Autor | Mam zepsute Audi Allroad. |
annika
Wpisów: 15 Od: 2007-11-28
| 2007-11-28 23:38 Zepsute Audi Allroad spedza mi sen z powiek. Bylam juz w dwoch serwisach. W jednym zepsuli bardziej, co potwierdzil drugi servis. Kto moglby mi naprawic taki samochod. Dla ulatwienia dodam, ze mieszkam w Skane. |
| |
true
Wpisów: 6017 Od: 2006-09-05
| 2007-11-29 00:25 Jeśli autoryzowany serwis nie potrafi naprawić to kto potrafi? Co się popsuło? |
| |
annika
Wpisów: 15 Od: 2007-11-28
| 2007-11-29 00:42 No wiec wlasnie. Pojechalam do autoryzowanego serwisu i dupa. Nie wiedzieli co. Pogrzebali i zepsuli bardziej. Odeslali mnie do Helsinborga, wmawiajac mi, ze to uszkodzona skrzynia (tiptronic) a oni nie maja wiedzy na ten temat, ani narzedzi. Co to jest do cholery za sevis co nie ma narzedzi i wiedzy? Jakos nie wydaje mi sie to mozliwe w Polsce. Ale coz to tu mam zepsuty samochod i tu musze sobie z tym poradzic.
Wiec reasumujac po wielu ekspertyzach w samochodzie jest uszkodzony wal Kardana i mozliwe, ze skrzynia tez, ale nie ma komu tego sprawdzic, bo servis w Helsinborgo raz, ze sie do tego nie pali, a dwa, ze chce 1250 SEK za godzine, do czego z koleji ja sie nie pale. To co robic? |
| |
true
Wpisów: 6017 Od: 2006-09-05
| 2007-11-29 10:17 Musisz opisać objawy bo tiptronic ma niestety swoje słabości. Przede wszystkim serwis musiał się połączyć z komputerem skrzyni biegów. Odczytanie błędów to podstawowa sprawa. Czy w skrzyni był wymieniany olej?
Czy auto w ogóle jeździ? Jakie są objawy? |
| |
true
Wpisów: 6017 Od: 2006-09-05
| 2007-11-29 10:28 Zawsze możesz się pozbyć quattro Wystarczy wyciągnąć wał. Jesteś pewna, że nie masz multitronica? |
| |
bolek1970 PZU
Wpisów: 11503 Od: 2006-07-05
| 2007-11-29 12:26 Niestety najpierw trzeba zrobic dobra diagnostyke komputerowa, a to zrobisz w prawie kazdym warsztacie z komputerem. Koszt ok 500-600 kr/ serwis Audi 1050 kr. Dobry diagnosta moze np stwierdzic , ze siadlo tylnie swiatlo stopu i przez to elektronika szwankuje i okaze sie , ze masz wydatek rzedu 50 kr. Niestety jesli to problem ze skrzynia, to taniej Ci wyjdzie wymiana w Polsce na regenerowana niz grzebanie jakichkolwiek tutejszych mechanikow.... |
| |
annika
Wpisów: 15 Od: 2007-11-28
| 2007-11-29 19:04 No wiec tu musze sie przyznac, ze caly czas bylam pewna,ze to tiptronic. Wlasciwie - moze nie powinnam o tym mowic - nie wiem co to multitronic.
A co do objawow to samochod drzy przy dodawaniu gazu. Najgorzej jest przy ruszaniu, wtedy to az febry dostaje. Jezdzic jezdzi, ale prawde mowiac boje sie go ruszac, bo jesli to skrzynia i jeszcze bardziej mu zaszkodze?
Do koputera byl podlaczany. Nie wykazuje zadnego bledu. Nie wiem co poczac, bo w kazdym warsztacie inna diagnoza. Na tej zasadzie moglabym wymieniac kazda czesc po kolei liczac na to ze predzej czy pozniej trafie na wlasciwa.
Poradzcie, prosze. |
| |
technics
Wpisów: 581 Od: 2006-10-08
| 2007-11-29 19:42 nie chcial bym ciebie w prowadzac w blad . ale nie wydaje mi sie zeby to byla wina skrzyni wydaje mi sie ze to albo kolo dwumasowe albo cos z przeniesieniem napedu ale juz ze skrzyni na kola . jesli skrzynia zmienia biegi plynnie i komputer nie pokazal bledow to skrzynia jest dobra |
| |
true
Wpisów: 6017 Od: 2006-09-05
| 2007-11-29 19:55 Obok koła zapasowego, we wnęce masz szereg numerków, tzw. kody wyposażenia. Jeśli wszystkie spiszesz to można sprawdzić czy masz tiptronic czy multitronic.
Możliwe, że tiptronic pracuje w trybie awaryjnym, wtedy skrzynia jest na III biegu. Muszą być jakieś błędy w komputerze skrzyni.
Aha, jaki silnik? quattro? Multitronic montuje się do słabszych wersji silnikowych, poniżej 160 KM. |
| |
true
Wpisów: 6017 Od: 2006-09-05
| 2007-11-29 20:05 Na różnych forach jest wiele info. Np to:
"Problem tkwi w czajniku G162 hydraulicznego siłownika wysprzeglajacego (to takie coś zamiast tradycyjnej linki sprzęgła.)
Napicie na czujniku na postoju powinno być miedzy 1.88v a 2.00v i tak jest mniej więcej dopóki płyn hydrauliczny i skrzynia sie nie nagrzeją - wtedy czujnik wariuje i przez to nie idzie odpalić i szarpie strasznie autem przy ruszaniu."
Generalnie wyczytałem, że jest to problem z ciśnieniem oleju w skrzyni biegów. |
| |
true
Wpisów: 6017 Od: 2006-09-05
| 2007-11-29 20:09 Technics, a jesteś pewien, że w ASB jest koło dwumasowe? |
| |
technics
Wpisów: 581 Od: 2006-10-08
| 2007-11-29 20:51 nie mam pojecia czy jeste wogole to audi to chyba technicznie jeszcze nie ogarniam wiem ze kiedys mielem mercedesa i to wlasnie bylo przyczyna szarpania przy starcie dlatego napisalem |
| |
annika
Wpisów: 15 Od: 2007-11-28
| 2007-11-29 21:33 On nie szarpie. W moim odczuciu raczej wibruje,czyli trzesie nim. A silnik ma 2,7 biturbo, wiec z tego co mowicie to raczej tiptronic. Komputer nie pokazal bledu w skrzyni. To co robic?
|
| |
Harvi Stockholm
Wpisów: 162 Od: 2007-11-04
| 2007-11-29 21:59 Z nowoczesnymi samochodami niestety roznie bywa.
Znajoma w polsce ma A8 i blachy problem z wycieraczkami ktory nie zostal rozwiazny w podczas wizyt w 2 autoryzowanych serwisach. |
| |
annika
Wpisów: 15 Od: 2007-11-28
| 2007-11-29 22:48 Nie brzmi to pocieszajaco |
| |
true
Wpisów: 6017 Od: 2006-09-05
| 2007-11-29 22:55 Wibruje, trzęsie....
Musisz dokładnie opisać, przy jakich prędkościach, przy jakich obrotach występują te objawy. Czy trzęsie cały czas czy tylko podczas przyspieszania. Czy słychać jakieś dźwięki, wibracje? buczenie? Czy wibracje są od silnika czy raczej dochodzą od tyłu?
To wcale nie musi być skrzynia, mogły się jakieś poduszki zerwać albo przegub jest uszkodzony.... |
| |
technics
Wpisów: 581 Od: 2006-10-08
| 2007-11-30 15:03 jesli przy mocnym przyspieszaniu albo na podjazdach pod gorki moze to byc podpora walu . ogolnie najlepiej znajdz jakies specjalistyczne forum odnosnie tego modelu audi . i tam zadaj pytanie |
| |
bolek1970 PZU
Wpisów: 11503 Od: 2006-07-05
| 2007-11-30 15:42 http://www.audiklub.org/ph pBB2/index.php?sid=fbab27b0527891d7b580c6 e95334fbd8 |
| |
zawa
Wpisów: 92 Od: 2006-10-14
| 2007-11-30 15:52 WITAM, A CZY NAPEWNO WSZYSTKIE CYLINDRY PRACUJA OK,??? A MOZE KTORYS NIE CHODZI, MYSLE ZE CHODZI O SILNIK V6, WIEC NA 5-CYLINDRACH BEDZIE SZARPAL, JADAC NA MALYM BIEGU BEDZIE LEKKIE ODCZUCIE SZARPANIA, ALE JADAC WOLNO NA DUZYM BIEGU TO POPROSTU NIEDA SIE JECHAC, MOZE TO TO NIEWIEM RADZE SPRAWDZIC CZY WSZYSTKIE CYLINDRY CHODZA. |
| |
annika
Wpisów: 15 Od: 2007-11-28
| 2007-11-30 16:51 Dzieki za wszystkie posty. Napisze na tym forum, o ktorym mowi Bolek1970. A swoja droga moze znacie jakiegos dobrego mechanika - diagnoste, ktorego moglibyscie polecic z czystym sumieniem? Chodzi mi o obszar Helsinborg-Lund-Malmo. Samochody wszak sie psuja, ja w Szwecji jestem dosc nowa i pewnie jakis czas zostane, wiec taka informacja okazalaby sioe bardzo przydatna. |
| |
tom716
Wpisów: 1 Od: 2009-04-05
| 2009-04-05 22:37 Witam,
Mam problem z tiptronikiem 2,5TDI Allroad.
Generalnie auto biegi zmienia poprawnie jadąc, ale nie zawsze wysprzęgla.. hamuje silnikiem.
Diagnostyka komputerowa nie pokazuje błędu. Oleje i filtr wymienione. Czy może ktoś pomoc?
z gory dziękuję. |
| |