Odwiedzin 19288440
Dziś 7883
Piątek 6 marca 2015

 
 

Forum: Auto-Moto - Z mineralnego na półsyntetyk ?

 
 

Ten wątek jest stary. Komentowanie wyłączone.
Pokaż wpisy
Reklama
AutorZ mineralnego na półsyntetyk ?
D`arek
Swarzędz


Wpisów: 19
Od: 2008-04-11
2008-07-22 11:12
Witam, zbliża sie termin wymiany oleju a ja nie pamiętam jaki rodzaj wlałem około roku temu (kartonik z informacją jest nieczytelny). Ponoć nie można po syntetyku wlewać mineralnego czy odwrotnie? Może wlać półsyntetyk ? Czy mogą być negatywne dla silnika konsekwencje np. wlania oleju półsentetyczmego po mineralnym. Dzięki za info. Pozdrawiam
  Profil uzytkownika: D`arek     
technics


Wpisów: 578
Od: 2006-10-08
2008-07-22 16:33
Przedewszystkim to zalezy od wieku auta , stanu jego zuzycia no i od tego co jest napisane w ksiazce servisowej . Jesli masz auto zajechana padline co ma najechane wiecej jak 200 tys to wogole bym sie nie zastanawial i wlal bym mineralny . Jesli masz kilku letnie auto ktore bylo regularnie servisowane to powinienes miec wpis w ksiazce z tepem i nazwa oleju jaki byl wlany . wszystkie te oleje mozna ze soba mieszac nie ma problemu . Problem pojawia sie wtedy jak jezdzisz na mineralnym a wlejesz syntetyk ktory jest o wiele zadszy i ma w sobie wlasciwosci czyszczace ktore wyplucza tobie stare osady w silniku . Spowoduje to rozszczelnienie auto bedzie przepalalo olej moze zaczac kopcic no i moze sie z niego lac jak z durszlaka . Ale jesli teraz masz syntetyk a wlejesz mineral to pogorszysz walory oleju przez co zmniejszy sie zywotnosc silnika . Najlepiej napisz jakie masz auto .
  Profil uzytkownika: technics     
true


Wpisów: 6017
Od: 2006-09-05
2008-07-22 18:31
Jesli masz auto zajechana padline co ma najechane wiecej jak 200 tys to wogole bym sie nie zastanawial i wlal bym mineralny.

Hehehe. Tyle to ma średnio 4-letni diesel z Niemiec Naprawdę! Średnia to 55 tys km/rok.
  Profil uzytkownika: true     
true


Wpisów: 6017
Od: 2006-09-05
2008-07-22 18:36
. Ponoć nie można po syntetyku wlewać mineralnego czy odwrotnie? Może wlać półsyntetyk?

Można spokojnie wlewać półsyntetyk i to niezależnie od przebiegu. Oleje w tej samej klasie jakościowej są zamienne. Praktycznie każdy diesel z turbodoładowaniem musi pracować na syntetyku niezależnie od przebiegu, do takich silników nie leje się olejów mineralnych ze względu na obniżoną temperaturę "spopielania" i nadmierne wydzielanie nagaru na gorących elementach turbiny.
  Profil uzytkownika: true     
true


Wpisów: 6017
Od: 2006-09-05
2008-07-22 18:45
Problem pojawia sie wtedy jak jezdzisz na mineralnym a wlejesz syntetyk ktory jest o wiele zadszy i ma w sobie wlasciwosci czyszczace ktore wyplucza tobie stare osady w silniku.

Technics. To są obiegowe opinie, plotki krążące w internecie. Znaczenie ma tzw. klasa lepkości. Np. trzy oleje wielosezonowe 5W40 (syntetyk), 10W40 (półsyntetyk) i 15W40 (mineralny) mają tą samą lepkość (podobną) w temperaturze roboczej silnika i odpowiednio mniejszą lepkość przy niższych temperaturach i/lub na zimnym silniku.

Osady w silnikach mogą się robić jeśli ktoś używał przez całe życie olej mineralny z biltemy
  Profil uzytkownika: true     
technics


Wpisów: 578
Od: 2006-10-08
2008-07-23 20:29
Moze i masz racje . Ja napisalem informacje ktore mam z wlasnego doswiadczenia . Wlalem polsyntetyk do auta ktore mialo przejechane 330 tys po takiej operacji kopcenie sie podwoilo no i musialem dolewac po 500 kilometrach 1 litr oleju . na mineralnym po przejechaniu 500 dolewalem polowe tego . no masz racje z tymi 200 tys jak ktos dba to moze zeczywiscie byc jeszcze dobry silnik . Przy okazji dodam ze nie wszystkie turbo dizle jezdza na syntetyku bo taki rodzaj silnika jest budowany szmat czasu przed wynalezieniem olejow syntetycznych .
  Profil uzytkownika: technics     
true


Wpisów: 6017
Od: 2006-09-05
2008-07-23 21:27
Moze i masz racje . Ja napisalem informacje ktore mam z wlasnego doswiadczenia . Wlalem polsyntetyk do auta ktore mialo przejechane 330 tys po takiej operacji kopcenie sie podwoilo no i musialem dolewac po 500 kilometrach 1 litr oleju . na mineralnym po przejechaniu 500 dolewalem polowe tego . no masz racje z tymi 200 tys jak ktos dba to moze zeczywiscie byc jeszcze dobry silnik . Przy okazji dodam ze nie wszystkie turbo dizle jezdza na syntetyku bo taki rodzaj silnika jest budowany szmat czasu przed wynalezieniem olejow syntetycznych .

Oj...jak auto kopci to albo uszczelniacze zaworowe albo kompresja totalnie do bani...tak czy inaczej za pięć dwunasta, a silnik tuż przed śmiercią. Tymczasowa naprawa polega na nalaniu tzw. motodoktora...faktycznie "naprawia" ale najlepiej tuż przez sprzedażą

ps. silnikowe oleje syntetyczne są produkowane od 1971 roku.

Myślę, że dzisiejsze 10-15-letnie auta jeździły na syntetykach przez połowę swojego życia
  Profil uzytkownika: true     
waskes


Wpisów: 31
Od: 2008-04-27
2008-07-24 13:11
lepkosc oleju to sprawa drugorzedna wazniejsza jest jakosc oleju i nie chodzi tu o marke ale o oznaczenie .
W tym przypadku jesli nie wiesz co bylo wlane wczesniej a silnik jest calkowicie sprawny mysle ze najlpepszym rozwiazaniem bedzie uzycie oleju polsyntytecznego 10W40 o ile instrukcja producenta zazwala na zastosowanie takiej klasy oleju .
Najwazniejsze zeby nie uzywac oleju nizszej klasy niz zaleca producent samochodu .
Sporo jest informacja na ten temat wystarczy uzyc przegladarki
,tak samo ryzykowne jest zastapienie oleju mineralnego syntetycznym i nie jest to tylko wyssana z palca obiegowa teoria
  Profil uzytkownika: waskes     
true


Wpisów: 6017
Od: 2006-09-05
2008-07-24 16:21

,tak samo ryzykowne jest zastapienie oleju mineralnego syntetycznym i nie jest to tylko wyssana z palca obiegowa teoria


Waskes. Jest to możliwe, a nawet dosyć prawdopodobne ale obawiam się, że silniki, które od nowości jeździły na mineralnym już nie jeżdżą Powiedz mi. Znasz chociaż jeden przypadek zapchania magistrali olejowej wypłukanym nagarem? BTW. u mnie na parkingu pod każdym autem są czarne plamy po oleju....biltema?

Jest tak jak mówisz i zgadzam się z Tobą...każdy silnik trzeba zalewać olejem o klasie zalecanej przez producenta. Problem jest taki, że _KAŻDY_ kto kupił samochód z drugiej, trzeciej ręki, bez książki serwisowej, nie wie co było wcześniej zalane więc wlewa najtańsze badziewie pt. 15W-40 bo _obiegowa_ wieść tak niesie, bo tak jest bezpiecznie...

Potem przychodzi chwila refleksji i na różnych forach co chwila ktoś się pyta: słuchajcie, nie wiem co było zalane więc mechanik wlał olej mineralny, przejechałem na tym 20 tys km. Czy mogę przejść na syntetyk?

Takich dywagacji jest od cholery i odpowiedzi są często takie: zmień na półsyntetyk, po 5 tys zmień filtr oleju i jeszcze raz wymień olej...jeśli wszystko ok. to zalej syntetykiem. Jeśli ktoś nie jest pewien to tak jest bezpiecznie.

Tutaj lista zalecanych olejów:
http://www.ew2.lubesinfo.c om/frameset.asp?sid=317&bid=181&sc=1317&l angid=12

Począwszy od lat 80 zalecane oleje to syntetyki. Np. mercedes-benz 123 250E z lat 1976-1985: rekomendowany olej to 0W-40...Niech mi ktoś znajdzie olej mineralny
  Profil uzytkownika: true     
Forum -> Auto-Moto -> Z mineralnego na półsyntetyk ?
Ten wątek jest stary. Komentowanie wyłączone.
Pokaż wpisy








Jesteś księgową (Hägersten)
Städpulsen AB poszukuje wspolpracownikow. (Sollentuna)
Poszukuje dwóch fachowców Szwecja Sundsvall (Sundsvall)
Poszukiwany monter wentylacji (Stockholm)
Praca dla budowlanych (Helsingborg)
Zatrudnimy do sprzatania (Stockholm)
Praca biurowa Stockholm (Bromma)
Sprzatanie-Stockholm (Bandhagen)
Więcej





Tack för senast!
Polka w Szwecji
Bliskie spotkania z łosiami
Szwecjoblog - blog o Szwecji
szwedów droga do ameryki
hemma hos Johanssons
Co na śniadanie?
Talar du svenska? | blog o języku szwedzkim
Sentymentalne powroty - Ales Stenar i Ystad (zdjęcia)
Szwecjoblog - blog o Szwecji
Tiggarna i Stockholm – a wind of change?
Yoga in Stockholm
Kto dziś zdobędzie szwedzkie prestiżowe nagrody muzyczne GRAMMIS 2015?
muzykalabalik
Wieczór z Bożeną Umińską-Keff w teatrze Galeasen w Sztokholmie (2015.03.09)
Przeciek i inne prace - wernisaż wystawy fotografii Anny Orłowskiej (2015.03.12)
Pokaz filmu „Popiół i diament” (2015.03.14)
 
"Lokomotivet" Juliana Tuwima dostępna na stronach "En läsande klass"
Anna Orłowska „Przeciek i inne prace” (2015.03.12 - 2015.04.25)
Polskie dokumenty w konkursie o nagrodę im. Stefana Jarla na festiwalu Tempo (2015.03.04 - 2015.03.07)
Kolejne wznowienie Naszej Klasy Tadeusza Słobodzianka w Galeasen w Sztokholmie (2015.01.27 - 2015.05.30)


Odwiedza nas 171 gości
oraz 9 użytkowników.


Beata i Bajm w Szwecji - ważne przed koncertem http://t.co/VjX564eMVb
Joakim Thåström znów inspiruje się Polską http://t.co/UlJPqtgv7t
2015-04-23 Koncert fortepianowy - utwory Chopina w wykonaniu Marcina Dominika Głucha http://t.co/GXuyffT5mO
2015-03-14 Pokaz filmu „Popiół i diament” http://t.co/mIdWc7qDEA
2015-03-12 Przeciek i inne prace - wernisaż wystawy fotografii Anny Orłowskiej http://t.co/pCbTJGof1D
Wiecej
Blok
Wybory prezydenckie
Dochodzenie z Policji
Małe sprzątanie
Praca jako technik dent
Urlop- jak to wygląda prawnie???
Były Rzecznik Praw Ofiar w szwedzkim areszcie. Organizował prostytucję?
Dwóch Polaków zginęło w wypadku na budowie w Sztokholmie
Chcesz pracować w Szwecji? Więcej zarobisz nie znając języka
Polacy na emigracji - dlaczego nie wracają?
Szwedzki serwis internetowy pozwala sprawdzić kryminalną przeszłość znajomych. Sprawi, że w Szwecji dojdzie do linczów?
Beata i Bajm - koncert jubileuszowy w Sztokholmie
Roma i Julian - spektakl teatralny
Kabaret Paranienormalni w Sztokholmie
Kabaret Paranienormalni w Malmö
Kabaret Paranienormalni w Göteborgu
Beata i Bajm - koncert jubileuszowy w Göteborgu
Więcej










© Copyright 2000-2015 PoloniaInfoNa górę strony