Odwiedzin 37823411
Dziś 2613
Środa 1 maja 2024

 
 

Forum: Sprawy polonijne - polski paszport

 
 

Ten wątek jest stary. Komentowanie wyłączone.
Pokaż wpisy
Autorpolski paszport
szadz


Wpisów: 9
Od: 2006-09-22
2006-12-09 14:25
Mam pytanie moze mi ktos wyjasni o co chodzi. Jestem doktorantem w szwecji i dostaje stypendium, ktre jest mi wysylane w czekach. Niestety zawsze mam problemy z zrealizowaniem czekow poniewaz panie za okienkiem ciagle mi tlumacza ze paszport nie jest wazny w szwecji i nie moge sie nim legitymowac (podobna sytuacje mialam w banku jak i na poczcie). Chce dodac ze mam pobyt zalegalizowany mam numer mam potwierdzenie z migrationsverket. Mam zasswiadczenia ze jestem studentem itp... A i tak za kazdym razem przechodze gehenne zeby otrzymac swoje pieniadze... Acha czekam tez na swoja ID kart ale czekam jeszcze mi jej nie przyslali. Poprostu nie moge uwierzyc ze paszport nie jest waznym dokumentem w Szwecji.
  Profil uzytkownika: szadz     
karolina68
Warszawa


Wpisów: 13478
Od: 2004-03-02
2006-12-09 14:45
stary paszport jest najlatwiejszym dokumentem do podrobienia stad moze klopoty.
Ale jezeli bedziesz zalatwiac sprawy w poblizu uczelni to Panie w okienkach juz sa przyzwyczajone do roznych dokumentow i jest duzo mniej klopotow.
Z tym ,ze w wielu wypadkach latwiej jest poslugiwac sie polskim nowym ID albo nowym prawem jazdy.
Nie wiem czy to pocieszajace ten sam problem maja doktorani i Posddocy ze wszystkich krajow UE.'Jesli jestes w STHLM zaltwiaj sprawy w Hnadelsbankem przy KTH campus, tam juz sie nauczyli wielu spraw.
Do otworzenia ko tamusisz miec z uczleni pismo o zarobkac. Sekretarce powiedz ,ze potrzebujesz to do otworzenia konta.
Na takim pismie powinno byc napisane ,ze jestes przyjety na 5 -letnie studia doktoranckiei dostajesz stypendium.
  Profil uzytkownika: karolina68     
szadz


Wpisów: 9
Od: 2006-09-22
2006-12-09 14:50