Autor | żólty papierek |
dwierzeczy
Wpisów: 8 Od: 2008-01-17
| 2008-01-21 13:03 Chciałbym zapytać, czy II cześć dowodu rejestracyjnego (żółta kartka) składa się z dwóch części?
Pytam bo chce sprowadzić samochód do Polski, gdzie do rejestracji wymagane są obie części dowodu (niebieska i żółta). Lecz żółta powinna zostać w Szwecji i koło się zamyka.
Chyba że w Polsce wymagana druga część dowodu rejestracyjnego (żółtego) to tak naprawdę połówka z niego (z żółtego).
Eh, nic nie rozumie... |
| |
iza Sztokholm
Wpisów: 23425 Od: 2000-09-11
| 2008-01-21 13:20 http://www.poloniainfo.se/ forum/temat.php?temat=15339 |
| |
szary
Wpisów: 13026 Od: 2005-06-02
| 2008-01-21 13:23 a co za problem ??? jesli masz niebieski i zolty to zamow jeszcze raz niebieski i zolty , bedziesz mial podwojnie ...
nie wiem jak rejstrujesz auto w polsce ...
ale jesli jedziesz na szwedzkich , to potem musisz odeslac szwedzkie numery , dac kopie polskiego dowodu , i w zoltych papierach napisac ze auto export .. |
| |
dwierzeczy
Wpisów: 8 Od: 2008-01-17
| 2008-01-21 13:41 Niestety nie wjadę do Polski na szwedzkich blach bo sprzedający nie zgodzi się bym jeździł na jego OC.
Sprzedający w celu wyrejestrowania samochodu w Szwecji odrywa żółtą część dowodu, która jest wymagana w Polsce.
Oznaczało by to, że zarejestrowanie takiego samochodu bez żółtej części nie jest w Polsce możliwe. Chyba że żółta część składa się z dwóch części.
Niestety nie znalazłem odpowiedzi na to pytanie w powyższych przytaczanych wątkach.
Proszę o poprawienie mnie jeśli gdzieś się pomyliłem.
Dziękuje |
| |
mabr racetown
Wpisów: 7792 Od: 2000-09-08
| 2008-01-21 15:36 W Szwecji w ogóle nie ma takiego wynalazku jak jeżdżenie na cudzym ubezpieczeniu I nie ma to związku z tym czy możesz wyjechać na oryginalnych tablicach rejestracyjnych czy nie.
Jeśli sprzedający upiera się przy wyrejestrowaniu auta, to niech od razu napisze na tej zółtej karcie że powodem jest export i niech poda Ciebie jako kupującego. Dostaniesz wtedy ZA DARMO tablice eksportowe na podany przez Ciebie adres (koniecznie szwedzki)
> Oznaczało by to, że zarejestrowanie takiego
> samochodu bez żółtej części nie jest w Polsce
> możliwe. Chyba że żółta część składa się z dwóch
> części.
Owszem, składa się z dwóch. Jedna to karta pocztowa
służąca do zmiany właściciela/wyrejestrowania/eksportu a druga część potwierdza własność. Nie wiem czy polski urząd uzna tylko połowę drugiej części, do tego nieaktualną?
A ubezpieczenie tak czy inaczej muisz wykupić własne, niezależnie na jakich tablicach jedziesz. |
| |