Autor | Zimowki obowiazkowe |
szary
Wpisów: 13026 Od: 2005-06-02
| 2008-05-15 09:51 spodziewalem sie ze tak bedzie ....
zimowki dla wszystkich od 15 pazdiernika do 15 kwietnia , nawet dla obcokrajowcow .... w koncu sie wezma za te nasze polskie tiry co jada na lysych oponach ... bo z jednej strony to zal mi tych kierowcow ...
http://www.aftonbladet.se/ bil/article2474514.ab |
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2008-05-15 10:11 Hehe, tylko że to łamie Konwecję Wiedeńską dotyczącą wyposażenia auta. No i jest to tylko propozycja.
Chcą też skrócić czas jazdy na kolcach- super. Ale co z tego, czy ktokolwiek dostał mandat za jazdę na kolcach po dopuszczalnym terminie? |
| |
true
Wpisów: 6017 Od: 2006-09-05
| 2008-05-15 11:08 spodziewalem sie ze tak bedzie ....
zimowki dla wszystkich od 15 pazdiernika do 15 kwietnia
W Skandynawii opony błotno-śniegowe powinny być obowiązkowe cały rok. Natomiast wjazd np. do Polski na oponach M+S w kwietniu powinien być karany surowym mandatem oraz nakazem zmiany opon na najbliższej stacji. |
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2008-05-15 11:37 > W Skandynawii opony błotno-śniegowe powinny być
> obowiązkowe cały rok
No weź się lepiej zastanów co z taką oponą się dzieje w temperaturze 20 stopni.
Druga część Twojej wypowiedzi też nie jest specjalnie mądra. W tym roku w drugiej połowie kwietnia padał śnieg. |
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2008-05-15 11:38 W Polsce, znaczy się. |
| |
katharsis
Wpisów: 115 Od: 2008-04-23
| 2008-05-15 12:26 Wlasnie wymienialem moje oponki zimowe Pirelli na letnie Nokian. Co sie dzieje z zimowkami w 20 stopniach? Juz mowie. Dramat, na nizszych biegach nie mozesz dac wiecej gazu bo piszcza. A hamowanie to bardzo delikatnie bo jakiej dziwne odglosy dochodza. Bylem chyba nienormalny, ze zmienilem dopiero niedawno, trzeba bylo to zrobic zaraz po przyjsciu opon z däckoline. |
| |
karolina68 Warszawa
Wpisów: 13478 Od: 2004-03-02
| 2008-05-15 13:32 to Kath, masz szczescie ,ze nie zaplaciles mandatu, bo za jazde na kolcach kiedy obowiazuja letnie mozna zaplacic.
A ja mysle ,ze skoro sugestie i rozsadek nie pomagaly, to musieli wprowadzic nakaz, w zime nie doktnie to prawie wogole turystow, bo ruch zaczyna sie dopiero od polowy maja. Za to ludzie mieszkajacy w Szwecji, i przede wszystkim caly tranzyt nie bedzie blokowal tras. Kiedys liczyli ile kosztuje takie zamkniecie trasy w STHLM, jak np, karambol na poludniu czy tez polnocy STHLM, to sa spore pieniadze. Kazdy czlowiek ,ktory utyka w takim korku ma swoja cene. I w sumie, dziwne byloby gdyby bezpieczenstwo na drogach w kraju ustawiac pod obcokrajowcow, ktorzy ew. jezdza samochodami poza granice SE.
Galenowi przybedzie kolejny pomysl na biznes, przechowalnia opon na granicy, pomoc w zmianie opon itd itd. |
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2008-05-15 13:53 karolina68, jak Szwed utożsamiasz zimówki z oponami na kolcach. Istnieją też bez kolców.
Moim zdaniem, jeśli wprowadzą ten nakaz, to przegrają w Sądzie Europejskim i będą go musieli znieść. Nie można mieć prawa łamiącego ratyfikowane postanowienia międzynarodowe.
Bez przesady i histerii, na oponach letnich DA SIĘ jeździć zimą. Ludzie tak jeździli przez dziesięciolecia również i w tym kraju. |
| |
karolina68 Warszawa
Wpisów: 13478 Od: 2004-03-02
| 2008-05-15 15:47 ep...zapraszam Mabr na moja ulice w Husby w zime..ludzie moze i jezdza, ale w kazda zime widze jaka nastepuje tragedia jak na oponach niedostosowanych wyjezdzaja mieszkancy Husby, a wyjazd ma maly podjazd. Te opony to w sumie sa dla niedoswiadczonych kierowcow.
Ktos kto mieszka na polnocy jestem pewna ,ze potrafi sie obejsc w trudnych warunkach bez opon zimowych...ale do tego potrzeba doswiadczenia. Ogladasz moze 'ice road truckers'. Gdyby tranzytowcy mieli takie doswiadczenia w zimowych warunkach, niech sobie jezdza na czymkolwiek .
Roznica polega tez na tym ,ze np. w PL droge w zimie czysci sie do asfaltu, w SE nie stosuje sie pewnych srodkow chemicznych, i w sumie te jezdnie nie sa wyczyszczone do asfaltu.
|
| |
karolina68 Warszawa
Wpisów: 13478 Od: 2004-03-02
| 2008-05-15 15:48 a masz oczywiscie racje, ze opony zimowe natychmiast kojarza mi sie z kolcami..postaram sie byc otwarto -horyzonalna. |
| |
true
Wpisów: 6017 Od: 2006-09-05
| 2008-05-15 19:00 No weź się lepiej zastanów co z taką oponą się dzieje w temperaturze 20 stopni.
Druga część Twojej wypowiedzi też nie jest specjalnie mądra. W tym roku w drugiej połowie kwietnia padał śnieg.
To pierwsze to z przymrużeniem oka miało być
To drugie miało pokazać nieco przesadzone podejście zupełnie normalne dla Szwedów.
Jeśli chodzi o śnieg pod koniec kwietnia....Padał, no i co z tego? Ja mam letnie opony od początku marca, jeździłem parę razy po śniegu, trochę gorzej to prawda, ale nie ma co siać paniki z powodu byle opadów, szczególnie, że było cały czas na plusie. W Polsce w miastach jeżdżą cały rok na letnich bo asfalt po sypnięciu solą jest mokry.
To co? Może inny temat? Kiedy Szwedzi znoszą obowiązek jeżdżenia na światłach cały rok?
W Polsce owczym pędem to wprowadzono i dużo wskazuje na to, że była to poważna pomyłka. Sam byłem za światłami dopóki TUTAJ w SZWECJI nie zauważyłem samochodu bez świateł. Był dzonk ale bez wypadku na szczęście. |
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2008-05-15 21:16 Też jestem zdania że zimą da się na letnich.
Oczywiście zależy na jakich bo na twardych niskoprofilowych zdarzyło mi się kiedyś że nie
mogłem podjechać 5 metów pod bardzo minimalne nachylenie. Było wtedy ponad 10 cm świeżego śniegu. Musiałem 20 minut odśnieżać i posypywać żwirkiem
W Polsce biją więcej piany niż to warte na temat tej jazdy na światłach. Ze światłami JEST bezpieczniej i kropka. Tak, nawet w słoneczny dzień. Jak jedziesz pod słońce to auto na światłach z przeciwka widzisz bez porównania wcześniej. W Polsce albo zupełnie im się w dupach poprzewracało, że to kwestionują, albo może to z biedy? Że niby chcą oszczędzić te promile większego spalania?
W Szwecji- mowy nie ma o zniesieniu. Po pierwsze nie wiem czy znajdziesz Szweda będącego przeciwnikiem jazdy na światłach, a po drugie... w wielu autach sprzedawanych na szwedzkim rynku (jeśli nie w większości) świateł wyłączyć się NIE DA |
| |
szary
Wpisów: 13026 Od: 2005-06-02
| 2008-05-15 21:21 wszystko tez zalezy jakie masz letnie opony , kiedys mialem pontiaca , i wnim byly letnie opony 245 szerokie , to zima puscilem hamulec , a kola sie tylko krecily w miejscu .. nie dalo sie jechac ...
a np. w moim passacie , gdzie letnie opony sa tylko 185 szerokie , to przejechalem nie raz zime ..
i jakos sie udalo... dopuki nie zrobilem wypadku na letnich w grudniu , ubezpieczalnia nie wyplacila |
| |
true
Wpisów: 6017 Od: 2006-09-05
| 2008-05-15 21:41 Ze światłami JEST bezpieczniej i kropka. Tak, nawet w słoneczny dzień. Jak jedziesz pod słońce to auto na światłach z przeciwka widzisz bez porównania wcześniej.
To, że samochody widzisz lepiej to pewne. Sam byłem/jestem zwolennikiem jazdy ze światłami bo samochód z naprzeciwka widać 300-400 metrów wcześniej. Pomijając kwestie ekologiczne oraz mierzalne w skali kraju zużycie paliwa i żarówek, jak się okazuje (można w sieci znaleźć sporo materiałów) problem jest w postrzeganiu nieoświetlonych uczestników. Po pewnym czasie zaczynamy postrzegać rzeczy wybiórczo, nastawiając się na pojazd z włączonymi światłami. Zmniejsza się ilość wypadków czołowych z innymi samochodami ale niektóre badania wykazują, że zwiększa się ilość wypadków z udziałem pieszych, rowerów. Nie wiem co o tym myśleć. Pomyślę więc |
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2008-05-15 23:11 Moim zdaniem, wystarczy się spodziewać pieszego na przejściach (a nie walić przez nie stówą), roweru z podporządkowanej (zamiast "mam pierwszeństwo więc nawet nie popatrzę w podporządkowaną") itd.
Te rzeczy można skorygować odpowiednimi zmianami polskiego kodeksu, chociażby zlikwidowaniem kretyńskiego pojęcia wtargnięcia pieszego na pasy.
Zniesienie nakazu jazdy na światłach motywowane bezpieczeństwiem nieoświetlonych uczestników jest jak łatanie dziury błotem. Taki temat zastępczy. |
| |
true
Wpisów: 6017 Od: 2006-09-05
| 2008-05-15 23:51 Mabr, clear your mind please. Nie piszę o Polsce, wcale a wcale. Poszukaj w googlach: daylight running lights (DRL), pedestrians itd...
http://www.dadrl.org.uk/do cs/Volvo%20DaDRL%20detailed%20cover%2002O ct2007.pdf |
| |
true
Wpisów: 6017 Od: 2006-09-05
| 2008-05-15 23:55 Wiele krajów np. Austria wycofuje się lub wycofa się z obowiązku włączania świateł. Zapewne zrobią to niedługo Czesi i Słowacy. Niemcy w ogóle tego nie wprowadzili. Na pierwszy rzut oka światła są potrzebne ale rzeczywistość może mieć więcej aspektów niż nam się wydaje. |
| |
szary
Wpisów: 13026 Od: 2005-06-02
| 2008-05-16 09:24 jutro zakladamy zimowki
http://www.aftonbladet.se/ nyheter/article2482902.ab |
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2008-05-16 09:35 No cóż, true, różne organizacje istnieją.
Są też takie, które zapowiadają przylot kosmicznego miasta i koniec świata. Je też należy brać poważnie?
Zobacz co robi np. Audi. Diodowe światła specjalnie do jazdy w dzień. To jest mądre rozwiązanie. Diody na pewno zużywają tak mało prądu, że można zapomnieć o zwiększonym zużyciu paliwa. |
| |
szary
Wpisów: 13026 Od: 2005-06-02
| 2008-05-16 09:44 no .. podobaja mi sie takie swiatla .. Audi A5 ma i nowe A4 |
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2008-05-16 09:48 S5 to już w ogóle Ale jakoś kojarzy mi sie z autem dla starych dziadów, niewystarczająco sportowe |
| |
kanadolka Dziki Zachód
Wpisów: 5374 Od: 2004-06-10
| 2008-05-16 15:02 a ja jezdze caly rok na tych samych oponach universalnych podobnie jak 90% kanadyjczykow, nie wiem, ktore kanada ma miejsce w wypadkach i w sumie malo mnie to obchodzi, poniewaz czuje sie tu na drodze bezpiecznie kolce sa tu zakazane i swiatla w dzien nieobowiazkowe, mimo ze sniegu po pachy w styczniu i lutym. to co true pisze to prawda, gdy przyjechalam do stanow to nie tylko nie widzialam porzadnie rowerzystow, ale rowniez aut, ktore nie mialy swiatel, to taki figiel ,ktory mozg plata wszystkim nie tylko mnie, dokladnie to co true opisuje. wiec rozwiazanie szwedzkie jest dobre w zasadzie tylko, gdy kierowca szwedzki bedzie mial zakaz prowadzenia samochodu poza szwecja, gdyz w kraju z brakiem nakazu swiatel jest on zagrozeniem na drodze. sprawdzone na wlasnej skorze. |
| |
szary
Wpisów: 13026 Od: 2005-06-02
| 2008-05-16 15:07 pamietam jak kilka dobrych lat temu jezdzilem po polsce , gdzie w moim aucie swiatla sie palily automatycznie ..
od czasu do czasu jakis kierowca mi migal .. a ja odrazu po chamulcach , myslalem ze z radarem stoja , a im chodzilo oto ze na swiatlach jezdze. Troche sie wkurzalem bo nie dalo sie wylaczyc , i nie wiedzialem czy stoja chlopcy radarowcy czy nie |
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2008-05-16 15:19 > sprawdzone na wlasnej skorze
Dlatego czasem wcale się nie dziwię, że w Arabii Saudyjskiej kobiety mają zakaz prowadzenia aut |
| |
szary
Wpisów: 13026 Od: 2005-06-02
| 2008-05-16 15:21 moze by tak wszedzie zakazac ??
|
| |
szary
Wpisów: 13026 Od: 2005-06-02
| 2008-05-16 15:21 ale by sie superowo jezdzilo |
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2008-05-16 15:27 Dobra. Należy im oddać sprawiedliwość.
Niektórzy faceci też jeżdżą jak baby |
| |
szary
Wpisów: 13026 Od: 2005-06-02
| 2008-05-16 16:53 aaaa. to inna istota ludzka .. zwana ciota |
| |
kanadolka Dziki Zachód
Wpisów: 5374 Od: 2004-06-10
| 2008-05-17 03:41 a co ty wiesz mabr o mojej umiejetnosci jezdzenia? rozumujac twoim sposobem powinnam twoj wpis uznac za atak osobisty i ublizanie |
| |
33martin
Wpisów: 4 Od: 2008-06-02
| 2008-06-02 17:36 witam
chciałem nawiązać do tematu opon zimowych,które od opon letnich różnią się składem.Opony zimowe mają być elastyczne w ujemnych temperaturach,a tym samym przyczepne,letnie twardnieją przy 5-7 stopniach w plusie.
Dlaczego na szerokich gorzej się jeździ zimą?zachowują się jak narta,a węższa opona ma inny nacisk jednostkowy na podłoże i szybciej dostaje się do stabilniejszego podłoża dlatego też zaleca się,o ile to możliwe zimą stosować zamienniki na węższe rozmiary opon.Nie chcę się wymądrzać,a jedynie wyjaśnić o co chodzi w oponach zimowych.Kolce są przydatne na oblodzone drogi,na lód nie ma mocnych prócz kolcy i łańcuchów...
|
| |
true
Wpisów: 6017 Od: 2006-09-05
| 2008-06-03 07:34 Dzięki 33martin. Otworzyłeś mi oczy |
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2008-06-03 10:20 Czasami dobrze coś napisać, żeby samemu to zrozumieć |
| |
bolek1970 PZU
Wpisów: 11503 Od: 2006-07-05
| 2008-06-03 12:54 Napewno w ta zime sprobuje z tymi lancuchami na lodzie. Oj bedzie sie dzialo, a jeszcze jakby tylko moje jeziorko zamarzlo w tym roku dla odmiany... |
| |