powinien wytrarczyc na odpalenie , wlaczenie swiatel powinien zadzialac klakson czy cokolwiek .
  Profil uzytkownika: technics     
dr.wal


Wpisów: 717
Od: 2005-03-18
2009-03-25 17:58
ugrzeczniony

Wpisów: 1356
Od: 2007-01-18
naladowal sie pieknie ale stracil moc jak pisalem, po zastartowaniu kablami od samochodu
sprawdzilem aparatem, bylo na zielonym, a po daniu przeciazenia jakies 8.., mozliwe ze 12 godzin nie starcza, gdyz mój prostownik jest starej genéracji do 4 amperów, podobno wtedy nalezy ladowac dwa dni,
mam jeszcze jedno pytanie..czy musze odkrecac kable od akumulatora podczas ladowania? wszyscy to robia, mozliwe ze chodzi o elektronike..., u mnie nie ma elektroniki wiec na zdrowy rozum niby czemu odlaczac?
przeciez podczas jazdy obciazenie kabli jest 50.000 volt, o wiele wieksze niz podaczas ladowania prostownikiem,
z góry dziekuje za odpowiedz
_______________________________________ _____

duzo pytan,po kolei:

korki w battery tylko poluzuj-gaz sie ulotni,4ma A tez naladujesz,jezeli battery ma amnezje to znaczy ze plytki spuchlyi nawet gdy sie niedotykaja prad przeskakuje-wyladowuje sie.

w autach z "data box"em tak samo-gdyby box´en dostal amnezji i przyrzady zwariowaly-na wlaczonym kluczyku (nie na start) zdejm minus kabel z battery i poczekaj
nieco,nastepnie zaloz kabel i dokrec,wyjmnij kluczyk i po kilku sekundach wloz go w stacyjke i zastartuj,-w zasadzie pierwsze podejscie wystarcza i silnik startuje,
po dluzszym braku pradu niektore boxy dostaja amnezji-nieidz z tym do warsztatu bo za same podpiecie kompa obedra cie ze skory i zrobia to samo o czy pisalem.
  Profil uzytkownika: dr.wal     
dr.wal


Wpisów: 717
Od: 2005-03-18
2009-03-25 18:04
teraz moze mnie ktos doradzi?
po ekonomi trimmning moje auto
(automat) dziwnie wibruje gdy na czerwonym,na hamulcu stoje,gdy wloze N ma wlasciwe wolne obroty i niewibruje
niechcialbym przestawiac zaplonu gdyz CO2 jest b.dobre
slyszalem ze w automatach skrzynia jest uzalezniona od hamulca-czyzby kondens w bromsvetskan ? ,wymiana tejze to cholerna papranina a ja niemam kanalu,warsztatom niewierze wiec d... ?
  Profil uzytkownika: dr.wal     
technics


Wpisów: 581
Od: 2006-10-08
2009-03-27 09:59
nigdy nie slyszalem aby praca silnika miala cos wspolnego z hamulcami tak w manualu jak i w automacie . w automacie jest tak ze jak masz ustawione na D to obroty troszke spadaja bo skrzynia jest zesprzeglona na N obroty ida w gore bo to jest normalny luz tak jak w manualu . Mysle ze cos masz zle ustawiona mieszanke zauboga .
  Profil uzytkownika: technics     
dr.wal


Wpisów: 717
Od: 2005-03-18
2009-03-28 20:18
technics

Wpisów: 459
Od: 2006-10-08

dzieki technics,dla pewnosci wymienilem plyn hamulcowy-mniej trzesie na D ale jeszcze troszke telepie chociaz moi pasazerowie niczego nieodczowaja,moze ja jestem
przewrazliwiony ?
Pzdr.
  Profil uzytkownika: dr.wal     
Forum -> Auto-Moto -> ladowanie akumulatora...
Ten wątek jest stary. Komentowanie wyłączone.
Pokaż wpisy









Mycie okien i prace ogrodowe (Stockholm)
Sprzątanie domów i mieszkań Stockholm (Stockholm)
Sprzątanie (Göteborg )
Praca w lesie (Fröslida )
Renowacja ram okiennych (Huddinge )
Personlig assistans Södertälje (Södertälje)
Sprzatanie (Södertälje/ Nykvarn)
Sprzatanie Stockholm (Stockholm)
Więcej





Szwecja o smaku lukrecji czyli spotkanie w bibliotece Morenowej.
Agnes na szwedzkiej ziemi
Kristineberg slott – piękny pałacyk z Kungsholmen.
Agnes na szwedzkiej ziemi
Firma Sprzątająca
Polka w Szwecji
Muzeum tramwajów w Malmköping.
Agnes na szwedzkiej ziemi
Moja historia cz.5
Polka w Szwecji
Przygoda z malowaniem
Polka w Szwecji
Nowe szwedzkie słowa 2023 - nyord
Szwecjoblog - blog o Szwecji


Odwiedza nas 3 gości
oraz 0 użytkowników.


Szwedzki „wstyd przed lataniem” napędza renesans podróży koleją
Katarzyna Tubylewicz: W Sztokholmie to, gdzie mieszkasz, zaskakująco dużo mówi o tym, kim jesteś
Migracja przemebluje Szwecję. Rosną notowania skrajnej prawicy
Szwedka, która wybrała Szczecin - Zaczęłam odczuwać, że to już nie jest mój kraj
Emigracja dała mi siłę i niezależność myślenia










© Copyright 2000-2024 PoloniaInfoNa górę strony