Autor | porada o ubezpieczeniu |
babciaala
Wpisów: 15 Od: 2008-03-17
| 2008-05-17 23:19 czesc czy ktos z was jezdzi tu dieslem na szwedzkich numerach? jak wyglada sprawa podatku (ile?) i gdzie mozna najlepiej ubezpieczyc? mam diesla 1.9 tdi rok 2004 listopad |
| |
konza
Wpisów: 20 Od: 2008-03-21
| 2008-05-17 23:52 podatek to kwota ok 1700 sek na kwartał a ubespieczenie sprubuj w Folksam jest nawet obsługa telefoniczna polskojezyczna jesli jestes w zwiazkach zawodowych to dostaniesz dobry rabat |
| |
babciaala
Wpisów: 15 Od: 2008-03-17
| 2008-05-18 00:06 dzieki. sprobuje zadzwonic ten podatek to wyliczja na podstawie emisji co2? czy jak? |
| |
konza
Wpisów: 20 Od: 2008-03-21
| 2008-05-18 00:15 wage pojazdu tez biora pod uwage z tego co sie orietuje koles placi tyle za golfa kombi 1.9tdi 1998r wiec pewnie bedzie podobnie np za focusa 1.6 benzyne placilem 1100 sek rocznie a za merca 3,2 tez benzyna place 3800 sek |
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2008-05-18 12:18 To nieźle ten Merc musi smrodzić
Generalnie można powiedzieć, że podatek na diesla jest o 330% wyższy niż na takie samo auto benzynowe.
Podatek naliczany jest głównie na podstawie emisji CO2 i wynosi 360 kr + 15 kr za każdy gram CO2 powyżej 100 g/km. Wszystkie reguły można sprawdzić tutaj:
http://www.vv.se/templates /page3____23174.aspx
Przykładowo podatek na auto emitujące 218 g/km wynosi
360 kr + (218-100) x 15 kr = 2130 kr.
Dla diesli wynik mnoży się dodatkowo przez 3,3. |
| |
babciaala
Wpisów: 15 Od: 2008-03-17
| 2008-05-18 13:35 dzieki za info. troszke kosztowny ten diesel a co z ubezpieczeniem? ma ktos tu diesla? |
| |
true
Wpisów: 6017 Od: 2006-09-05
| 2008-05-18 14:14 Podatek naliczany jest głównie na podstawie emisji CO2 i wynosi 360 kr + 15 kr za każdy gram CO2 powyżej 100 g/km. Wszystkie reguły można sprawdzić tutaj:
http://www.vv.se/template s/page3____23174.aspx
Dobre Typowo Szwedzkie sprzeczności? Bo ja tego nie rozumiem:
1) Saab 9-5, emisja CO2 218 g/km, podatek razem 2130 sek/rok
Volvo V70 diesel, emisja CO2 179 g/km, podatek razem 5099 sek/rok
|
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2008-05-18 15:00 Oficjalny powód, to że diesel prócz C02 emituje też dużo innych szkodliwych sybstancji, więcej niż benzynowy.
Moim zdaniem: wysokie opodatkowanie diesla było "od zawsze", tzn. od kiedy naprawdę mocno zanieczyszczał.
Nowoczesne diesle są czystsze, ale "tradycja" pozostała.
Obniżyli podatek na diesle, ale niewiele. |
| |
true
Wpisów: 6017 Od: 2006-09-05
| 2008-05-18 15:47 Na marginesie i off topic. Dzisiaj olej napędowy był po 14.30 |
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2008-05-18 15:58 To już V-Power jest tańszy |
| |
technics
Wpisów: 581 Od: 2006-10-08
| 2008-05-18 19:02 za forda 1.8 na e85 przyszedl mi podatek do zaplacenia 1000 koron |
| |
konza
Wpisów: 20 Od: 2008-03-21
| 2008-05-18 19:13 mabr ja nie czuje ze smierdzi mam 10 mm szyby :-) to poprostu powazny samochod a szwedzi sa uczuleni na mercedesy s klase tymbardziej ze polacy je maja :-) |
| |
true
Wpisów: 6017 Od: 2006-09-05
| 2008-05-18 19:17 W sumie ciekawa sprawa. Europa jest największym na świecie producentem biodiesla. Wyprodukowano 6 mln ton w 2006 roku. Produkcja na 2008 to około 12 mln ton. Większość obecnych rafinerii jest w Niemczech. Na 31 europejskich rafinerii produkujących biodiesla, aż cztery są w Polsce (Kraków, Trzebinia, Toruń).
Szwecja idzie dokładnie pod prąd. Ktoś wie dlaczego? Chce się wyróżniać? Wrodzone "wiemy najlepiej"? |
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2008-05-18 20:30 W Szwecji biodiesel jest w śladowych ilościach.
Dopiero przymierzają się do produkcji w Norrland- z odpadów po karczowaniu lasów- akurat wczoraj widziałem o tym reportaż w SVT.
Swoją drogą ciekawe, bo dużo biadolą o wpływie jak to określają "sektora transportowego" na środowisko, a "zapominają" przy tym dodać, że to nie chodzi o prywatne auta, a o transport ciężki. Prywatne auta efektywnie zmniejszają zanieczyszczenia i obecnie są z powrotem na poziomie z 1990 roku (mimo większej ilości aut)
Ciężarówki- odwrotnie, zwiększają i to bardzo. |
| |
babciaala
Wpisów: 15 Od: 2008-03-17
| 2008-05-18 21:13 nie wsponme ile pali diesel a ile benzyna i kto truje bardziej Volvo S80 2.5T co2 244 czy 129 diesla? a poza tym nowe maja filtr czasteczek stalych. |
| |
true
Wpisów: 6017 Od: 2006-09-05
| 2008-05-18 21:19 Mabr, już dostaję odruchów wymiotnych od tej propagandy Szwed nie jezdzi byle gownem i nie bedzie jezdzil bo nie wypada miec 45 konnego "malucha".
Rachunek energetyczny jest prosty: wyprodukujesz tyle CO2 ile benzyny sprzedały stacje benzynowe. Czy można gdzies zobaczyc ile sprzedano benzyny i etanolu w ciagu roku? Wtedy mozna to porownac z ekologicznymi statystykami emisji CO2.
Robi się tutaj coś kretynskiego: promocja pseudoekologiczych hybryd oraz aut doslownie znadajacych "placki kukurydziane", a to wszystko z normalnym zapasem KONI, nie ma to jak Lexus LS 600h. W glowie mi sie to nie miesci jak ktos mogl uznac to cos za ekologiczne
Obawiam sie, ze spadek emisji CO2 zostal dokonany na drodze zgwalcenia socjalistycznego spoleczenstwa Szwecji.
ps. Nie wiem czy z drewna da sie zrobic biodiesla bo bioetanol na pewno. |
| |
darsim Stolica
Wpisów: 27205 Od: 2004-10-07
| 2008-05-18 23:12 "już dostaję odruchów wymiotnych od tej propagandy"
kazdy normalny czlowiek dostaje jeden wczesniej drugi pozniej, ale nikogo nie minie.
|
| |
technics
Wpisów: 581 Od: 2006-10-08
| 2008-05-19 09:07 Od tego trzeba zaczac ze ilosc CO2 wydalana to atmosfery nie jest wprost proporcjonalna do ilosci zuzytego paliwa tak w Diesel jak i Benzyna . Na wydalana ilosc CO2 ma wplyw nawet ustawienie mieszanki paliwo powietrze , temperatura spalania i wiele innych . Nowe silniki wydalaja o wiele mniej CO2 i roznych innych gowien dlatego ze sklad mieszanki dobierany jest o wiele staranniej komory spalania maja inny ksztalt no i temperatura spalania w diesel wzrosla . Fakt jest taki ze mozliwe ze i ilosc skonsumowanego paliwa wzrosla to ilosc CO2 spadla . |
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2008-05-19 09:42 Ja nie mam nic przeciwko hybrydom z silnikami elektrycznymi. Zawsze to więcej mocy przy niższym spalaniu. Ten Lexus ma emisję 219 CO2 g/km i spalanie 9,3 - czyli lepiej od większości nudnych Volvo.
A silnik 5 litrów, 440 KM i 6,3 do 100 !!!
Jednak to auto o ile wiem nie jest uznane za ekologiczne i nie przysługuje za nie 10.000 kr rabatu od państwa. I to uważam za niesprawiedliwe, dyskryminację bogatych |
| |
true
Wpisów: 6017 Od: 2006-09-05
| 2008-05-19 11:34 Technics. Kiepskie spalanie węglowodorów może dać w rezultacie tylko mniej CO2, a nie więcej. Więcej emitowanego CO2 w stosunku do ilości pobieranego paliwa oznacza nie to co ty sugerujesz, a wręcz odwrotnie: lepsze i doskonalsze spalanie. Tego typu rzeczy są programie nauczania w polskich podstawówkach. Nie wiem jak w Szwecji
Mabr, proszę Cię nie oszukujmy się, że 3-6 litrowy silnik potrafi spalić mniej niż 10 l/100 km. |
| |
zabardzochwalony
Wpisów: 4219 Od: 2007-02-19
| 2008-05-19 12:19 Dieci polskich podstawowek ucza sie spalania pochodnych weglowodoru C2H5OH w brzuchu.
Ok. 90% mocy Lexusa600 daje silnik spalinowy, reszte elektryczne, ekologicznie byloby odwrotnie |
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2008-05-19 14:49 Potrafić na pewno potrafi tyle spalić. Inna sprawa że w rzeczywistości na pewno pali więcej mimo że to hybryda- jeśli cały czas wykorzystujesz to 6,3 do setki
No ale tak jest z każdym autem. |
| |
technics
Wpisów: 581 Od: 2006-10-08
| 2008-05-19 21:49 true niezrozumialem ciebie pisz bardziej spojnie . |
| |
babciaala
Wpisów: 15 Od: 2008-03-17
| 2008-05-19 21:59 nie wypada zapomniec o lpg 80% polskich benzyniakow na tym jezdzi |
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2008-05-19 22:54 Wypada- bo gaz odpada Szwecja ma bardzo mało gazu i dlatego nie jest to alternatywa. I całe szczęście, bo z gazem tylko same problemy: mniejsza moc, przecieki, skomplikowane tankowanie, zakaz parkowania w parkingach piętrowych itd. |
| |