Autor | Gdzie sie podziewa plyn chlodniczy |
Lucc
Wpisów: 192 Od: 2007-03-01
| 2008-01-06 13:06 Mam takie pytanko do zorientowanych Ostatnio zaczela mi nawalac chlodnica Objawy byly takie, ze nagle ogrzewanie w samochodzie przestawalo dzialac i wialo zimnym powietrzem Poczatkowo myslalem, ze to problem z klima, ale po kilku kilometrach jazdy temperatura silnika zaczela gwaltownie rosnac az do zapalenia sie lampki No wiec pierwsze co zrobilem to zajzalem do zbiornika z plynem chlodniczym Byl zupelnie pusty Na pierwszej stacji kupilem 4l i zalalem jakies 2.5 litra Ogrzewanie zaczelo dzialac normalnie temperatura silnika spadla do normalnej i utrzymywala sie na tym poziomie podczas jazdy Samochod postal na parkingu jakies 4 godzinki i w drodze powrotnej do domu objawy sie zaczely powtarzac Zjechalem na pobocze otwieram maske, zagladam do zbiornika - pusto Wlalem to co mi zostalo z 4litrow i dojechalem do domu Pod domem zajrzalem jeszcze raz i plynu w zbiorniku wyrownawczym nie bylo Doszedlem do wniosku, ze to jakis pekniety wezyk i postanowilem to sprawdzic nastepnego dnia Jakie wielkie bylo moje zdziwienie, kiedy rano na zimnym silniku okazalo sie, ze plynu jest az za duzo i wrecz wylewa sie przez korek I wszystko jest ok az do czasu ponownego rozgrzania sie silnika W pewnym momencie temperatura zaczyna gwaltownie rosnac, ogrzewanie wieje zimnym powietrzem a w zbiorniku wyrownawczym pusciutenko Czy ktos ma pojecie co sie dzieje, bo ja powiem szczerze, ze kompletnie zglupialem
ps. wiem, ze opis jest troche przydlugi, ale staralem sie jak najlepiej opisac sytuacje
pzdr Lucc |
| |
Harvi Stockholm
Wpisów: 162 Od: 2007-11-04
| 2008-01-06 13:14 Lucc
W pewnych granicach poziom plynu chłodniczego sie zmienia, to oczywiste.
Niemniej jednak Ty dolałeś 4 litry a to oznacza wyciek.
Możesz sprobować dodać jakiś kylcement lub kanel (może pomoże)
Jeśli nie masz widocznego wycieku to niestety może być to wydmuchana uszczelka pod głowicą.
Tak czy inaczej lepiej skontaktować sie ze swoim mechanikiem. Problemy z chłodzeniem mogą sie kiepsko skonczyc. |
| |
szary
Wpisów: 13026 Od: 2005-06-02
| 2008-01-06 13:59 przegrzejsz glowice to masz koszta kolo 20 tys koron ...
napewno zapowuetrzyles chlodnice i trzeba od odpowietrzyc .. a najlepiej podjec tak jak Harvi pisal do mechanika ..
dlanich to zaden proglem podlaczyc sprzed z podcisnieniem i beda widzieli gdzie ucieka plyn ... , moze byc chlodnica .. ja bym radzil uwazac , jesli juz nie uszkodziles glowicy |
| |
Lucc
Wpisów: 192 Od: 2007-03-01
| 2008-01-06 14:35 Nie nie Nie ma mowy o jezdzie bez chlodzenia! Nie bagatelizuje sprawy Tylko zastanawia mnie czemu na zimnym silniku plyn wycieka gora zbiornika wyrownawczego a na cieplym silniku zbiornik jest kompletnie pusty |
| |
true
Wpisów: 6017 Od: 2006-09-05
| 2008-01-08 20:11 Tylko zastanawia mnie czemu na zimnym silniku plyn wycieka gora zbiornika wyrownawczego a na cieplym silniku zbiornik jest kompletnie pusty
Bo się bąbel robi gdy pompa wody jest wyłączona
Uszczelkę można zdiagnozować: szukać śladów oleju w zbiorniczku wyrównawczym, dużo białego dymu z rury....
I koniecznie sprawdzić czy węże nie puchną zbytnio.
Jeśli węże są miękkie a płynu ubywa to z pewnością jakaś dziura.
Czy uszczelka czy nie...problem z gatunku b poważnych. Nie da się tak jeździć.
|
| |
Jav
Wpisów: 195 Od: 2007-05-27
| 2008-01-12 14:05 Hm, może ktoś ci podpija po trochu Niektórzy lubią sobie chlapnąć borygo |
| |
sts.bud
Wpisów: 43 Od: 2007-03-01
| 2008-01-12 19:56 Ja bym obstawiał na zapowietrzony układ chłodzenia.Sam napisałeś ze wlałes jakieś 2.5 litra a to stanowczo za mało.Kup sobie 4-5 litrów borygo,na zimnym silniku i nieodpalonym silniku dolewasz płyn do zbiorniczka pod max-mum.Nastepnie odpalasz silnik niech silnik chodzi do tąd aż osiągnie temperaturę 94stopni i załaczy termostat a nastpenie uruchomi wentulator podczas tego zabigu uciskaj i popuszczaj najgrubszy przewód łaczący silnik z chłodnicą.Powtórz tą czynność kilka razy a nastepnie pusc i sprawdz poziom płyny jezeli ubyło dolej płynu,wsiadz w auto i przejedz sie jakies 10km kożystny teren niezabudowany.Wracasz parkujesz idziesz do domku pijesz kawke za jakas 1-2 spowrotem sprawdzasz auto a raczej poziom jego cieczy.Norma dolania w tym przypadku to jakies 150-200ml,jezeli ubyło więcej niestety albo masz poparciałe weże lub na łaczeniach obejmy nietrzymaja.Powodzenia daj znac jak ci poszło.Pozdrawiam. |
| |
robban1 Södertälje
Wpisów: 52 Od: 2007-11-06
| 2008-01-13 02:26 Czy to jest SAAB?Silniki tego samochodu maja uszczelki glowicy ,ktore po oewnym czasie przepuszczaja wode chlodnicy ,bezposrednio do ukladu wydechowego.
Nie czcieli sie do tego przyznac,ale pod grozba oddania do prasy ,uznali mi racje i wymienili glowice!
Nigdy nie nalewajcie wody do chlodnicy po jej rozgrzaniu na max! |
| |
Lucc
Wpisów: 192 Od: 2007-03-01
| 2008-01-13 12:10 Czy to jest SAAB?
Nie to nie SAAB ale Volvo. V40 jezeli to ma jakies znaczenie
Dzieki wszystkim za rady
Lucc |
| |
true
Wpisów: 6017 Od: 2006-09-05
| 2008-01-13 12:11 A z jakim silnikiem to volvo? |
| |
Lucc
Wpisów: 192 Od: 2007-03-01
| 2008-01-13 20:24 TDI 1.9
Chyba znalazlem usterke Zajelo mi to dzisiaj troche czasu, ale wydaje mi sie, ze wyszedlem na prosta Na jednym z wezykow w wewnetrznym obiegu znalazlem zaworek do odpowietrzania Wydaje mi sie, ze to jest wlasnie to - zapowietrzony CALY uklad chlodzenia Strasznie zmudna robota i schodzi przy tym mase czasu Mam nadzieje, ze to tylko to.
pozdrawiam i jeszcze raz dzieki
Lucc |
| |
true
Wpisów: 6017 Od: 2006-09-05
| 2008-01-13 21:09 To nie jest silnik od vw? Uważam, że nie jest to normalny objaw. Szukaj plam pod samochodem, sprawdź czy nie masz mokro pod dywanikami (nagrzewnica), włącz silnik i zobacz czy gdzieś nie sika. |
| |