Odwiedzin 37783882
Dziś 652
Sobota 20 kwietnia 2024

 
 

Forum: Na każdy temat - "Nowy" prom Polferries

 
 

Ten wątek jest stary. Komentowanie wyłączone.
Pokaż wpisy
Autor"Nowy" prom Polferries
MarkoPolo
Stockholm/Tullinge


Wpisów: 213
Od: 2002-08-20
2003-07-08 19:15
A ja się łudziłem że on będzie "nowy"
  Profil uzytkownika: MarkoPolo     
mabr
racetown


Wpisów: 7792
Od: 2000-09-08
2003-07-08 20:41
Ja byłbym zadowolony, gdyby kabiny były po ludzku zamykane na karty magnetyczne, a nie na toporne klucze, które rysują wszystko inne w kieszeni...
  Profil uzytkownika: mabr     
adej31


Wpisów: 43
Od: 2001-02-06
2003-07-08 21:35
Nareszcie cos ?? Nowego?? stal jak stal zawsze mozna pomalowac hmmm??? ale juz nas wrobili bo rezerwacje co mialem razem z zona okazuje sie ze juz sa zmiany i nawet nas nie zawiadomili wiec trzeba swojego pilnowac i nie ma mowy o zmianie ceny !! Rezerwacja jest rezerwacja i ba...
3-majcie sie niedlugo spadamy do 3-miasta...
Radek.
  Profil uzytkownika: adej31     
przystojniak


Wpisów: 59
Od: 2002-02-16
2003-07-09 07:10
porownac to mozna tak:

Kowalski ma sklep w Gdansku i poszukuje drugiego pojazdu dostawczego. Zakupuje w Niemczech 20 letniego Opla Kadetta D St.car. 1.2

w Polferries pracuja jednak debile nie majacy kompletnie wyczucia co do branzy morskiej a.d. 2003; Unity Line moze byc dumna ze swojej nowoczesnej Polonii ktora moze odsprzeda Polferries za jakies 15 lat - nomen omen z zyskiem!

Mabr ma racje z tymi kluczami ale kto sie liczy z pasazerem w takim koncernie jak polskie PZB?

  Profil uzytkownika: przystojniak     
kajetan
Sztokholm


Wpisów: 16834
Od: 2000-09-01
2003-07-09 11:01
Plynalem tym promem w '87 z Nynäshamn do Visby. Pamietam, ze wtedy na tym promie bylo kino. Ciekawe, czy dalej jest?
  Profil uzytkownika: kajetan     
iza
Sztokholm


Wpisów: 23425
Od: 2000-09-11
2003-07-09 12:14
W 1999 dalej bylo. No ciekawe co Polferries wymysli...
A jak jest z cennikiem? Ceny i kabiny bez zmian? Na necie nic nie ma
  Profil uzytkownika: iza     
maggie
Stockholm


Wpisów: 12191
Od: 2001-01-02
2003-07-09 14:47
Jednej rzeczy nie rozumiem- zdzieraja z nas tyle forsy za podroz, i stac ich tylko na stara lajbe ???
  Profil uzytkownika: maggie     
mabr
racetown


Wpisów: 7792
Od: 2000-09-08
2003-07-09 15:07
> No ciekawe co Polferries wymysli...

W miejscu kina zrobią (oczywiście płatne) schowki na bagaże dla tych, co śpią na podłodze?
  Profil uzytkownika: mabr     
kajetan
Sztokholm


Wpisów: 16834
Od: 2000-09-01
2003-07-09 15:32
Co ty, zostawia tak jak jest i beda sprzedawac miejsca do spania na fotelach kinowych

A tak serio, to ten prom miesci ponad 2 razy tyle pazazerow co Rogalin. Miejsc kabinowych ma wiecej niz Rogalin moze zabrac pasazerow...

Wg nieoficjalnych danych Polferres kupilo ten prom pare dni temu (oficjalnych danych nigdzie nie ma), nawet nie zdazyli go przemalowac na swoje barwy i wyglada jak prom "Destination Gotland" z duza litera G na kominie. Przemalowali tylko nazwe. Przynajmniej jak widac na zdjeciach http://www.faktaomfartyg.c rosswinds.net/visby_1980.htm
  Profil uzytkownika: kajetan     
Kleszcz


Wpisów: 54
Od: 2001-07-25
2003-07-09 18:34
Widzialem w TV program z udzialem obecnego szefa PZB /Polferries/,ktory wychwalal sie zapobiegliwoscia i wzorcowym podejsciem do problematyki gospodarki morskiej w Polsce.
Niesamowite,facet jest nie z tego swiata.
Krzyzowka Jedrusia Leppera z tureckim pasterzem owieczek.
Biedna jest ta nasza Polska ze swoimi "managerami".
Albo zlodziej,albo kompletny debil.
  Profil uzytkownika: Kleszcz     
DYTKO


Wpisów: 1052
Od: 2000-11-29
2003-07-09 19:32
polecam LOT albo SAS, szybko wygodnie, i jak sie policzy cene za kajuty, bilet, zarcie na promie, czas, wyjdzie wlasciwie cenowo na to samo
jak by wiecej osob latalo ceny biletow byly y nizsze, hm...
  Profil uzytkownika: DYTKO     
adej31


Wpisów: 43
Od: 2001-02-06
2003-07-09 21:41
Spoko , pojedziemy zobaczymy i wszystko bedzie jak na papierku...
a co na farbe juz nie mieli ?
  Profil uzytkownika: adej31     
przystojniak


Wpisów: 59
Od: 2002-02-16
2003-07-10 03:44
>Jednej rzeczy nie rozumiem- zdzieraja z nas tyle forsy >za podroz, i stac ich tylko na stara lajbe ???

PZB ma ogromne koszty, nalezy i tak podziwiac armatora ze zdecydowal sie na zakup tej jednostki (mogliby go wyczarterowac na pare lat a jednak kupili). Ten statek zostal zbudowany w Szwecji i jezeli PZB zaplacilo za niego nalezyta cene to moze to byc udana inwestycja ktora znacznie poprawi ich konkurencyjnosc. Nalezy pamietac ze PZB to byle panstwowe przedsiebiorstwo ktore i tak ledwo przezylo transformacje ustrojowa i nie padlo jak setki (tysiace) innych duzych przedsiebiorstw w Polsce - podobno byly okresy gdzie dokladano do "interesu" i tak pewnie maja potezne dlugi a zakup nowego promu musi sie kiedys skalkulowac - ciekawe kiedy?

Czasy sa jednak ogolnie zle dla naszych zeglugowcow takze na skutek smutnego faktu, ze od kilkunastu lat zapomniano w osrodkach decyzyjnych rzadu i panstwa, iz "morze zywi i bogaci". Zapanowala mentalnosc rodem z zasciankow wiejskich, ze morze jest nam niepotrzebne, skoro mamy ziemie. Dowodem sa wprost niewiarygodne utrudnienia prawne i taryfowe nekajace ostatnio polskich armatorow. Wymienie tylko dwa, ktore stanowia wyjatkowe absurdy. Oto do ceny paliw dolicza sie obciazenia podatkowe nie stosowane dawniej dla paliw floty handlowej, zuzywajacej duze ich ilosci. Statki idace do Polski lub z jej portow pobieraja wiec paliwo w obcych portach lub w ciesninach dunskich, gdzie ma ono znacznie nizsza, swiatowa cene - ku oczywistemu zadowoleniu tamtejszych stacji bunkrowych. I drugi absurd: nowo zbudowane za granica statki (np. jakby Polferries zamowilo nowy statek) obklada sie podatkami o wysokosci kilkudziesieciu procent ich wartosci, idacej przeciez w miliony dolarow. Polscy armatorzy nie moga wiec rejestrowac ich pod polska bandera, gdyz groziloby to im rychlym bankructwem. Ten i inne powody zmuszaja armatorow do rejestracji swych statkow pod obcymi, wygodniejszymi banderami.
W osrodkach decyzyjnych panstwa jakby zapomniano albo nie wiedziano o tym, ze zysk na morzu trudno jest wygospodarowac i dopiero ostatnie tony (pasazerowie) zaladowane na statek (prom) daja dochod przewoznikowi, a reszta frachtu idzie zwykle na pokrycie kosztow uprawiania zeglugi i utrzymanie statku z zaloga.

Nawet jezeli wlascicielami statkow beda polskie przedsiebiorstwa i beda one obsadzone polskimi zalogami, ich bandera bedzie cypryjska lub jakichs wysp archipelagow Pacyfiku. Klasycznym i swiezym przykladem jest zarejestrowanie pod obca bandera nowego pieknego promu m.s. "Polonia", chociaz nalezy on do polskiej spolki zeglugowej w Szczecinie. Ot, polska (rzadowa) bezmyslnosc

Bardzo ciekawe pytanie to ile kosztowal ten nowy prom?
no i zostanie dopiero przemalowany na kolory Polferries podczas najblizszego pobytu w stoczni (a niedawno byl), wiec pierwsza rzecza jaka bedzie pomalowana to z pewnoscia wizytowka kazdego statku - czyli komin.



  Profil uzytkownika: przystojniak     
przystojniak


Wpisów: 59
Od: 2002-02-16
2003-07-10 03:50
>Biedna jest ta nasza Polska ze swoimi "managerami".
>Albo zlodziej,albo kompletny debil

Kleszczu, nic dodac nic ujac, zenujace...
  Profil uzytkownika: przystojniak     
mabr
racetown


Wpisów: 7792
Od: 2000-09-08
2003-07-10 09:15
DYTKO, tylko trudno zabrać auto do samolotu
  Profil uzytkownika: mabr     
maggie
Stockholm


Wpisów: 12191
Od: 2001-01-02
2003-07-10 09:34
PZB jest zarejestrowane w Nassau Bahamas, wiec juz teraz nie placa podatkow.
Poza tym ja nie widze powodu, zeby by w wyrozumialym bo
"zle czasy dla zeglowcow, polska mentalnosc, ceny paliw, podatki, panstwowa spolka, cena statku" i inne absurdalne wytlumaczenia. Jako klient oczekuje komfortu za konkurencyjna cene, a tego Polferries nie jest w stanie dostarczyc.

Oferuja nam stare, wyeksplatowane i niebezpieczne promy, a to jest jedyny fakt, ktory mnie, jako klienta interesuje.
  Profil uzytkownika: maggie     
pawel_d


Wpisów: 47
Od: 2000-09-01
2003-07-10 10:50
Osobiscie uwazam, ze niektorzy z Was troche przesadzaja. Nie to ze chce bronic Polferries, bo na pewno mam duzo zastrzerzen co do ich dzialalnosci, ale trudno nie zauwazyc faktu ze troche sie jednak staraja.

Przez 12 lat regularnego korzystania z ich uslug bardzo poprawila sie obsluga i mimo ze od czasu do czasu zdarzy sie ktos kto burczy zamiast mowic, to z reguly pracownicy sa bardzo mili (szczegolnie biorac pod uwage, ze im od czasu do czasu pensji nie placa jak glosza plotki). Co do komfortu jazdy tez nie moge narzekac. Kabiny na SIlesii sa duze, czyste i wygodne. Oczywiscie chodzi mi o komfort samego transportu, bo jesli chodzi o wybor uciech to mozna miec zastrzezenia.

Nie pamietam jak jest na Rogalinie (czy tez bylo, bo go chyba wycofali), ale na Silesii juz od dawna sa karty do kabin a nie klucze.

Co do cen to nie uwazam zeby byly wygorowane, albo zeby byly wyzsze od innych. Poniewaz plywam z Nynäshamn gdzie nie mam innej opcji niz Polferries to trudno mi porownac z konkurencja, ale bilet do Helsinek nie jest wiele tanszy a jednak jest o wiele blizej, poza faktem, ze podroze do Finlandii to przemysl, ktory moze sobie pozwoilic na niskie ceny. Oczywiscie przy krotkich wypadach do Polski w pojedynke oplaca sie leciec samolotem, ale to samo dotyczy Helsinek.

Tak czy inaczej uwazam ze Polferries przydalaby sie konkurencja miedzy Sztokholmem i Gdanskiem. Nowy prom to nareszcie krok w dobrym kierunku, zeby nie tracic klientow.
  Profil uzytkownika: pawel_d     
ewsa


Wpisów: 1334
Od: 2003-03-05
2003-07-10 13:36
Pawel_d ma trochę racji, zgadzam się z jego wypowiedzią :
"Tak czy inaczej uważam że Polferries przydałaby sie konkurencja między Sztokholmem i Gdańskiem. Nowy prom to nareszcie krok w dobrym kierunku, żeby nie tracić klientów."... Zdrowa konkurencja jeszcze nikomu nie zaszkodziła. Jeżdżę na tej trasie przeklętych 20 lat.
Ceny sa wygórowane. Co się tyczy standardu, brudno, wykładziny , reczniki, itd. w porównaniu np. z promami
relacji Szwecja- Niemcy. Osobiście wchodzę do kabiny i wychodzę do samochodu, kiedy prom przypływa do Nowego Portu. Zgadzam sie z Wami, że jest trochę lepiej jak kiedyś ale jeszcze zostawia dużo do życzenia.
Przykład kolejki do wyjścia z promu i czekanie na
schody,kiedy prom wpływa do portu, brak wody pitnej w kabinach, nieświeża pościel, ręczniki, wykładziny i.t.d.
Na zakończenie chciałabym wyrazić swoja chęć gdyby na trasie NYN-GDN-NYN pojawiłaby się nowa, zdrowa konkurencja z innych firm oraz nowe, nizsze ceny zwłasza dla stałych wieloletnich klientów.
  Profil uzytkownika: ewsa     
mabr
racetown


Wpisów: 7792
Od: 2000-09-08
2003-07-10 14:15
Była przez kilka miesięcy konkurencyjna linia Södertälje-Niemcy. Płynęło się tyle samo. A niemieckimi autostradami na południe Polski dojechałoby się szybciej, łatwiej i przyjemniej. Jak dla nas super rozwiązanie! Ale niestety, ceny mieli takie, że ledwie po kilku miesiącach zwinęli manatki. Lekko licząc byli trzykronie drożsi od Polferries...

A jeszcze co do portu w Gdańsku: dla tych z Was, którzy nie jadą autem może być ważna informacja, że o kolejce podmiejskiej można zapomnieć. Odjazdy kompletnie się nie zgadzają z promem, np. w dni wolne kolejki jadą dwie: około 7 rano i około 19. Brawa dla PKP i negocjatorów Polferries za umacnianie polskiego pomyślunku
  Profil uzytkownika: mabr     
maggie
Stockholm


Wpisów: 12191
Od: 2001-01-02
2003-07-10 14:49
Kolejka nie jezdzi, ale siostra mi mowila, ze podobno jest jakis autobus jezdzacy dla Polferries, ktory podwozi ludzi na dworzec.
  Profil uzytkownika: maggie     
iza
Sztokholm


Wpisów: 23425
Od: 2000-09-11
2003-07-10 15:26
ze byl autobus to wiem, ale czy jest teraz?
moj brat plynal w sobote i w niedziele w Gdansku nic takiego nie widzial. moze tylko w dni powszednie hi, hi
  Profil uzytkownika: iza     
maggie
Stockholm


Wpisów: 12191
Od: 2001-01-02
2003-07-10 20:38
No, rzeczywiscie masz racje, ona jechala w srode...
  Profil uzytkownika: maggie     
monilka
Finlandia


Wpisów: 6493
Od: 2003-06-02
2003-07-10 21:48
Moze nie tak blisko jak do kolejki - ale mozna dojsc do przystanku tramwajowego i pojechac tramwajem nr 15. Wprawdzie potem nalezy sie przesiasc do innego tramwaju-gdy celem podrozy ma byc dworzec glowny - ale zawsze jest to jakies wyjscie.
  Profil uzytkownika: monilka     
Borrka
Hospicjum na Wilsona


Wpisów: 17561
Od: 2003-04-06
2003-07-10 23:53
Polskie promy sa marne,
Brudne.
Najbardziej wkurza mnie potworne wrecz upychanie samochodow.
Natomiast krytyka "polskich menadzerow" jest irracjonalna.
Co WY wiecie o polskich menadzerach ?
  Profil uzytkownika: Borrka     
mabr
racetown


Wpisów: 7792
Od: 2000-09-08
2003-07-11 09:12
O polskich menadżerach wiemy tyle, co widać, Borrka i Twoje zaprzeczanie psu na budę.
Wystarczy spojrzeć choćby na rozwój Skody i "zwijanie" (odwrotność rozwoju ) FSO. Ile Skód jeździ na europejskich drogach, a ile Polonezów albo Lublinów?
I tak z grubsza ze wszystkim.

monilka, tramwaj to jest jakieś tam rozwiązanie, owszem. Tylko trzeba pamiętać że każdy większy bagaż musi mieć własny bilet. Może się okazać, że bardziej opłaca się taksówka...
  Profil uzytkownika: mabr     
Uwe
Alandy


Wpisów: 16547
Od: 2003-03-12
2003-07-11 12:05
...Ile Skód jeździ na europejskich drogach, a ile Polonezów albo Lublinów?
Barany, nie znają się. Może by zaczęli jeździć Lublinami!
  Profil uzytkownika: Uwe     
mabr
racetown


Wpisów: 7792
Od: 2000-09-08
2003-07-11 12:10
Chodzi o to, Uwe, że w chwili prywatyzacji Skody i Avii, Czesi nie mieli jakiejś lepszej technologii niż FSO/FSC. I co się stało z zakładami i produktami tych pierwszych w porównaniu z drugimi?

Łady technicznie też niewiele się różnią od Poloneza, a sprzedawane na Zachodzie były i gdzieniegdzie dalej są...
  Profil uzytkownika: mabr     
Borrka
Hospicjum na Wilsona


Wpisów: 17561
Od: 2003-04-06
2003-07-11 12:56
Polski przemysl, to nie tylko samochody i przywolywanie ewidentnej porazki FSO jako sytuacji reprezentatywnej dla gospodarki polskiej, to czysta demagogia.
Pewne spektakularne sukcesy Czechow zwiazane sa z wieloletnia tradycja tamtego przemyslu, ktorej w Polsce nie bylo.

Ale ja rozumiem - chcesz po raz n-ty przekonac samego siebie do "jedynej slusznej drogi".
  Profil uzytkownika: Borrka     
monilka
Finlandia


Wpisów: 6493
Od: 2003-06-02
2003-07-11 12:58
Mabr- jezeli taksowka to nie spod terminalu bo wezma o niebo drozej niz firmowe. Najlepiej wtedy zadzwonic na nr 91-91 lub 91-93 ( bezplatne polaczenie 0800-400-400 ). To sa korporacje taksowkowe i stale stawki. Przynajmniej ja zawsze z nich korzystam w Trojmiescie.
  Profil uzytkownika: monilka     
mabr
racetown


Wpisów: 7792
Od: 2000-09-08
2003-07-11 13:24
Oczywiście że nie tylko samochody, to był tylko przykład, Borrka, jeśli jesteś w stanie ogarnąć, co to takiego
  Profil uzytkownika: mabr     
iza
Sztokholm


Wpisów: 23425
Od: 2000-09-11
2003-07-11 13:57
Monilka, moj brat i bratowa mieli ze soba 2 rowery. Pociag nie jezdzi, autobusu zadnego w niedziele nie bylo a do tramwaju z rowerami nie wpuszczja. Zamowili wiec taksowke wyraznie zaznaczajac, ze maja 2 rowery.
Owszem, przyjechal bus, ale osobowy i kierowca wieelce zdziwiony: z rowerami??? (w Kopehnadze KAZDA taksowka ma skladany stojak na rowery w bagazniku). W koncu za 60 zl. zgodzil sie pojechac na Dworzec Gl.
To takie tam sobie story o polskiej rzeczywistosci...
  Profil uzytkownika: iza     
monilka
Finlandia


Wpisów: 6493
Od: 2003-06-02
2003-07-11 15:13
Iza- no niestety takie "kwiatki" sie zdarzaja. Jak zwykle, trzeba liczyc na szczescie - czy trafi sie na kogos normalnego.....
W Polsce cyklisci sa nadal rzadkoscia i nie ma dla nich udogodnien. No moze promenada wzdluz morza w Gdansku ma specjalne drogi dla rowerow- ale to tylko wyjatek. Wiem, ze sa jakies tam plany - ale jak dotad pozostaja tylko na polce "do zrobienia kiedys"
  Profil uzytkownika: monilka     
mabr
racetown


Wpisów: 7792
Od: 2000-09-08
2003-07-11 15:13
A tu dla porównania duńska rzeczywistość :
http://community.webshots. com/photo/79356891/79366970hBJWKU
i
http://community.webshots. com/photo/79356891/79367024MSlRyw
W Kopenhadze KAŻDA taksówka ma bagażnik dla rowerów.
  Profil uzytkownika: mabr     
kajetan
Sztokholm


Wpisów: 16834
Od: 2000-09-01
2003-07-11 15:23
Ach, Kopenhaga...

Korzystajac z Twoich zjec, mabr, chcialbym pokazac te szerokie jasnoniebieskie pasy dla rowerow w Kopenhadze.
http://community.webshots. com/photo/79356353/79362973uuWOmn

W Sztokholmie to sie chyba nigdy takich nie doczekamy
  Profil uzytkownika: kajetan     
mabr
racetown


Wpisów: 7792
Od: 2000-09-08
2003-07-11 15:45
Tu też nieźle widać, zdjęcie jak z kosmosu:
http://community.webshots. com/photo/79356324/79356835SvpnGn

Odchodzimy od tematu ale porównajcie Sobie też szerokość chodnika z szerokością dróżki dla rowerów:
http://community.webshots. com/photo/79356353/79363206jDjhke
  Profil uzytkownika: mabr     
monilka
Finlandia


Wpisów: 6493
Od: 2003-06-02
2003-07-11 16:03
Kiedys organizowalam 8-osobowej grupie niemieckiej - wycieczke po Mazurach: przyjechali oni pociagiem z rowerami. Codziennie robili 100 km. Do moich zadan m.in. nalezalo wytyczenie trasy wraz z zaaranzowaniem noclegow itp. itd. I najtrudniejsze z tego wszystkiego bylo - aby znalesc takie miejsce na nocleg - by rowery mozna bylo ulokowiac gdzies bezpiecznie. To byl koszmar. kazdy wlsciciel pensjonatu, osrodka wypoczynkow. itp - zachodzil w glowe - jak to zorganizowac. Takie niby nic - ale problem urosl prawie do niewyobrazalnych rozmiarow. juz nie wspomne o tekstach - "co to za idioci chca rowerami z Niemiec przyjechac" ). Tak czy tak wycieczka swietnie sie udala - ale nie bylo latwo....
  Profil uzytkownika: monilka     
mabr
racetown


Wpisów: 7792
Od: 2000-09-08
2003-07-11 16:28
Wracając do promów: ze zdziwieniem przeczytałem, że Polferries udało się sprzedać ten złom pn. M/S Niedorób!! Pływa teraz w Czarnogórze http://www.faktaomfartyg.c rosswinds.net/prinz_hamlet_1973.htm
  Profil uzytkownika: mabr     
pawel_d


Wpisów: 47
Od: 2000-09-01
2003-07-11 17:14
Iza, skoro twoj brat i bratowa mieli rowery to czemu na nich nie jechali na dworzec?
  Profil uzytkownika: pawel_d     
iza
Sztokholm


Wpisów: 23425
Od: 2000-09-11
2003-07-14 11:06
Lalo jak z cebra (oberwanie chmury niemal) i nie zanosilo sie by mialo przestac. A pociag do Wroclawia byl za 3 godz... Perspektywa kompletnie przemoczonych jadacych jeszcze pare godzin pociagiem pewnie im nie odpowiadala. A poza tym mieli tez duuzo bagazu na plecach (m.in. Bregott i Pyttipanna)
  Profil uzytkownika: iza     
adej31


Wpisów: 43
Od: 2001-02-06
2003-07-14 14:34
Iza czy moze sie orjetujesz czy bedzie na tym promie sklep wolno clowy ?? dzwonilem do tych ......w ale oni nic nie wiedza..tak jak zawsze.
  Profil uzytkownika: adej31     
iza
Sztokholm


Wpisów: 23425
Od: 2000-09-11
2003-07-14 15:03
adej31, mysle ze sklep to podstawa statku plywajacego poza granicami Unii
ale osobiscie to ja sie nie orientuje...
  Profil uzytkownika: iza     
MarkoPolo
Stockholm/Tullinge


Wpisów: 213
Od: 2002-08-20
2003-07-14 22:22
no co wy?? musi być!!
  Profil uzytkownika: MarkoPolo     
maggie
Stockholm


Wpisów: 12191
Od: 2001-01-02
2003-07-15 22:15
Z tego co wiem, to kiedy buduja lajbe, najpierw robia na gotowo sklep wolnoclowy, a potem reszte
  Profil uzytkownika: maggie     
MarkoPolo
Stockholm/Tullinge


Wpisów: 213
Od: 2002-08-20
2003-07-15 22:53
dobre, hihi
tak trzymać!!
  Profil uzytkownika: MarkoPolo     
przystojniak


Wpisów: 59
Od: 2002-02-16
2003-07-16 06:20
Maggie, przypomniala mi sie opowiesc:

Luksusowy cruise ship pod norweska bandera, dwa tysiace pasazerow na pokladzie, siedemsetosobowa zaloga, podaza full ahead w kierunku SSW w drodze na Mauritius. Bal kapitanski, szykowne stroje wieczorowe, homary i kawior - pierwszorzedna atmosfera. Orkiestra gra kapitanskie tango i wchodzi pasazerka - elegancka dama rozgladajac sie po sali, Kapitan uroczyscie zaprosil ja do kapitanskiego stolika na co ona odpowiada: "Phi! tyle pieniedzy wydalam na ten rejs wiec nie mam zamiaru siedziec z personelem!"

  Profil uzytkownika: przystojniak     
kajetan
Sztokholm


Wpisów: 16834
Od: 2000-09-01
2003-07-16 11:54
Przemalowali prom!

http://www.portgdansk.pl/i ndex.php?id=173&lg=pl
  Profil uzytkownika: kajetan     
mabr
racetown


Wpisów: 7792
Od: 2000-09-08
2003-07-16 12:03
Ładnie się przezentuje. Przy okazji zmienili logo Polferries.
Teraz nie wiadomo czy pierwsza litera to "P" czy "T"
  Profil uzytkownika: mabr     
monilka
Finlandia


Wpisów: 6493
Od: 2003-06-02
2003-07-16 12:36
Mi bardziej wyglada to na artystyczny zawijas z przodu i na koncu - czyli wychodzi "olferrie"
  Profil uzytkownika: monilka     
gigge


Wpisów: 8515
Od: 2002-07-27
2003-07-16 14:27
Niezle to haslo "Olferrie" Monilka. Mam nadzieje, ze beda mieli wiecej rodzajow piwa do wyboru niz te "siuski" Bosman.
  Profil uzytkownika: gigge     
kajetan
Sztokholm


Wpisów: 16834
Od: 2000-09-01
2003-07-16 15:56
woow. zobaczcie ceny promocyjne.

http://www.polferries.pl
  Profil uzytkownika: kajetan     
gigge


Wpisów: 8515
Od: 2002-07-27
2003-07-16 16:04
Ceny sa przeciez te same co byly!
  Profil uzytkownika: gigge     
kajetan
Sztokholm


Wpisów: 16834
Od: 2000-09-01
2003-07-16 16:10
Ogolnie tak, ale "kryssningi" sa tanie (albo mi sie przewidzialo)
  Profil uzytkownika: kajetan     
mabr
racetown


Wpisów: 7792
Od: 2000-09-08
2003-07-16 16:11
To się lepiej przyjrzyj, gigge.
395 kr w obie strony ze śniadaniami!
  Profil uzytkownika: mabr     
monilka
Finlandia


Wpisów: 6493
Od: 2003-06-02
2003-07-16 22:55
Ja mysle, ze w zwiazku z proponowana zmiena nazwy na "Olferrie" - kazdy uczestnik rejsu powinien dodatkowo w pakiecie dostawac takze piwko gratis
  Profil uzytkownika: monilka     
Uwe
Alandy


Wpisów: 16547
Od: 2003-03-12
2003-07-17 00:05
Ein Sixpack für alle!
  Profil uzytkownika: Uwe     
przystojniak


Wpisów: 59
Od: 2002-02-16
2003-07-17 03:09
i promocyjna koszulke z nowym logo na klacie lub czapeczce z wiatraczkiem dla dzieci + jakies balony...
  Profil uzytkownika: przystojniak     
gigge


Wpisów: 8515
Od: 2002-07-27
2003-07-17 08:09
I zdjecie przy wejsciu na prom,
  Profil uzytkownika: gigge     
mabr
racetown


Wpisów: 7792
Od: 2000-09-08
2003-07-17 09:06
...z panem w stroju białego misia!
  Profil uzytkownika: mabr     
monilka
Finlandia


Wpisów: 6493
Od: 2003-06-02
2003-07-17 11:00
...a gdy ktos sie zachowa nieodpowiednio podczas rejsu -to takie zdjecia z przodu i profilu a'la "tych klientow nie obslugujemy" przy wejsciu na statek "ku przestrodze"
  Profil uzytkownika: monilka     
Uwe
Alandy


Wpisów: 16547
Od: 2003-03-12
2003-07-17 21:45
...i bollhavet w izbie wytrzeźwień.
  Profil uzytkownika: Uwe     
krisbz
Stockholm


Wpisów: 706
Od: 2000-11-12
2003-07-19 11:30
Plynelismy do Gdyni z Karlskrona (Stena Baltica) nie dawno, ale to jest przyjemnosc nawet nie wiedzialam kiedy prom ruszyl w porównaniu do tego starego z Nynäshamn to dzien do nocy. Tamten to jak ruszal to myslalam ze sie rozpadnie w kawalki,a juz w kabinie to klekotalo wszystko.Ten "nowy" moze jest lepszy od tej poprzedniej ruiny.Jest o nim wiecej na www.polferries.pl
chociaz tamten stary tez na obrazku dobrze wygladal
  Profil uzytkownika: krisbz     
onika


Wpisów: 70
Od: 2001-08-05
2003-07-19 22:13
Ten stary,nowy nabytek Polferries nadaje sie do Afryki.
Plynelam nim z Gdanska 16 b.m. i juz nigdy wiecej nim nie poplyne.Szkoda,ze Polska firma jest skazana na posilkowanie sie jakimis rupieciami,ktorych zadna powazna firma asekuracyjna na swiecie nie chce ubezpieczac. Tak samo, okazalo sie w rozmowie z zaloga,
jest z tym promem. Mial "wyjsc" w morze juz 4 lipca,ale ciagle byly przpychanki z ubezpieczeniem. Dopiero jak znalazla sie jakas Polska firma, to Izba Morska wydala swoje pozwolenie na rejs.
Mam tylko jedno pytanie;
Kto bedzie ponosil odpowiedzialnosc w razie .... ,
nie chce nawet wymawiac tego slowa.
Destynation Gotland mialo prawo ruchu pasazerskiego
tym promem t.j. Visby, jedynie w obsludze przybrzeznej.
Nynäshamn - Visby, i odpowiednio Oscarshamn - Visby.

Obecnie pozostaje tylko Stena Line z Karlskrona.
Tak bedzie w moim przypadku.
  Profil uzytkownika: onika     
monilka
Finlandia


Wpisów: 6493
Od: 2003-06-02
2003-07-19 23:39
Ja w grudniu plynelam nowa linia promowa Gdansk - Trelleborg -Kopenhaga. Armator nazywa sie DFDS SEAWAYS ( www.dfdsseaways.se ). Prom byl bardzo wygodny, podroz mimo, ze w kuszetce - powiedzialabym ze komfortowa. Do tej pory plynelam kazdym promem firmy "Polferries" a takze "Polonia". Jezeli chcialabym porownac te promy - to ten z grudnia jest po srodku. Czyli nie tak dobry jak Polonia ale duzo lepszy od wszystkich "Polferries". Ceny wtedy byly calkiem znosne - gdyz promocyje z racji poczatku funkcjonowania.
Wiem, ze ta informacja moze nie dotyczy osob ze Sztokholmu i okolic - ale moze byc niezla dla plywajach do tej pory z Ystad do Swinoujscia a potam "tarabaniacych" sie stamtad gdzies dalej. Z Gdanska jest przeciez duzo lepsze polaczenie kolejowe itp.
W Gdansku baza promowa znajduje sie na Westerplatte i jest skomunikowana z dworcem PKP - linia autobusowa.
  Profil uzytkownika: monilka     
przystojniak


Wpisów: 59
Od: 2002-02-16
2003-07-20 20:57
Piszesz o "Duke of Scandinavia" zbudowany w 1978 - to jeszcze starszy zlom niz ten "Visby"/"Scandinavia"....

  Profil uzytkownika: przystojniak     
monilka
Finlandia


Wpisów: 6493
Od: 2003-06-02
2003-07-20 21:16
Tak - nim wlasnie plynelam i podroz byla bardzo dobra.
Nie patrzylam do "matryki" promu - moge jedynie ocenic, ze plynelo sie nim bardzo przyjemnie - mimo zimy i malego sztormu. Ale moze to dlatego, ze nie miewam choroby morskiej
  Profil uzytkownika: monilka     
gigge


Wpisów: 8515
Od: 2002-07-27
2003-07-20 21:36
Czy ktos juz plynal tym "nowym" promem po przechrzczeniu na Polferries? Mial byc wprowadzony do ruchu od 16 lipca. Ciekawy jestem wrazen poniewaz wybieram sie do Polski na poczatku sierpnia i mam jeszcze czas na zmiane firmy.
  Profil uzytkownika: gigge     
onika


Wpisów: 70
Od: 2001-08-05
2003-07-20 21:54
Tak, ja plynelam ta JEDNOSTKA /patrz moj wpis/ i dlatego moge z czystym sumieniem rekomendowac Ci podroz
ze Stena Line z Karlskrona, lub Unity Line z Ystad.
Troche dalsza droga niz do Nynäshamn,ale masz 100% gwarancji, ze doplyniesz do celu bez potrzeby posilkowania sie kamizelka ratunkowa. Jednostka nie jest,jak mi mowiono na promie,przystosowana do transportow pelnomorskich.W lecie przy doskonalych warunkach atmosferycznych moze to nie odgrywqa wiekszej roli,ale nawet w srodku lata zdazaja sie sztormy o duzej sile. Jak to bedzie w zimie,pozostaje nam cierpliwie czekac, aby sie przekonac.
  Profil uzytkownika: onika     
maggie
Stockholm


Wpisów: 12191
Od: 2001-01-02
2003-07-20 22:43
Osobiscie wole plywac z ze Stena Line, ale oni czasem na tej trasie maja lodke pod pieknym pseudo Traveller - jest to prom do transportu ciezarowek i brak jest jakich kolwiek udogodnien, wiec trzeba porzadnie planowac, zeby na niej nie wyladowac.
  Profil uzytkownika: maggie     
gigge


Wpisów: 8515
Od: 2002-07-27
2003-07-21 14:53
Tak mi sie tez przytrafilo, ze ostatnim razem plynalem ta "lodka" Traveller. Nie bylem z tego zbyt zadowolony. Nie bylo nawet gdzie wypic piwa ale kajuty i lazienki za to na wysokim poziomie. W mojej 2-ce moglem urzadzic impreze na conajmniej 30 osob i niebyloby ciasno.

Onika a jak jest z serwisem (kawiarnie, restauracje, sklepy, itp) na tym nowym rupciu, ktory plywa z Nynäshamn?
  Profil uzytkownika: gigge     
iza
Sztokholm


Wpisów: 23425
Od: 2000-09-11
2003-07-21 17:03
"Traveller" ma jakas cafeterie ale chyba tylko do 23:00. Potem to juz kierowcy musza spac...
Nastepnym razem tez uwazniej bede wybierac date by nie trafic na tego "tirowca".
  Profil uzytkownika: iza     
Kleszcz


Wpisów: 54
Od: 2001-07-25
2003-07-21 22:12
Skonczcie juz nazekac, bo i tak jestescie skazani na Polferries. Do wyboru zas macie jechac,lub nie jechac do kraju,i laski nikomu nie robicie.
He,he,he.

Pozdrawiam w imieniu Polferries.
  Profil uzytkownika: Kleszcz     
gigge


Wpisów: 8515
Od: 2002-07-27
2003-07-21 22:54
Sluchaj Kleszcz, ze ty sie uczepiles Polferries i nie mozesz puscic to twoja sprawa ale nas nie zmuszaj do cierpien.
  Profil uzytkownika: gigge     
maggie
Stockholm


Wpisów: 12191
Od: 2001-01-02
2003-07-21 22:55
Kleszcz gdybys czytal uwaznie to moze by zauwazyl, ze rozmawiamy o tym z jaka fima jechac, a nie ktorym z promow Polferries.
Poza tym uwazaj, bo z powodu pogody WSZYSTKIE kleszcze wyzdychaly, albo wlasnie sie wykanczaja
  Profil uzytkownika: maggie     
monilka
Finlandia


Wpisów: 6493
Od: 2003-06-02
2003-07-21 23:03
Kleszcz - jaki rozbawiony jestes. Pewnie dopiero zszedles z promu - ze Ci tak wesolo.
Widzisz - nikt nie jest na nic skazany. Sa jeszcze inne drogi prowadzace do kraju. A pogadac i pooceniac zawsze mozna.
Chyba, ze jestes tajnym agentem Polferries i za to Ci placa - bys bronil dobrego imienia firmy - wtedy nie mam pretensji.
  Profil uzytkownika: monilka     
gigge


Wpisów: 8515
Od: 2002-07-27
2003-07-21 23:29
A moze Kleszcz to nastepne wcielenie kolezanki Isy?
  Profil uzytkownika: gigge     
przystojniak


Wpisów: 59
Od: 2002-02-16
2003-07-22 14:36
ONIKA - nie mieszaj ludziom w glowach...

Napisalas:

"Mial "wyjsc" w morze juz 4 lipca,ale ciagle byly przpychanki z ubezpieczeniem. Dopiero jak znalazla sie jakas Polska firma, to Izba Morska wydala swoje pozwolenie na rejs."

1). Izba Morska nie jest instytucja ktora wydaje jakiekolwiek "pozwolenia na rejs" - IM to jest sad morski zbierajacy sie w celu ustalenia winy podczas katastrofy lub wypadku na morzu

2). Od pozwolen jest urzad morski w krajach do ktorych ten prom bedzie zawijal - czyli w/w pozwolenia zostaly wydane zarowno przez szwedzki i polski urzad

3.) Wytlumacz kto nawciskal Ci bzdur ze M/S Scandinavia nie jest statkiem pelnomorskim?
  Profil uzytkownika: przystojniak     
onika


Wpisów: 70
Od: 2001-08-05
2003-07-22 16:55
Byc moze masz racje "przystojniaku", ze pomylilam jakies tam izby z urzedami itp..Na promie "Scandinavia"
az roilo sie od roznych rozmow i komentarzy ze strony
zalogi,ktora nie ma najlepszgo zdania o owym nabytku.
Jak moge sie domyslac,sa to ludzie z wieloletnia praktyka morska i wiedza co nie co wiecej na ten temat
niz ja.

Kleszczu! Ja i wiele mi podobnych osob mamy jeszcze mozliwosc przeplyniecia morza z kilkoma innymi firmami.
A wiec jak sam widzisz nie jestesmy zdani jedynie
na Polferries, nmawet jesli bedzie trzeba jechac do Skåne.
  Profil uzytkownika: onika     
monilka
Finlandia


Wpisów: 6493
Od: 2003-06-02
2003-07-22 17:00
Tym bardziej, ze w Skåne jest bardzo ladnie i mozna przy okazji zabawic kilka dni.
  Profil uzytkownika: monilka     
maggie
Stockholm


Wpisów: 12191
Od: 2001-01-02
2003-07-22 18:21
No wlasnie, a poniewaz ja tez lubie Blekinge i Skåne, wiec zdecydowalam sie jechac z Karlskrony ze Stena Line, niestety na nocnych rejsach z PL kursuje tylko Traveller, ale jakos sie przemecze.
  Profil uzytkownika: maggie     
Janko
Stockholm


Wpisów: 45
Od: 2001-06-30
2003-07-24 11:55
Ja rowniez ty promem plynalem i jest mi bardzo przykro,
ze on wyglada tak jak wyglada.
Restauracja swoim umeblowaniem przypomina "pchli targ".
Krzesla maja wszystkie kolory teczy i sa w fatalnym stanie. Jak mozna w "nowy" nabytek wstawiac starocie w kolorach fioletowym,pomaranczowym,zielonym,niebies kim itd.
A szkoda, bo wyjatkowo duzo gosci skandynawskich przemierza Baltyk, a zaloga z zazenowaniem stara sie unikania odpowiedzi na ich komentarze.
Czy naprawde wszyscy BOSSOWIE Polferries sa pozbawieni
poczucia sluzebnej roli wobec swoich klientow i Polski, jakoze firma jest panstwowa.
Chce jeszcze podpowiedziec drobna rzecz Panom Dyrektorom.
Bardzo pozytywnie odebrane bylo by przez pasazerow,
gdyby koce wcisniete w cos co przypomina poszewki byly wyprane.
  Profil uzytkownika: Janko     
gigge


Wpisów: 8515
Od: 2002-07-27
2003-07-24 12:34
Musze jednak przejechac sie tym zlomem, zeby na wlasne oczy zobaczyc ten fajans i utwierdzic sie w przekonaniu, ze zarzad Polferries to ludzie ktorzy calkowicie maja w du..e swoich klientow. Jezeli tak jest to trzeba ta firme olac

Jutro moja kolezanka z pracy (szwedka) jedzie do Polski tym wlasnie promem, mimo ze jej odradzalem. Juz mi jest wstyd
  Profil uzytkownika: gigge     
kajetan
Sztokholm


Wpisów: 16834
Od: 2000-09-01
2003-07-24 15:27
Ja nie plynalem tym promem, ale slyszalem z pierwszej reki, ze oprocz tego, ze sie wchodzi i wychodzi przez car-deck to prom jest fajny (w Gdansku nie maja takich wysokich schodow, a w Nynäshamn nie mozna wyjsc "rekawem", bo tam nie ma kontroli celnej).

Jest kino za darmo, grali Wladce Pierscieni a w kafeterii w TV puszczali Shreka. Kabiny podobno duze i wygodne...
Nie ma sniadania alá "szwedzki stol", tylko "continental", za 45kr.

Takze domyslam sie, ze duzo opinii zalezy od oczekiwan. Im lepszego promu ktos sie spodziewal, tym bardziej jest zawiedziony.
  Profil uzytkownika: kajetan     
gigge


Wpisów: 8515
Od: 2002-07-27
2003-07-24 16:41
To mnie troche uspokoiles Kajetan. Masz racje, ze duzo opini zalezy od oczekiwan ale uwazam, ze jakis przyzwoity poziom taki prom musi reprezentowac. Niestety wszystkie poprzednie promy Polferries i servis na nich to jeden wielki znak zapytania.
  Profil uzytkownika: gigge     
mabr
racetown


Wpisów: 7792
Od: 2000-09-08
2003-07-24 16:44
Za to bigos jest
  Profil uzytkownika: mabr     
onika


Wpisów: 70
Od: 2001-08-05
2003-07-24 17:07
Swiat jest naprawde piekny,jesli ludziom wystarczy film za darom i "sniadanie kontynentalne".
Oczywiscie nie mozna ciagle tylko narzekac,bo sniadanie daje nam mozliwosc wyboru pomiedzy jajecznica i jajami sadzonymi. No coz, wszyscy inni przewoznicy basenu morza baltyckiego powinni przyjsc na przeszkolenie do Polferries.
  Profil uzytkownika: onika     
Kleszcz


Wpisów: 54
Od: 2001-07-25
2003-07-25 15:45
Oniko, obejzenie "Shreka" jest napewno niebywala atrakcja. Przeciez ci geniusze z "Polferries" mogli
uraczyc swoich pasazerow epopeja typ:"Jak hartowala sie stal",lub czyms podobnym.
  Profil uzytkownika: Kleszcz     
Fred


Wpisów: 4
Od: 2003-07-26
2003-07-26 14:25
Wy sobie tutaj zarty stroicie, a problem jest naprawde
powazny. Czy my juz nigdy nie bedziemy mieli mozliwosci
pokonania Baltyku w przyzwoitych warunkach?
Nawet jesli pominiemy juz warunki panujace na "båcie",
to przynajmiej zaoferujmy w miare przyzwoity poziom obslugi pasazerskiej na ladzie.
To co ma miejsce za kazdym razem w Nynäshamn wola o pomste do niebios. W ciagu ostatnich siedmiu miesiecy korzystalem z "wysokiej klasy uslug" Polferries dziewiec razy i to co mnie spotkalo mozna nazwac makabra. Nigdy wczesniej nie bylo tyle chaosu,arogancji i zwyklej glupoty co w tym ostatnim okresie.
Jeden z moich kontrachentow /Norweg/,bedac poirytowany
na zachowanie panienki w okienku zazyczyl sobie rozmowy z szefem.
Wyobrazcie sobie prosze, ze w okienku ukazal sie jakis brodaty postawny pan nie mowiacy w zadnym jezyku /z wyjatkim polskiego/, a gdy nie mogl sie dogadac po szwedzku i angielsku, zignorowal klienta i zniknal gdzies w glebi pomieszczen za kasa. FENOMENALNE.
Tym zas co jeszcze nie plyneli "NOWYM" promem proponuje
wypad do kraju. Ale zanim to uczynicie nalezy sie ubezpieczyc na wszystkie mozliwe niespodzianki, np.
swierzb, ktory czaji sie gdzies w niewypranych kocach i poscieli. W niektorych kabinach poprotu SMIERDZI.Co prawda mozna trafic rowniez na czysta i przyzwoita kabine,ale to juz loteria.
TO NAPRAWDE NIE JEST SMIESZNE!!!
  Profil uzytkownika: Fred     
mabr
racetown


Wpisów: 7792
Od: 2000-09-08
2003-07-26 17:35
A cóż ten gburowaty pan nieznający języków w ogóle robi jeszcze w tej firmie??? Kto tu pisał o "dobrych polskich managerach"?
  Profil uzytkownika: mabr     
przystojniak


Wpisów: 59
Od: 2002-02-16
2003-07-27 04:51
koce, klucze, managerowie... dajcie spokoj

cala prawda o polskiej flocie:

http://polityka.onet.pl/ar tykul.asp?DB=162&ITEM=1007107
  Profil uzytkownika: przystojniak     
MarkoPolo
Stockholm/Tullinge


Wpisów: 213
Od: 2002-08-20
2003-07-27 21:24
No cóż, nic dodać nic ująć. Prom sam w sobie niejest taki zły, może poza tym że jest brudno i że wjazd i wyjazd trwa "wieki". Wyobrażcie sobie że jest godzina 12:20, wszystkie osobówki są na 5-tym pokładzie przez który też wychodza wszyscy piesi, prom planowo przypływa o 12:30, drzwi zamkniete (bo decyduje kapitan), kupa ludzi na schodach i gdzie się da, dzieci płaczą (pora na drzemkę) nagle drzwi się otwierają i jest spoko, wszyscy ida do samochodów, pakują podręczne bagaże, wsiadają i czekają, i czekają i czekają, w końcu przychodzi ta chwila, jest 13:40 wyjeżdzam z promu. To przekreśliło wszystkie plusy tego rejsu.

Co do standardu to jest wyższy ale niewiele. Morze było jak lustro tak więc niewiadomo jak buja, napewno nietrzęsie na tyle jak na Silesii (prawie wcale). Żarcie może być, duży plac zabaw dla dzieciaków, kino już za dychacza (10 SEK- grali Mumię 2 i Pamiętnik BJ).
Polecam rezerwację całej dwójki , bo są tam cztery koje(więc dwie za darmo). Są też jakieś koje po 60 SEK.
W sklepie trochę chyba drożej ale może dlatego że w sezonie. Ogólnie warte sprawdzenia. Nie zniechęcajcie sie z góry.
Co do długości podróży to bez zmian. W tamta stronę przez Niemcy 19 godzin i 130 mil zpowrotem 25 godzin i 30 mil. Zmęczenie te same a ile stresu.
Pozdrawiam. Mariusz.
  Profil uzytkownika: MarkoPolo     
template


Wpisów: 1
Od: 2003-07-28
2003-07-28 16:20
Ja mam takie pytanie,czy mozna bezproblemowo przepłynąć tę trasę nie wynajmując kabiny
  Profil uzytkownika: template     
MarkoPolo
Stockholm/Tullinge


Wpisów: 213
Od: 2002-08-20
2003-07-28 23:38
raczej tak. jest full foteli lotniczych i sporo miejsc pod schodami.
  Profil uzytkownika: MarkoPolo     
AnnaN


Wpisów: 2539
Od: 2002-02-06
2003-08-09 01:32
Ten nowy prom jest ok, tysiac razy lepszy niz ten stary. I ten prom bedzie napewno lepszy gdy (mam nadzieje) go troche pomaluja, troche odswieza jak sezon minie. Narazie jest taki jak go kupili, tzn obrazki na scianach jeszcze robia reklame dla gotlandzkich zabytkow. Sa jeszcze papierowe stare informacje z kursu na Gotland. Kabina byla czysta, posciel czysta i woda w prysznicu pachniala swiezoscia w przeciwienstwie do starego promu.

Mabr, kabiny zamykane na karty magnetyczne, a nie na toporne klucze, które rysują kieszenie jak to napisales. Mam nadzieje ze sie ucieszysz.

Sniadanie, 45 koron za kontynentalne sniadanie (kawa, sok, chleb, ser, szynka, dzemy, miod). Dodatkowo placi sie za jajecznice, jaja sadzone, kielbase na goraco czy dodatkowa filizanke kawy. Ale wszystko podane bardzo ladnie, czyste lniane servety i bardzo przyjemna obsluga. Jedynie na chleb mozna narzekac, byl stary. Wracajac z Polski gdzie za grosze kupuje sie codziennie swiezy, chyba najlepszy chleb na swiecie, reaguje sie kiedy na promie dostaje sie w pierwszym dniu stary chleb. Jest tez inna tansza kafeteria, wygladalo na to ze mieli to samo na talezach ale skromniejsze stoliki (brak bialych lnianych czystych obrusow) i prawdopodobnie taniej. Wydaje mi sie ze dyrekcja starala sie dobrac przyjemniejsza obsluge niz na tym starym statku. Ten nowy statek napewno kosztowal sporo wiec powinni zaczac starac sie o klientow jezeli maja szwedzkie ceny.

Na statku sa prawie tylko 4-osobowe kabiny ktore sie sprzedaje jako 2-osobowe albo 4-osobowe zaleznie od potrzeb. Na to trzeba uwazac przy zamawianiu bo na bilecie nie pisalo jaka to jest kabina, tylko numer kabiny. Ja zamowilam 2 osobowa z oknem i zaplacilam 600 koron w jedna strone. Myslalam ze to bedzie przyjemna kabina. Okazalo sie ze jakis cwaniak z Polferries sprzedal mi na bilecie dla dwoch osob (1 dorosly, 1 dziecko) kabine z cztera lozkami do dyspozycji. Dwie osoby maja spac na czterech lozkach. Pozatym sprzedali ta kabine podwojnie wiec dostalam inna dla 4 osob. ’Uprzejmy’ pan w recepcji nie chcial zmienic tego bo to nie jest jego problem ze ja zaplacilam za 4 lozka chociaz nas jest 2 osoby. Skonczylo sie na tym ze dostalismy kabine z oknem , 140 koron tansza niz zaplacilam.

Drugim problemem byl wjazd na statek. Poniewaz ten nowy statek zabiera trzy razy tyle samochodow niz ten stary, a prom byl pelny, nie bylo miejsca na przystani w porcie na te wszystkie auta. Kiedy auta zaczely stac na ulicach za portem, na torach tramwajowych, zaczeli wpuszczac te auta poza kolejka. W ten sposob wpuscili poza kolejka 80 procent samochodow. Auta w kolejce razem ze mna, po dwuch godzinach przesunely sie o 20 metrow. Ale na koncu wjechalismy na statek i odjechalismy z godzinnym opoznieniem.
Rada dla innych: nie ma sensu przyjezdzac zbyt wczesnie samochodem.

Sumujac: prom jest duzo lepszy niz ten stary, obsluga duzo przyjemniejsza, organizacyjnie sa jeszcze problemy ale miejmy nadzieje ze sie organizacja polepszy z czasem. Jak na polferries, to jest

Osobiscie lece samolotem w przyszlym roku. To trzygodzinne czekanie na wjazd na prom mnie dobilo. Pozatym ogromna kolejka po klucze do kabin, jeden wydawal klucze a trzy dziewczyny tylko staly i sie usmiechaly.

Organizacja, polferries, organizacja. Ale przyjemna obsluga jest.





  Profil uzytkownika: AnnaN     
j23


Wpisów: 3544
Od: 2000-09-15
2003-08-09 12:23
Do plusow nowego promu dodam jeszcze cos z perspektywy rodzica malego dziecka - mianowicie duzy pokoj zabaw dla dzieci.
Nie bylo takich pomieszczen (a w kazdym razie jesli byly to - czego nie pamietam - byly malutkie).
Dzieki temu moj synek mogl sie do woli bawic, a ja mialem w tym czasie spokoj .

Gdybym nie mial ze soba dziecka to chetnie poszedlbym do kina - takiej mozliwosci nie bylo na starych promach.

Co do minusow to zgadzam sie calkowicie z AnnaN.
  Profil uzytkownika: j23     
Krzys


Wpisów: 130
Od: 2002-06-13
2003-08-19 11:51
Co wy na to forumowicze:

http://www.aftonbladet.se/ vss/nyheter/story/0,2789,348363,00.html


  Profil uzytkownika: Krzys     
Uwe
Alandy


Wpisów: 16547
Od: 2003-03-12
2003-08-19 13:56
Leve VIKING LINE !!!
Siedziba armatora leży niecały kilometr ode mnie.
Co poniektórzy z Was jechali ostatnio Ålandsfärjan
  Profil uzytkownika: Uwe     
gigge


Wpisów: 8515
Od: 2002-07-27
2003-08-19 17:11
Ha, Polska podobno tez obniza podatek na alkohol w momencie wejscia do Uni czyli maj 2004 tak, ze sie Uwe nie ciesz zbytnio tym tanim Lapin Kulta. Zywiec bedzie jeszcze tanszy a o niebo lepszy.

Wrocilem, jechalem promem Skandinavia. Wrazenia?
Ten statek nadaje sie do REMONTU a nie do exploatacji a obsluga do WYMIANY. Niestety, dawne komunistyczne przyzwyczajenia sa gleboko zakorzenione w tych Panach z Polferries. Plus dla kilku dziewczyn, ktore pojely co to znaczy serwis. Jezeli sie nic nie zmieni to Good Bye Polferries straciles klienta i to mysle, ze nie jednego!
  Profil uzytkownika: gigge     
Forum -> Na każdy temat -> "Nowy" prom Polferries
Ten wątek jest stary. Komentowanie wyłączone.
Pokaż wpisy









MYCIE OKIEN (STOCKHOLM)
Sprzatanie minimum 50% lub 100% grafiki (Täby)
Praca (Värmdö )
Praca-sprzatanie (Täby)
Brukarstwo (Täby)
Praca dla ogólno budowlańca (Skåne)
BLACHARZ, LAKIERNIK (SKOGAS)
mechanik samochodowy (SKOGAS)
Więcej





Szwecja o smaku lukrecji czyli spotkanie w bibliotece Morenowej.
Agnes na szwedzkiej ziemi
Kristineberg slott – piękny pałacyk z Kungsholmen.
Agnes na szwedzkiej ziemi
Firma Sprzątająca
Polka w Szwecji
Muzeum tramwajów w Malmköping.
Agnes na szwedzkiej ziemi
Moja historia cz.5
Polka w Szwecji
Przygoda z malowaniem
Polka w Szwecji
Nowe szwedzkie słowa 2023 - nyord
Szwecjoblog - blog o Szwecji


Odwiedza nas 1 gości
oraz 0 użytkowników.


Kolejny Polak ofiara szwedzkiego multikulti
TEMU
Szwedzki „wstyd przed lataniem” napędza renesans podróży koleją
Katarzyna Tubylewicz: W Sztokholmie to, gdzie mieszkasz, zaskakująco dużo mówi o tym, kim jesteś
Migracja przemebluje Szwecję. Rosną notowania skrajnej prawicy
Szwedka, która wybrała Szczecin - Zaczęłam odczuwać, że to już nie jest mój kraj
Emigracja dała mi siłę i niezależność myślenia










© Copyright 2000-2024 PoloniaInfoNa górę strony