Odwiedzin 37896342
Dziś 912
Niedziela 26 maja 2024

 
 

Forum: Auto-Moto - Starsze Vovlo vs nowy Renault - masakra

 
 

Ten wątek jest stary. Komentowanie wyłączone.
Pokaż wpisy
AutorStarsze Vovlo vs nowy Renault - masakra
true


Wpisów: 6017
Od: 2006-09-05
2008-02-04 09:14
http://www.youtube.com/wat ch?v=P0XPbydQPIo

Krótko mówiąc testy NCAP mają sens, a duży nie znaczy bezpieczniejszy.
  Profil uzytkownika: true     
mabr
racetown


Wpisów: 7792
Od: 2000-09-08
2008-02-04 10:13
Oczywiście że mają sens. Ale dla ludzi którzy kupują auto głównie po to, żeby je rozbić

Nowy szef Renault Nordic jest naturalnie dumny z wysokich ocen w Euro NCAP. Ale o szwedzkim pędzie do bezpieczeństwa mówi między innymi, że Szwecja jest JEDYNYM krajem gdzie ludziom się zdaje, że ESP jest niezbędne i powinno być obowiązkowe.

Tymczasem ESP i 6-8 poduszek w małych miejskich autach jest we wszystkich innych krajach wyposażeniem dodatkowym- dla nie potrafiących jeździć.
A w Szwecji wolą nie sprzedawać jakiegoś modelu niż sprzedawać go bez ESP
  Profil uzytkownika: mabr     
true


Wpisów: 6017
Od: 2006-09-05
2008-02-04 10:49
Czekaj Mabr. Nie wiem czy dobrze Cię rozumiem. Uważasz to za wadę, że nie sprzedają w Szwecji aut bez kontroli trakcji?
Ja uważam, że to dobry pomysł, po za tym ESP to chyba standard od paru lat. Moja siostra ma 6-letniego golfa i esp ma. Uważam, że równie ważne, o ile nie bardziej potrzebne od ESP, jest wspomaganie hamowania w sytuacjach awaryjnych.
  Profil uzytkownika: true     
true


Wpisów: 6017
Od: 2006-09-05
2008-02-04 10:54
Poza tym wiadomo, że lepiej i taniej jest zapobiegać niż leczyć. Odnosząc to do aut mówi sie o bezpieczeństwie biernym i aktywnym. Niestety jest jeszcze czynnik ludzki, dominujący
  Profil uzytkownika: true     
bolek1970
PZU


Wpisów: 11503
Od: 2006-07-05
2008-02-04 11:06
Najwiecej aut jakie widzialem, ze 'zjechaly z drogi' na zakrecie to wszelakie volwa v70 lub s60-80, czyli te wlasnie naszpikowane poduszkami, eps-ami itd. Ludzie zbyt naiwnie ufaja, ze majac te wynalazki sa 'nietyklani'.
  Profil uzytkownika: bolek1970     
true


Wpisów: 6017
Od: 2006-09-05
2008-02-04 11:34
Najwiecej aut jakie widzialem, ze 'zjechaly z drogi' na zakrecie to wszelakie volwa v70 lub s60-80, czyli te wlasnie naszpikowane poduszkami, eps-ami itd. Ludzie zbyt naiwnie ufaja, ze majac te wynalazki sa 'nietyklani'.

Bolek, zdrowego rozsądku nic nie zastąpi i jest naukowo dowiedzione, że im bardziej auto chroni kierowcę tym głupszy staje się kierowca. Kiedyś całkiem serio jeden z inżynierów wypowiadał się, że najlepszym rozwiązaniem zamiast airbagów jest szpikulec wyskakujący z kierownicy w momencie zderzenia.
  Profil uzytkownika: true     
mabr
racetown


Wpisów: 7792
Od: 2000-09-08
2008-02-04 13:24
Najlepiej to patrzeć co się robi i w ogóle nie mieć wypadku

Zgadza się że uważam ESP za wadę, a w wypadku gdy nie da się go zupełnie wyłączyć jak np. w Volvo, to wada zupełnie dyskwalifikująca.

Dlaczego? Bo nie lubię gdy auto się wymądrza
Ja chcę coś zrobić, a ono mówi "nie". Dla mnie to ograniczenie użyteczności, za które jeszcze każą płacić Dzięki...

Najgorszy jest VAG. W Audi, Skodzie i VW moc silnika jest odcinanya gdy naciśniesz gaz i hamulec równocześnie i to nawet w "sportowch" Golf GTI a nawet Audi S3 z 265 KM.
  Profil uzytkownika: mabr     
true


Wpisów: 6017
Od: 2006-09-05
2008-02-04 23:44
Najlepiej to patrzeć co się robi i w ogóle nie mieć wypadku

Zgadza się że uważam ESP za wadę, a w wypadku gdy nie da się go zupełnie wyłączyć jak np. w Volvo, to wada zupełnie dyskwalifikująca.

Dlaczego? Bo nie lubię gdy auto się wymądrza
Ja chcę coś zrobić, a ono mówi "nie". Dla mnie to ograniczenie użyteczności, za które jeszcze każą płacić Dzięki...

Najgorszy jest VAG. W Audi, Skodzie i VW moc silnika jest odcinanya gdy naciśniesz gaz i hamulec równocześnie i to nawet w "sportowch" Golf GTI a nawet Audi S3 z 265 KM.


Mabr, z pewnością potrafisz jeździć, wiesz co robić z kierownicą, jeździsz po torze itd...Nie o Tobie więc piszę bo wiesz co robisz, na torze mam nadzieję

Znam paru takich kierowców co narzekają na ABS, ESP, wyciągają bezpieczniki jeśli się nie da czegoś wyłączyć. Ogólnie mają się za lepszych i to co ich odróżnia od reszty to właśnie marudzenie na systemy wspomagające jazdę. Tak się składa, że rok w rok mają jakieś stłuczki bądź kasują samochód Bo oni są mądrzejsi. Otóż nie są, a co najgorsze nawet nie wiedzą jak trzymać kierownicę albo jak poprawnie hamować z abs'em. Kto wie?

Z tym hamulcem i gazem w VAG to się chyba zgadza, mogliby nie przesadzać. Co prawda ja nie potrafię hamować lewą nogą ale wiem, że niektórzy tak potrafią i przynosi to całkiem niezłe rezultaty. Może się kiedyś nauczę

Jeśli chodzi o mnie nie odłączyłbym ABS. Jeśli chodzi o ESP, nie każde auto ma nadawać się np. do "toyo drifting cup"
  Profil uzytkownika: true     
djävul


Wpisów: 122
Od: 2008-01-24
2008-02-05 09:46
Staram sie jezdzic w miare bezpiecznie, ale lubie czasami tez depnac. I musze przyznac ze bardzo mi pomogl automatycznie wlaczajacy sie ESP. Raz nie wyczulem sliskosci jezdni, w zakret (ok 90%) wchodzilem 50km/h i moim Roverkiem ciut zarzucilo, wlaczyl sie system i bez problemu go opanowalem. Pozniej sprawdzilem ale juz kontrolowanie podobne sztuczki z i bez systemu. Nie ulega watpliwosci, ESP jest bardzo pomocne.
  Profil uzytkownika: djävul     
mabr
racetown


Wpisów: 7792
Od: 2000-09-08
2008-02-05 10:39
Jestem zdania, że czyjaś alergia na truskawki nie jest powodem do zakazu sprzedaży truskawek... a czyjeś umiłowanie truskawek powodem, żeby wszyscy musieli je jeść

Dlatego nie powinno się wszystkich zmuszać do ESP.

ABS też potrafi przeszkadzać. Podczas b. ostrego hamowania wibracje przenoszą się na układ napędowy, co utrudnia szybką redukcję biegu. Ale bezpiecznika bym nie wyjął bo równocześnie wyłącza system rozdzielający siłę hamowania.

Obowiązkowe ESP? Proszę bardzo. Ale z możliwością wyłączenia np. dla kierowców którzy na specjalnym egzaminie/kursie udowodnią, że lepiej jeżdżą bez ESP
  Profil uzytkownika: mabr     
true


Wpisów: 6017
Od: 2006-09-05
2008-02-05 10:48
Podczas b. ostrego hamowania wibracje przenoszą się na układ napędowy, co utrudnia szybką redukcję biegu.

Mabr, jak utrudnia? Zmieniasz biegi bez sprzęgła?
Wg mnie masz tarcze zwichrowane albo coś nie tak Nigdy jeszcze nie czułem wibracji, co prawda dotyczyło to skody, vw i audi.
  Profil uzytkownika: true     
mabr
racetown


Wpisów: 7792
Od: 2000-09-08
2008-02-05 12:33
Te wibracje mają bezpośredni związek z pulsacyjnym hamowaniem ABS-u. Powodują trzęsiawkę zespołu napędowego a wtedy skrzynia przestaje być precyzyjna.

Nie jest to duży problem i jak mówiłem występuje przy dużych prędkościach i bardzo ostrym hamowaniu, np. ze 150 km/h przed zakrętem 90 stopni. Piszę o tym po to, żeby uzasadnić że nawet ABS nie zawsze jest pożądany.

Rozwiązaniem byłoby zamontowanie twardszych poduszek silnika ale wtedy z kolei wibracje silnika przenoszą się na karoserię do tego stopnia, że wewnętrzne lusterko trzęsie się podczas postoju na parkingu. Takim hardkorowcem nie jestem, ale niektórzy koledzy- tak
  Profil uzytkownika: mabr     
true


Wpisów: 6017
Od: 2006-09-05
2008-02-05 13:06
Mabr, nie będę się upierał. Może ten typ tak ma ale wg mnie to nie jest normalne. Siła hamowania jest tylko tak duża jak dużą przyczepność mają twoje opony i wiadomo, że można zerwać przyczepność przy 60 km/h jak i przy 150 km/h. Dlatego uważam, że prędkość nie powinna mieć to dużego znaczenia. Chyba, że masz coś nie tak z tarczami, wtedy częstość wibracji będzie zależała od prędkości.
Wg mnie tarcze Ci się deformują i biją bo musisz mocniej i dłużej dusić przy takich prędkościach. Spróbuj wyłączyć abs na torze, możesz wyciągnąć bezpiecznik. Nie powinno być żadnych drgań. Jakie masz tarcze? Zimmermann? Ate? A może ceramiczne od porsche ?
Ja bym winy szukał w tarczach, a nie w ABS'ie.
  Profil uzytkownika: true     
mabr
racetown


Wpisów: 7792
Od: 2000-09-08
2008-02-05 13:41
Wierz mi, tak jest. Potwierdzają to koledzy z takimi samymi autami. Sztywne zawieszenie robi swoje.
Zresztą nie bez powodu wyścigowe auta nie mają ABS.
  Profil uzytkownika: mabr     
true


Wpisów: 6017
Od: 2006-09-05
2008-02-05 14:12
Wierz mi, tak jest. Potwierdzają to koledzy z takimi samymi autami. Sztywne zawieszenie robi swoje.
Zresztą nie bez powodu wyścigowe auta nie mają ABS.


Mabr, o ile chcesz kontynuować tą dyskusję jakie masz auto i czy coś w nim modyfikowałeś?
  Profil uzytkownika: true     
true


Wpisów: 6017
Od: 2006-09-05
2008-02-05 14:20
Z tego co wiem auta wyścigowe, wyczynowe, nie ważne, nie mają ABS bo ten tylko wydłuża drogę hamowania
  Profil uzytkownika: true     
mabr
racetown


Wpisów: 7792
Od: 2000-09-08
2008-02-05 14:34
No właśnie, ale też dlatego że mniejszają wyczucie auta.
Kontuować owszem, mogę. Zmodyfikowałem niewiele:
http://polskajazda.pl/Samo chody/Honda/Civic,Type,R/4299

Poprzednio miałem bardziej zmodyfikowane auto i właśnie dlatego teraz zadowalam się sportową serią.
  Profil uzytkownika: mabr     
true


Wpisów: 6017
Od: 2006-09-05
2008-02-05 14:36
Mabr, nie obraź się ale wg mnie masz gdzieś luzy i problem z zawieszeniem, nawet ten typ tak nie ma. Jest bardzo prawdopodobne, że tak samo eksploatowane samochody nabywają podobnych usterek. Gdzieś coś ci tłucze i jest luz. Innej możliwości nie widzę.
  Profil uzytkownika: true     
mabr
racetown


Wpisów: 7792
Od: 2000-09-08
2008-02-05 14:37
Nie gadaj gUpot
  Profil uzytkownika: mabr     
true


Wpisów: 6017
Od: 2006-09-05
2008-02-05 14:41
Ok Ale stawiasz mi piwo (warby) jeśli się okaże, że miałem rację.
  Profil uzytkownika: true     
true


Wpisów: 6017
Od: 2006-09-05
2008-02-05 15:10
Ale możliwe też, że masz źle dobrane amortyzatory, a auto ci podskakuje jak na tarce
  Profil uzytkownika: true     
true


Wpisów: 6017
Od: 2006-09-05
2008-02-05 15:14
Mabr, już nie chcę Cię wkurzać więcej bo auto i tak masz zajebiste
Widzę, że masz dosyć małe i cywilne tarcze, które nie są przystosowane nawet do 3-4 krotnego hamowania z takich prędkości. Nie są nawiercane i na 100% odkształcają się po kilku mocniejszych hamowaniach. No chyba, że masz nawiercane
  Profil uzytkownika: true     
mabr
racetown


Wpisów: 7792
Od: 2000-09-08
2008-02-05 16:17
No nie takie małe bo 300 mm przód (wentylowane) i 260 tył. Przy wadze auta 1280 kg - nie narzekam.

Piwo i Ci mogę postawić ale na tor się wybierzesz??
  Profil uzytkownika: mabr     
true


Wpisów: 6017
Od: 2006-09-05
2008-02-05 16:36
Piwo i Ci mogę postawić ale na tor się wybierzesz??

Mówiąc szczerze mam za cienkie auto Mabr
Mam coś takiego ale ośkę (sedan na filmie).
http://www.youtube.com/wat ch?v=5fmgu59Z58M
Ciężkie to, na prostej daje radę ale na zakrętach jedzie jak beczkowóz
  Profil uzytkownika: true     
mabr
racetown


Wpisów: 7792
Od: 2000-09-08
2008-02-05 17:04
Tą ośkę co odstawiła quattro? To źle nie jest...
Nie takie auta jeżdżą na torach

http://rejsa.nu/im/_bantra ffar/17-new_2007-10-25-pict1604.jpg

http://rejsa.nu/im/_bantra ffar/17-new_2007-10-25-pict1463.jpg
  Profil uzytkownika: mabr     
true


Wpisów: 6017
Od: 2006-09-05
2008-02-06 09:56
Hehe Mabr, ale mnie rozbawiłeś tymi zdjęciami
Masz w razie czego lawetę i taniego mechanika? Wiesz, nie wiem czy wróciłbym w całości
  Profil uzytkownika: true     
Forum -> Auto-Moto -> Starsze Vovlo vs nowy Renault - masakra
Ten wątek jest stary. Komentowanie wyłączone.
Pokaż wpisy






Praca Rusztowania (Stockholm/Katowice )
Mechanik samochodowy (Haninge)
Sprzatanie (Tensta)
Violas Team AB (Sztokholm)
Malarz - szpachlarz (Sztokholm)
Firma sprzatajaca - Cleanflat (Sztokholm i okolice)
Praca (Goteborg )
Sprzatanie (Tystberga )
Więcej





Zakładnicy Nocnego Duathlonu na pokładzie Ryanair.
Agnes na szwedzkiej ziemi
8 najładniejszych miejsc z drzewami wiśniowymi w Sztokholmie.
Agnes na szwedzkiej ziemi
Wielkanocna wyprawa do wschodniej Albanii.
Agnes na szwedzkiej ziemi
Firma Sprzątająca
Polka w Szwecji
Moja historia cz.5
Polka w Szwecji
Przygoda z malowaniem
Polka w Szwecji
Nowe szwedzkie słowa 2023 - nyord
Szwecjoblog - blog o Szwecji


Odwiedza nas 22 gości
oraz 2 użytkowników.


W PL działała zorganizowana grupa przestępcza?
Żart na stronę
Szwedzki „wstyd przed lataniem” napędza renesans podróży koleją
Katarzyna Tubylewicz: W Sztokholmie to, gdzie mieszkasz, zaskakująco dużo mówi o tym, kim jesteś
Migracja przemebluje Szwecję. Rosną notowania skrajnej prawicy
Szwedka, która wybrała Szczecin - Zaczęłam odczuwać, że to już nie jest mój kraj
Emigracja dała mi siłę i niezależność myślenia










© Copyright 2000-2024 PoloniaInfoNa górę strony