Odwiedzin 17320096
Dziś 2008
Piątek 1 sierpnia 2014

 
 

Forum: Życie w Szwecji - kupno domu w Szwecji

 
 

Ten wątek jest stary. Komentowanie wyłączone.
Pokaż wpisy
Autorkupno domu w Szwecji
ankaper


Wpisów: 23
Od: 2007-06-09
2007-06-11 18:09
Witam. Czy ktoś orientuje się jakie są opłaty przy zakupie domu? Wiem jak to się odbywa w Norwegi ale w Szwecji nic nie mogę zrozumieć. Czy cena 700000sek za dom jednorodzinny oznacza że spłacam jeszcze jakiś kredyt, czy to możliwe żeby to była cena za dom własny? Pytam tak dziwnie ponieważ w Norwegi kupując nieruchomość w tej cenie (mniej więcej) oznacza to, ze spłaca się jeszcze tzw wspólne pieniądze i oprócz tego płaci się czynsz miesięczny. Czy tak jest też w Szwecji? Oczywiście dom o kórym piszę nie znajduje się w Sztokholmie lecz przy granicy z Norwegią. Jeżeli ktoś może mnie oświecić w sprawie nieruchomości będę wdzięczna.
  Profil uzytkownika: ankaper     
aniolek_z_piekla_rod


Wpisów: 398
Od: 2007-06-06
2007-06-12 08:39
Czesc
Zalezy co kupujesz ja kupilam Bostadsrätt i tutaj po za tym ze zaplacilam za dom place tez czynsz.

A jesli masz na mysli dom wolno stojacy to z tego co sie orjetuje sa jakies oplaty notarialne itp.. nie wiem dokladnie.
Najlepiej pogadaj z maklerem.
A cena jest wywolawcza potem moze byc duzo wieksza po licytacji
  Profil uzytkownika: aniolek_z_piekla_rod     
gigge


Wpisów: 8515
Od: 2002-07-27
2007-06-12 09:04
Hm... to zalezy. Czasem jest do przejecia dlug ale mozesz wziasc swoja pozyczke jezeli nie odpowiadaja Ci warunki. Ta cena moze byc cena wywolawcza a cena po licytacji bedzie 2 razy wyzsza. Nie napisalas konkretow wiec nie mozna nic wiecej doradzic. Najlepiej wklej link do obiektbeskrivning to zobacze co to jest.

Jezeli jest to ”bostadsrätt” to nie placisz nic, tylko skromna oplate za przyjecie do bostadsrättsförening (ok 1000 kr).

Jezeli jest to dom to placi sie oplate notarialna tzw ”lagfart” 1,5% wartosci z kontraktu (dochodza jeszcze jakies drobne oplaty manipulacyjne).
Przy kupnie domu placi sie tez za tzw ”pantbrev” w wysokosci zaleznej od banku (niewielki procent) od pozyczki pod zastaw (w bostadsrätt nie ma pantbrev wiec tego sie nie placi biorac pozyczke).

Najlepiej zapytaj mäklare to wszystko Ci wyjasni.

Aha jest jeszcze cos takiego jak oäkta bostadsrättsförening. Wtedy cena obiektu/mieszkania jest nizsza ale trzeba placic podatek od przychodow (zazwyczaj z wynajmu lokali, ktore posiada förening). Ten podatek dochodzi wiec do kosztow miesiecznych.
  Profil uzytkownika: gigge     
ankaper


Wpisów: 23
Od: 2007-06-09
2007-06-12 09:31
Witam. Na przykład ten dom
http://finn.no/finn/reales tate/object?finnkode=10308364&sid=10anm4E 1SU042416&pos=17&tot=238
Czy jak go kupię (oczywiście to jest przykład) to on będzie mój tak jak w Polsce (własny ) czy kryją się jeszcze jakieś kruczki o których ja laik nie wiem.
  Profil uzytkownika: ankaper     
ankaper


Wpisów: 23
Od: 2007-06-09
2007-06-12 09:35
lub ten
http://finn.no/finn/reales tate/object?finnkode=10297012&sid=10anm4E 1SU042416&pos=25&tot=238
albo o co chodzi w tym domu. Po co mu te baraki. Co to jest "hotel" czy może miał być pensjonat, czy łóżka dla robotników?
http://finn.no/finn/reales tate/object?finnkode=10297012&sid=10anm4E 1SU042416&pos=25&tot=238
Wiem, że może dużo wymagam, ale mam zmienić całe moje życie i nie ukrywam boję sie jak diabli.
  Profil uzytkownika: ankaper     
ankaper


Wpisów: 23
Od: 2007-06-09
2007-06-12 09:39
przeprasza, pomyliłam linki. podałam dwa razy ten sam. teraz podaję dobry link
http://finn.no/finn/reales tate/object?finnkode=9652668&sid=10anm4E1 SU777175&pos=119&tot=238&page=5
  Profil uzytkownika: ankaper     
gigge


Wpisów: 8515
Od: 2002-07-27
2007-06-12 09:49
Jezeli chodzi o pierwszy dom to dokladny pois znajdziesz na stronie tego mäklare, ktory sprzedaje ten dom. W tym wypadku jest to Föreningsparbanken

http://www.fastighetsbyran .se/se/Systemsidor/error/?404;http://www. fastighetsbyran.se/dals-ed#

Przedostatni obiekt w tym linku. Masz tam wiecej zdjec i opis domu.

Wynika z tego, ze jest to normalny dom a nie zaden bostadsrätt. Nie moge znalesc nigdzie ile kosztuje utrzymanie roczne tzw "driftkostnader" ale zapytaj mäklare, powinien powiedziec.
Co do ceny to jest to cena wywolawcza i jak bedzie wiecej chetnych to pojdzie w gore chociaz nie sadze. Cena wydaje sie byc wysoka jak na to miejsce bo jak klikniesz na "köp gjorda i närheten" to przecietna cena jest ponizej 500 000:-

  Profil uzytkownika: gigge     
gigge


Wpisów: 8515
Od: 2002-07-27
2007-06-12 09:50
dokladny pois

Dokladny opis
  Profil uzytkownika: gigge     
ankaper


Wpisów: 23
Od: 2007-06-09
2007-06-12 12:45
co to znaczy?
Taxeringsvärde 604 000 Kr (år 2006)

ta informacja zawarta jest tutaj

ALLMÄNT OM FASTIGHETEN
Driftskostnad 22 000 kr/år
Taxeringskod 220 Småhusenhet, helårsbostad för 1-2 familjer
Taxeringsvärde 604 000 Kr (år 2006)
Tomt 780 m², friköpt, Trädgård.
Vatten/avlopp Kommunalt vatten året om. Kommunalt avlopp.
Övrigt Vacker trädgårdstomt med en liten stensatt uteplats och en damm.

Nie bardzo rozumiem ten język, a w słowniku nie wszystko jest.
  Profil uzytkownika: ankaper     
iza
Sztokholm


Wpisów: 21788
Od: 2000-09-11
2007-06-12 13:30
rany, ale tanio
w okolicach Sztokholmu bez 3 milionow nie ma co zaczynac patrzec
  Profil uzytkownika: iza     
ankaper


Wpisów: 23
Od: 2007-06-09
2007-06-12 13:36
Co znaczy "tanio". Oświeć mnie.
  Profil uzytkownika: ankaper     
iza
Sztokholm


Wpisów: 21788
Od: 2000-09-11
2007-06-12 13:42
ponizej 3 milionow to jest tanio
  Profil uzytkownika: iza     
iza
Sztokholm


Wpisów: 21788
Od: 2000-09-11
2007-06-12 13:44
tu np dom pod sztokholmem
http://www.maklarhuset.se/ ViewObjekt.aspx?objektid=194670
  Profil uzytkownika: iza     
gigge


Wpisów: 8515
Od: 2002-07-27
2007-06-12 13:49
ponizej 3 milionow to jest tanio

No tak Iza gdzies w Afryce bedzie jeszcze taniej.
Cena jest w duzej mierze uwanunkowana przede wszystkim polozeniem a pozniej zalezy od wielkosci, komfortu, wyposarzenia itd. tak wiec "rudera" w okolicach Sztokhomu bedzie kilka razy drozsza od super domku w zapadlej dziurze.

Taxeringsvärde to jest wartosc oszacowana w celach podatkowych. Nie musisz do tego przywiazywac wiekszej wagi jezeli Ci nie grozi placenie podatku od bogactwa.
  Profil uzytkownika: gigge     
ankaper


Wpisów: 23
Od: 2007-06-09
2007-06-12 14:03
Ale mnie właśnie taka "zapadła dziura" bardzo obchodzi. W Polsce mieszkam w Trójmieście i jest mi tu za głośno, za ciasno i w ogóle nie dobrze. Muszę mieszkać blisko granicy z Norwegią. Więc chyba trochę zaoszczędzę. A do stolicy na imprezy też pewnie dotrę.
  Profil uzytkownika: ankaper     
ankaper


Wpisów: 23
Od: 2007-06-09
2007-06-12 14:08
A gdybym miała 3 mln to pewnie nie wyjeżdżałabym z Polski. Tak, że podatek od bogactwa mi nie grozi.
  Profil uzytkownika: ankaper     
gigge


Wpisów: 8515
Od: 2002-07-27
2007-06-12 14:47
W Polsce mieszkam w Trójmieście i jest mi tu za głośno, za ciasno i w ogóle nie dobrze

W Sztokholmie w porownaniu z Trojmiastem jest cicho jak na wsi a szczegolnie w weekendy i swieta zywej duszy nie zobaczy (poza samym centrum).
Na prowincji szwedzkiej to juz jest kaplica, mozna chyba zdziczec.
  Profil uzytkownika: gigge     
ankaper


Wpisów: 23
Od: 2007-06-09
2007-06-13 12:51
To co ludzie robią po pracy? Siedzą w domach, nie chodzą na różne imprezy organizowane przez miasto? Czy miasto nie organizuje żadnych imprez? Nie ma pikników, targów, imprez rozrywkowych na deptakach bądź starówce? Koncerty wakacyjne też nie działają?
  Profil uzytkownika: ankaper     
Anetka27
Stockholm


Wpisów: 229
Od: 2003-09-09
2007-06-14 23:36
Iza, jest sporo domow ponizej 3mln. Na dodatek ostatnio ogladany mial wielki ogrod - teren Järfalla.Szok ogrod tej wielkosci i dom ....zadko spotykane
  Profil uzytkownika: Anetka27     
iza
Sztokholm


Wpisów: 21788
Od: 2000-09-11
2007-06-14 23:41
aa, ja ogladalam takie kolo tunelbany
  Profil uzytkownika: iza     
Anetka27
Stockholm


Wpisów: 229
Od: 2003-09-09
2007-06-14 23:54
aa racja, nie bralam takiej mozliwosci pod uwage.Chyba,ze cos przeoczylam podczas czytania. To juz beda sie roznily wielkoscia i wielkoscia ogrodu.Na pewno.Mala trojka z piwnica, ogrodek ...no maly.Slyszalam jednak, ze inflacja spada, wiec ten rok ponoc jest najlepszym momentem na kupno. + oczywiscie zmiana podatku rocznego...co wplywa na cene samego domu..no...duzo zakamarkow.Najlepiej wziac mäklare, ktory dobrze doradzi.
  Profil uzytkownika: Anetka27     
Forum -> Życie w Szwecji -> kupno domu w Szwecji
Reklama
Ten wątek jest stary. Komentowanie wyłączone.
Pokaż wpisy











MECHANIK (STOCKHOLM)
Firma sprzatajaca zatrudni (Stockholm)
Szukam opiekunki z Handen albo okolic (Handen)
Brygada budowlana (Stockholm)
Poszukuje wspłpracownika do wykonczeniowki (Sztokholm)
Od zaraz praca dla sprzataczki (Stockholm)
remont (Värmdö, Hemmesta)
Builder wanted (Funäsdalen)
Więcej





Moja historia cz. 3
Polka w Szwecji
Wyspa Nåttarö
Polka w Szwecji
Park Narodowy – wyspa Ängsö
Polka w Szwecji
outfit
Blog o Modzie Skandichic - Styl skandynawski
Sommarsnus
zuzziezazzles
chwytając moje serce…
Blog o Modzie Skandichic - Styl skandynawski
słodkich snów …
Blog o Modzie Skandichic - Styl skandynawski
I, CULTURE Orchestra na Östersjöfestivalen w Sztokholmie (2014.08.23)
 
Nic prócz śmierci - monodram na temat życia Katarzyny Jagiellonki na Zamku Królewskim w Sztokholmie (2014.04.05 - 2014.08.10)
"Lokomotivet" Juliana Tuwima dostępna na stronach "En läsande klass"
Pleq (Bartosz Dziadosz) na festiwalu muzyki elektronicznej Norbergfestival (2014.07.24 - 2014.07.26)


Odwiedza nas 79 gości
oraz 4 użytkowników.


2014-08-02 Polska Impreza 'Ibiza Party' http://t.co/EXhsEiWUJv
2014-08-31 Różnimy się pięknie - koncert zespołów folklorystycznych http://t.co/LN4G96P4Mx
2014-08-02 Sztokholmska Noc Disco Polo http://t.co/ehoR5Cywej
2014-07-26 Polska Impreza 'Summer Party' http://t.co/WCwofss1pD
2014-07-26 Polska Impreza 'Summer Party' http://t.co/WCwofss1pD
Wiecej
micro sim kort
Tak jest na Wilsonie.
prosba do administratora i moderatorow
pirogi
Setna rocznica wybuchu Wielkiej Wojny.
Chcesz pracować w Szwecji? Więcej zarobisz nie znając języka
Polacy na emigracji - dlaczego nie wracają?
Szwedzki serwis internetowy pozwala sprawdzić kryminalną przeszłość znajomych. Sprawi, że w Szwecji dojdzie do linczów?
„Odnalezione w tłumaczeniu” to nowy, interdyscyplinarny projekt miasta Gdańsk, o którym szeroko pisze w specjalnym dodatku Tygodnik Powszechmy. Każda edycja ma za temat przewodni jakiś obszar językow
Polak pozwał szwedzkie zoo za dyskryminację. Nazwali go małpą (WP.PL, 2013-01-15 14:40)
Wilki - koncert w Sztokholmie
Kabaret Neo-Nówka w Göteborgu - Pielgrzymka do miejsc śmiesznych
Kabaret Neo-Nówka w Sztokholmie - Pielgrzymka do miejsc śmiesznych
Kolacja dla głupca - spektakl teatralny
Więcej













© Copyright 2000-2014 PoloniaInfoNa górę strony